Werkgroep onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 21:38
Sinds een aantal weken heb ik in mijnmetwerk een extra router geplaatst, om in ieder geval via het WIFI gedeelte beter bereik te hebben, en ik ook extra LAN poorten heb op die manier.

Voordat de extra router geplaatst was, draaide mijn netwerk gewoon prima, en was de werkgroep ' THUIS' altijd gewoon bereikbaar op alle PC's.

Sinds een aantal dagen heb ik een zeer vreemd probleem op 1 PC. Als ik via 'my network places' op 'view workgroup computers' druk krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/6061/fout.jpg

Het vreemde is dat mijn werkgroep op de andere twee PC's wel gewoon berikbaar is, en ook pingen van de PC waar ik bovenstaande melding krijg naar een andere PC en andersom werkt gewoon.

Ik heb al geprobeerd om opnieuw een thuisnetwerk op te zetten, maar helaas werkt dat niet.

Ik snap er ieder geval helemaal niks van, ik hoop dat jullie raad weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
welk ipadressen krijgen alle pc's uitgedeeld?

Een tweede router die ook daadwerkelijk als router fungeert en niet als accesspoint is vragen om problemen. Wat je het beste kunt doen is je tweede router een vast ipadres in het netwerk van je eerste router geven. Vervolgens zet je op je tweede router DHCP uit en doe je een kabel van je eerste router in de lan poort van je tweede router. Voila, je tweede router is geen router meer, maar een accesspoint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
nielsl schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 01:03:
welk ipadressen krijgen alle pc's uitgedeeld?

Een tweede router die ook daadwerkelijk als router fungeert en niet als accesspoint is vragen om problemen. Wat je het beste kunt doen is je tweede router een vast ipadres in het netwerk van je eerste router geven. Vervolgens zet je op je tweede router DHCP uit en doe je een kabel van je eerste router in de lan poort van je tweede router. Voila, je tweede router is geen router meer, maar een accesspoint :)
Vergeten te melden. Al mijn apparaten hebben een vast IP adres. Statisch ingesteld. De router is inderdaad een accespoint, en heeft ook een vast IP adres binnen de reeks waarin ik uitdeel aan andere apparaten.

Dit zou volgens mij gewoon probleemloos moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
misschien een firewall op je tweede routertje?

*edit*

of uberhaupt ergens een firewall? trek je internetverbinding dr eens uit en zet op alle pc's en routers je firewall uit, kijk of het werkt, if so, zet dan steeds meer firewalls terug totdat het niet meer werkt, en ga dan 1 stapje terug :)

[ Voor 75% gewijzigd door nielsl op 04-09-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

kun je vanaf beide hosts elkaar pingen ? doe eens een ifconf dumpen hier ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
DukeBox schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:32:
kun je vanaf beide hosts elkaar pingen ? doe eens een ifconf dumpen hier ?
Ja pingen lukte gewoon. Ik heb aan mijn Linksys WRT160NL een externe schijf via USB hangen. Die was ook niet eens bereikbaar.

Ik neem aan dat dit voldoende is?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Windows IP-configuratie

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::8496:8d68:f5be:6465%10
   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.202
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

Tunnel-adapter LAN-verbinding*:

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 6:

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 7:

nielsl schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:20:
misschien een firewall op je tweede routertje?

*edit*

of uberhaupt ergens een firewall? trek je internetverbinding dr eens uit en zet op alle pc's en routers je firewall uit, kijk of het werkt, if so, zet dan steeds meer firewalls terug totdat het niet meer werkt, en ga dan 1 stapje terug :)
Ik heb de Linksys router nu ertussenuitgehaald, en nu is het netwerk wel gewoon bereikbaar. Ik moet denk ik even in de router kijken, want daar zal wel iets nog niet helemaal lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Aangezien er geen reacties meer komen, post ik zelf maar iets.

Ik heb de instellingen nagekeken van de router, en volgens mij staat alles goed. In principe staat hij gewoon ingesteld als een domme switch met WIFI mogelijkheden.

Apart is wel dat als ik een laptop draadloos verbind met het WIFI gedeelte van de Linksys router, deze wel de PC ziet, die bedraad aan de Linksys zit.

Met andere woorden, het lijkt wel alsof alles wat voor de Linksys router zit niet gezien wordt.

• Buffalo
Echt niemand meer met suggesties?

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

een ifconfig van de andere host..

• Buffalo
Ik heb het nu opgelost door de Linksys in een andere reeks te zetten. Dus een ander subnetmask en ander IP adres.

Hele netwerk is nu in 1 keer weer bereikbaar.

Heb nu wel een ander probleem: Ik kan de Linksys niet meer bereiken via de webinterface op het nieuwe IP adres. 8)7

Heeft dat te maken met het andere subnetmask? En hoe krijg ik de Linksys wel weer bereikbaar?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 13:31
Instellingen resetten, inloggen op de Linksys, deze een vast ip geven in dezelfde reeks als van de router maar dan buiten de dhcp scope (of bovenin), dhcp server uitschakelen en alles weer aansluiten.

• Buffalo
Nielson schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:08:
Instellingen resetten, inloggen op de Linksys, deze een vast ip geven in dezelfde reeks als van de router maar dan buiten de dhcp scope (of bovenin), dhcp server uitschakelen en alles weer aansluiten.
Ja, maar dan heb ik dus geen thuisnetwerk meer...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 13:31
En je gebruikt echt één van de lan-poorten ipv de wan van de router als uplink naar je modem?

• Buffalo
Nielson schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:25:
En je gebruikt echt één van de lan-poorten ipv de wan van de router als uplink naar je modem?
Ja, LAN 1 en 2. Las net in een ander tweaker topic dat je ook als mogelijkheid hebt de accespoint in een aparte range te zetten. Dat werkt bij mij ook, maar dan in de Linksys niet meer bereikbaar.

EDIT: Dit zijn mijn standaard instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/2995/linksysrb.jpg

EDIT 2: Ik ben er al uit |:(
Zoals de afbeelding laat zien, staat er bij IP adres bereik 192.168.1.100 to 100 en 192.168.1.102 to 150, bleikbaar moet het IP adres daarbinnen vallen. Heb het adres nu veranderd in 192.168.1.101 en alles werkt perfect nu.

[ Voor 31% gewijzigd door Buffalo op 10-09-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Mijn probleem is dus helaas nog niet opgelost. Ik ben iets te voorbarig geweest.

Alles staat nog ingesteld zoals in EDIT 2 bericht van mijn bericht hierboven.

Nu krijg ik weer de zelfde melding als in mijn allereerste post. En ook op de PC die na de router staat zie ik niet mijn andere apparaten in het netwerk.

Misschien nog een kleine toevoeging: Ik maak ook gebruik van een netwerkprinter, en die doet het wel gewoon vanaf alle PC's. Ook pingen naar andere PC's of apparatuur lukt.

@Dukebox: Hier een Ipconfig van een andere PC.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.201
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

EDIT:

Ik begrijp er echt geen pepernoot meer van. Ik plaats nu 2 afbeeldingen van de instellingen van het Tele2 Modem en van Linksys router, met de instellingen hoe ze nu zijn. Zou iemand kunnen aangeven of er iets niet klopt, en wat er dan gewijzigd moet worden.

BvD

Linksys Basisinstellingen
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/6949/linksyst.jpg

Tele2 Modem
Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/9126/tele2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Buffalo op 15-09-2009 19:08 ]

• Buffalo
Heeft nou echt niemand een idee? 8)7

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Staat je linksys zo ingesteld dat hij als gateway 192.168.1.1 moet nemen of hangt die gewoon aan je Tele2 modem dmv een switch?

Ik zou ze ofwel elk laten starten in een andere range IP adressen (heel eenvoudig, de eerste geef je 1 tot 100, de volgende 101 tot 253).

Wat je ook kan is 2 verschillende subnetten gebruiken, gewoon verbinden met elkaar via gateway, de ene 192.168.1.1, de andere 192.168.2.1

P.S. Het kan perfect zijn dat je er totaal niet aan uit raakt, ik heb het al eens gehad met een D-link modem en Linksys router....niets werkte (met of zonder DHCP, 2 subnetten,...gewoon niets; bleek een defect in de modem te zijn...)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:25
Wat je ook nog kan proberen is alle PC's geen vast IP te geven maar ze door router 1 met DHCP uit te laten delen, vaste IP's gaat bij mij nooit helemaal lekker icm een werkgroep vreemd genoeg.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Waarom leg je niet gelijk in het begin uit hoe je netwerk precies is opgebouwd?
De aanwezigheid van de Davolink is namelijk essentieel in de manier hoe je netwerk moet configureren.

Als je jezelf een plezier wilt doen, ga je voor de meest eenvoudige setup.
Sluit de Linksys direct aan een pc en zorg dat het ip adres van de Linksys 192.168.1.100 wordt.
DHCP server moet uit zijn!
Dan sluit de Davolink aan je pc.
De Davolink (Tele2 modem) blijft staan op 192.168.1.1 als gateway.
Stel de scope van de DHCP server in van 192.168.1.2 tot 192.168.1.99
Sluit een netwerk kabel aan tussen Davolink LAN 3 of LAN 4 en een van de Linksys LAN poorten.
Geen WAN dus!
Start Davolink en dan Linksys. 192.168.1.1 is de Davolink te bereiken en met 192.168.1.100 de Linksys.

Je kan dan statische ip's uitdelen aan je apparaten in je netwerk.
Die beginnen dan vanaf 192.168.1.101 enz.

Blijf altijd af van 192.168.1.2 tot 192.168.1.5. Dat zijn gereserveerde ip's, dus niet voor pc's bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Ik ga eens 1 en ander proberen. Nog even voor de duidelijkheid een schema hoe mijn netwerk er nu uit ziet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Internet------Davolink (Tele2)------Switch
                                      | 
                                      |--- PC 1
                                      |--- Netwerkprinter
                                      |--- Netwerkschijf
                                      |--- Linksys WRT160NL
                                                    |
                                                    |--- PC 2 (LAN 2)
                                                    |--- Netwerkschijf (LAN 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 15:48

job

Dit topic al gevonden??
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Hiermee maak je van die 2e router een accesspoint, dwz alleen de wireless functie gebruik je dan.. het hele routergebeuren (nat en dus een extra netwerk in je netwerk) schakel je hiermee uit. Dan bereik je precies wat jij wilt.
namelijk: Je hebt nog steeds draadloos internet.. Alle apparaten krijgen een ip uitgedeeld van je tele2 modem, en alle apparaten kunnen elkaar bereiken.

Hetgeen cornfed99111 dus ook bedoelt, alleen dan wat duidelijk uitgelegd.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 18-09-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

cornfed99111 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:36:

Blijf altijd af van 192.168.1.2 tot 192.168.1.5. Dat zijn gereserveerde ip's, dus niet voor pc's bedoelt.
Ik hoop dat je bedoelt dat dat specifiek voor een netwerk met een Davolink box geldt?

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 18-09-2009 19:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289438

Buffalo schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:37:
Ik ga eens 1 en ander proberen. Nog even voor de duidelijkheid een schema hoe mijn netwerk er nu uit ziet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Internet------Davolink (Tele2)------Switch
                                      | 
                                      |--- PC 1
                                      |--- Netwerkprinter
                                      |--- Netwerkschijf
                                      |--- Linksys WRT160NL
                                                    |
                                                    |--- PC 2 (LAN 2)
                                                    |--- Netwerkschijf (LAN 3)
Je zou kunnen proberen de routers op elkaar af te stemmen zoals daarnet gezegd werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
alt-92 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:15:
[...]

Ik hoop dat je bedoelt dat dat specifiek voor een netwerk met een Davolink box geldt?
Inderdaad.

@ Buffalo

Als je mijn bijdrage tot dit topic niets vindt, mag je dat gerust zeggen, hoor. Heb geen last van lange tenen.. :>

[ Voor 22% gewijzigd door cornfed99111 op 18-09-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
cornfed99111 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:51:
[...]

Inderdaad.

@ Buffalo

Als je mijn bijdrage tot dit topic niets vindt, mag je dat gerust zeggen, hoor. Heb geen last van lange tenen.. :>
Integendeel. Ik heb jou oplossing toegepast, en waarempel werkt alles nu (voorlopig). Even afkloppen, want vorige keer dacht ik ook dat alles werkte, maar om onverklaarbare redenen, was toen ook mijn netwerk plotseling niet meer bereikbaar.

Is het bekend dat je bij die Davolink modems 192.168.1.2 tot 192.168.1.5 moet vrijlaten? Ieder geval werkt het nu vlekkenloos, maar ik zal ook nog eens het topic doorlezen waar job mee aankwam.

Allen ieder geval bedankt tot nu toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ja, dat zijn gereserveerde ip's voor tv en telefonie. Het maakt daarbij niet uit of die diensten ook daadwerkelijk afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Helaas cornfed99111, netwerk is dus gewoon weer onbereikbaar.
Het heeft de rest van de dag gewerkt, maar toen ik de volgende dag alles opstartte, was het netwerk weer onbereikbaar. 8)7

Ik ga ieder geval nog eens de andere oplossingen uitproberen die hier genoemd worden.

Jullie horen nog van me.

• cornfed99111
Kan je de pc's pingen in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Nou dan toch eindelijk resultaat.
Het lijkt er nu echt op dat mijn netwerk weer goed functioneert. Al een paar dagen zijn er geen problemen,en alles lijkt in orde.
Ik heb het nu via dat topic gedaan waa job mee aankwam. Weet niet of er een verschil inzit met de oplossing van cornfed99111. Ik heb nu ook alle apparatuur opnieuw gestart, en het Davolink modem gereset.

Heb nu wel weer een ander probleem geintroduceerd 8)7
En dat is het volgende:
Op de Linksys router zit Storagelink functionalteit, dus dat je een USB harde schijf erop kunt aansluiten en dan over het hele netwerk kunt gebruiken.
In het begin heeft dit heel even gewerkt. Bij 'Netwerk' in Windows Vista staat ook een PC icoon met Storagelink erbij, en als je die aanklikt kom je bij de mappen op de schijf.

Het vreemde is nu dat de schijf plotseling compleet onbereikbaar is. Er kwam ook een melding als ik in 'Netwerk' de schijf aanklikte maar die ben ik vergeten.
Ik heb de schijf nu weer aangesloten (was een tijdje afgekoppeld) en nu wordt die helemaal niet meer zichtbaar bij Netwerk.

Ook had ik een map gemapped zodat deze als schijf bij 'Computer' komt te staan, en daar krijg ik nu de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/7270/foutyd.jpg

Overigens is het wel mogelijk om dingen aan de schijf aan te passen op de config pagina van de linksys router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Wordt 'STORAGELINK' middels WINS of DNS resolved ? Misschien eens proberen met een static entry in de host file om dat soort problemen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
DukeBox schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:23:
Wordt 'STORAGELINK' middels WINS of DNS resolved ? Misschien eens proberen met een static entry in de host file om dat soort problemen uit te sluiten.
Sorry, klint ingewikkeld, ik weet aardig wat van netwerken, maar ik blijf ook maar een hobbyist ;)

- Hoe kan ik nagaan of mijn STORAGELINK middels WINS of DNS resolved wordt?
- En waar geef ik zo'n static entry in de host file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Buffalo schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:03:
[...]

Sorry, klint ingewikkeld, ik weet aardig wat van netwerken, maar ik blijf ook maar een hobbyist ;)

- Hoe kan ik nagaan of mijn STORAGELINK middels WINS of DNS resolved wordt?
- En waar geef ik zo'n static entry in de host file?
Niemand die me hierin opweg kan helpen? Ik heb op Google eea opgezocht, maar ik begrijp er echt niks van.
Ik weet dat er een bestandje aangemaakt moeten worden, maar eigenlijk durf ik er niet echt in te gaan kloten.
Hopelijk kunnen jullie me opweg helpen...
Pagina: 1