Toon posts:

Powerline specifiek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie Avond Tweakers,

Ik heb een paar vraagjes over Powerline apparaten en of het ook bij mij thuis zou kunnen werken.

Op dit moment zit ik op zolder en heb ik "crappy" draadloos internet wat geïntegreerd is met het moederboord en niet helemaal competabel is met Vista. Dus als ik intensief download of meerdere internet vragende programma's draai snijdt Vista of het programma wat het wireless bestuurd het internet af. daarna moet ik me apparaat resetten.

Dit ben ik zat.

Daarom wil ik een Powerline nemen en het aansluiten en daardoor hardcore downloaden en gamen.

Maar ik ben al in de winkel geweest, en ze zeiden dat als ik op een verlenging vanuit het stopkontakt aansluit het niet werkt alleen als ik het direct aansluit. is dit waar of zegt ze maar wat.

Ook als het het dan werkt levert het geen snelheidsverlies op als het helemaal vanaf de benedeste verdieping komt helemaal naar boven?

Anton

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-03 03:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik heb zeker gemerkt dat als ik mijn powerline-adapter in een stekkerblok deed, dat hij het dan niet of minder goed deed. Ik heb hem nu in een één van een dubbel stopcontact in de muur zitten, de andere is leeg. Onregelmatig is het zelfs nog wel eens zo dat als ik bijv. mijn telefoon oplaad in dat andere stopcontact, dat ik dan geen verbinding hier heb.

Verder werkt prima, ik haal echter niet 100% van onze snelheid (ik haal 6Mb/s waar 8 de max is) en ik zit op zolder. Toen onze verbinding nog op 3Mb gelimiteerd was haalde ik overigens wel 100%, dus ik denk dat het ergens anders in zit. Zorg er dus iig voor dat hij rechtstreeks de muur in gaat en ook weer zonder omwegen, stekkerblokken of wat dan ook weer de muur uitkomt, dan werkt het prima :)

Verwijderd

offtopic:
Ik begrijp nog steeds niet dat mensen die moeite hebben met de NL-se taal hun verhaal niet eerst door 'n spellings controle halen

Ontopic: Er was hier laatst nog 'n topic betreft overbelaste routers wanneer alle verbindingen werden opengegooid met downloads, oftewel zet er 'n limiet op. Zie het als 'n snelweg, hoe meer traffic, hoe meer files, des te minder doorstroming.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:26:
offtopic:
Ik begrijp nog steeds niet dat mensen die moeite hebben met de NL-se taal hun verhaal niet eerst door 'n spellings controle halen

Ontopic: Er was hier laatst nog 'n topic betreft overbelaste routers wanneer alle verbindingen werden opengegooid met downloads, oftewel zet er 'n limiet op. Zie het als 'n snelweg, hoe meer traffic, hoe meer files, des te minder doorstroming.
Het is zeker niet mijn router, want als ok mijn laptop download en alles voluit zet gebeurt er niks met de verbinding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:33:
[...]

Het is zeker niet mijn router, want als ok mijn laptop download en alles voluit zet gebeurt er niks met de verbinding.
'n limiet als in: zet niet je torrents wagenwijd open maar zet de upload op bv 35k.

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-02 08:12
de vraag is ook nog welke powerline adapter je gebruikt, de 14 mb of de 200mb variant. daarnaast kan er storing optreden met bepaalde apparaten

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar zoals scotty al zegt hij krijgt al storing als hij het samen met zijn oplader doet. En ik heb een verlengdoos met 4 aansluitingen: router, modem en nog iets. de 4e heeft mijn vader overgelaten voor een powerline adapter. En als hij niet werkt is het erg balen. Want dan moet ik iets van een wireless usb antenne kopen en dan een lange kabel eraan zodat ik tenminste normale snelheden kan halen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
Zelf heb ik onlangs een setje gescored voor 35 euro en hier uitgeprobeerd. Heb het uiteindelijk 10 minuten in de muur gehad toen ik er alweer genoeg van had. Ik heb hier ook een crappy wireless G verbinding (ik ontvang GEMIDDELD ongeveer 13 netwerken op elk uur van de dag), waarbij ik rond de 1MB - 1.5MB / sec kan halen. Echter haalde ik met dit ding maar ongeveer 128kB/sec met een hogere latency.

Nu moet ik wel zeggen dat ik het heb getest met een stuk van het huis wat naderhand is bijgebouwd, dus misschien dat dat wel aan de slechte verbinding bijdroeg..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit past beter in Netwerken dan in Overige Hardware. Kickje en gratis topictitletypfixje

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De eerste generatie powerline adapters waren crappy. Ik heb er een aantal versleten (ze gingen snel kapot), maar ben daarna een tijd overgestapt op draadloos. Omdat Vista met dwong een andere oplossing te zoeken (lag spikes!) heb ik nieuwe adapters gekocht: Konig 85mbps. Ze werken nu al anderhalf jaar perfect op een stekkerblok aan een zelf aangelegd stopcontact. Kanttekening is wel dat de resultaten per huis en groep kunnen verschillen.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
powerline adapters staan er niet om bekend om echt goed te werken als het signaal door meerdere groepen moet. Jij geeft aan dat het signaal helemaal van beneden naar zolder toemoet, dat is in eigenlijk alle gevallen dus door meerdere groepen.
En zoals reeds gezegd is de werking van vele factoren afhankelijk en kan er makkelijk storing optreden. Ik denk dat powerline oplossingen leuk zijn voor die studiecomputer op zolder waar je even snel wat wikipedia dingen wilt opzoeken, artikelen lezen, enz.

Jij geeft aan dat je de pc op zolder wilt gebruiken om hardcore te downloaden en te gamen. Gamen vergt een lage latency en de beste manier om dat te bereiken is altijd nog gewoon met een UTP kabel. Loopt er in je huis niet een loze leiding naar zolder, of kun je niet in een leiding waar enkel wat stroomdraadjes inzitten een kabel trekken. Desnoods ingesprayed met een beetje teflonspray om hem makkelijk door de pijp te trekken.

Een kabel leggen is niet de meest makkelijke oplossing, maar wel de beste oplossing, zeker voor iemand die uitgebreid gebruik wil maken van het internet en met in het achterhoofd de alsmaar toenemende internetsnelheden in Nederland. Met een powerline haal je in praktijk misschien 8MB/s onder ideale omstandigheden, als al je aderparen het in je CAT5e kabel de reis door de buis overleven kun je er in theorie maximaal 1Gbit/s overheen sturen.

Zoals ik zei, een kabel is niet de makkelijkste oplossing, en het vergt wat uitzoekwerk mbt het uitzoeken waar de leidingen e.d. zitten, maar het is voor jou situatie wel de beste oplossing.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-03 22:45
nielsl schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:17:
En zoals reeds gezegd is de werking van vele factoren afhankelijk en kan er makkelijk storing optreden. Ik denk dat powerline oplossingen leuk zijn voor die studiecomputer op zolder waar je even snel wat wikipedia dingen wilt opzoeken, artikelen lezen, enz.
Da's ook onzin, je moet gewoon goeie hebben. Die Devolo's die ik heb hangt een server aan welke onder de trap staat. In 8 maanden zijn die dingen nog niet 1x uitgevallen. De huisbedrading is ouder dan 25 jaar. De snelheid is ongeveer 1.5+ MB/s. 15 Mbit ofzo dus. Als die dingen eenmaal verbinding hebben met elkaar (wat soms even lastig is) dan zijn de zo stabiel als een huis :z

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 15:25
Jim423 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:14:
[...]

Da's ook onzin, je moet gewoon goeie hebben. Die Devolo's die ik heb hangt een server aan welke onder de trap staat. In 8 maanden zijn die dingen nog niet 1x uitgevallen. De huisbedrading is ouder dan 25 jaar. De snelheid is ongeveer 1.5+ MB/s. 15 Mbit ofzo dus. Als die dingen eenmaal verbinding hebben met elkaar (wat soms even lastig is) dan zijn de zo stabiel als een huis :z
het hangt echt af van je bestaande bedrading, of ie door meerdere groepen moet etc. ik zelf had van dlink de 200mbit variant gehaald en kreeg het niet werkende boven de 15kb als ik al verbinding krijgen kon.
Vervolgens het setje in het huis van mijn schoonouders gehangen en daar kreeg ik prima verbinding... mits ik alleen bestaande stop contacten op dezelfde verdieping gebruikte.
Je moet dus mazzel hebben met je elec netwerk.

Probeer een setje van iemand te lenen om te zien of je het werkend krijgt, als het niet werkt.. domme pech en moet je wifi gebruiken (repeater/richt antenne etc om je signaal te boosten) OF zoals gezegd toch een draad zien te trekken.
Pagina: 1