Ik heb een MSI VR201 notebook (leuk 12 inch ding) waar ik nu al Ubuntu 9.04 op draai. Werkt opzich prima, alleen loop ik toch tegen wat problemen aan.
De notebook is uitgerust met de Intel mobile 965 chipset, meende ik, maar een tabelletje in een officiële pdf zegt:
North Bridge Intel 960GL
South Bridge Intel ICH-8M
Het is iig familie.
hier een selectie van lspci:
De problemen zijn:
Maar los van het grafische wil ik gewoon het kunnen uitzetten / in standby zetten zonder probleem. 9.10 komt eraan, maar ik weet niet wat daarin gaat veranderen. Ik weet ook niet waar de afsluit/standby problemen vandaan komen.
Ik heb tevens ook een te kleine swap partitie gekozen dus ik kan niet eens hibernaten
(ik wist niet dat dat het gevolg zou zijn, ik hield de swap klein omdat ik op een 16GB SSD zit)
Dit in combi met de probleempjes wil ik gewoon eventjes overnieuw beginnen en alles in 1 keer fixen.
Het idee is dus om naar 8.10 te gaan en dan simpelweg oppassen met updaten, X updates overslaan. Dat is natuurlijk irritant om iedere keer het updates lijstje na te moeten kijken. Voor nu zie ik even gaan andere oplossing maar de vraag is of jullie geen betere ideeën hebben.
Ik heb overigens geen zit om te gaan hacken en naar oude versies te gaan van packages etc. Ik wil dat het gewoon in normale vorm werkt.
Edit: wat info toegevoegd.
De notebook is uitgerust met de Intel mobile 965 chipset, meende ik, maar een tabelletje in een officiële pdf zegt:
North Bridge Intel 960GL
South Bridge Intel ICH-8M
Het is iig familie.
hier een selectie van lspci:
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile PM965/GM965/GL960 Memory Controller Hub (rev 03) 00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 03) 00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 03) 00:1a.7 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #2 (rev 03) 00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (rev 03) 00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 1 (rev 03) 00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev f3) 00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801HEM (ICH8M) LPC Interface Controller (rev 03) 00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E) SATA IDE Controller (rev 03) 00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) SMBus Controller (rev 03) 02:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 4965 AG or AGN [Kedron] Network Connection (rev 61) 03:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 01)
De problemen zijn:
- X server maakt niet volledig gebruik van m'n grafische chips, is een bekend probleem sinds X 1.6 (uit m'n hoofd) welke verscheept wordt met 9.04
- Sluit doorgaans niet goed af (blijft hangen met zwart scherm)
- Komt wel in standby maar komt er nooit meer uit
Maar los van het grafische wil ik gewoon het kunnen uitzetten / in standby zetten zonder probleem. 9.10 komt eraan, maar ik weet niet wat daarin gaat veranderen. Ik weet ook niet waar de afsluit/standby problemen vandaan komen.
Ik heb tevens ook een te kleine swap partitie gekozen dus ik kan niet eens hibernaten
(ik wist niet dat dat het gevolg zou zijn, ik hield de swap klein omdat ik op een 16GB SSD zit)
Dit in combi met de probleempjes wil ik gewoon eventjes overnieuw beginnen en alles in 1 keer fixen.
Het idee is dus om naar 8.10 te gaan en dan simpelweg oppassen met updaten, X updates overslaan. Dat is natuurlijk irritant om iedere keer het updates lijstje na te moeten kijken. Voor nu zie ik even gaan andere oplossing maar de vraag is of jullie geen betere ideeën hebben.
Ik heb overigens geen zit om te gaan hacken en naar oude versies te gaan van packages etc. Ik wil dat het gewoon in normale vorm werkt.
Edit: wat info toegevoegd.
[ Voor 4% gewijzigd door !null op 02-09-2009 21:42 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)