Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nissan] Autoradio krijgt geen stroom

Pagina: 1
Acties:

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Ik heb een tijdje geen autoradio gehad, en heb een nieuwe gekocht.
Ik heb een Nissan Primera uit 1998, dus heb een ISO-kabeltje van Nissan <'99 erbij gekocht.

De radio wil echter niet aan.

Als ik het contact aanzet, en meet tussen de rode draad en de zwarte draad geeft hij 0V. Ook tussen de oranje draad en de zwarte draad 0V.

De bijbehorende zekering heb ik vervangen, en er staat nog steeds geen spanning op.

De bekabeling is origineel; gewoon netjes in een kabel gebonden. De vorige radio kreeg wel stroom, verder geen problemen daar.

Trouwens krijgt de airco ook geen stroom. Nu zat ik te denken dat er nog iets anders kapot kan zijn, een of ander schakelrelais. Kan dat?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Misschien een hoofdzekering kapotgemaakt, deze zitten vaak niet in het doosje onder je dashboard maar ergens in je motorkap. Ik vermoed zo dat je originele radio het nu ook niet meer doet ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Mastermind
Ja klopt, de originele radio doet het ook niet meer. Ik heb de manual van de auto helaas niet meer, maar ik heb inderdaad onder de motorkap gekeken naar de hoofdzekeringen maar kan deze niet vinden :(
Wel vond ik een kast met relais, d8 dat een van die dingen misschien stuk was.
Waar zit die hoofdzekering, weet je dat?

• Mastermind
Ik heb het al opgelost.
De ground kabel was onderbroken, en nu heb ik het chassis doorverbonden met de ground.