Compaq Proliant 5500 probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hallo,

Sinds gisteren ben ik in bezit van een Compaq proliant 5500. Deze heb ik vrij goedkoop kunnen krijgen. Volgens de vorige eigenaar hoefde er alleen nieuw windows 2003 server op. Nou, ben ik alweer 2 dagen verder. En niet echt verder met de server. Zelf is dit voor mij de eerste server die ik heb. En wellicht niet de nodige ervaring. Heb al op vrij veel sites liggen zoeken. Maar kwam niet echt verder.

Als ik de server opstart. Dan zegt hij, dat hij geen hdd's kan vinden op scsi. Terwijl ik 3 schijven van 9.2 Gb er in heb zitten. Nou start die verder en ik kan kiezen uit F1 en F10. Ik heb al probeert om 2003 server te installeren. Maar deze komt niet echt verder dan het blauwe loading scherm. Dan heb ik 2000 prof. Geprobeerd. Deze gaat een heel stuk verder. Er komt op een gegeven moment dan een schermpje voor driver van de controller te installeren. Maar dan moet ik de drivers op een diskette hebben en deze heb ik jammer genoeg niet. Dus dan duw ik enter en gaat hij verder, tot hij dan opeens zegt dat er geen geïnstalleerde hdds zijn. En stopt de setup.

Nu ben ik na een tijdje zoeken op "Smart Start" gekomen. Deze heeft de eerste keer opgestart. Ik kreeg een hele lijst in beeld te staan. Maar toen begon mijn cd-rom gek te doen en liep hij vast. Deze heb ik nu al met 2 andere verwisseld. Die het op mijn gewone pc wel doen. Maar nu pakt hij de cd opeens niet meer. Dit zelfde geld voor 2003 ook. Alleen 2000 pakt hij in één keer.

Nu ben ik op zoek gegaan. Om maar drivers voor die controller te vinden. Na mijn mening is dit dus het probleem? Ik kwam op deze site uit;
http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=1005

Maar daar staan zo veel verschillende soorten drivers. Ik weet nu niet welke ik nodig heb. En of dit ook wel het probleem is. Want op sommige site's staat. Dat in 2000 en 2003 gewoon de drivers van deze controller er bij moeten zijn. De controller is een Smart array 221 controller.

Misschien weten jullie verder ;(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Qua driver moet je voor de SA221 deze hebben: http://h20000.www2.hp.com...5&swItem=MTX-UNITY-I17322

En je hebt er wel 3x 9.2 GB in zitten, maar heb je d'r ook een RAID-set van gemaakt in het BIOS van de SA221?

Wat betreft SmartStart: die kan je idd gebruiken, maar voor oudere modellen (en de Proliant 5500 valt daar volgens mij onder) kan je de nieuwere 7.x en 8.x versies niet meer gebruiken, die ondersteunen die modellen niet meer.

Gebruik je de SmartStart die bij deze server geleverd was, of heb je een SmartStart gedownload? Anders moet je eens een oudere versie proberen. Zelf gebruik ik voor oude modellen altijd de versies uit de 4.x serie, die werken over het algemeen wel.

Virussen? Scan ze hier!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Hangen de schijven aan een losse raid controller (kaart) of op de internet SCSI bus?
Want als ze intern hangen zal je ze zien bij boot (die controller is vaak voor Tapestreamers of CD-Rom spelers) en zoekt naar drivers tijdens boot.

De losse raid controller zal je moeten vertellen dat je een RAID set wil van de schijven. Zoals Wildhagen al zegt.

Heb je netjes een Terminator aan het einde van de SCSI kabel zitten? Gebruik je ook een LVD kabel voor de schijven? Misschien is je Controller niet (of juist wel) LVD compatible.

Even niets...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HP/Compaq SCSI-kabels zijn afaik toch auto-termination, zodat je geen losse terminator meer nodig hebt?
The Smart Array 221 Controller supplies the termination on the
origination end of the SCSI bus. All internal SCSI cabling recommended for
Compaq servers provides the necessary termination for the opposite end of the
bus. Therefore, individual SCSI drives in Compaq servers should not contain
bus termination.
Zie ftp://ftp.compaq.com/pub/...nce_guides/388541-001.pdf

TS: Wat zie je als hij boot, en bij de SA221 is? Zie je daarachter iets als "x Logical Drives" staan? Als die x een 0 is, heb je dus geen RAID-set gedefinieerd, en moet je dat alsnog even doen. Dan staat er "1 Logical Drive" (of meer dan 1, maar met 9 GB-disks zal het wel 1 RAID5-set worden neem ik aan).

Ik ken de SA221 niet (nooit mee gewerkt), maar als ik me goed herinner moet je tijdens booten op F8 drukken om de BIOS van een SA te komen.

Virussen? Scan ze hier!

• Racer89
  • Niet online
Bedankt voor de reactie's. Ik wil nu even die drivers van de link proberen te installeren. En kijken of ik dan verder kom.

En met die scsi kabel. Heb ik eigenlijk niet zo heel veel verstand van. Die kabel komt van de controller af. Die dus op het moederbord zit gestoken. Die kabel loopt dan naar die bak, waar de hdd's allemaal in zitten. Daar zit een grote print achter op. En verder kan ik niks. Hoef alleen maar de hdd's van voren er in te schuiven. Verder zijn er geen aansluitingen op die kabel.

Bij die logical drivers staat 0. Ik dacht dus zelf ook dat je het ergens moet instellen. Maar ik kan geen menu zien of niks. Heb al probeert met F8,F1, Tab en Delete knop. Hij reageert nergens op. En gaat gewoon verder met het laden?

Edit; Ik gebruik op het moment, Smart Start 5.5? Ik kan wel eens de 4.0 downloaden. En kijken of deze helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door Racer89 op 03-09-2009 17:56 ]

• Racer89
  • Niet online
Ik heb nu al een hoop probeert. van alle tools op een diskette gezet. Maar hij doet gewoon niks. Er komt altijd "Non-System disk of disk error' Ik snap ook niet waarom hij die smart start niet meer start. Ik kan nergens op internet een oudere versie vinden dan die 5.5.

Op de hp site staat alleen 5.5 of hoger. Iemand enig idee waar ik die vandaan kan halen?
En op welke manier ik in dat bios kom van controller en of moederbord?

• Racer89
  • Niet online
Er is niet echt meer veel gereageerd :( Ik heb weer een hoop uurtjes gemaakt. Ik heb alle kabels er uit gehaald. Omdat ik echt niet meer verder wist. Weer alles in elkaar gestoken. Een nieuwe cdrom er in gezet. En toen pakte hij de smart start cd. Ik kon alles instellen. En ben nu bezig met windows 2003 server te installeren. Hoop dat hij nu nog werkt. Dan ben ik ook weer blij :) Toch nog bedankt voor de reacties ;)

• TonyBossche
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-11-2025
Goed dat jij jou systeem nog aan de praat hebt gekregen.
Ik heb hier dezxelfde staan. Alle led's zijn groen maar hij start niet. Heb van alles geprobeert maar hij geeft geen kik.
Weet jij soms raad?

• Racer89
  • Niet online
Alle stekkers er goed in? draaien de fans ook? want hij voert namelijk een check uit op het moment dat hij gaat starten. Ontbreekt er iets dan stopt hij er mee. CPU's er wel goed inzitten en werkgeheugen?

Is wel al een behoorlijk lange tijd gelden dit topic :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Start hiervoor maar even een nieuw topic waarin je duidelijk uitlegt wat je dan allemaal geprobeerd hebt. Kan dit topic terug naar waar het hoort, het archief.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.