[ZIGGO] Verhuizen naar nieuwbouw (huurwoning)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Op dit moment woon ik in een huurhuis dat over een kleine twee maanden gesloopt wordt. Er wordt op deze plek een nieuw huis gebouwd dat over anderhalf jaar klaar moet zijn, en tot die tijd mogen we in een andere woning in een nieuwbouwwijk gaan wonen. Op dit moment moment wordt de bouw van die huizen afgerond.

Nu hebben we internet, televisie en telefonie van Ziggo. Zojuist heb ik een verhuizing proberen door te geven en kreeg ik de melding dat er op die plek geen Ziggo leverbaar was. Ziggo is hier de enige ISP en ik denk dan ook dat het niet geleverd kan worden omdat het als nieuwbouw nog niet in hun systeem geregistreerd staat? In alle wijken eromheen levert Ziggo namelijk gewoon. Overigens vond ik het volgende op de Ziggo-website:
Nieuwbouwhuis:
Wil je een nieuwe kabelaansluiting aanvragen, bijvoorbeeld voor een nieuwbouwhuis, of wil je je bestaande aansluiting wijzigen? Dan kun je dat regelen via www.aansluitingen.nl.
Maar ik denk dus dat bovenstaande niet op mij van toepassing is aangezien ik een huurder ben en niet zelf een huis heb laten bouwen of iets dergelijks. Ik heb met het verhuurbedrijf gebeld en zij wisten me te vertellen dat ze alles aan Ziggo hadden doorgegeven en dat het dus 'bij Ziggo ligt'. Bovendien zeiden ze dat dit het vaker gebeurt bij nieuwbouwprojecten dat ISP's aangeven dat er geen internet geleverd kan worden.

Mijn vraag:
Hebben jullie enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Zodat als ik overga de kans zo groot mogelijk is dat mijn Ziggo-pakket is overgezet? Moet ik gewoon afwachten en hopen dat Ziggo de aanvraag van het verhuurbedrijf over de de nieuwbouwwijk oppakt? Moet ik er rekening mee houden dat ik wel eens een lange tijd zonder internet ga zitten daar? Of moet ik weldegelijk iets regelen via www.aansluitingen.nl zoals er op de Ziggo-website staat?

Aangezien dit hoogstwaarschijnlijk een kastje/muur verhaal wordt als ik zelf met Ziggo bel (niet al te goede ervaring met hun klantenservice) post ik hier een berichtje. Van jullie heb ik namelijk een veel hogere pet op :)

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:59
hmmm.........je hebt dus alleen op de website wat geprobeerd als ik het goed begrijp?

Als ik jou was zou ik toch even met Ziggo bellen en daar wat informatie opvragen, want wij kunnen zo niet in de administratie van Ziggo kijken. Alleen het is vaak geen goed teken als je het niet via de website kan aanvragen.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bij mijn woning was in eerste instantie ook nog niks leverbaar. Nadat de woning bijna was opgeleverd kon ik alles verhuizen via mijn ISP. Dit maakt imo niet uit of het een koop- of een huurwoning is.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 03-09-2009 16:12 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 22:31

painkill

Pain(k)(ill)

Ziggo bellen, die hebben wel vaker deze problemen gehad en waarschijnlijk ook wel opgelost.

Mijn SNES verzameling!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Mijn angst naar Ziggo was meer vanwege de mindere berichten die je hoort. Bovendien was ik zoals ik eerder zei bang voor een kastje/muur verhaal, of gewoon dat ik met een smoesje word afgewimpeld: "we pakken het op. Gewoon even om de vier dagen proberen een verhuizing aan te vragen, ooit moet het een keer lukken." Nu zou dat de waarheid kunnen zijn, maar dat hangt altijd van de medewerker af en je weet pas achteraf of het klopte wat die persoon zegt.

Maar goed, misschien denk ik iets te negatief over de provider. Heb ze zojuist gebeld, de persoon zei dat het waarschijnlijk door de nieuwbouw kwam en dat hij het 'softwarematig' in het systeem zette. De verhuizing wordt volgens hem handmatig doorgezet ondanks dat de website aangeeft dat het nu niet leverbaar is. We wachten het dan ook maar af. Thnx iig.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 18:46

ThaHandy

Discovery Channel

of gewoon wachten met de verhuizing door te geven totdat ziggo wel "beschikbaar" is op dat adres.

internet/telefoon/TV zal gewoon werken op elk adres, mits CAI aangesloten @ wijk kastje.

[ Voor 29% gewijzigd door ThaHandy op 03-09-2009 17:31 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ziggo idd bellen, en dan 0900-0430 of je laten terugbellen. Da's namelijk de sales afdeling, die zijn wat behulpzamer als de helpdesk ;) Bovendien weten zij vaak ook net iets meer van hoe zoiets precies geregeld moet worden. :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik wil je niet bang maken, maar wees voorbereid op een tijd zonder internet... Heb ongeveer gelijke situatie gehad:

Mijn nieuwbouwwoning zou op 1 juli opgeleverd gaan worden. Op 22 juni heb ik al gebeld naar Ziggo om alvast AIE aan te vragen. Ziggo was wel beschikbaar, maar de bestelling kon niet doorgezet worden, volgens de medewerker omdat de bestelling blokkeerde, waarschijnlijk door het feit dat het een nieuwbouwwoning. Doorverbonden naar de helpdesk, die mij ook niet kon helpen. De bestelling bleef hangen op de TV, de verbinding op mijn adres stond nog op 'inactief'. Aangegeven dat ik er per 1 juli zou gaan wonen en dat woningen in de straat dan allemaal zouden worden opgeleverd en dat er gewoon aansluitingen aanwezig waren. Ze kon op dat moment echter niks voor me doen en gaf aan dat ik contact op moest nemen met de aannemer, om een of andere installatiecode van de aansluiting op te vragen (bleek achteraf b*llsh*t). Of ik kon het later nog eens proberen...
Contact opgenomen met aannemer. Aannemer gaf aan dat alles was doorgegeven aan Ziggo, dat het daar intern administratief waarschijnlijk nog niet goed was verwerkt (aannemer had hierin idd. gelijk, zou later blijken...). Ik moest in ieder geval NIET bij www.nieuweaansluitingen.nl een nieuwe verbinding aanvragen, want dat was allemaal via de aannemer geregeld.

Op 1 juli werd mijn woning opgeleverd en tot mijn grote blijdschap had ik TV-signaal. De volgende dag meteen gebeld naar de bestellijn. Wederom kreeg ik de mededeling dat alles beschikbaar was, maar dat de bestelling niet afgerond kon worden. Het ketste af op de TV, mijn verbinding stond op inactief. Hmmm... Aangezien ik vervolgens op vakantie ging, heb ik er vervolgens drie weken niks meer aan gedaan.

Op 29 juli toch maar weer eens gebeld naar de bestellijn, en weer de bestelling die niet afgerond kon worden (ondanks beschikbaar zijn van alles...). Werd aangeraden om contact op te nemen met de helpdesk. De medewerker op de helpdesk weer hetzelfde verhaal opgehangen, dat het een nieuwbouwwoning betrof en ik al sinds 1 juli TV kon kijken. De helpdeskmedewerker zag dat de verbinding op 'inactief' stond (dat wist ik al...). Maar omdat ik al signaal had was het volgens de helpdeskmedewerker dan simpel een kwestie van intern een knop omzetten. Dan zou de verbinding actief gezet worden. Hij zou mijn bestelling ook doorzetten en 2 tot 3 weken later zou het AIE-pakket binnen zijn... _/-\o_

Oh nee, te vroeg gejuicht. Na 3 weken nog steeds geen pakket. Weer een week later, 25 augustus, nog maar eens gebeld met de helpdesk. Ik ben een geduldig man... De bestelling was NIET doorgezet en de verbinding stond NOG STEEDS op 'inactief'. "U heeft al vaker hierover gebeld, zie ik hier staan". Klopt! Dat wordt gelukkig wel goed bijgehouden, maar het had me dus geen ene moer geholpen. Weer verteld over nieuwbouwwoning, weer verteld dat ik gewoon TV kon kijken, weer verteld dat woning was opgeleverd en ik er stond ingeschreven. Opmerking van de helpdeskmedewerker: "Vreemd... Als uw verbinding op inactief staat, zou u eigenlijk geen TV-signaal moeten hebben...". :X Hij ging even overleggen en kwam al snel met de verheugende boodschap dat e.e.a. was doorgegeven aan 'team nieuwbouw' o.i.d. (was dat niet al gebeurd dan??). Mijn AIE-pakket zou geleverd worden aan het eind van de week...

Vrijdag 31 juli, een envelop van Ziggo... "Aan de bewoners van...". Huh? "Welkom in uw nieuwe woning. Blahblah. Uw woning is al voorzien van een TV- en radio-signaal. Blahblah. U kunt op uw adres ook telefonie en internet aanvragen. Blahblah. Op uw adres is nog geen abonnement bekend. Als u niet binnen drie weken reageert, wordt het signaal afgesloten.". 8)7

De volgende dagen kwam natuurlijk geen AIE-pakket. Dinsdag 1 september, WEER gebeld naar helpdesk. Verwezen naar de brief die ik ontvangen had. De bestelling stond dus nog steeds open... Zucht... Toch wel enigzins geïrriteerd mijn beklag gedaan. Gelukkig kon mijn bestelling nu gewoon afgerond worden (jah, duh). Alles zou actief worden op dinsdag 8 september. En ja hoor, op zaterdag 5 september was dan eindelijk het langverwachte pakket binnen... Sinds afgelopen dinsdag 8 september is alles actief. En ben ik weer blij. Superstrakke verbinding, geen hickups o.i.d., superbeeld, en mijn telefoon doet het ook!

Ik hoop voor jou ViRaX, dat jouw verhaal korter zal zijn... Want anders zit je net als ik 2 maanden zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319019

Hoi Virax,

Ik had ervaring met nieuwbouw van @Home/Ziggo.
Maar goed, dit is enige tijd geleden en weet niet of ze het nog steeds zo doen. Ik praat daarom ook even in de verledentijd ;)

Je kon je abb. altijd op 'pauze' zetten totdat de aansluiting gereed was in het nieuwbouw huis. Als @Home/Ziggo je producten daar niet kon leveren mocht je deze kosteloos opzeggen.
@Home/Ziggo maakte geen verschil tussen een huurder en koper. Soms betaalde de aannemer de kosten voor de cai aanlegging en soms moesten de bewoners dit zelf betalen. Als de aannemer de kosten betaalde werden deze doorberekend bij de opdrachtgever, in jouw geval de verhuurder. Waar je geluk mee hebt omdat een aansluiting toen 130 euro koste. Ik denk dat je het meeste effect hebt als je met je verhuurder belt (let wel op de opleverdatum). Hoe meer mensen klagen hoe sneller zij contact opnemen met nu Ziggo. Zelf bellen heeft soms ook zin. In het verleden werd er dan door @Home/Ziggo contact gezocht met of de aannemer of de tussenpersoon. Die kon dan vertellen hoe de zaken ervoor stonden en hoelang dit nog ging duren. Over het algemeen is het zo dat als de huizen worden opgeleverd de aansluitingen ook gereed moeten zijn. Er werd naar deze opgeleverde woningen altijd een welkomsbrief gestuurd waarin verdere uitleg stond.
Als de verhuurder de opdrachtgever was voor de aanleg hoefde de huurder zelf niets met de site aansluitingen.nl te doen.

Hoop dat je hier wat mee kunt. Dit is gewoon info die door de ouwe @Home/Ziggo afdeling zou worden gegeven.
Niets is vervelender als je net in je nieuwe huis zit en de dingen werken nog niet :(
suc6 ermee :)
Pagina: 1