Ik heb een php script gemaakt die (unieke) waardes weergeeft uit een database. Ik haal deze waardes op via een while loop, en geef ze vervolgens weer op het scherm. Tot zover gaat het goed.
Wat ik wil is dat ik ook de waardes kan bewerken via een button.Ik geef de variable door via een POST. De button verschijnt overigens netjes op het scherm. Voor elke unieke waarde krijg ik een button.
Nu heb ik een variable gemaakt ($wwid = $row['Idww']; ) waar de unieke waarde in wordt opgeslagen. Als ik deze echo krijg ik deze ook netjes op het scherm te zien. Maar als ik ze via een form post naar een andere pagina blijft, of de variable leeg, of mijn variable krijgt een verkeerde waarde.
Nu is mijn vraag mag ik op deze manier waardes via een POST doorgeven?
Wat ik wil is dat ik ook de waardes kan bewerken via een button.Ik geef de variable door via een POST. De button verschijnt overigens netjes op het scherm. Voor elke unieke waarde krijg ik een button.
Nu heb ik een variable gemaakt ($wwid = $row['Idww']; ) waar de unieke waarde in wordt opgeslagen. Als ik deze echo krijg ik deze ook netjes op het scherm te zien. Maar als ik ze via een form post naar een andere pagina blijft, of de variable leeg, of mijn variable krijgt een verkeerde waarde.
Nu is mijn vraag mag ik op deze manier waardes via een POST doorgeven?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| if (mysql_num_rows($result) >= 1) { while($row = mysql_fetch_assoc($result5)) { echo "<form action=\"wachtwoord_list.php?upid=$upid&wwid=$wwid\" method=\"POST\" name=\"form\" >"; echo "<table width=\"500\" cellspacing=\"2\" border=\"0\" align='middle'>"; echo "<h1>Wachtwoorden</h1>"; echo "<input type=\"text\" name=\"Windows Inlognaam\" size=\"24\" value=\"Windows Inlognaam:\"/>"; echo "<input type=\"text\" name=\"Inlognaam\" size=\"28\" value=\"" . $row['Inlognaam'] . "\"/>"; echo "<input type=\"hidden\" name=\"Idww\" size=\"28\" value=\"".$row['Idww']."\"/>"; echo $row['Idww']; //netjes geeft unieke nummers weer $wwid = $row['Idww']; echo "<input type=\"text\" name=\"Applicatie\" size=\"24\" value=\"".$row['Applicatie']."\"/>"; echo "<input type=\"text\" name=\"Wachtwoord\" size=\"28\" value=\"".$row['Wachtwoord']."\"/>"; echo "<input type=\"hidden\" name=\"action\" size=\"24\" value=\"update\">"; echo "<input type=\"submit\" name=\"form\" value=\"Het bovenstaande wachtwoord wijzigen\" onclick=\"wachtwoord_list.php?upid=$upid&wwid=$wwid\">"; |