Dyndns updaten zonder PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 07:36
Ik heb momenteel een camerainstallatie op een appartement staan waar ik niet veel aanwezig ben.
Er is ook een Belgacom VDSL verbinding aanwezig met daarop digitale TV (via VDSL)
Ik heb de DVR op het netwerk gebracht en vanbuiten kan ik perfect de beelden opvragen (=portforwarding OK)

Nu men probleem:
- Om de 36uur veranderd men IP adres

- fixed IP is bij Belgacom peperduur

- dyndns tools werken perfect maar alle apparaten in het netwerk ondersteunen deze functie niet namelijk: De DVR geeft geen updatetool ingebakken, de router is van belgacom en ondersteunt niet deze functie. Mogelijkheid om van router te veranderen is niet mogelijk aangezien ik dan geen TV meer kan kijken.

- andere router in cascade zetten met de Belgacom modem lukt niet (intern IP wordt geupdate naar Dyndns)

- mogelijkheid om pc/server/laptop vind ik niet echt optimaal aangezien deze veel stroom verbruiken

Men vraag:

- bestaan er geen hardwarematige oplossingen die controleren welk WAN IP je hebt en deze updaten naar dyndns?

- Andere oplossingen?

Modem: Belgacom B-Box
url: http://www.belgacom.be/pr...uct.jsp?dcrName=hbs_b_box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De modem moet je vervangen. Ik gebruik een modem/router combinatie die automatisch mijn DynDNS IP update.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je zou kunnen kijken of je een netwerk apparaat kan aansluiten wat dyndns ondersteunt. Denk aan een (adsl) modem of een linksys router. Zie hier voor een lijst

Of dit ook gaat werken als je hem alleen in een netwerk hangt (en verder niet gebruikt als router of modem) weet ik niet, het hangt er van af hoe e.a. geimplementeerd is (zorg wel dat je de routing zo zet dat het via je echte adsl modem de weg naar buiten vindt). Ik denk dat je het gewoon eens moet proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door jeanj op 02-09-2009 20:48 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
Deze oplossingen het ik al geprobeerd.. heb een Linksys WRT54G (compatibel volgens de lijst) achter de modem/router gehangen en DynDNS krijgt 192.168.1.100 (adres van de router).

Router kan ik niet vervangen want anders kan ik geen Belgacom TV meer kijken..

Heb ooit is een router-hack topic gevonden op GOT waarin ze een goedkope Sweex konden hacken en een Linux Kernel konden op draaien. De update tools van dyndns kan hierop draaien en is (hopelijk) slim genoeg om het WAN IP te controleren ipv het adres van de adaptor.. Helaas is men kennis over het hacken en linux zeer beperkt en zie ik er geen beginnen aan..

[ Voor 41% gewijzigd door speedy090 op 02-09-2009 21:45 . Reden: + router hacking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het probleem is dus (onder andere) dat je modem je IP voor je verbergd. Van binnen uit dat netwerk ga je dat niet op kunnen lossen (zonder er een hele PC neer te zetten).

Ik heb de volgende hack voor je bedacht, zeker niet triviaal, maar wel realistisch, maar je moet wel ergens anders een computer hebben waar je 24/7 toegang tot hebt, en die rechtstreeks via inet bereikbaar is, dus geen NAT. (In theorie zou het via IPv6 kunnen, maar dat is een nog groter avontuur). Verder is het geen out-of-the-box oplossing, en zal je zelf iets moeten programmeren.

A = appartement
B = een computer buiten het appartement

Wat we dus moeten weten is je (externe) IP adres van A. Vanuit je A netwerk is dat moeilijk opvragen, maar van buiten af kun je het zo zien. Mijn voorstel, laat die Linksys lekker dyndns doen, maar in plaats van de server van dyndns stel je het adres van je B computer in.
Op je B computer doe je vervolgens helemaal niks met die dyndns verzoeken, je zou ze zelfs door je firewall kunnen laten blokkeren. Het enige dat van belang is, is dat je ze kan zien en dat ze op een of andere manier worden bijgehouden. Ze worden namelijk verstuurd vanaf je huidige A IP adres.

Mijn idee is dus om dit A IP adres uit de logfiles te vissen, en dan door te geven aan een dyndns client die je vanaf B draait.

Ik vrees dat dit voor normale mensen te ingewikkeld is, maar voor een die-hard tweaker moet het te doen zijn.

PS. Je hoeft op A geen dyndns te draaien, ieder stukje software dat regelmatig een verbinding probeert te maken naar een configureerbaar adres is goed. Sommige modems ondersteunen NTP, dat zou je ook kunenn gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 02-09-2009 22:01 . Reden: PS toegevoegd ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:34
Werkt de ddclient in combinatie met de CheckIP service van DynDNS niet?
http://www.dyndns.com/sup...with_dyndns_services.html

π-♭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
kan je op je modem niet de dhcp-server uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
Kort samengevat: eigenlijk die update packetjes sturen naar een server van mij maar niet de inhoud bekijken maar het adres vanwaar het packetje afkomstig is.. In theorie allemaal mooi helaas heb ik weinig verstand van programmeren op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je je modem in bridge mode zetten ? dan kan een 2e router het router werk doen inc, dyndns

heeft je camera een dyndns client (maybe?)

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 02-09-2009 22:35 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
fish schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:33:
kun je je modem in bridge mode zetten ? dan kan een 2e router het router werk doen inc, dyndns

heeft je camera een dyndns client (maybe?)
De router die het WAN omzet naar intern verkeer geeft weinig configuratie opties. De modem is afkomstig van de ISP zelf en daar hebben ze een eigen firmware erop gezet voor de TV functie maar ook een hele hoop functies uitgeschakeld..

het zijn gewone analoge cameras met een DVR die geen update tool beschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

speedy090 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:37:
[...]

De router die het WAN omzet naar intern verkeer geeft weinig configuratie opties. De modem is afkomstig van de ISP zelf en daar hebben ze een eigen firmware erop gezet voor de TV functie maar ook een hele hoop functies uitgeschakeld..

het zijn gewone analoge cameras met een DVR die geen update tool beschikt
welk apparaat maakt de beelden dan beschikbaar ?

ow ja de dvr dus 8)7

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als die camera van je ook kan mailen, zou ik deze lekker laten mailen, kun je van daaruit je IP lezen :)
Zou je zelfs nog wellicht ergens op een webserver die mail kunnen laten afvangen (extern, gewoon bij een hoster ofzo) en daar het IP uit proberen te vissen.
Maar ja, als er niets veranderd kan worden aan je situatie, je geen PC wilt, zul je dus moeten gaan tweaken,hacken en scripten.
Maar daar heb je weer weinig zin in c.q. geen kennis voor.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Er zijn een heleboel websites die een DynDNS service aanbieden. Er zullen er ook vast wel tussen zitten die er niet vanuit gaan dat je modem je IP mee stuurt maar die zelf kijken van welk IP het pakketje afkomstig is.

Kijk eens op bijv. deze pagina over welke provider je kunt gebruiken. Misschien ondersteund de Linksys router zelfs deze firmware :P

Anders kun je misschien alsnog het volgende doen:
Zet een alternatieve firmware op je (extra) router.
Voeg als cronjob een klein scriptje toe welke iedere x minuten met wget een request maakt naar een webserver. (Moet wel lukken mbv google)
Zet op die webserver een (PHP?) scriptje welke het IP adres van de client (je router) door stuurt naar de DynDNS server (ook niet zo lastig met curl)

//Edit:
hier staat al het precieze commando dat je kunt uitvoeren om je router automatisch iedere x (volgens mij 5) minuten met wget een request naar een server te laten maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Joolee op 02-09-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat voor hostnaam krijg je eigelijk bij belgacom ? iets ip related of iets wat je kan instellen ergens ?

belgacom bied ook andere modems aan .e.g.

http://selfcare.belgacom....pdf/SNV6520_Belga_NED.pdf

mischien kun je bij hun vragen of ze een router hebben die wel dyndns ondersteund

ze bieden 2 philips modems aan. ik kan niet de exacte modellen vinden bij phillps maar
deze letterje anders http://www.p4c.philips.co...0/cpwbs054_00_dfu_nld.pdf pagina 35 ondersteund ddns

[ Voor 75% gewijzigd door Fish op 02-09-2009 23:37 ]

Iperf

• speedy090
fish schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:19:
wat voor hostnaam krijg je eigelijk bij belgacom ? iets ip related of iets wat je kan instellen ergens ?

belgacom bied ook andere modems aan .e.g.

http://selfcare.belgacom....pdf/SNV6520_Belga_NED.pdf

mischien kun je bij hun vragen of ze een router hebben die wel dyndns ondersteund

ze bieden 2 philips modems aan. ik kan niet de exacte modellen vinden bij phillps maar
deze letterje anders http://www.p4c.philips.co...0/cpwbs054_00_dfu_nld.pdf pagina 35 ondersteund ddns
het is een VDSL signaal en enkel de B-Box kan als modem gebruikt worden. Andere gewone ADSL modems kunnen niet gebruikt worden.

De Philips router die je voorstelt is ook geflashed door Belgacom en daar is ook de functie uit verwijderd (heb zo'n router liggen)

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Kan je geen 2e router achter de TV router hangen, vervolgens deze router in een DMZ zetten zodat hij een ip adres krijgt van Belgacom en vervolgens de camera's aan deze router hangen en deze router dyndns laten updaten?

---
Nu begin ik zelf te twijfelen of het IP adres achter DMZ ook niet het intern IP adres gaat zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door croontje op 03-09-2009 00:53 . Reden: twijfel slaat toe ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dit scriptje zou moeten werken, ongeacht of hij achter een NAT router zit. Wanneer je een routertje op de kop kan tikken waar je dd-wrt of iets dergelijks op kan zetten, dan zou je dit scriptje erop moeten kunnen draaien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
#!/bin/sh

# Gebruikersnaam en password van Dyndns account
USERNAME=user
PASSWORD=pass

# dynamisch domein
DYNDOMAIN=mijndomein.dyndns.com

while[ true ] ; do

# vraag huidige adres op aan dyndns.org
    LOOKUP=` nslookup $DYNDOMAIN 204.13.248.116 | tail -n 1 | awk '{print $3}' `

# vraag huidige adres op aan whatismyip.com
    cd /tmp
    wget -q http://www.whatismyip.com/automation/n09230945.asp

if[ -f n09230945.asp ] ; then
        # we hebben antwoord van whatismyip.com
        MYIP=` cat n09230945.asp `
        rm n09230945.asp

if [ "$LOOKUP" = "$MYIP" ]; then
            echo "Adres is onveranderd"
        else
            echo "Adres is veranderd van $LOOKUP naar $MYIP, updaten"
            echo ` wget --user=${USERNAME} --password=${PASSWORD} "http://members.dyndns.org:8245/nic/update?system=dyndns&hostname=${DYNDOMAIN}&myip=${MYIP}&wildcard=off" `
        fi
    else
        echo "Whatismyip.com is uit de lucht"
    fi

sleep 300
done

• speedy090
Mijzelf schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:22:
Dit scriptje zou moeten werken, ongeacht of hij achter een NAT router zit. Wanneer je een routertje op de kop kan tikken waar je dd-wrt of iets dergelijks op kan zetten, dan zou je dit scriptje erop moeten kunnen draaien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
#!/bin/sh

# Gebruikersnaam en password van Dyndns account
USERNAME=user
PASSWORD=pass

# dynamisch domein
DYNDOMAIN=mijndomein.dyndns.com

while[ true ] ; do

# vraag huidige adres op aan dyndns.org
    LOOKUP=` nslookup $DYNDOMAIN 204.13.248.116 | tail -n 1 | awk '{print $3}' `

# vraag huidige adres op aan whatismyip.com
    cd /tmp
    wget -q http://www.whatismyip.com/automation/n09230945.asp

if[ -f n09230945.asp ] ; then
        # we hebben antwoord van whatismyip.com
        MYIP=` cat n09230945.asp `
        rm n09230945.asp

if [ "$LOOKUP" = "$MYIP" ]; then
            echo "Adres is onveranderd"
        else
            echo "Adres is veranderd van $LOOKUP naar $MYIP, updaten"
            echo ` wget --user=${USERNAME} --password=${PASSWORD} "http://members.dyndns.org:8245/nic/update?system=dyndns&hostname=${DYNDOMAIN}&myip=${MYIP}&wildcard=off" `
        fi
    else
        echo "Whatismyip.com is uit de lucht"
    fi

sleep 300
done
Het is programmeren maar dat zie ik mss wel lukken via dd-wrt

Bedankt hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-08 18:32
ik weet niet als het nog actueel is, maar er bestaat op de vdsl modems van Belgacom (de B-Box2) een geheime config pagina:
- Ga naar het ipadres van je router (normaal 192.168.1.1)
- typ in je adres balk hetvolgende (zonder aanhalingstekens): "javascript:mimic_button('goto: 9035..')"
- dit zijn de config instellingen van DynDNS, zorg ervoor dat je bij Connection zeker WAN PPPoE kiest.

Veel succes nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:37
Aangezien het topic nu toch omhoog geschopt is, en ik toevallig vandaag DynDNS ingesteld heb op een router die ook mijn publiek adres niet kent (hangt achter een Telenet router), kan ik even goed ook reageren.

Ik heb een WRT54GL met Tomato firmware. Een van de opties bij de DynDNS configuratie is dat hij om de 10 minuten zelf mijn publiek IP adres van het internet gaat ophalen via services gelijk whatismyip.com. Dat is dus de oplossing die TS zocht, alhoewel hij ondertussen wellicht al lang een andere oplossing heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:17
Twixie schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:46:
Aangezien het topic nu toch omhoog geschopt is, en ik toevallig vandaag DynDNS ingesteld heb op een router die ook mijn publiek adres niet kent (hangt achter een Telenet router), kan ik even goed ook reageren.

Ik heb een WRT54GL met Tomato firmware. Een van de opties bij de DynDNS configuratie is dat hij om de 10 minuten zelf mijn publiek IP adres van het internet gaat ophalen via services gelijk whatismyip.com. Dat is dus de oplossing die TS zocht, alhoewel hij ondertussen wellicht al lang een andere oplossing heeft...
Bedankt voor deze informatie, ik ben hier ook al een tijdje naar op zoek maar wellicht eerst eens kijken voor de juiste firmware.
Pagina: 1