• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-05 16:21

Grannd

da Granndest

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2hol73p.jpg

The Beatles: Rock Band is de eerste spin-off game in de Rock Band serie, gemaakt door Harmonix.
Zoals de naam doet vermoeden is deze Rock Band game helemaal gewijd aan de Beatles.

Gameplay

De gameplay is hetzelfde zoals je die kent uit andere Guitar Hero en Rock Band games, spelers kunnen met plastic instrumenten aan de slag om met de muziek van de Beatles mee te spelen.
Hoe er met de gitaar, bassgitaar en het drumstel gespeeld wordt is nagenoeg gelijk gebleven, bij het zingen is een functie toegevoegd. Bij The Beatles: Rock Band kan je tot 3 microfoons aansluiten om in totaal met zes man te spelen. Je kan dan achtergrondzang en tweede stem, maar dat hoeft niet. Als je wil kan je ook gewoon met zijn drieën de eerste stem zingen.
Een andere verandering vergeleken met vorige Rock Band games is dat er bij het drummen geen 'drum fills' meer zijn om star power te activeren. Vroeger kon je, als je genoeg starpower had opgespaard tijdens het liedje, die starpower activeren in een leeg stukje van het liedje waar je kon drummen wat je wilde. Dit kan nu niet meer, als je star power wil activeren kan je op bepaalde momenten van het liedje op de groene pad slaan zoals aangegeven in het spel.
Ook de whammybar werkt niet meer om aangehouden noten te vervormen, je kan nog wel extra starpower verdienen maar de toon van de noot verandert niet.

Instrumenten

Alle instrumenten die voor de huidige Rock Band en Guitar Hero games werken op de Wii, PS3 en Xbox 360 werken ook op Rock Band: The Beatles.
Voor de zekerheid kan je hier kijken naar jouw console en instrument dat je wil gebruiken.
Maar hou er wel rekening mee dat als je een Guitar Hero drumstel gebruikt dat je dan soms het gele bekken moet gebruiken voor een tom wat onnatuurlijk is, daarom is het Rock Band drumstel idealer om te gebruiken.

Naast de instrumenten die al bestonden voor Guitar Hero en Rock Band zijn er speciaal voor The Beatles ook maar liefst drie verschillende gitaren en één speciaal drumstel uitgebracht:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/212biqh.jpg

Links het Ludwig drumstel, rechtsboven de Rickenbacker 325 en een Gretsch Duo Jet gitaren, rechtsonder een Höfner 500/1 bassgitaar.
Alle instrumenten zijn draadloos.

Tracklist

Er zitten 45 nummers van The Beatles in het spel, de volledige tracklist vind je hier, naast de liedjes die op de disc staan zal je ook nog extra DLC-nummers kunnen downloaden voor 2 dollar of 1 euro 50 per stuk. Kort na de release zall het hele Abbey Road album te downloaden zijn, gevolgd door Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band en Rubber Soul.
Het nummer 'All You Need is Love' zal ook snel te downloaden zijn, deze zal in het begin exclusief zijn voor de Xbox 360 en de opbrengst daarvan zal naar Artsen zonder Grenzen gaan, later komt dit liedje ook naar de Wii en PlayStation 3.

The Beatles Rock Band zal in Nederland op twee manieren te koop zijn:
- de losse game
- de Limited Edition Premium Bundle

De Limited Edition Premium Bundle bevat:
- het spel
- het Ludwig drumstel
- de Höfner bassgitaar
- microfoon
- microfoonstandaard

Voor prijzen kan je hier kijken.

De instrumenten zullen voorlopig niet los te koop zijn in Nederland. Als je deze wil kopen zal je moeten importeren uit bijvoorbeeld Engeland of Duitsland.

Trailer:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9JOaMf2t3pE]

The Beatles: Rock Band komt op 9 september 2009 uit.

• Grannd

Grannd

da Granndest

Topicstarter
Zo, deze had nog geen topic, dus dan maak ik er maar één.

Ik ga hem in ieder geval halen, wie nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Ik ook. Lijkt me een geweldige game met leuke unlockables ook. Als het goed is kan ik um vandaag al halen bij de lokale gamesboer dus ben heel benieuwd. Kunnen we eindelijk Sgt Pepper eens niet in ping-pong stereo luisteren. De songselectie vind ik ook leuk met relatief onbekende nummers zoals mijn favoriet Hey Bulldog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197857

Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:59:
Ik ook. Lijkt me een geweldige game met leuke unlockables ook. Als het goed is kan ik um vandaag al halen bij de lokale gamesboer dus ben heel benieuwd. Kunnen we eindelijk Sgt Pepper eens niet in ping-pong stereo luisteren. De songselectie vind ik ook leuk met relatief onbekende nummers zoals mijn favoriet Hey Bulldog.
Vandaag al? Mag ik vragen waar dit is, ik wil hem ook vandaag halen als het kan voor de PS3, ik heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Nedgame, volgens de site tenminste dus weet het niet zeker. Zou ff bellen als ik jou was. Heb hier geen telefoon naar buiten dus kan het zelf niet doen.

Ik las ook dat de game al in sommige Nederlands winkels ligt waardoor hij uitgelekt is dus zou hij in andere zaken ook moeten kunnen liggen:
http://www.telegraaf.nl/d...-game_al_uitgelekt__.html

Hij is dus uit maar waar? Als iemand het weet, PM of post dan want ik kan ook niet wachten.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 04-09-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.telegraaf.nl/d...g_al_in_de_winkels__.html

Heb ik gemist jammer genoeg, misschien zo maar ff naar het dorp rijden om te kijken of er al wat staat.

edit:
Even het dorp in geweest, free record shop had hem voor de Wii (ging wel voor me zoeken), Bart Smit ging ook zoeken maar kon het niet vinden. Music store was op de hoogte van de release date en had wel exemplaren maar niet voor de PS3 zei hij. Dus het lijkt dat de leverancier voor de PS3 versie nog niet is geweest hier in ieder geval.

Ach ja, even geduld dan nog maar hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 197857 op 04-09-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 15:46
Misschien ook even vermelden dat er een klein foutje staat in de openings post. Er staat; "The Beatles: Rock Band is de eerste spin-off game in de Rock Band serie". Er is echter eerder al Rock Band AC/DC verschenen wat ook een stand alone game was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:53
Is er ook bekend of je het drumstel en de gitaar van de Guitar hero op de WII ook kan gebruiken?
Want RB1 kan ik nl niet spelen zonder de RB instrumenten...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andy2125 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:46:
Misschien ook even vermelden dat er een klein foutje staat in de openings post. Er staat; "The Beatles: Rock Band is de eerste spin-off game in de Rock Band serie". Er is echter eerder al Rock Band AC/DC verschenen wat ook een stand alone game was.
Ik vind het wel correct want AC/DC hoort gewoon bij het rock band 2 platform, je kan het importeren en gaan.

Anders tel jij dus ook alle track packs als echte games? Die zijn namelijk naast te importeren ook stand alone speelbaar. Zover ik weet importeert iedereen AC/DC en alle track packs gewoon in rb2.

The Beatles hoort niet bij het rock band 2 platform want die kan je niet exporteren naar rb2 en is dus de eerste echte stand alone game in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:38
AC/DC zijn alleen nummers, maar TBRB is ook nog eens leuk aangekleed.

Vandaag trouwens opgehaald bij Mediamarkt Arnhem. Lag nog 1 360 set (nadat ik er 1 meenam) en 2 voor PS3 en 2 voor Wii. Maar grote kans dat ze vanavond weg zullen zijn of uit de handel worden genomen omdat het nog voor de release in de winkel staat.

Maar goed, ik dacht, laat ik eens gaan kijken of ik er 1 mee kan nemen en warempel, het was zo.

Mogelijk spoilers (al kun je bij een muziekgame niet veel spoileren):
Goed, set uitgepakt. Lijkt erg sterk op de RB1 of RB2 set. Dat ie draadloos is, is erg fijn. Daarnaast zitten in de gitaar nog sensoren die ervoor zorgen dat je makkelijker kunt kalibreren. Bij het testen van het geluid zet je de gitaar (als het geluid niet hard staat) voor de boxen en laat je hem testen. Bij het beeld calibreren, gaat het beeld flitsen en door de lichtsensor in de gitaar berekend hij de delay. Wat mijns inziens erg makkelijk werkt en veel preciezer dan handmatig afstellen.

Goed, de nummer zijn erg leuk om te spelen. User interface is even wennen. Noten springen niet meer kapot maar worden nu sterretjes. Ook ziet de Bass groove en starpower er anders uit als het geactiveerd is.
Verder dacht ik even dat mijn startknop kapot was, maar blijkbaar moet je deze langer inhouden om ervoor te zorgen dat je een nummer kunt starten. Ook bij pauzeren moet je hem wat langer inhouden, wat eventjes leek op falende knopjes. De GHWT gitaar doet het trouwens prima met TBRB.

De carrière moet je zelf maar gaan spelen. Daar is niet zo heel veel veranderd, maar wel mooier aangekleed en met mooie filmpjes.

Wat me opviel is dat je ook bij deze game niet met 2 lead guitars kunt spelen in de carriere. Ik dacht dat daarmee geadverteerd werd. Maar blijkbaar kun je er (kijkend naar wikipedia) alleen meerdere mic's op aansluiten. Ook zag ik dat je de moeilijkheidsgraad kunt aanpassen in het pauze scherm. Dat is dan weer wel handig. En de no-fail mode kun je ook instellen bij het kiezen van de moeilijkheidsgraad van een nummer.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee, maar ben even gestopt omdat ik nog wat moet eten (vanmiddag nog niet gedaan en het is al 18u!!)

Mocht iemand nog iets willen weten, dan kun je het gewoon hier vragen (of via PM)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Topicstarter
frumper schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:55:
Is er ook bekend of je het drumstel en de gitaar van de Guitar hero op de WII ook kan gebruiken?
Want RB1 kan ik nl niet spelen zonder de RB instrumenten...
Ja! Dat kan, kijk maar hier, heb de link ook in de startpost toegevoegd.

@ het 'eerste stand-alone spel' verhaal, ik vind ook dat dit de eerste 'stand alone' Rock Band game is, AC/DC is weliswaar apart speelbaar maar in feite niet meer dan een track pack, net zoals alle andere track packs zijn die nummers gewoon exporteerbaar naar Rock Band (2), op de PS2 is dat trouwens niet zo, maar goed da's vorige generatie :P

Dit is de eerste (en voorlopig enige, als we de geruchten over Lego Rock Band exportability mogen geloven) Rock Band titel die niet exporteerbaar en importeerbaar is in Rock Band 2. De game heet dan ook The Beatles: Rock Band en niet Rock Band: The Beatles :P

Ondertussen zijn er ook een hoop gameplayfilmpjes op youtube uitgelekt, de graphics zien er echt geweldig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 15:46
Ah, ik wist niet dat die song packs ook apart speelbaar waren. Maar ik begrijp jullie punten wel. Hopelijk kunnen we The Beatles in de toekomst ook nog gewoon importeren in Rock Band 2.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andy2125 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:47:
Ah, ik wist niet dat die song packs ook apart speelbaar waren. Maar ik begrijp jullie punten wel. Hopelijk kunnen we The Beatles in de toekomst ook nog gewoon importeren in Rock Band 2.
En dat gaat dus niet gebeuren, dit hebben ze al gezegd. Wordt echt helemaal apart, beetje jammer maar oke.

edit: Hier trouwens gameplay filmpjes: http://www.youtube.com/profile?user=Nalopean&view=videos

Hij heeft veel tracks al geupload op expert guitar.

Bij bart smit kan je het nu trouwens bestellen, wat meestal niet mogenlijk is met preorders / spullen niet op voorraad...

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 197857 op 04-09-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44

jefjef

learning by doing

Ik ga hem zeker halen http://games.fok.nl/review.php?reviewid=34118 voor een korte review op de 360 van FOKgames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinspire schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:58:
AC/DC zijn alleen nummers, maar TBRB is ook nog eens leuk aangekleed.

Vandaag trouwens opgehaald bij Mediamarkt Arnhem. Lag nog 1 360 set (nadat ik er 1 meenam) en 2 voor PS3 en 2 voor Wii. Maar grote kans dat ze vanavond weg zullen zijn of uit de handel worden genomen omdat het nog voor de release in de winkel staat.

Maar goed, ik dacht, laat ik eens gaan kijken of ik er 1 mee kan nemen en warempel, het was zo.

Mogelijk spoilers (al kun je bij een muziekgame niet veel spoileren):
Goed, set uitgepakt. Lijkt erg sterk op de RB1 of RB2 set. Dat ie draadloos is, is erg fijn. Daarnaast zitten in de gitaar nog sensoren die ervoor zorgen dat je makkelijker kunt kalibreren. Bij het testen van het geluid zet je de gitaar (als het geluid niet hard staat) voor de boxen en laat je hem testen. Bij het beeld calibreren, gaat het beeld flitsen en door de lichtsensor in de gitaar berekend hij de delay. Wat mijns inziens erg makkelijk werkt en veel preciezer dan handmatig afstellen.

Goed, de nummer zijn erg leuk om te spelen. User interface is even wennen. Noten springen niet meer kapot maar worden nu sterretjes. Ook ziet de Bass groove en starpower er anders uit als het geactiveerd is.
Verder dacht ik even dat mijn startknop kapot was, maar blijkbaar moet je deze langer inhouden om ervoor te zorgen dat je een nummer kunt starten. Ook bij pauzeren moet je hem wat langer inhouden, wat eventjes leek op falende knopjes. De GHWT gitaar doet het trouwens prima met TBRB.

De carrière moet je zelf maar gaan spelen. Daar is niet zo heel veel veranderd, maar wel mooier aangekleed en met mooie filmpjes.

Wat me opviel is dat je ook bij deze game niet met 2 lead guitars kunt spelen in de carriere. Ik dacht dat daarmee geadverteerd werd. Maar blijkbaar kun je er (kijkend naar wikipedia) alleen meerdere mic's op aansluiten. Ook zag ik dat je de moeilijkheidsgraad kunt aanpassen in het pauze scherm. Dat is dan weer wel handig. En de no-fail mode kun je ook instellen bij het kiezen van de moeilijkheidsgraad van een nummer.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee, maar ben even gestopt omdat ik nog wat moet eten (vanmiddag nog niet gedaan en het is al 18u!!)

Mocht iemand nog iets willen weten, dan kun je het gewoon hier vragen (of via PM)
Thanks voor de ip. MM had er zaterdagochtend nog een aantal dus ook ik kon doodleuk ermee de winkel uit lopen. Erg leuke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Anoniem: 279033 schreef op maandag 07 september 2009 @ 06:47:
[...]

Thanks voor de ip. MM had er zaterdagochtend nog een aantal dus ook ik kon doodleuk ermee de winkel uit lopen. Erg leuke game.
Hadden ze die nog liggen? Damn, die kijken hun mailtjes ook echt niet zeg.
In Arnhem waren ze al op toen ik de volgende dag ergens anders voor ging kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinspire schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:21:
[...]

Hadden ze die nog liggen? Damn, die kijken hun mailtjes ook echt niet zeg.
In Arnhem waren ze al op toen ik de volgende dag ergens anders voor ging kijken.
Ik was er ook Zaterdag om 8.58 ;) Het leek wel of ze bijgevuld hadden want er waren 2 ps3 exemplaren 2 X360 en ik dacht 1 Wii exemplaar. Ik heb niet aandachtig zitten kijken want ik wilde zsm de winkel uit zijn met het pakket voordat iemand het doorhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Leuk spel, maar niet echt een Guitar Hero alternatief. De gitaar stukken zijn echt heel vaak vrij eenvoudig. Ik snap dat het rockBAND is, maar dat is wat jammer. Ook gek is dat hij af en toe in een nummer wat lijkt te stotteren in het beeld en daarna weer vrolijk verder gaat. (Wii)

Echter, hulde, chapeau en een bos bloemen richting het animatie team. Wat een vette video's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410 schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:01:
Leuk spel, maar niet echt een Guitar Hero alternatief. De gitaar stukken zijn echt heel vaak vrij eenvoudig. Ik snap dat het rockBAND is, maar dat is wat jammer. Ook gek is dat hij af en toe in een nummer wat lijkt te stotteren in het beeld en daarna weer vrolijk verder gaat. (Wii)

Echter, hulde, chapeau en een bos bloemen richting het animatie team. Wat een vette video's!
Idd goede video's al zijn sommige wel ERG afleidend wanneer je naar die balk onderaan probeert te kijken. (Lucy in the Sky is daar een goed voorbeeld van) Het stotteren ben ik zelf nog niet tegengekomen (ps3) maar kan er ook liggen dat ik op de balk probeer te letten.

Mij gaat het vooral om het drummen en dat is voor mij een aangenaam niveau. Speel nu op medium en dat vind ik soms al pittig. De kit voelt ook goed aan.

Hoe zijn de Wii graphics eigenlijk ivm de Ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

vandaag maar eens kijke MM maastricht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hier ook de review van Gametrailers:
http://www.gametrailers.c...view-hd-the-beatles/55515

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Anoniem: 279033 schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:10:
[...]

Idd goede video's al zijn sommige wel ERG afleidend wanneer je naar die balk onderaan probeert te kijken. (Lucy in the Sky is daar een goed voorbeeld van) Het stotteren ben ik zelf nog niet tegengekomen (ps3) maar kan er ook liggen dat ik op de balk probeer te letten.

Mij gaat het vooral om het drummen en dat is voor mij een aangenaam niveau. Speel nu op medium en dat vind ik soms al pittig. De kit voelt ook goed aan.

Hoe zijn de Wii graphics eigenlijk ivm de Ps3?
Wii is geen HD dus dat is iig al minder gedetailleerd. Al vraag ik me af of ingame de PS3 voordeel heeft want de models zijn niet echt je-van-het. Dat zou echter ook te verklaren kunnen zijn wanneer de Wii versie andere modellen zou gebruiken ivm minder rekenkracht...
I don't know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
De Wii is grafisch gewoon veel zwakker. Dat heb ik bij GHWT ook gezien en op de 360 ziet het er gewoon picobello uit. Stotteren heb ik ook nog nooit gezien en dat is dus typisch iets van de Wii.

Over de wat makkelijke nummers: dat heeft gewoon met de muziek te maken. Je kunt er wel een hele ingewikkelde track van maken, maar dat heeft dan helemaal niets meer met de muziek overeen.
Als je wat moeilijkere nummers wilt kun je beter gewoon Rock Band 2 proberen. Dit is een slechte vergelijking met Guitar Hero namelijk als je het wat moeilijker wilt hebben. TBRB koop je voor de muziek, niet voor de moeilijkheidsgraad.

Ik vind het trouwens wel jammer dat die carriere niet zo lang duurt. Merk toch wel dat er (als je die eenmaal doorlopen hebt) maar weinig replay value in zit. Oke, je kunt die nummers eindeloos gaan spelen, maar er valt weinig meer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinspire schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:23:
De Wii is grafisch gewoon veel zwakker. Dat heb ik bij GHWT ook gezien en op de 360 ziet het er gewoon picobello uit. Stotteren heb ik ook nog nooit gezien en dat is dus typisch iets van de Wii.

Over de wat makkelijke nummers: dat heeft gewoon met de muziek te maken. Je kunt er wel een hele ingewikkelde track van maken, maar dat heeft dan helemaal niets meer met de muziek overeen.
Als je wat moeilijkere nummers wilt kun je beter gewoon Rock Band 2 proberen. Dit is een slechte vergelijking met Guitar Hero namelijk als je het wat moeilijker wilt hebben. TBRB koop je voor de muziek, niet voor de moeilijkheidsgraad.

Ik vind het trouwens wel jammer dat die carriere niet zo lang duurt. Merk toch wel dat er (als je die eenmaal doorlopen hebt) maar weinig replay value in zit. Oke, je kunt die nummers eindeloos gaan spelen, maar er valt weinig meer te halen.
Nouja, je kan proberen de 5 sterren te halen om zo foto's vrij te spelen natuurlijk. Daarom is het wellicht verstandig om expres de story mode op een hoog niveau te spelen aangezien je op een makkelijk niveau te snel alles vrijspeelt. Vond zelf de lengte van de carriere wel meevallen. Ik deed er zo'n 7 uur over en dit zijn toch games die het moeten hebben van replaywaarde en oefenen om op een hoger niveau te komen. Als je eenmaal alles op expert kan, kan ik me voorstellen dat het spel niet meer zo leuk is. Voor mij is het nu iig nog wel een uitdaging, al drum ik voornamelijk. Dat ging in het begin ook tamelijk vervelend, gelukkig kwam ik er later achter dat je de drums kan calibreren, dat scheelde veel frustratie.

Heeft iemand trouwens al online gespeeld en zo ja hoe loopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033 schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:52:
[...]

Nouja, je kan proberen de 5 sterren te halen om zo foto's vrij te spelen natuurlijk. Daarom is het wellicht verstandig om expres de story mode op een hoog niveau te spelen aangezien je op een makkelijk niveau te snel alles vrijspeelt. Vond zelf de lengte van de carriere wel meevallen. Ik deed er zo'n 7 uur over en dit zijn toch games die het moeten hebben van replaywaarde en oefenen om op een hoger niveau te komen. Als je eenmaal alles op expert kan, kan ik me voorstellen dat het spel niet meer zo leuk is. Voor mij is het nu iig nog wel een uitdaging, al drum ik voornamelijk. Dat ging in het begin ook tamelijk vervelend, gelukkig kwam ik er later achter dat je de drums kan calibreren, dat scheelde veel frustratie.

Heeft iemand trouwens al online gespeeld en zo ja hoe loopt dat?
Tjah ik drum al op RB2 (mijn favoriete instrument gevolgd door gitaar) en met beide instrumenten (en bas ook trouwens) kan ik in RB2 ook zo'n beetje alles op expert spelen (paar uitzonderingen daar gelaten (een paar op meer dan 300 tracks onderhand), maar alle rush tracks, metallica tracks etc kan ik goed mee uit de voeten).

Na wat filmpjes te hebben gechecked van de moeilijkste tracks op expert drums / gitaar denk ik dat zo'n beetje alles wel te 5 sterren is in de eerste keer.

Maar zoals hierboven ook wordt gezegd, deze game haal je niet voor de moeilijkheids graad, deze haal je voor de muziek. Ik weet dan ook zeker dat ik er van zal genieten en hoop op een mooie lijst DLC om de collectie compleet te maken uiteindelijk.

Dus dan gaat de RB2 disc erin voor uitdaging en de goede tracks daar en the beatles als ik gewoon lekker wil genieten van de beatles.

Mijn kopie is er nog steeds niet, ik hoop dat ik hem morgen ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 08:03
Hier even een vraagje mbt de microfoon, ik heb via internet een usb microfoon gekocht (bij bigdennis) om o.a. dit spel te spelen maar ik vraag me af in hoeverre je je eigen stem over de stereo/boxen zou moeten horen?

Ik hoor mezelf namelijk niet door de speakers zingen (nou ja, zingen... schreeuwen), ook niet als ik de vocals van het spel laag zet en de microfoon hard enzo. Ik hoor wel iets maar echt herkenbaar is het niet.

Dus, hoort dit zo te zijn of zou je jezelf ook duidelijk over de boxen/stereo moeten horen? Geldt overigens ook voor andere spellen... Heb het zelf nog nooit ergens anders gespeeld dus ik heb geen idee hoe het zou moeten klinken en de youtube filmpjes helpen er ook niet echt bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan nakijken of je de gevoeligheid goed hebt afgesteld (opties) en probeer eens wat te zeggen of te zingen aan het begin van een nummer. Als je dan weinig of niks hoort ligt het sowieso aan je mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 08:03
Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:41:
Je kan nakijken of je de gevoeligheid goed hebt afgesteld (opties) en probeer eens wat te zeggen of te zingen aan het begin van een nummer. Als je dan weinig of niks hoort ligt het sowieso aan je mic.
Hmmm, ja... heb het idee dat ik echt mijn eigen stem alleen hoor en heel zacht/vaag wat door de speakers maar zal het vanavond idd nog eens proberen op die manier. Anders stuur ik ze maar terug nog even en bestel ik een ander setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zag vanmorgen de Mediamarkt al de dozen bundels uitpakken, maar die hadden geen losse cd's. De andere winkels in de buurt verkochten 'm nog(?) niet.

Wie heeft waar in R'dam centrum losse Wii games gezien? :)

edit:

Intertoys op de Coolsingel had er eentje :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sendy op 09-09-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahviaan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 09:43
Zo, heb hem ook binnen. Was de oude Guitar Hero gitaren gewend, dus is het wel even wennen om niet meer je eigen geklik te horen, maar verder speelt het lekker soepel. De graphics zijn zeker de tweede helft van het spel heel erg gaaf, maar nu moet ik wel nodig op zoek naar mensen in de omgeving die kunnen zingen om er echt optimaal van het spel te kunnen genieten.

Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.

Merkt iemand anders ook dat wanneer je online speelt je geen gezang hoort van anderen?>

• Grannd

Grannd

da Granndest

Topicstarter
Dat is expres zo gedaan, omdat er teveel lag optreed zou je de ander constant te laat horen wat niet zo handig speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13
Gisteren geprobeerd de value pack te halen, maar die is nog nergens te koop. Dus maar thuisgekomen met een losse game en een Rock Band instrument pack. Eigenlijk een beetje weird want ik verwacht weinig met dit speelgoed te spelen maar ik ben wel een enorme Beatles fan, en ik denk dat als ik erop uitgekeken ben er wel iemand gelukkig mee kan maken.

Ik zal niemand vermoeien met mijn eerste indrukken van RB/GH spellen want daar zit niemand op te wachten. De game zelf is wel leuk, ik vind de art direction erg mooi gedaan en naarmate je verder in het spel komt wordt dit steeds mooier. Het is wel vrij simpel allemaal, zoals gezegd heb ik nul ervaring met deze games maar op medium difficulty wandel ik er moeiteloos doorheen (en ik ben zelfs vrij goed met de mic, maar dat komt omdat ik de nummers van achteren naar voren kan zingen als het moet). De aankleding is zoals gezegd leuk gedaan, mooie foto's met interessante achtergrond informatie en redelijk wat unlockables. Ik vraag me af wat de DLC toe gaat voegen want er zit al een inlay in de doos dat die eraan komt.

Binnenkort maar eens wat vrienden uitnodigen, met een paar flessen wijn erbij is dit wel lachen denk ik ;)

Edit: Belangrijkste nog vergeten; ik heb de PS3 versie en ik kom behoorlijk wat slowdown en framedrops tegen, wat ik erg vreemd vind omdat de graphics technisch niet hoogstaand zijn. Het beïnvloed de gameplay meestal niet maar het is wel erg irritant. In Mic mode is het soms lastig de lyrics te lezen hierdoor. Ik hoop dat dit snel gefixed wordt in een patch.

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-09-2009 23:28 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Martinspire
Ik heb de Xbox 360 versie en in de hele carriere geen framedrops tegen gekomen. Wanneer komt het voor?

Ik heb ook geen slowdown / framedrops gezien op de PS3 versie en ik heb alle nummers in story mode gespeeld en veel nog apart in quick play ook.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13
Ik kan niet echt aangeven wanneer wel en wanneer niet, er lijkt niet echt een reden voor te zijn, het is zeker niet als er meer grafisch geweld (voor zover je daar van kan spreken in dit spel...) op het scherm komt. Ik ben het tegen gekomen in mic mode en guitar mode.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Grannd

Grannd

da Granndest

Topicstarter
Ik heb nergens slowdown gemerkt, en ondertussen nu de story mode uitgespeeld en bijna alle liedjes op expert drums en expert gitaar gespeeld, ik zou het wel merken als het er was op mijn PS3.

De game is vergeleken met Rock Band 2 redelijk simpel op die instrumenten, maar dat was ook wel te verwachten. Maar met de microfoon bak ik er zelfs op easy bij sommige nummers helemaal niks van, die bewaar ik dan ook maar voor als er vrienden langs komen en er alcohol in het spel is :P
Die foto's en filmpjes die je unlockt zijn een mooie bonus, en dat geeft ook wat extra impuls om alle liedjes op 5 sterren uit te spelen, hoewel je dan ook voor jezelf moet stellen dat je dat wel op expert moet doen :P
Ook het feit dat je in het spel menu alle trophies kan bekijken en je progress is handig, dan wordt je ook meer gestimuleerd om die trophies te gaan halen.

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 14:13
Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:45:
De Nedgame, volgens de site tenminste dus weet het niet zeker. Zou ff bellen als ik jou was. Heb hier geen telefoon naar buiten dus kan het zelf niet doen.

Ik las ook dat de game al in sommige Nederlands winkels ligt waardoor hij uitgelekt is dus zou hij in andere zaken ook moeten kunnen liggen:
http://www.telegraaf.nl/d...-game_al_uitgelekt__.html

Hij is dus uit maar waar? Als iemand het weet, PM of post dan want ik kan ook niet wachten.
oei stop hem nog niet in je x360 of misschien ziet microsoft je aan als omgebouwd :o
Voor mijn idee wordt dit een van de meestbesproken games van 2009 ;)

• Martinspire
Aangezien hij gewoon verkocht is in winkels als de Mediamarkt, zal Microsoft minder goed controleren, want die weet ook wel dat die game veel gespeeld wordt. Ze zullen het eerder doen bij titels als Halo3 ODST omdat deze gewoon nog niet beschikbaar is. Al is er een grote kans dat je op een lijst komt van mogelijke ombouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:10
Is de instrumenten set van de Limited Edition het beste wat je nu in Nederland kunt krijgen ?

Of kun je beter voor band in a box gaan, maar zijn die instrumenten van Rock Band 1 of 2, want daar zitten geloof ik ook verbeteringen tussen. Ik wil namelijk één set kopen, en eigenlijk enkel een gitaar. Maar die van GH5 is een oudje met problemen, en de losse gitaar van Rock Band is die van deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Theebag, ik wilde (ook?) eerst voor de Guitar Hero 5 gitaar bundel gaan, maar omdat ze nu besloten hebben Europa af te schepen met de oude relatief brakke World Tour controllers, ben ik voor de instrumenten van The Beatles gegaan (limited edition idd). Ik moet zeggen dat ze me wel goed bevallen. De gitaar is gewoon echt helemaal stil, geen geklik of wat dan ook en de drumcontroller doet het ook erg goed. Ik heb op het werk met de Guitar Hero parties af en toe wel eens op de GH drum controller gespeeld, maar die mist toch wel eens een noot en voelt nogal slecht.
Overigens is het wat de gitaar controller betreft wel even wennen dat ie zo stil is en dat de knoppen wat verder van je af zitten, de steel is langer. Ook heb ik af en toe dat ie wat extra strumt, omdat je de strum bar maar een beetje hoeft te bewegen voordat ie al strumt, ik ga er vanuit dat dat even wennen is. In rust moet ik hem dus echt bijna los laten.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Theebag schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:15:
Is de instrumenten set van de Limited Edition het beste wat je nu in Nederland kunt krijgen ?

Of kun je beter voor band in a box gaan, maar zijn die instrumenten van Rock Band 1 of 2, want daar zitten geloof ik ook verbeteringen tussen. Ik wil namelijk één set kopen, en eigenlijk enkel een gitaar. Maar die van GH5 is een oudje met problemen, en de losse gitaar van Rock Band is die van deel 1.
Je kan het beste voor de Beatles set gaan. Dat zijn in feite RB2 instrumenten waarbij vooral de drums beter zijn dan de RB1 drums. Verder heb ik op de Ps3 ook nooit framedrops gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb deze week de Limited Edition van Rock Band The Beatles gekocht met daarin dus de drums, microfoon en gitaar. Alleen krijg ik met de gitaar geen verbinding met mijn PS3. Ik heb die usb dongle in mijn PS3 gedrukt en het lampje knippert telkens (ik denk van het zoeken naar de gitaar), ik heb de batterijen in mijn gitaar gedaan, gitaar aangezet en alle 4 de lampjes (die aangeven welke controllernummer je hebt) branden op de gitaar maar er gebeurt verder niks als ik op de connect knop druk.
Zie ik nu iets over het hoofd of heb ik een kapot exemplaar?

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

buran schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:07:
Ik heb deze week de Limited Edition van Rock Band The Beatles gekocht met daarin dus de drums, microfoon en gitaar. Alleen krijg ik met de gitaar geen verbinding met mijn PS3. Ik heb die usb dongle in mijn PS3 gedrukt en het lampje knippert telkens (ik denk van het zoeken naar de gitaar), ik heb de batterijen in mijn gitaar gedaan, gitaar aangezet en alle 4 de lampjes (die aangeven welke controllernummer je hebt) branden op de gitaar maar er gebeurt verder niks als ik op de connect knop druk.
Dat is idd een beetje klooien ja. Probeer te drukken op het knopje van de dongle en dan op de connect knop van de gitaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Ik heb hem nu ook op mijn PS3 icm de gitaar van GHWT en ik moet zeggen na 3 keer calibreren speelt het heel erg soepel. Heerlijke songs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende week Abbey Road :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321548

buran schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:07:
De dongles maken uit per instrument. Je hebt een dongle voor de Drums en een dongle voor de gitaar, daar zit heel veel verschil tussen. Weet je zeker dat je de juiste dongle gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbey Road DLC is uit. Nu een maandje wachten en Pepper komt uit. Er is trouwens gelekt dat na Rubber Soul het volgende album ......Magical Mystery Tour zal zijn.
Hoewel er hier al een aantal nummers van op de disc staan hebben we nog steeds Magical mystery tour, Fool on the Hill, Flying, Strawberry Fields Forever, Penny Lane, Your mother should know en Baby, you're a rich man en Blue Jay Way over als DLC. Geen slecht rijtje als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Anoniem: 279033 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:01:
Abbey Road DLC is uit. Nu een maandje wachten en Pepper komt uit. Er is trouwens gelekt dat na Rubber Soul het volgende album ......Magical Mystery Tour zal zijn.
Hoewel er hier al een aantal nummers van op de disc staan hebben we nog steeds Magical mystery tour, Fool on the Hill, Flying, Strawberry Fields Forever, Penny Lane, Your mother should know en Baby, you're a rich man en Blue Jay Way over als DLC. Geen slecht rijtje als je het mij vraagt.
Kan zo niet ff nakijken maar via de NL PSN? heb namelijke de NL versie en een PSNcard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de Europese (en Australische) PSN komt Abbey Road pas deze donderdag uit. Waarom is onduidelijk al schijnt Sony gezegd te hebben dat de code te laart aangeleverd is. De Amerikaanse DLC iig niet downloaden, dat schijnt vaak niet te werken.

Edit: en het is uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 30-10-2009 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Is het mogelijk om met een geimporteerde Rock Band: Beatles gewone downloads te doen?

Dus bijv. met Rock Band: The Beatles een nummer van The White Stripes kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahviaan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 09:43
stefan_el schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:05:
Is het mogelijk om met een geimporteerde Rock Band: Beatles gewone downloads te doen?

Dus bijv. met Rock Band: The Beatles een nummer van The White Stripes kopen?
Nope... dan moet je echt een 'gewone' rock band kopen.

Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb Rockband: The Beatles gekocht maar wacht nog op de gitaar van Rockband totdat deze in NL los te koop is (eind deze maand met wat geluk). Nu vroeg ik me af...bij GH moet je de Wii controller in de gitaar doen geloof ik. Bij de Rockband gitaar is dat toch niet zo?

Gisteren heb ik wel even de game opgestart en merkte dat ie ging vragen om het aansluiten van de microfoon. Die heb ik niet...wil alleen de gitaar aansluiten. Ik neem aan dat dat toch kan (als enige instrument)?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Kensei schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:04:

Gisteren heb ik wel even de game opgestart en merkte dat ie ging vragen om het aansluiten van de microfoon. Die heb ik niet...wil alleen de gitaar aansluiten. Ik neem aan dat dat toch kan (als enige instrument)?
dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338511

Dat doet hij dacht ik alleen omdat er IETS aangesloten hoort te zijn aangezien je de game niet met een normale controller kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

OK, bedankt (gerustgesteld). En bij die gitaren van Rockband zit gewoon een dongel ofzo om op de Wii aan te sluiten? Zoiets dacht ik gelezen te hebben...of connecti dat ding direct (net alsof het een Wii-mote is)?
Kan niet meer wachten tot die gitaar er is :) zit er kwalitatief echt super uit (en volgens diverse recenties is het ok een kwalitatief goed ding).

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kensei schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:11:
OK, bedankt (gerustgesteld). En bij die gitaren van Rockband zit gewoon een dongel ofzo om op de Wii aan te sluiten? Zoiets dacht ik gelezen te hebben...of connecti dat ding direct (net alsof het een Wii-mote is)?
Kan niet meer wachten tot die gitaar er is :) zit er kwalitatief echt super uit (en volgens diverse recenties is het ok een kwalitatief goed ding).
Bij de ps3-versies wel maar ik denk dat het bij de Wii hetzelfde zijn aangezien de controller ook de aanslagen op de fretten moet kunnen registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382312

Kun je met de beatles editie ook de andere Rock Band spellen spelen?
ik weet dat dit een domme vraag is, maar ik wil het gewoon zeker weten...
het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n special edition geheel op zichzelf staat en dus niet met andere spellen of zo te combineren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ja, dat kan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382312 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:11:
Kun je met de beatles editie ook de andere Rock Band spellen spelen?
ik weet dat dit een domme vraag is, maar ik wil het gewoon zeker weten...
het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n special edition geheel op zichzelf staat en dus niet met andere spellen of zo te combineren is...
Met de instrumenten kan je andere RB games spelen. Voor de rest zijn songs van andere RB-games niet te importeren, werkt alleen Beatles RB-DLC en zijn de Beatles-nummers niet te exporteren naar andere Rockbandgames.

Maw de instrumenten zijn universeel, de Beatles game zelf staat los van de rest van RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 18:55
Iemand enig idee waar ze de complete set verkopen voor de ps3? Ik ben de afgelopen dagen alles aan het afbellen...
Pagina: 1