[WIN2003&EXCHANGE] ActiveSync Probleem op Nokia E71

Pagina: 1
Acties:

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Op mijn werk heb ik een ActiveSync probleem met een Nokia E71 met daarop geïnstalleerd "Mail For Exchange 2.9.158 S60 3.1 HS" (MfE) (laatste versie) van de officiële Nokia website. Deze telefoon wil ik laten synchroniseren met een Exchange 2003 SP2 server, geïnstalleerd op Windows server 2003 (beiden volledig geupdate).

Ik kan de telefoon enkel handmatig of op tijdsinterval laten synchroniseren met de exchange server (altijd zonder foutmeldingen). Zodra ik "always on" als synchronisatieprofiel kies krijg ik een foutmelding dat de exchange server dit synchronisatieprofiel niet ondersteunt (vandaar de keuze voor het WSS forum). Het synchronisatieprofiel wordt dan automatisch teruggezet op handmatige modus.
Het frappante is dat het synchronisatieschema "always on" op een oude E61 wel werkte. Ik heb dit toestel momenteel helaas niet beschikbaar dus kan ik niet zeggen welke versie van MfE hierop geïnstalleerd was.

In de "\Mail For Exchange" directory op de telefoon lees ik het volgende terug in het logbestand:
code:
1
2
3
4
5
6
profile updated
peaktime active
ping command requested
missing protocol version header. reverting to eas 2.0
error occurred during ping
peaktime active

In de Event Log van de Exchange server staan geen foutmeldingen.

Ik heb uiteraard al gegoogled op deze problemen, oplossingen die aan worden gedragen is het uitschakelen van de SSL vereiste voor de IIS HTTP virtual servers en het uitschakelen van Forms based auth. Deze instellingen verhelpen het probleem helaas niet. Een zoektocht op zowel de foutmelding "error occurred during ping" als de "missing protocol version header" levert geen resultaten op :(

Heeft iemand misschien een oplossing voor mijn probleem of ideeen hoe ik nu verder kan zoeken naar een oplossing? Ik kan in de Exchange server geen instellingen over het al dan niet meesturen van een version header vinden...

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Subtiel kickje