ASP .NET DataTable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er hier iemand ervaring met het DataBinden van een Combobox op basis van een DataTable. Ik zit hier nu met het probleem dat ik een DataTable heb met ongeveer 1500 records als ik deze DataBind aan de Combobox dan duurt dit ongeveer 13 seconden dat is onacceptabel.

Hoe kan ik de performance tweaken van een DataTable?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

Haan

dotnetter

Het helpt misschien als je wat voorbeeld code post van hoe je het nu aanpakt ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Met zulk grote datatables ontkom je niet aan dit soort wachttijden. Alleen al de HTMl renderen begint pijnlijk te worden voor zulke grote tabellen.

Kun je niet iets doen met paging?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Sowieso gaat een gebruiker niet uit 1300 items kiezen in een Combobox. 100 is de max voor mij. Een optie is die 1300 records opdelen in bijvoorbeeld 13 categorieën of automatisch aanvullen gebruiken m.b.v. ajax.

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Vergeet ook de ViewState niet

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
:D
1500 records in een combobox? Dat past niet eens in beeld, al zou je 3 schermen bovenelkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 vermoedt dat een oplossing op basis van ajax / autocomplete het meeste voordeel gaat bieden; in ieder geval iets om een combobox te omzeilen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Wij' gebruiken voor dergelijke functionaliteit 2 verschillende dingen.
a) Een combobox voor 50 (dacht ik) of minder items;
b) Een uitgebreider zoekscherm voor meer dan 50 items.
Stel dat het systeem merkt dat de lijst te groot wordt, word er in plaats van een combobox een selectiescherm gestart. Dit scherm werkt met paging, vooral in de web-omgeving levert dit veel winst op (zoals je zelf al hebt kunnen concluderen aan de hand van je 13seconden :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, maar een combobox is niet inwisselbaar met een zoekscherm waar de gebruiker zelf iets moet intikken.

Als je een provincie wilt selecteren, selecteer je eerst het land. Als de landenlijst te lang is voor een combobox, dan kies je eerst het continent. Zo simpel is het met comboboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:09:
Heeft er hier iemand ervaring met het DataBinden van een Combobox op basis van een DataTable. Ik zit hier nu met het probleem dat ik een DataTable heb met ongeveer 1500 records als ik deze DataBind aan de Combobox dan duurt dit ongeveer 13 seconden dat is onacceptabel.

Hoe kan ik de performance tweaken van een DataTable?
Die 13 seconden is misschien onacceptabel, maar een gebruiker een combobox met 1500 items voorschotelen vind ik persoonlijk nóg onacceptabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een Combobox met paging anders zou het ondoenlijk zijn, maar het databinden gaat gewoon enorm traag ( het is dan ook veel data. ). Ik hoef geen code te plaatsen omdat ik op zoek was naar ervaringen met grote hoeveelheden data en DataTables.

Voor geintresseerden Scaling van ADO.NET DataTables

Niet alles is zo simpel als land > provincie etc... dit vraagstuk vraagt ook om veranderingen daar ben ik me wel van bewust.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:49:
Leuk, maar een combobox is niet inwisselbaar met een zoekscherm waar de gebruiker zelf iets moet intikken.
En waarom niet? Hoe denk je dat een ERP pakket als ABW zulke problematiek oplost? Of W&D van Unit4?
In een dropdown geef je toch zelf ook een voorzet, een 's' als je items met een 's' zoekt et cetera.
Misschien begrijp ik je punt niet, please elaborate :)

Je geeft een commando op het veld, bijvoorbeeld F2, een scherm opent en middels criteria kun je snel en eenvoudig door een grote dataset heen navigeren. Vervolgens geef je een <Enter> en het veld wordt gevuld, je hoeft de muis niet eens aan te raken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:56:
[...]

En waarom niet? Hoe denk je dat een ERP pakket als ABW zulke problematiek oplost? Of W&D van Unit4?
In een dropdown geef je toch zelf ook een voorzet, een 's' als je items met een 's' zoekt et cetera.
Misschien begrijp ik je punt niet, please elaborate :)

Je geeft een commando op het veld, bijvoorbeeld F2, een scherm opent en middels criteria kun je snel en eenvoudig door een grote dataset heen navigeren. Vervolgens geef je een <Enter> en het veld wordt gevuld, je hoeft de muis niet eens aan te raken.
Inderdaad en eventueel ook nog een dropdown met een grid eronder.
Pagina: 1