Toon posts:

[Macbook] Gekopieerde DVD niet uit te lezen op Macbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een kleine vraag.
Onlangs heeft een vriend van mij enkele bestanden op 8 DVD+R's gezet. Nadat ik thuis kwam en deze DVD's in mijn Macbook plaatste, gaf de computer bij elke DVD aan dat het een lege DVD was, en of ik er iets op wilde kopieeren. De DVD's zijn gekopieerd via het slepen van mappen in Windows Vista.
Ik dacht dat er wat verkeerd was gegaan bij het kopieeren en ben naar deze vriend terug gegaan. Bij hem aangekomen bleken alle DVD's gewoon vol met bestanden te staan. Hierna heb ik op internet eens gezocht naar een oplossing om deze DVD's toch op mijn computer te bekijken, helaas was nergens iets te vinden.
Wel heb ik dezelfde DVD's nog bij mij op school getest (Windows XP computer) en hierop waren de DVD's wel gewoon te lezen.
Ik heb ze verder nog getest op een oude laptop bij mij thuis met Windows XP op, maar hier kreeg ik bij elke DVD een foutmelding te lezen.

Wie kan mij helpen op welke manier ik de DVD's toch kan uitlezen op mijn Macbook?
Bestaat er software/firmware voor? Ik gebruik Mac OS X 10.4.11.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

De DVD is niet afgesloten (gefinalized). Daardoor is hij alleen maar op een Windows machine uit te lezen. Als je de DVD afsluit, dan kan je hem wel op je macbook lezen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie.

Is dit finalizen ook via mijn Macbook te doen?
En waar zit deze functie ergens in Windows? Ik weet dat toen ik de dag erna bij hem terug ging dat hij in Windows nog ergens in een balk "proces voltooien" of iets in die trant had aangeklikt...het was in elk geval iets met proces...

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik dacht dat het 'commando' dvd/cd afsluiten of zoiets dergelijke luidt (althans in Nero). Je kunt dat in de software waarmee je de dvd brandt, instellen. Als je niet kiest voor dvd/cd afsluiten dan kun je naderhand nog bestanden aan die dvd/cd toevoegen. Dit kan niet meer bij een afgesloten dvd/cd.

Je zou aan iedere dvd een bestand kunnen toevoegen en dan kiezen voor de optie dvd afsluiten. Ik kan deze optie in Toast niet zo snel terug vinden, dus ik zou het op de pc van die vriend van je doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Lounge Deluxe op 03-09-2009 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen brand-programma op mijn Macbook...dus kan het helaas niet sluiten, in ieder geval niet met de optie in Finder welke ik te zien krijg.

Bij deze vriend hebben we het zeg maar via Windows verkenner gedaan, en hebben we uiteindelijk niks afgesloten.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als het goed is heb je in Windows als je met je rechtermuisknop op de branker klikt iets van de optie "Deze CD/DVD geschikt maken voor gebruik op andere computers"
Nero (onder windows) kan het ook, en er zijn volgens mij ook een hoop andere programma's die het kunnen. Ik weet alleen niet of het ook gaat werken als je de onder Windows gemaakte DVD op een Mac probeert af te sluiten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Eerste hit op google:
http://windowshelp.micros...277-a64fc439c79c1033.mspx
Zoek term: windows how to finalize cd

To close a disc manually

1. Open Computer by clicking the Start button Picture of the Start button, and then clicking Computer.
2. Right-click the drive icon that represents your writeable drive, and then click Close session.

;)

[ Voor 28% gewijzigd door Jay-v op 03-09-2009 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren nogmaals bij een vriend deze DVD's gesloten, maar helaas herkent hij ze nog steeds niet op mijn Macbook.

Nu heb ik ontdekt dat ik een DVD-R drive in mijn Macbook heb, en de DVD's betreffen DVD+R. Is dat misschien het probleem?
Pagina: 1