Geachte redactie,
Ik was zojuist eens aan het kijken naar de lijst van programmeertalen zoals te zien op iemands persoonlijke Tweakers-CV pagina. Van deze talen kan men aangeven dat men er ervaring mee heeft, of niet, door de betreffende checkbox leeg te laten.
De lijst is echter erg incompleet:
AANWEZIG:
.Net [ ==> strict genomen een Platform, geen (script)taal ]
ASP [ Er bestaat zoiets als "Classic" ASP, en ook ASP.Net ]
Assembly
Basic []
C
C#
C++
Cobol
ColdFusion
Delphi
Fortran
HTML
Java
Javascript
JSP
KiXtart
Lingo
Pascal
Perl
PHP
Progress
Python
RPG
Ruby
SQL
VBScript
Visual Basic
XML
OPVALLENDE AFWEZIGEN: (Waar ik zo even op kan komen, lijst is niet compleet)
AWK
D
EIFFELL
F#
Haskell
LISP
OCaml
Prolog
R
REALBasic
S-PLUS
SHELL Scripting (BASH, CSH, etc)
XSL(T)
Zie verder natuurlijk Wikipedia ==> Lijst van programmeertalen. (Hoewel ook die lijst niet compleet is: XSL(T) staat er bijvoorbeeld niet op.)
VOORSTEL:
Via een poll uitzoeken hoeveel Tweakers er zijn die net als ikzelf de lijst überhaupt graag uitgebreid zouden zien, met de mogelijkheid om in een topic de taal die een Tweaker mist aan te dragen?
Op die manier kan Tweakers.net via crowd sourcing een completere lijst krijgen dan de NL-versie van WikiPedia, en komt iemands Tweakers-CV een flinke stap dichterbij iemands werkelijke CV.
Ik was zojuist eens aan het kijken naar de lijst van programmeertalen zoals te zien op iemands persoonlijke Tweakers-CV pagina. Van deze talen kan men aangeven dat men er ervaring mee heeft, of niet, door de betreffende checkbox leeg te laten.
De lijst is echter erg incompleet:
AANWEZIG:
.Net [ ==> strict genomen een Platform, geen (script)taal ]
ASP [ Er bestaat zoiets als "Classic" ASP, en ook ASP.Net ]
Assembly
Basic []
C
C#
C++
Cobol
ColdFusion
Delphi
Fortran
HTML
Java
Javascript
JSP
KiXtart
Lingo
Pascal
Perl
PHP
Progress
Python
RPG
Ruby
SQL
VBScript
Visual Basic
XML
OPVALLENDE AFWEZIGEN: (Waar ik zo even op kan komen, lijst is niet compleet)
AWK
D
EIFFELL
F#
Haskell
LISP
OCaml
Prolog
R
REALBasic
S-PLUS
SHELL Scripting (BASH, CSH, etc)
XSL(T)
Zie verder natuurlijk Wikipedia ==> Lijst van programmeertalen. (Hoewel ook die lijst niet compleet is: XSL(T) staat er bijvoorbeeld niet op.)
VOORSTEL:
Via een poll uitzoeken hoeveel Tweakers er zijn die net als ikzelf de lijst überhaupt graag uitgebreid zouden zien, met de mogelijkheid om in een topic de taal die een Tweaker mist aan te dragen?
Op die manier kan Tweakers.net via crowd sourcing een completere lijst krijgen dan de NL-versie van WikiPedia, en komt iemands Tweakers-CV een flinke stap dichterbij iemands werkelijke CV.