• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-08 16:30
Volgens de info van MS wordt Windows 2000 niet als client ondersteunt bij Windows 2008 Server, weet iemand uit de praktijk waar de beperkingen dan oa in schuilen?

Ik overweeg de toepassing in een eenvoudig thuisnetwerk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waar staat dat? (link)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RedGolf
Het was even speuren, maar ik basseer me hierop:
http://www.microsoft.com/sbs/en/us/system-requirements.aspx

"Supported Client Operating Systems: Microsoft Windows XP Professional Edition SP2 or later; Windows Vista Business, Enterprise, and Ultimate; Windows Mobile 5.0 or later "

• alt-92
  • Niet online
Dat is wel specifiek voor SBS2008, overigens.
Wees je er ook van bewust dat Windows 2000 buiten de lifecycle support valt, een End Of life produkt is en om die reden dan ook niet opgegeven is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RedGolf
Ja dat zal het wel zijn net als bij WHS, men is erg strikt in die dingen. Dat geld ook voor compatible moeder borden, enerzijds geeft MS lichte specificaties op voor de hardware, maar anderzijds zie je dat fabrikanten van moederborden, alleen specifieke server borden vrijgeven voor SBS2008.

• alt-92
  • Niet online
Mwa, de reden is meer dat je geen garanties hebt dat iets werkt (untested/unsupported).
Als je een machine met Windows 2000 Professional hebt, zul je die echt wel aan een 2008 domain kunnen joinen, alleen zul je geen ondersteuning krijgen van MS en bepaalde dingen (WMI filters e.d. GPprefs, andere fratsen die sinds XP gewijzigd zijn) werken dan niet op 2000.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows 2000 kan je ook gewoon in een SBS domein joinen hoor, maar dat moet dan gewoon op de standaard manier. SBS wizards werken pas vanaf XPSP2 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1