Toon posts:

Beeld verspringt bij games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik aan het gamen ben (alleen bij games) verspringt mijn beeld regelmatig naar zwart en dan weer naar het spel. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Verwijderd

Heb jij toevallig sli ?

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:59
Zegt de man met het "anti nVidia forum" :)
Wat zijn je specs ten eerste?
Is je videokaart niet gewoon te heet, of je voeding niet sterk genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een intel core 2 duo 3.00 GHz
4 gb geheugen,
64-bits besturingssysteem (windows 7)
Nvidia Geforce 9500 GT
430W voeding
Monitor : samsung syncMaster t220

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Kan dit toevallig een DVI kabel probleem zijn?

Mijn monitor sprong ook om de seconde naar zwart beeld maar niet alleen in games, ook gewoon in Windows (Vista 64 bit Home Premium in mijn geval). Vervanging van mijn DVI kabel bracht uitkomst.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
als een dvi kabel een kabel van de monitor is dan lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk want de monitor is nog geen 4 maanden oud!!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:38
Meeste dingen zullen net in hun eerste jaar kapot gaan en mochten ze die halen dan blijven ze het meestal ook lang uithouden :). Wat zie je precies als ie zwart gaat. Geeft de T220 nog iets aan of?

Tevens bij welke game(s)?

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 03-09-2009 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou bij games als counter-strike source, prototype, zombie panic source!!! beeld word gewoon ff zwart en slaat na een seconde of 2 weer terug.. (verder niks geen tekst of iets)!!

• Paprika
Zwart alsof de monitor uit staat of zie je wel backlight bleeding?

Verwijderd

Topicstarter
nee niet de monitor uit, gewoon nog wel licht maar zwart beeld

• Paprika
Draai eens Furmark (http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/) en kijk eens of ie daar 't zelfde doet.

• Spaiker
En de monitor testen in een andere pc? of gelijk je wilt je grafische kaart in een andere pc steken en zien of het daar wel bolt?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die furmarkt gedraait en bij benchmarking (kzou niet weten wat het is) met 1680x1050 word het beeld 1 keer zwart. Toen heb ik stability test gedaan en zag dat het tot 69 graden Celsius opliep. Ik weet niet of dit dan de videokaart is maar dat lijkt me niet gezond???

• Spaiker
valt binnen de perken, is mijn vorige reply een optie?

Verwijderd

Topicstarter
dat zou ik dan maar moeten proberen maar dat is weer zo'n gedoe:P

Verwijderd

Topicstarter
wat ik nu gedaan heb is eerst alles op de laagste resolutie gezet om te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet... en ja hoor dat doet hij. ik heb er ondertussen een nieuwe voeding inzitten maar hij doet het nog steeds. Toen heb ik mijn oude monitor erop aangesloten en hier heb ik het probleem niet bij.
maar wat ik nu niet snap, is dat als het aan de monitor zou liggen. Zou je zeggen dat het beeld ook verspringt tijdens het gewone gebruik van de pc. Het probleem is dus alleen bij games en het kijken van films.
iemand nog een idee wat ik kan doen??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 20:35 ]

• Paprika
Heb je voor die andere monitor wel dezelfde kabel gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
nee dat niet

Verwijderd

Topicstarter
en ja hoor daar lag dus het hele probleem. ik had even een andere vga kabel gebruikt en hij deed het meteen helemaal goed. nu snap ik alleen niet helemaal het verschil tussen een vga en een dvi kabel?? want mijn monitor heeft bijde en ik heb altijd bijde aangesloten maar ik heb nooit het nut ervan gesnapt?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 13:49
Je hoeft ze ook niet allebei aan te sluiten 1 is voldoende ;)
VGA is een analoog signaal en DVI Digitaal. Kwaliteit zal dus iets beter zijn met DVI.

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb het probleem dus en in de vga en in de dvi kabel schijnbaar??

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 13:49
Nee in 1 van de twee. Je beeldscherm kan maar 1 signaal tegelijk tonen. VGA of DVI.

Computer says no

• Paprika
Misschien dat het probleem zit bij het feit dat beide tegelijk aangesloten waren?

Verwijderd

Topicstarter
het rare is dat het en bij de vga en bij de dvi gebeurt!! (orinele kabels van de monitor)

• Paprika
Heb je op dat moment beide tegelijk aangesloten (heb 3 T220s thuis gehad, 1 geleend dus zelf gebruik ik er 2 en die hebben gewoon goede kabels)?

[ Voor 50% gewijzigd door Paprika op 15-09-2009 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee alleen de dvi nu

• Paprika
Dus met een VGA kabel van een andere monitor heb je dit probleem niet alleen met de kabels die erbij zaten?

Verwijderd

Topicstarter
ik zou nog eens die vga van de oude monitor proberen maar daar deed hij het toen niet mee.. ik merk wel dat hij het minder vaak doet met de dvi kabel(die erbij zat) dan bij de vga (die erbij zat)

Verwijderd

Topicstarter
met de oude vga geen problemen alleen is het beeld niet 100% scherp dus kan deze kabel er eigenlijk niet inlaten..
(als ik naar deze letters van dichtbij kijk, bewegen ze een beetje)

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik nu dus een nieuwe dvi kabel moet kopen kom ik weer allemaal andere problemen tegen, ik zie iets van dvi-i en dvi-d en het scheeld nog al in prijs. welke heb ik dan nodig voor mijn samsung syncmaster t220??

Verwijderd

Topicstarter
heb nu een nieuwe dvi kabel van de winkel gekregen waar ik mijn monitor gekocht heb, nu heb ik hier weer het zelfde probleem mee?? nu snap ik het toch echt niet meer.. alleen met de oude vga kabel van mijn oude monitor is het probleem verholpen:S?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Als het een single channel DVI-D kabel is, vraag dan om een dual channel en visa versa. Ik had hetzelfde probleem en dit opgelost door mijn dual channel DVI-D kabel ter vervangen door een single channel kabel.

De dual channel deed het prima met mijn P4 en X1950 Pro maar gaf problemen met mijn nieuwe Q9550 en 4890. De single channel kabel werkt perfect met mijn nieuwe systeem en mijn oude monitor.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1