Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thunderbird & Outlook IMAP Move deleted items

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik gebruik thuis al enige tijd thunderbird en ben erg tevreden met de multiple IMAP account support.
Het is erg overzichtelijk in gebruik en kan vanaf diverse accounts e-mailen en mail ontvangen.

Dit in tegenstelling tot outlook 2007 wat nog erg bulky overkomt en de irritante persoonlijke mappen toont terwijl ik deze niet gebruik met IMAP.

Spijtig genoeg heb ik al enige tijd tekst zonder opmaak moeten gebruik als berichtindeling omdat veel zakelijke emailberichten bij klanten in een verkeerd lettertype of size worden ontvangen.

Ik stuur mail in arial size 10 en men krijgt het vrolijk in size 12 of times new roman met size 14. De vertaling tussen thunderbird en outlook lijkt niet helemaal goed te gaan dus.

Dit komt overigens bij meerdere klanten voor, waarbij men overigens niet zelf een bepaald berichtindeling heeft afgedwongen lokaal. De "vertaling" van mijn html bericht afkomstig uit thunderbird lijkt dus niet altijd goed te gaan.

Herkent iemand dit probleem? Ik heb al diverse instellingen getest in thunderbird, maar helaas blijft hij vrolijk variable breedte weergeven als berichtindeling in thunderbird. Zelfs wanneer ik in die e-mail editor arial en 10 pak krijgen klanten nog steeds arial en 12 of times new roman te zien.

In de tussentijd dacht ik om toch over te stappen naar outlook, maar dan loop ik tegen het probleem aan dat ik de deleted items niet automatisch kan verplaatsen naar de deleted folder met IMAP.

Weet iemand of hier een oplossing voor is? Ik weet wel dat het met verzonden items kan, maar ik kan nergens een optie vinden voor deleted items.

Het liefst blijf ik natuurlijk bij thunderbird, maar ik wil graag weer mijn html e-mail berichten kunnen opstellen met visitekaartje in de handtekening.

Outlook heeft weer het voordeel dat ik afspraken en dergelijke kan opnemen en dat OWA of RPC werkt met mijn exchange servers. Maar dan zou ik alsnog graag mijn deleted items willen "archiveren" in één folder per account.

Ben benieuwd of iemand deze problemen herkent en of iemand een oplossing heeft voor thunderbird, of outlook met de deleted folders.

Mijn V&A

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA => OFF

Over TB: Kijk eens naar de onderliggende html, zowel in je sent items als in hun inbox (en kijk wat er gebeurt als je naar jezelf CC'd). Al is niet op de opmaak letten IMHO de betere optie. Het gaat niet om de opmaak maar om de inhoud. Neem anders een PDF-bijlage als de vorm van belang is.

Over OL: bij mij komt het keurig in deleted dinges, maar dat wordt serverside geregeld. Alternatief is niet deleten maar slepen naar een andere map. En, druk niet op delete als je niet wil verwijderen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)