[WSUS] Automatisch wsus server laten gebruiken ipv MS update

Pagina: 1
Acties:

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:12
Hallo,

ik heb een vraag, Hier op de zaak moeten we vaak computers op nieuw installeren na een reperatie.
en deze moeten ook allemaal geupdate worden. Hier gaat veel tijd in zitten we werken als met servicepack 3 maar daarna komen er nog veel meer updates. We waren van plan een WSUS server hier neer te zetten. alleen moeten we dan voor elke computer dingen in het register aan passen en aan het einden weer tereug zetten. dit is niet erg handig is er niet een manier dat autoamties de wsus server word gepakt in het netwerk en niet de externe van Microsoft zelf. ik dacht iets met DNS of zo maar ik weet niet of dit mogelijk is.

Mvg,

Frans ten Wolde

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ja dat kan met Group Policy's. Er is in het verleden een hele mooie handleiding voor gemaakt. Dit is wel een iets oudere versie volgens mij, maar het komt in principe op hetzelfde neer. Zijn trouwens ook uitgebreide guides op microsoft zelf te vinden. Succes in ieder geval.

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 17:09
zoek eens op internet er zijn mensen die maken 1 installer met alle updates uitgebracht door microsoft na sp3.... dit scheelt een hoop werk

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

martijnberk schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:31:
zoek eens op internet er zijn mensen die maken 1 installer met alle updates uitgebracht door microsoft na sp3.... dit scheelt een hoop werk
Ja, totdat er weer dertig updates zijn uitgebracht, en je weer een nieuwe installatiedvd moet downloaden...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04
zolang de computer niet member is van een domein, is de enige manier die registry hack (of gpedit.msc maar registry is sneller). Zo lastig is het toch niet om ff een .reg file via usb stick te dubbel klikken op die bak?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

naar mijn idee zijn dit de enige goede opties:

kleine omgeving:
- stel elke computer in dat updates automatische worden geinstaleerd

medium/grote omgeving:
- automatisch via wsus (settings deployen via group policy's)
- automatisch via bv SMS/SCCM (ook wsus nodig op de ondergrond)

Als je een gorte omgeving hebt, dan heb je ook een domein nodig met group policy's als je dit hebt is het integreren van WSUS in weekje gebeurt als je dit nog nooit eerder gedaan hebt.

verdiep je in de materie voordat je gaat knutselen in een productie omgeving.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je geeft uberhaubt erg weinig informatie. Gaat het om een bedrijf met een Windows Domein of hebben we het over reparaties bij de lokale pc boer? Om elke omvang en doorvoersnelheid gaat het? Zijn alle clients gelijk wat betreft OS? Moeten er ook applicaties als Office worden meegenomen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef inderdaad iets meer informatie over de setting, vooral waarom het niet wenselijk is de aanpassing te laten staan.

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:12
We zijn een ICT Service bedrjif.
waar het hier om gaat is om de TD afdeling.
hier komen de computers binnen kapot of nieuw.
als er dan een nieuwen windows op instaleren deze worden hier dus niet in domein gedaan dat word op locatie gedaan. maar hier moeten wel alle dirvers updates en software op.
We instaleren hoofdzakkelijk XP. maar met uitzondering vista of windows 7.
maar het nadeel van zo register is als we dit vergeten tereug te zetten is het probleem dat de klant niet meer kan updaten als hun geen WSUS server hebben.

mvg,

Frans ten Wolde

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

da's een procedure probleem, geen technisch probleem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou misschien kijken of je een proxy server in kan zetten om de Windows Update site te laten cachen, dat zou de snelheid heel erg ten goede kunnen komen? :)
Pagina: 1