Toon posts:

Wake on Lan (Moederbord problemen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe G1 aangeschaft, en met een programmaatje zou het mogelijk moeten zijn om mijn pc via het thuis netwerk te laten opstarten (Wake on Lan).

Ik ben nu al tijden bezig om uit te zoeken hoe dit moet, want het is me nog niet gelukt om het aan de praat te krijgen. In mijn bios kan ik niets vinden over het aan/uit zetten van deze mogelijkheid, maar tegelijkertijd kan ik op het world wide web niets vinden over dat dit niet mogelijk is op mijn computer.

Ik heb een dell dimension 3100 met een geintegreerde netwerkkaart. (intel ICH6 Pro/100 wordt aangegeven met everest)

Is er iemand die mij misschien kan helpen te achterhalen wat nu precies het probleem is?

Ps. Ik heb de poorten geforward en het alle mac-adressen etc. juist ingevuld in mijn telefoon naar mijn idee.

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Heb je al in Apparaatbeheer gekeken? Bij de eigenschappen van de netwerkchip kan je het instellen onder het tabje Energiebeheer.

Verwijderd

Als het niet in je BIOS als optie staat word het over het algemeen ook niet ondersteund naar mijn weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit nog niet aangevinkt in mijn apparaatbeheer. Uiteindelijk wel, maar vooralsnog geen resultaat.

Misschien is het inderdaad zo dat mijn moederbord/onboard netwerkkaart dit niet ondersteunt, maar je zou verwachten dat je hier dan iets over kan vinden.

Bedankt voor de hulp in ieder geval. Hopelijk zijn er meer suggesties!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02 19:14
Als Wake-on-Lan aanstaat blijft het netwerklampje van je netwerkkaart branden, ook als de computer uit staat. Als deze dus niet brand zal je ergens een instelling moeten wijzigen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik al een keer eerder ergens gelezen. Maar de meningen zijn hier over verdeeld of dit nu echt waar is.

Anyway bij mij branden de lampjes rond mijn UTP kabel dus dit zou sowieso goed moeten zijn.

Voor dat programma moet ik mijn locale ipadres invullen, de poort en het mac-adres.

Ik ben in het bezit van een livebox en hiermee kan je heel erg makkelijk de poorten forwarden zou je voor dit soort acties speciale dingen moeten veranderen in de livebox?
Dat is echt het enige wat ik me kan bedenken.

Verwijderd

Same here. We only recently realized that the one old Dimension on our network does not support Wake-on-LAN. Option not present in BIOS, no update available. So if anyone knows of a workaround, please share it with us. Thx. paul@bouldertech.com
Pagina: 1