• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-01 17:09
Wat denken jullie als je dit plaatjes ziet? :)

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/227/hdtach.png

Het probleem is dat dit een vrij nieuwe harddisk is (laptop), omdat de vorige gecrasht is. Ik begin nu toch aan een slechtwerkend aan PATA bus, of algeheel moederbord, te denken.

[ Voor 9% gewijzigd door netiul op 02-09-2009 20:01 ]

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:11
defecte HDD

maar als je dit wil testen, waarom ga je niet met je disk naar de lokale computerboer, of stop hem in een andere laptop gebruik je hiren om te testen?

[ Voor 87% gewijzigd door Goldman op 02-09-2009 20:03 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33
Heeft de controller hem in pio-modus gezet?

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-01 17:09
wat is pio-modus?

edit:
sorry voor deze vraag, ik zal eerst even zoeken

[ Voor 65% gewijzigd door netiul op 02-09-2009 20:13 ]

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:10
gebruik je toevallig een harddisk >128GB?

in het apparaatbeheer kan je controleren of je harddisk in PIO modus draait, je moet dan even naar de eigenschappen van de ATA 0 controller kijken (en dan bij advanced settings)

edit: @hieronder, je hebt gelijk, de schijf is niet groter dan 80 GB, dus daar kan het niet aan liggen (wat het bij mij wel deed, dus daarom mijn vraag). Maar PIO modus klinkt nog steeds als meest voor de hand liggend.

[ Voor 33% gewijzigd door Frunz op 02-09-2009 21:41 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Euhm, ik zie in je plaatje hetvolgende staan:
CPU utilization: 98%
Dat lijkt me dus ofwel een process op de achtergrond dat je CPU opvreet, ofwel een schijf in PIO-modus.
Je kan dat controleren door in Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Hardware --> Apparaatbeheer --> IDE ATA/ATAPI-controllers --> Primair IDE kanaal --> Eigenschappen --> Geavenceerde instellingen te kijken.
defecte HDD
Leuk dat jij een glazen bol hebt, maar ik heb die niet, en ik ben niet van plan om een veel te voorbarige conclusie te trekken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33
@Frunz: In het screenshot zie je dat hij deze disk gebruikt, een western digital scorpion blue van 80 GB, 5400 toeren, ATA100.

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 02-09-2009 20:24 ]

Verwijderd

Je kan even je system logs nalezen, wellicht staat daar iets tussen met HDD has a bad block. Als dat het geval is weet je waar het aan ligt, en is het tijd om voor een vervanger te kijken.

Ook slechte stroomconnectoren of een te zwakke voeding kunnen de oorzaak zijn.
Pagina: 1