Probleem met openGL en 190.62 (7800GS)

Pagina: 1
Acties:

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 12:16

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Ik kon zo met de search ( en google ) 1-2-3 niks vinden dus bij deze dit topic.

specs :

P4 3.2E HT / 2GB pc3200 / GF 7800GS agp / 420watt Recon PSU / 150GB SATA100 drive / SB XFi USB / Windows XP home SP3 ( legit ) / ASUS p4p8n SFF mobo met ICH5 chipset 865PE

Ik draai normaal eigenlijk alleen linux op deze pc, maar omdat ik even wou gamen op een 2e drive toch windows gezet. Ik kon op deze pc altijd prima quakeworlden ( ezQuake GL ) en quake 3 spelen.

Echter valt me op dat bij 190.62 ( laatste whql forceware ) games gebruik makende van openGL engines max 2 of 3 FPS geven,. en de cpu ook max belasten. Terwijl ik andere eyecandy games zoals Left 4 Dead / zombie panic source / dead space / fuel wel prima kan spelen.

Wat heb ik gedaan :
* driver downgrade : werkt wel, alles koek en ei.
* survey bij irl vrienden : geven te kennen dat er geen problemen zijn bij 190.62
* complete pc overhaul ( compressor schoonmaakbeurt, nieuwe silverpaste op cpu etc. )
* pc zo opgebouwd dat er geen IRQ's geshared worden tussen gfx en andere devices.

GPU : 55C
mobo : 56C
cpu : 39C
hdd : 30C

stroom meuk
vcore : 1,31V
+3.3V: 3.22V
+5V: 4.90V
+12V: 12.48V
-12V: 16,97V
-5V: -8,78V

in het kort, GL = jerk jerk DX = A-OK. Zijn er hier meer mensen met nvidia kaarten icm. 190.62 en wat zijn jullie ervaringen met de oudere GL based games ? :) en enig idee waarom dit zou kunnen gebeuren ?

[ Voor 8% gewijzigd door mvz op 03-09-2009 02:36 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Ik heb gehoord op andere fora van "de laatste forceware problemen" maar niemand kon vertellen wat het was. Als dit het is dan is het een wijdverspreid probleem en dus alleen op te lossen met een oudere forceware.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Voor zover ik weet wordt sinds deze laatste driver de 7800GS niet meer ondersteund. Heb iemand met dezelfde problemen gezien op het guru3d forum.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vaak worden er in nieuwere drivers geen verbeteringen meer aangebracht voor oudere kaarten. Je kan dus best een wat oudere versie gebruiken, die dan geen problemen geeft. Je zal er niets mee missen normaal gezien.