Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Telfort icm ST706] Modem kapot?

Pagina: 1
Acties:

• jovian
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-08 21:08
Na een herstart van mijn weigerend Thomson ST706 modem werd mij door datzelfde apparaat duidelijk gemaakt dat ik pas weer een internet verbinding op kon zetten zodra ik de juiste `authorization credentials' op zou geven. Aangezien ik nooit dergelijke gegevens heb hoeven invoeren toen ik mijn (toen nog) Speedlinq verbinding configureerde belde ik de Telfort helpdesk om te vragen wat er mis zou kunnen zijn.

Een medewerker hield mij een tijdje in de wacht en gaf aan dat mijn modem kapot was. Mijn modem kon geen verbinding maken met de centrale (hij gaf aan dat hij dat zag vanáf mijn modem - iets dat mij als een onmogelijkheid in de oren klinkt). Wat er precies kapot was kon hij niet vertellen. Ik moest maar zo snel mogelijk een nieuw modem van hem aanschaffen. Ik kon kiezen tussen een `gratis' modem (15 euro administratie en verzendkosten - niet af te halen) en een modem met wireless router aan boord (60 euro).

Ik heb sterk de indruk dat Telfort geen support wil leveren op mijn oudere modem en bij elke denkbare klacht dezelfde diagnose had gesteld.

Ik werd gesterkt in die opvatting doordat het mij moeilijk werd gemaakt te kiezen voor het goedkopere modem. Eerst gaf hij mij te kennen dat het een `erg beperkt modem' zou zijn. Welke functionaliteit er dan precies ontbrak kon hij mij (uiteraard) niet melden. Later gaf hij mij te kennen dat `alles in de toekomst draadloos wordt' en toen ik er toch echt op stond dat, als ik gedwongen werd om iets aan te schaffen, ik liever het goedkopere modem wilde hebben, dat ik `absoluut geen support zou krijgen op mijn eigen draadloze oplossingen'. Er werd mij verder nog te kennen gegeven dat ik nooit `met een laptop in de tuin zou kunnen zitten' (geen grap) en dat ik alle eventuele problemen van een door mij zelf (dwz. niet bij hem) aangeschafte draadloze oplossingen zelf moest oplossen en dat zou door mijn eventuele `gebrek aan kennis' wel eens heel moeilijk zou kunnen zijn.

Deze uitgebreide uiteenzetting om aan te geven dat meer dan tweederde van het gesprek opging aan zijn pogingen mij een duurder apparaat te verkopen terwijl ik belde om een probleem opgelost te krijgen met mijn oude modem.

Wie gebruikt er nog een Thomson ST706? Wordt er bij jullie nog wel support geleverd? Wie heeft er soortgelijke ervaringen?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Het lijkt mij een beetje voorbarig om de modem direct als "stuk" aan te merken.

Overigens heb ik wel meer gezeik m.b.t. SpeedLinq --> Telfort omzetting gehad, waarbij zij ook alleen maar een "dure" nieuwe modem probeerde te slijten. Bij mijn opa en oma, draait namelijk al jaren een SpeedTouch (nummer onbekend), inclusief 802.11b (ja zo oud is die al). Bij de omzetting werd een CD opgestuurd, welke uiteraard niet werkte met deze modem. Contact met Telfort leverde op dat de modem te oud is om te functioneren op het nieuwe netwerk, ook konden zij mij geen netwerk gegevens verstrekken om het een en ander toch te proberen.

Na zelf de VPI/VCI instellingen via telnet veranderd te hebben werkt alles weer prima.

Overigens gebruikt telefort zover ik weet helemaal geen credentials voor het opzetten van verbindingen, dus wellicht dat door de herstart enige instellingen verkeerd staan. Misschien dat iemand anders de instellingen van Telfort kan neerzetten zodat je het nogmaals vanaf start kunt proberen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ga even hier kijken: http://www.speedtouch.nl/software.html#706

(eventueel ook software upgraden meteen), en gebruik de configuratiewizard om de instelling goed te zetten.
Klinkt alsof je modem nu simpelweg verkeerde authenticatie instellingen gebruikt.

Titelfix. Gebruik de volgende keer een duidelijkere titel aub.

[ Voor 13% gewijzigd door IEF op 04-09-2009 16:59 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je kan zo'n ding voor Telfort alleen maar instellen via de Windows applicatie van Thomson/Speedtouch, die moet je even downloaden dus elders waar je internet hebt en thuis draaien. Is even omslachtig maar dan werkt hij wel weer, is blijkbaar zijn instellingen kwijt.

Die tip van IEF over firmware gelijk doen is een hele goede.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 04-09-2009 19:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.