Toon posts:

Thuisnetwerkje opzetten ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net een D-Link DIR-825 router aangesloten op mn desktop en ik heb internetverbinding :)
Ook heb ik een netbook en die heeft ook internetverbinding via de router.
MAAR, ik slaag er niet in deze netbook toe te voegen aan mn netwerk zodat ik schijven kan delen van mn desktop. Er is wel een wizard via D-link om draadloze apparaten toe te voegen, maar in het tweede scherm vraagt hij, of een PIN code of via PBC :? waar vind ik een PIN code op mn netbook?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zet ze in dezelfde workgroup, zet bestandsdeling aan en klaar?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Tja...heb net via een flash USB nog is geprobeerd, maar krijg de melding op de netbook dat ik beperkte verbindingsmogelijkheden heb. Zou aan de router moeten liggen, krijg wel internetverbinding, maar PC's zien mekaar niet. Krijg ook leeg scherm bij netwerklocaties op mn netbook.

"Het probleem zou opgetreden zijn omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen."

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 18:51 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je geen correct ip hebt op je netbook dan heb je ook geen internet. Probeer eerst eens op je vanaf je netbook je pc kan pingen en omgekeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je iets duidelijker zijn aub, zodat je alvast zal gemerkt hebben ben ik een leek wat betreft netwerkbeheer.
Maw hoe ping ik vanaf mn netbook mn PC en omgekeerd???

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:20
zoek het ipadres op van het andere apparaat en open dan een command windows en type ping <ipadres>

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:37
(jarig!)
op je pc:
start > cmd
ipconfig /all

dan hoest ie van alles op, let op ip adres en host name (even naar boven scrollen)

vanaf je lappie:

start > cmd
ipconfig /all (dan kun je gegevens vergelijken met je PC)
ping (naam-of-ip-adres-van-je-pc, dat heb je net opgezocht bij ipconfig /all)

bijvoorbeeld:

ping 192.168.0.1

dat is waarschijnlijk je router.
als alles goed is, heeft je pc bijna hetzelfde ip adres als je netbook. exact hetzelfde is niet tof, bijna hetzelfde is prima.

maar hoe weet je nou of het werkt of niet?
als ping begint te piepen over [timeout] is het NIET goed.
als ping snel reageert en iets roept wat eindigt op ttl dan heb je contact.

[ Voor 15% gewijzigd door increddibelly op 03-09-2009 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Caelorum

Van desktop naar netbook = time out, 4 paketten verzonden en 4 paketten verloren.
Van netbook naar desktop = host niet bereikbaar, 4 verzonden, 4 verloren.

Moet aan de router liggen, er is een wizard maar in het tweede scherm vraagt die naar een PIN code, IP past niet in het veld???

@increddibelly
ben ermee bezig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
increddibelly schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:00:
op je pc:
start > cmd
ipconfig /all

dan hoest ie van alles op, let op ip adres en host name (even naar boven scrollen)

vanaf je lappie:

start > cmd
ipconfig /all (dan kun je gegevens vergelijken met je PC)
ping (naam-of-ip-adres-van-je-pc, dat heb je net opgezocht bij ipconfig /all)

bijvoorbeeld:

ping 192.168.0.1

dat is waarschijnlijk je router.
als alles goed is, heeft je pc bijna hetzelfde ip adres als je netbook. exact hetzelfde is niet tof, bijna hetzelfde is prima.

maar hoe weet je nou of het werkt of niet?
als ping begint te piepen over [timeout] is het NIET goed.
als ping snel reageert en iets roept wat eindigt op ttl dan heb je contact.
Bij mn desktop heb ik inderdaad ping 192.168.0.1
Bij mn netbook heb ik geen IP

Verwijderd

Dan heb je dus een verbindingsprobleem op je netbook. Als je deze met een netwerkkabel aansluit op je router krijgt hij dan wel een IP?

Verwijderd

Topicstarter
Heb effe met mn internet provider getelefoneerd en er is blijkbaar een tutorial, ga die straks effe proberen.
We'll see :/

Verwijderd

Topicstarter
Internetprovider wou me niet helpen omdat ik de router niet bij hen gekocht heb |:(
Nu zou ik naar D-link zelf moeten bellen.

Heb de laptop effe met kabel aangesloten en heb verbinding kunnen maken met internet en de wizard kunnen doorlopen :*) heb nu draadloos internet met de netbook via de router _/-\o_

MAAR ik kan nog steeds niet pingen van de ene naar de andere en ze zien mekaar dus niet in het thuisnetwerk :'(

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03 15:49
Bobb3744, laat even weten of je het probleem ook hebt als je de netbook via een kabel met de router verbind.
Verder eens je daar een werkende verbinding op hebt en het probleem met niet kunnen delen nog voorkomt, kan je ons alvast laten weten of je beveiligingssoftware gebruikt en de welke. Voor de volledigheid zou het ook handig zijn te weten welke besturingssystemen op beide machines staan.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:55

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:31:
Internetprovider wou me niet helpen omdat ik de router niet bij hen gekocht heb |:(
Nu zou ik naar D-link zelf moeten bellen.

Heb de laptop effe met kabel aangesloten en heb verbinding kunnen maken met internet en de wizard kunnen doorlopen :*) heb nu draadloos internet met de netbook via de router _/-\o_

MAAR ik kan nog steeds niet pingen van de ene naar de andere en ze zien mekaar dus niet in het thuisnetwerk :'(
Maar dat is toch ook logisch?
Je internetprovider levert je internet verbinding. Dus dat totaan de modem.
Het thuisnetwerk heeft niks met het internet te maken, dat zou je zelfs kunnen opzetten zonder internet en dus zonder ISP!

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
-Vasa- schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:38:
Bobb3744, laat even weten of je het probleem ook hebt als je de netbook via een kabel met de router verbind.
Verder eens je daar een werkende verbinding op hebt en het probleem met niet kunnen delen nog voorkomt, kan je ons alvast laten weten of je beveiligingssoftware gebruikt en de welke. Voor de volledigheid zou het ook handig zijn te weten welke besturingssystemen op beide machines staan.
Op de desktop heb ik Vista Home Premium 32-bit en op de netbook XP Service Pack 3 32-bit.

Ondertussen heb ik het voor mekaar gekregen dat ik op beide PC's de gedeelde mappen zie en vanop mn desktop kan ik in de mappen van de netbook, MAAR nu kan weer niet vanop de netbook in de gedeelde mappen
van de desktop. Krijg de melding "geen machtiging...toegang geweigerd :'(

Ik gebruik op de desktop Norton IS 2009, maar ben nu in de Home Network Settings de netbook aan het toevoegen, wish me luck!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 21:51 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Dan moet je op je desktop in je Network Center instellen bij Advanced Settings dat je netbook verbinding mag maken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:21

MsG

Forumzwerver

Staat DHCP wel aan in de router?

Geef anders beide PC's even een vast IP uit dezelfde range.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie iets precieser zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:47:
Staat DHCP wel aan in de router?

Geef anders beide PC's even een vast IP uit dezelfde range.
DHPC staat aan en beide PC's hebben ongeveer hetzelfde ip adres.

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03 15:49
Wordt je om gebruikersgegevens gevraagd als je de netwerkshare op je Desktop probeert te bereiken?
Zorg ervoor dat in je Netwerk Centrum zeker al bestanden delen staat ingeschakeld, als je geen account wilt gebruiken kan je dan ook met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen, al kan je het best eerst met proberen vind ik.

Heb je al geprobeerd je Norton uit te schakelen? Komt het probleem dan nog voor?

Verwijderd

Topicstarter
Krijg het niet goed?!

Dan maar niet delen en de map 'Mijn Documenten' via USB overgezet. Netbookje wordt toch vooral gebruikt door mn vriendin. Hoop wel dat ik de printer kan delen via de routers USB-shareport.
Pagina: 1