Geen beeld bij onboard en aparte videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Hai Hui
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-12 07:53
Ik heb onderdelen voor een nieuwe pc gekocht en gisteren heb ik het in elkaar gezet, maar daar stuitte ik op een probleem.

Ik heb de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X2 550 Black Edition€ 84,45€ 84,45
1Asrock A780GXH/128M€ 58,66€ 58,66
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,95€ 12,95
1Cooler Master Sileo 500 Zwart€ 56,85€ 56,85
1OCZ ModXStream Pro 400W€ 42,26€ 42,26
1OCZ Vista Upgrade OCZ2VU8004GK€ 60,54€ 60,54
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 45,01€ 45,01
1XFX Radeon HD 4850 512MB DDR3€ 94,34€ 94,34
ImporterenTotaal€ 472,56

Zoals de titel het al zegt, krijg ik geen beeld als ik mn monitor op de onboard videokaart aan sluit of een Radeon 4850. De monitor zegt dattie geen signaal krijgt. Als ik mn pc aan zet, draaien wel alle fans.

Wat ik heb aangesloten:
- 24 pin connector op het moederbord
- Al die kleine, irritante stekkertjes voor de LEDs, reset/power knop etc.
- 4 pin connector op de rechter helft van de 8 pin van het moederbord
- PCI-E connector op de videokaart
- Casefans en CPU cooler fan
- Geluid
- SATA II stekkers voor eSATA en mn harde schijf

Wat ik tot zo ver heb gedaan:
- monitor in de Radeon 4850 geplugged
- monitor in de onboard kaart geplugged (met en zonder de Radeon 4850 ingeprikt)
- geheugenmodules verwisseld
- stekkers stevig aangedrukt
- cmos gereset
- Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen

Ben ik hier iets vergeten aan te sluiten of heb ik hier iets verkeerds gedaan? Ben bang dat het moederbord kapot is ofzo.

Hopelijk kan iemand me uit de brand helpen.

Verwijderd

Nette TS, mijn complimenten. De eerste vraag die mij te binnen schiet is op welke aansluiting van de onboard kaart heb je het geprobeerd? Alleen DVI of ook al op de VGA?

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23

Wirehub

Blaat

Niet posten (geen beeld) kan ook zijn dat de bios je CPU niet herkent , heb je geen andere AM2 cpu om even te testen?

[ Voor 34% gewijzigd door Wirehub op 03-09-2009 11:06 ]

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En je monitor werkt verder wel goed? Ik zie niet dat je een andere monitor hebt gebruikt of dat je monitor op een andere machine hebt aangesloten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Hai Hui
Ik gebruik een VGA-aansluiting voor de onboard videokaart en ik heb een DVI to VGA stekkertje gebruikt voor de Radeon. Ik heb geen andere moederborden om mn processor mee te testen helaas. Volgens de site van Asrock ondersteunt het moederbord wel mijn processor: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=A780GXH/128M . Er zijn ook andere mensen die de processor en moederbord combinatie hebben, dus het zou moeten werken.
Ik heb ook bij 2 verschillende monitoren geprobeerd (wel allebei VGA, heb alleen oude apparatuur :P). Beide monitoren werken prima, want ik werk er nu mee.
Iemand anders nog ideeen?

[ Voor 9% gewijzigd door Hai Hui op 03-09-2009 11:20 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hai Hui schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:19:
Ik gebruik een VGA-aansluiting voor de onboard videokaart en ik heb een DVI to VGA stekkertje gebruikt voor de Radeon. Ik heb geen andere moederborden om mn processor mee te testen helaas. Volgens de site van Asrock ondersteunt het moederbord wel mijn processor: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=A780GXH/128M
Ik heb ook bij 2 verschillende monitoren geprobeerd (wel allebei VGA, heb alleen oude apparatuur :P). Beide monitoren werken prima, want ik werk er nu mee.
En die monitoren heb je ook al aangesloten gehad op je nieuwe machine?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Hij bedoelt dat hij oude monitoren heeft ;)

Verwijderd

Hmm... ik zie bij de CPU support list van je mobo staan dat hij vanaf bios P1.20 werkt, mogelijk heb jij nog een oudere bios?

• Hai Hui
SaiBork schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:23:
Hij bedoelt dat hij oude monitoren heeft ;)
Precies :P

Ik heb mn beide VGA monitoren aangesloten op mijn nieuwe computer (op de onboard en de Radeon), maar ik krijg hetzelfde beeld. Eigenlijk geen beeld/signaal dus.

• Hai Hui
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:25:
Hmm... ik zie bij de CPU support list van je mobo staan dat hij vanaf bios P1.20 werkt, mogelijk heb jij nog een oudere bios?
Hmm, ik had ergens gelezen dat mn bios de versie 1.20.axxxxx had ofzo. Ik denk dat 1.20 de nieuwste is. Ik zal es kijken voor de zekerheid.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-12 23:50

M2M

medicijnman

zou je ergens uit kunnen vinden welke bios versie je er momenteel op hebt staan? Als je processor pas ondersteund wordt vanaf 1.20, dan heb je dus een wel gesupporte processor nodig om je mobo the flashen, en vervolgens weer je nieuwe processor er in te stoppen. Eventueel weet de (web) shop wel welke bios versie jouw moederbord heeft.

Mocht dit het geval zijn, dan vind ik het wel slechte service van de (web)shop.

-_-

• Hai Hui
M2M schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:31:
zou je ergens uit kunnen vinden welke bios versie je er momenteel op hebt staan? Als je processor pas ondersteund wordt vanaf 1.20, dan heb je dus een wel gesupporte processor nodig om je mobo the flashen, en vervolgens weer je nieuwe processor er in te stoppen. Eventueel weet de (web) shop wel welke bios versie jouw moederbord heeft.

Mocht dit het geval zijn, dan vind ik het wel slechte service van de (web)shop.
Heb ff gekeken en op mn moederbord zit een stickertje met "p1.20-15A" dus ik denk dat het wel ondersteund wordt.

Ik heb toch niet de processor gemold he? Later in de middag maar eens kijken of ik een pinnetje mis als ik (jullie eigenlijk :P ) het dan nog niet opgelost krijg.

[ Voor 11% gewijzigd door Hai Hui op 03-09-2009 11:35 ]

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-12 20:38

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Hai Hui schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:19:
Ik gebruik een VGA-aansluiting voor de onboard videokaart en ik heb een DVI to VGA stekkertje gebruikt voor de Radeon. Ik heb geen andere moederborden om mn processor mee te testen helaas. Volgens de site van Asrock ondersteunt het moederbord wel mijn processor: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=A780GXH/128M . Er zijn ook andere mensen die de processor en moederbord combinatie hebben, dus het zou moeten werken.
Heb joe ook de dvi onboard geprobeerd?

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Hai Hui
dragunova schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:38:
[...]

Heb joe ook de dvi onboard geprobeerd?
Kan niet, de DVI to VGA stekker is DVI-I en de aansluiting op de onboard videokaart is DVI-D. Ik kan wel de 4 extra pinnetjes eruit trekken, maar ik heb een verkeerd model gekregen van cool-prices, dus ik wacht eerst af of ik een kaart met een andere koeler kan krijgen of niet aangezien de airflow in de kast een beetje bagger is.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-12 00:50
Het kan ook door de 4pin P4 stekker komen die in de 8pin EPC zit. Die aansluiting zit er namelijk niet voor niks op. Bij een MSI P35 Diamond moest er zo 4->8pin EPC adapter komen voordat hij het deed.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-12 13:50

Salandur

Software Engineer

loop eens in de bios de display instellingen na. misschien staat daar dat hij altijd de onboard hdmi-uitgang gebruikt. en dan heb je inderdaad geen beeld op je d-sub.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Hai Hui
Ahh. Heb gelezen dat andere mensen gewoon een 4pin stekker in de 8pin heeft geplugged (de gedeelte dat niet beplakt is met een stickertje) en dat het gewoon hoort te werken. Maar ik heb helemaal geen 8 pin stekker, alleen de PCI-E +2 stekker, maar die heb ik nodig voor mn videokaart :P Denk dat ik die vandaag moet kopen dan.

• Hai Hui
Salandur schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:48:
loop eens in de bios de display instellingen na. misschien staat daar dat hij altijd de onboard hdmi-uitgang gebruikt. en dan heb je inderdaad geen beeld op je d-sub.
Das het probleem, ik krijg helemaal geen signaal. Ik zie geen POST scherm of whatsoever. Gewoon een berichtje 'no signal' van mn monitor heb ik.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-12 13:50

Salandur

Software Engineer

Hai Hui schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:50:
[...]

Das het probleem, ik krijg helemaal geen signaal. Ik zie geen POST scherm of whatsoever. Gewoon een berichtje 'no signal' van mn monitor heb ik.
* Salandur gaat zich schamen in een hoekje

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Hai Hui
Salandur schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:37:

* Salandur gaat zich schamen in een hoekje
Lol, np man :P Ik ga maar es naar mn college en ik kom rond 6 uur wel terug met een 8 pin stekkertje voor mn moederbord en dan laat ik het wel weten of het werkt of niet. Andere opmerkingen of suggesties zijn altijd welkom :)

Edit:
Meh, ik ging langs de computerwinkel en zij zeiden dat de 8 pin helemaal niet nodig is en dat de 4 pin goed was. Ik denk dat ik maar es mn processor goed ga bekijken zodat ik dat ook kan uitsluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door Hai Hui op 03-09-2009 18:01 ]

• Hai Hui
Ok, ik ben iets verder. Na alles opnieuw gechecked te hebben en nadat ik de aparte videokaart (Radeon HD 4850) met een tv out kabeltje in mn tv heb geplugged, krijg ik heel veel snelle piepjes en nadat hij op houdt, heb ik nog steeds geen beeld. Heb even opgezocht wat dat betekende en ik zag dat ik:
1) te weinig stroom heb
2) een losse kaart heb
3) kortsluiting heb
4) slechte geheugen

Ik dus geheugenmodules weer wisselen en in een andere slot zetten.
Nu krijg ik twee snelle piepjes, gevolgd door een pauze en dan nog een piepje.

Edit: Ok heb de oorzaak, een geheugenmodule was kapot. Ik heb tijdens het wisselen eerst een kapotte en een goede erin gedaan. Toen alleen maar de kapotte erin gedaan en ik heb die niet nog eens omgewisseld met de goede >_>" Blijkbaar was ik dat vergeten. Nu heb ik de andere geheugenmodule erin en werkt hij prima. Al dat gedoe voor niets zowat :P Mja, weer een les wijzer.

Bedankt voor jullie hulp allemaal :)

Edit2: Oh ja, ff een snelle vraag tussendoor: krijg je nog garantie van OCZ als je het bonnetje niet meer hebt?

[ Voor 6% gewijzigd door Hai Hui op 03-09-2009 18:51 ]

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-12 20:38

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

ocz geeft toch levenslange garantie? Zitten de stickertjes nog wel op de module?
Heb je de verpakking nog?
Je kunt ze altijd mailen.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-12 23:50

M2M

medicijnman

en mocht je geen garantie meer hebben, dan is het nog geen ramp. Er zijn duurdere dingen in je pc die kapot kunnen gaan :)

-_-

• Hai Hui
Heb OCZ gevraagd en je hebt idd nog garantie, ook al heb je geen bonnetje meer. RMA aangevraagd en wachten op goedkeuring, yay.
@M2M, yup. Ik was even bang dat ik mn processor had gemold. Kost me toch ietsje meer dan 20 euries (voor 1 geheugenmodule).

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:45
Ik las dit topic en ik zit met precies het zelfde probleem en heb al van alles geprobeerd maar niks blijkt te helpen. Hieronder even een korte uitleg:

Configuratie:
- ASUS M2NPV-VM
- AMD 5600 X2
- 2X BUFFALO 1GIG KIT
- NVIDIA 7600GT SILENT
- COOLERMASTER RP-600-RCAP
- 40 GIG WD RAPTOR
- 300 GIG MAXTOR DIAMONT 9
- Samsung SyncMaster 225bw

Een tijdje geleden starte ik mijn pc opnieuw op(die ik al meer dan een jaar zonder problemen gebruik) en in 1x gaf de monitor geen beeld meer. Dit was natuurlijk erg vreemd maar had op dat moment niet zoveel tijd en sloot de monitor op de onboard videokaart aan en ik had gelijk weer beeld.
Echter nu zijn we weer een week verder en nu krijg ik ook geen beeld meer via mijn onboard videokaart.
Oftewel het probleem heeft zichzelf herhaald.

Dingen die ik al geprobeerd zijn:
- geheugen vervangen en in andere slots gedaan
- andere voeding aangesloten
- harde schijf vervangen
- onboard videokaart gebruikt
- ati RX2600 aangesloten
- andere monitor gebruikt(ook het vga slot op een oude crt)

Verder hoor ik ook helemaal geen piepjes en heb dus geen indicatie wat er aan de hand kan zijn.
het enige wat ik nog niet heb kunnen testen is dus de CPU en het moederboard.
Helaas heb ik geen andere AM2 CPU die ik even kan gebruiken om te testen en weet ik eerlijk gezegd niet hoe ik het moederboard zou moeten testen.

als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag
Pagina: 1