Hallo,
ik heb een IPv6 netwerk. Hierop draait radvd om de clients automatisch te controleren. Dat gaat goed voor alle hosts op eentje na. Ik kom er niet achter waarom niet. Het gaat om een Linux machine (Debian Unstable/2.6.30)
De router advertisements komen in ieder geval wel op het systeem aan:
Ook radvdump bevestigd dat de advertisements correct worden ontvangen.
Ik heb de firewall helemaal uitgeschakeld en open gezet:
Ook heb ik voor zover ik weet alle relevante kernel instellingen goed staan:
Als ik met de hand een IPv6 adres instel werkt dat gewoon.
Heeft iemand nog een goed idee over wat er mis kan gaan of hoe ik hier meer informatie over boven haal?
ik heb een IPv6 netwerk. Hierop draait radvd om de clients automatisch te controleren. Dat gaat goed voor alle hosts op eentje na. Ik kom er niet achter waarom niet. Het gaat om een Linux machine (Debian Unstable/2.6.30)
De router advertisements komen in ieder geval wel op het systeem aan:
code:
1
2
3
4
5
| $ sudo tcpdump -vvvv ip6 and not port 5353 tcpdump: listening on eth0, link-type EN10MB (Ethernet), capture size 96 bytes 14:47:57.647782 IP6 (hlim 255, next-header ICMPv6 (58) payload length: 144) fe80::201:3ff:fee8:44ad > ip6-allnodes: ICMP6, router advertisement, length 144 hop limit 64, Flags [none], pref medium, router lifetime 1800s, reachable time 0s, retrans time 0s[ndp opt] ... |
Ook radvdump bevestigd dat de advertisements correct worden ontvangen.
Ik heb de firewall helemaal uitgeschakeld en open gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| $ sudo /sbin/ip6tables -L -n Chain INPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain FORWARD (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain OUTPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination $ sudo /sbin/iptables -L -n Chain INPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain FORWARD (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain OUTPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination |
Ook heb ik voor zover ik weet alle relevante kernel instellingen goed staan:
code:
1
2
3
4
| $ cat /proc/sys/net/ipv6/conf/eth0/accept_ra 1 $ cat /proc/sys/net/ipv6/conf/eth0/autoconf 1 |
Als ik met de hand een IPv6 adres instel werkt dat gewoon.
Heeft iemand nog een goed idee over wat er mis kan gaan of hoe ik hier meer informatie over boven haal?
This post is warranted for the full amount you paid me for it.