PS3 naar Geluidskaart via SPDIF Input geen 5.1 uitvoer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb een Playstation 3 via een SPDIF kabel aangesloten op mijn geluidskaart (een cheape ICIDU 7.1 geluidskaart met SPDIF I/O) met de veronderstelling dat ik hierdoor simpelweg 5.1 geluid kan krijgen.

Nu valt dat vies tegen, want de kaart slikt dus kennelijk alleen 2.0 stereo signalen van mijn PS3. Bij Dolby Digital of DTS klinkt er alleen ruis.

Weet iemand of hier een oplossing voor is? Ligt het aan de geluidskaart, of is het überhaupt niet mogelijk om via de SPDIF ingang van een geluidskaart 5.1 geluid te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Nee hier is momenteel geen echte oplossing voor. Het enige wat werkt is een Creative X-Fi met een frontpaneel erbij of een externe Dolby Digital / DTS decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Topicstarter
Hoe heet deze functionaliteit eigenlijk.... iets van realtime Dolby Digital decoding of whatsoever... erg lastig om uit te vinden welke geluidskaarten dit nou ondersteunen of niet.... ik zoek me rot!

de specificaties gaan vooral over de SPDIF output van DTS en Dolby Digital en niet de input...erg irritant.

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Topicstarter
alex3305 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 01:02:
Nee hier is momenteel geen echte oplossing voor. Het enige wat werkt is een Creative X-Fi met een frontpaneel erbij of een externe Dolby Digital / DTS decoder.
Is dat de enige geluidskaart die dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marec77
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-01-2024
Hallo is het je toevallig al gelukt om de ps3 met dolby aan te sluiten op deze kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:16

Thandor

SilverStreak

Move van OH naar AUD :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1