pioneer VXS-1019AH of de Onkyo TX-NR 807

Pagina: 1
Acties:

• surfin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-04-2025
hoi mede tweakers,

ik ben al geruime tijd aan het zoeken naar een mooi audio setje, hiervoor heb ik het budget van MAX €2.500,-
van dit bedrag wil ik max €1000 aan de versterker besteden. (goede boxen zijn immers het belangrijkste)

nu heb ik een keuze gemaakt uit 2 versterkers:

de pioneer VXS-1019AH
en de Onkyo TX-NR 807

de onkyo heeft een netwerk aansluiting en de pioneer niet, ik ben zelf (nog??) niet van plan om 2 subs er bij te halen dus dat is geen plus, ook wil ik iig beginnen met 5 boxen en 1 sub (5.1)

ik ben al bij een audiozaak geweest in middelburg (echo audio) en hier hadden ze de pioneer wel maar de onkyo niet.
heb daar ook lekker zitten luisteren maar geen vergelijkmateriaal dus ook geen keuze :S

nu ben ik ondertussen aan het zoek naar een winkel die de onkyo wel heeft maar zonder rijbewijs en woonachtig in vlissingen... zucht...

ik zal de versterker waarschijnlijk aansluiten op de monitor audio br serie 2x br-5, 2x br-2, 1x br-lcr en een tannoy ts8

wat is jullie kijk op de zaak en welke versterker raden jullie aan? ben al een hoop (negatieve) reacties over onkyo op zich tegen gekomen maar in hoeverre is dit waar/geld dit voor deze serie ook?

alvast bedankt

edit:
even nog meer rondgekeken op dit forum en hier nog een aantal dingen die ik met mn versterker wil doen:

waar word het voor gebruikt:
-film kijken
-tv kijken
-muziek luisteren
-gamen

wat moet er op kunnen worden aangesloten:

-computer
-settopbox (HD)
-(toekomstige) PS3/ nu dvd speler

vereisten
-HDMI 1.3(a)
-min. 5.1

budget
-€1000-€1500 max. (hoe meer aan de versterker hoe minder aan de boxen...)

ps. suggesties zijn altijd welkom

[ Voor 21% gewijzigd door surfin op 03-09-2009 10:04 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 12:08
Mijn onderbuikgevoel zegt dat de Onkyo een in het algemeen veel betere receiver gaat zijn. De Pioneer lijn onder de LX-modellen is best wel budget-oriented. Uiteraard, Onkyo doet aan precies hetzelfde mee, maar de 8-serie lijn is bijv. bij Onkyo ook véél beter dan de 6-serie. De LX-lijn bij Pioneer receivers is van een heel ander caliber dan de niet-LX lijn.

Nu zeggen vermogens en gewichten relatief weinig, maar ik zie dat de Pioneer nog geen 9 kilo weegt. Dat geeft meestal aan dat de voeding erg onderbemeten is. Afhankelijk van het formaat en of de speakers "lastig" zijn kan een wat grotere voeding geen kwaad. Ik denk dan ook dat de Onkyo wat minder snel op zijn knieën zal gaan en een dynamischer geluidsbeeld zal kunnen neerzetten, met meer reserves indien nodig.

Wellicht hebben andere mensen weer andere inzichtspunten maar ik zou in dit geval voor de Onkyo gaan. Voor de duidelijkheid, ik heb zelf een Pioneer dus dit is geen fanboy-gedoe en zo ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 03-09-2009 09:21 ]

Nickname does not reflect reality

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Beide keuzes zijn niet slecht denk ik, hoewel ik wel met Brad eens moet zijn dat de sub-LX lijn wel wat meer budget-oriented is. Aangezien Pioneer z'n nieuwe lijn voor LX-receivers heeft gelanceerd, is het misschien ook een goede optie om even te wachten tot mensen hun oude LX gaan vervangen door een nieuwe, waardoor je ze tegen schappelijke prijzen kunt kopen.

Toch vind ik het wel een verstandige keuze van je om meer geld voor je speakers te reserveren, ten koste van je receiver. Daar haal je in dit segment (zonder dit neerbuigend te bedoelen, ik koop in hetzelfde segment ;)) meer geluidskwaliteit uit, dan een dure versterker met goedkope speakers.

• surfin
Brad Pitt
dank voor de reactie,
heb verder gekeken naar een wel goede pioneer bv. de VSX-LX52
deze heb ik nu nog niet gehoord maar deze zou een betere "match" zijn voor de onkyo?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:53

JT

VETAK y0

Beetje rare vergelijking imho, de Pioneer is 250-300 euro goedkoper.

Edit: wat raar, die LX52 begint pas op 1100 euro zo een beetje...LX60 zou je naar moeten kijken, die is er vanaf iets meer dan 900.

[ Voor 49% gewijzigd door JT op 03-09-2009 14:06 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Brad Pitt
surfin schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:43:
heb verder gekeken naar een wel goede pioneer bv. de VSX-LX52
deze heb ik nu nog niet gehoord maar deze zou een betere "match" zijn voor de onkyo?
De LX52 is inderdaad veel krachtiger (niet op papier maar in de werkelijkheid) dan de 1019. Is voor jouw speakers een veel en veel betere keuze (dan de 1019 he, ik denk dat de Onkyo en de LX52 qua vermogen elkaar weinig zullen ontlopen, de Onkyo zal wat meer functies hebben (en wordt (veel) warmer)).
JT schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:57:
Edit: wat raar, die LX52 begint pas op 1100 euro zo een beetje...LX60 zou je naar moeten kijken, die is er vanaf iets meer dan 900.
De LX60 heb ik gehad, dat was een (voor mij) prima apparaat, met bergen vermogen. Heb deze naar mijn broertje doorgeschoven (omdat hij toen een Onkyo 606 wilde kopen en dat trok ik niet) en heb de LX71 genomen. Ook bijzonder blij mee. Heb zelf zeer grote en relatief lastige speakers en dit gaat geweldig. Dynamiek to the max met fimpjes en ook in stereo ben ik er blij mee. Ook qua uiterlijk, maar dat is subjectief ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 03-09-2009 15:09 ]

• surfin
ben vandaag bij een tweetal andere audio zaken geweest om de pioneer lx50 te beluisteren, hier raade ze me de denon 2310 aan, ook een erg mooi apparaat, klinkt ook erg goed, ook de Marantz 8003 klinkt erg mooi maar dan hou ik te weinig over voor mn speakers. naarmate ik me er meer in ga verdiepen word de keuze alleen maar lastiger, ben er inmiddels wel uit dat t iig geen onkyo meer word, worden idd erg warm en de importeur van onkyo is failliet, ze werken dus alleen nog maar met agentschappen... dit komt zeker niet ten goede op de aftersales denk ik. ook mijn budget voor mijn boxwn gaat omhoog, van 1000 naar 2000
binnenkort maar eens kijken of ik naar geldermalsen kan voor een dagje luisteren...

kort samengevat, de titel klopt niet meer, mijn twijfel is nu tussen de pioneer LX 50 of de denon 2310

ps. echt top dat er zoveel hulp is... tnx!!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:53

JT

VETAK y0

Hoeveel kost die LX50 dan? En 1000e voor een receiver, 2000e voor speakers lijkt me echt een goede verdeling! En een verkoper kan je wel een merk aanraden maar jíj moet het goed vinden klinken.

[ Voor 27% gewijzigd door JT op 03-09-2009 20:22 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• surfin
die lx 50 is n demo model die ik mee kan nemen voor 899,- en de denon klonk net iets beter dan de pioneer, maar dit was in een kelder, wil ik dus graag nog een keer horen buiten de kelder..

• Brad Pitt
surfin schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:41:
die lx 50 is n demo model die ik mee kan nemen voor 899,-
Deze is te koop in Rotterdam bij een grote winkel voor 649 Euro... Da's een nette prijs vind ik wel.

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:53
Ik heb de LX50 als demo voor 599,- gescoord. 899 lijkt mij dus vrij hoog. 649 van correct rotterdam is OK. Wel zelf ophalen en niet laten versturen zou ik zeggen.
Met de LX50 ben ik erg tevreden. Ik kom van voor/eind combi af. Maar de LX50 dendert er lekker over, komt op mij wel over als 'vette' sound, bij film lekker! Ik vond het geen achteruitgang t.o.v. mijn voor/eind combi.
De LX50 zit in dezelfde league als de Denon 280x/Onkyo 80x denk ik. Voor ca. 600 een goede deal!

Zin.

• Brad Pitt
Redheinz schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:42:
Met de LX50 ben ik erg tevreden. Ik kom van voor/eind combi af. Maar de LX50 dendert er lekker over, komt op mij wel over als 'vette' sound, bij film lekker!
Dat mag ook wel, ding levert namelijk érg okay vermogen af, zeker in die klasse. Zie je tegenwoordig weinig meer, dat de opgegeven specs ook daadwerkelijk in de praktijk ongeveer gehaald worden! :P

• surfin
ik ben er uit dat ik neg heeeeeeel veel moet gaan zoeken, ik ga de komende maanden nog even rond kijken wat nu precies mij ding is binnen de versterkers, jullie zullen binnenkort wel weer een topic van mij zien verschijnen, heel erg bedankt voor de tips, ook ben ik er achter dat ik eerst een keuze moet maken over WAT mijn budget nu precies is en Hoe ik die wil verdelen 60/40 (boxen/reciever) of 75/25 of misschien wel anders.. nogmaals dank voor de tips en adviezen.

groeten

[ Voor 0% gewijzigd door surfin op 06-09-2009 00:47 . Reden: typo's ]

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 18:31
Als je twijfeld tussen de Onkyo en de Pioneer LX-52 zou ik gaan voor de Onkyo. Deze laatste is een stuk zwaarder (zo'n 5 kilo) en de voeding is volgens mij ook een stuk sterker: 890 watt tegen 520 watt. Ik denk dus dat de Onkyo veel beter jouw speakers kan aansturen. Tevens is een leuke bijkomstigheid dat je 2 subwoofers middels een pre out op de Onkyo kunt aansluiten.

• Brad Pitt
MarVanOs schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:11:
Als je twijfeld tussen de Onkyo en de Pioneer LX-52 zou ik gaan voor de Onkyo. Deze laatste is een stuk zwaarder (zo'n 5 kilo) en de voeding is volgens mij ook een stuk sterker: 890 watt tegen 520 watt. Ik denk dus dat de Onkyo veel beter jouw speakers kan aansturen.
Ik denkt dat 5x100W netto ruim voldoende zal zijn. Meeste versterkers in die klasse redden dat nog niet eens. De Onkyo (deze serie dan, de specs van series er onder vallen onder misleiding) is wel sterker ja, da's zeker.
Tevens is een leuke bijkomstigheid dat je 2 subwoofers middels een pre out op de Onkyo kunt aansluiten.
Aangezien een subwoofer geen geluid weergeeft waar een bepaalde "plaatsing: voor nodig is kan je gewoon twee subwoofers aansluiten op één pre-out met een Y-verloopje, dit geluid zal dan 100% identiek zijn.

• MarVanOs
Ik neem aan dat surfin voor het geld de beste receiver wil hebben. Puur volgens het specificatielijstje (waarbij ik dus het gewicht en het stroomverbruik een belangrijke factor vind) is de Onkyo de betere. Daarbij komt dat de Onkyo nog iets beter in zijn extra's zit (zoals meer HDMI ingangen en netwerkfunctionaliteiten) en op internet goedkoper is. Nu heb ik zelf weinig ervaring met welke receiver goed past bij welke speaker, dus daar kan ik geen hulp bij geven. Dus het luisteren is natuurlijk ook heel belangrijk.
Wat ik wel over de Onkyo wil aantekenen is dat deze erom bekend staan veel warmte af te geven. Dus als de receiver weinig 'adem'ruimte heeft is het misschien niet zo'n handige keuze.

• Brad Pitt
MarVanOs schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:26:
Puur volgens het specificatielijstje [.....]
Dan zit je inderdaad bij dat merk, zeker met de nieuwere receivers, aan het juiste adres ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 06-09-2009 11:32 ]

• MarVanOs
Brad Pitt schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:31:
[...]

Dan zit je inderdaad bij dat merk, zeker met de nieuwere receivers, aan het juiste adres ;)
Niet cynisch doen dat ik alleen naar het wattage kijk wat er nooit uit zou kunnen komen he ;) Ik geef zelf al aan dat ik bij dat specificatielijstje vooral naar het werkelijke stroomverbruik kijk en het gewicht. Algemeen bekend dat dit vaak toch veelzeggende factoren zijn. Het overige van HDMI haal ik alleen aan als extra.

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-01 23:00

erwinb

Probeert iets secure te doen

Ik ben zelf ook naar een versterker aan het kijken, tot nu toe de Onkyo TX-NR807, waar is jouw keuze uiteindelijk op gevallen?

• Brad Pitt
erwinb schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:37:
Ik ben zelf ook naar een versterker aan het kijken, tot nu toe de Onkyo TX-NR807, waar is jouw keuze uiteindelijk op gevallen?
Met die keuze ga je geen moment spijt krijgen hoor, dat is echt een beest van een apparaat! d:)b

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-02 20:41

13art

Moderator Mobile
En zo kan je in die reeks blijven zoeken.
Wat dacht je van dit lijstje:

Onkyo TX-NR807
Denon AVR-2310
Marantz SR6003
Pioneer VSX-LX51/52

De reviews zijn over alle 4 lovend. Alle 4 in ongeveer dezelfde prijskasse.
Wat betreft uiterlijk is de Marantz voor mij toch wel de topper. Wat betreft de scores wint volgens mij de Onkyo het met 0,1 extra beoordeling door de 'experts'
Lastig hoor, zeker als je in een boerengehucht woont, waar ze geen audio speciaal zaken hebben waar je even uitgebreid kan gaan luisteren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1