Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bestanden hernoemen op verschillende locaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enig speurwerk op Google heb ik zowat elke File Rename Tool bekeken maar geen enkele gevonden (of ik moet er hebben overgezien) waar ik naar op zoek ben, 99% van de tools die ik vind doen batch renaming maar dat is eigenlijk niet waar ik op zoek naar ben. Waar ik wel op zoek naar ben is een tool waarmee ik (dezelfde) bestanden kan hernoemen op verschillende locaties.

Ik heb dus verschillende backup schijven waar ik dagelijks een synchronisatie / backup op doe met SyncBack Freeware. Het probleem is nu dat ik als een bestand / map verplaats dat ik dat ofwel op elke schijf moet doen of hij gaat het allemaal terug kopiëren wat een beetje nutteloos is voor de levensduur van mijn schijven op lange termijn. Voor kleine bestanden trek ik me dit nu niet aan, maar als het gaat over grote bestanden natuurlijk wel. Nu dat verplaatsen wil ik best nog wel handmatig doen (en komt ook niet zo vaak voor) maar het renamen van bestanden wel ...

Ik zou dus een tool moeten hebben dat een bestand kan hernoemen op verschillende locaties tegelijk.
Dus als ik bestand foo.bar in d:\documenten\ hernoem naar bar.foo zou dat tegelijk aangepast moeten zijn op e:\backup\documenten\ naar bar.foo zonder dat ik dat handmatig moet gaan renamen op die locatie.

Als iemand een suggestie heeft? Het zou moeten werken op XP of Windows 7 :)

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Met psexec van sysinternals.com (http://technet.microsoft....ysinternals/bb896649.aspx) kun je commando's uitvoeren op andere computers dan de lokale. Daar zou je scriptje omheen kunnen bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
@Sam, Misschien is het niet zo duidelijk, maar met verschillende locaties bedoel ik eigenlijk verschillende mappen / drives op één client. Ik zie dus niet direct wat ik mee psexec zou kunnen aanvangen :?
PsExec is a light-weight telnet-replacement that lets you execute processes on other systems, complete with full interactivity for console applications, without having to manually install client software

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 14:58 ]