Ik heb net te horen gekregen dat mijn nforce 780i moederbord onherstelbaar beschadigd is en dat mijn RMA wordt gecrediteerd. Nu zit ik te overwegen om weer een nieuw nforce 780i moederbord te kopen, maar ik betwijfel of dat een goeie keuze is. Naast het feit dat ik 2 slechte ervaringen heb met deze chipset, is deze chipset ook wat aan de oude kant. Het is mij opgevallen dat er de laatste tijd vooral veel moederborden uitkomen voor de combinatie intel+ATI, zoals de X38,X48,P35,P45 chipsets, en nog een paar moederborden voor core i7 processoren. Mijn punt is: ik weet niet of ik nieuwsberichten gemist heb, maar is er nog een serie moederborden uitgekomen voor de combinatie intel (socket 775)+Nvidia die nieuwer is dan de Nforce 7 serie?
Verwijderd
Indien je SLI wil draaien met socket 775 is enkel de 790i nieuwer maar voor zover ik weet is het enige verschil met de 780i hier DDR3 ondersteuning.
De X38,X48,P35,P45 chipsets werken natuurlijk ook met een Nvidia kaart maar ondersteunen geen SLI.
De X38,X48,P35,P45 chipsets werken natuurlijk ook met een Nvidia kaart maar ondersteunen geen SLI.
Ja ok, maar het lijkt me ook dat een Nvidia chipset en een nvidia videokaart beter samenwerken dan een ati chipset en een Nvidia videokaart, niet dan?Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:06:
Indien je SLI wil draaien met socket 775 is enkel de 790i nieuwer maar voor zover ik weet is het enige verschil met de 780i hier DDR3 ondersteuning.
Overigens hoef ik geen 790i, omdat deze waarschijnlijk geen DDR2 support. Ik zal de specs even opnoemen om verdere verwarring te voorkomen:
intel core 2 duo E8500
2x2gb OCZ RAM (PC6400)
gigabyte GTX280
moederbord: overleden XFX nforce 780i moederbord dus.
Seagate HDD 500 GB
OCZ voeding 800W
[ Voor 22% gewijzigd door Neophyte808 op 03-09-2009 13:25 ]
Dat zou in principe niets mogen uitmaken. PCI-E standaarden zijn PCI-E standaarden. Persoonlijk vind ik de nVidia chipsets voor het Intel platform momenteel nogal duur en veel verbruiken. Het enige voordeel dat ze hebben tegenover de mainstream Intel chipsets is SLI support.
[ Voor 53% gewijzigd door Admiral Freebee op 03-09-2009 13:25 ]
Ik doel op de samenwerking tussen de onboard videokaart en de losse videokaart. Als je een Nvidia grafische chip en Nvidia videokaart hebt, werkt dat toch beter dan een ATI onboard grafische chip met een Nvidia videokaart?Admiral Freebee schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:24:
Dat zou in principe niets mogen uitmaken. PCI-E standaarden zijn PCI-E standaarden.
Je bedoelt dat je de 2D activiteiten kan afhandelen door de IGP, en de losse grafische kaart de 3D bewerking laat doen? Hybrid SLI, of wat was het ook weer? Volgens mij, maar ik ben niet helemaal zeker, heeft nVidia de ontwikkeling daarvan gestaakt.
Als je alleen maar de losse grafische kaart gebruikt, kan de IGP uitgeschakeld worden. Dan is het absoluut geen probleem dat je een ATi IGP hebt, met een nVidia kaart of andersom.
Als je alleen maar de losse grafische kaart gebruikt, kan de IGP uitgeschakeld worden. Dan is het absoluut geen probleem dat je een ATi IGP hebt, met een nVidia kaart of andersom.
[ Voor 26% gewijzigd door Admiral Freebee op 03-09-2009 13:31 ]
Ik weet dat hybrid SLI niet compatible is met windows 7, maar daar doelde ik ook niet op. Ik dacht dus dat het zo was dat een onboard grafische chip en een losse videokaart samen werkten, en dat ze dit beter deden als ze van hetzelfde merk waren.Admiral Freebee schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:30:
Je bedoelt dat je de 2D activiteiten kan afhandelen door de IGP, en de losse grafische kaart de 3D bewerking laat doen? Hybrid SLI, of wat was het ook weer? Volgens mij, maar ik ben niet helemaal zeker, heeft nVidia de ontwikkeling daarvan gestaakt.
Welke chipset je moet kiezen is iets dat je zelf uit kan zoeken door op zoek te gaan naar benchmarks. Wat er te vinden is is makkelijk door even een kijkje te nemen in http://tweakers.net/pricewatch/cat/47.
Daar staan ze vast niet allemaal in, maar dan heb je wel de borden die beschikbaar zijn.
Verder is het zo dat je natuurlijk gewoon een Nvidia kaart in een Intel bord kan stoppen, ook daar zijn meer dan genoeg benchmarks van te vinden.
Omdat wat je moet kopen uiteindelijk iets is dat je zelf moet beslissen aan de hand van reviews, benchmarks en specificaties die je hebt gevonden gaat dit topic op slot.
Daar staan ze vast niet allemaal in, maar dan heb je wel de borden die beschikbaar zijn.
Verder is het zo dat je natuurlijk gewoon een Nvidia kaart in een Intel bord kan stoppen, ook daar zijn meer dan genoeg benchmarks van te vinden.
Omdat wat je moet kopen uiteindelijk iets is dat je zelf moet beslissen aan de hand van reviews, benchmarks en specificaties die je hebt gevonden gaat dit topic op slot.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()