Toon posts:

Seriele trigger.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag de live stream van mijn netwerk camera geopend zien als er op mijn deurbel gedrukt word.

Dus nu vraag ik me af of ik een maak contactje over mijn seriele poort kan zetten die ik aan een softwarematige actie kan koppelen...

Wie kan mij op gang helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het een stuk moeilijker om gebruik te maken van je serieële poort dan van een paralelle poort. Heb je er nog een op je computer? Dan zou je eens kunnen kijken naar:
http://www.circuitsonline...elle-poort-interface.html
Je hebt ook paralelle poort units die je op je USB poort kunt aansluiten, weet je zeker dat je bij je volgende computer (zonder paralelle poort) niet op zoek hoeft naar een nieuwe oplossing.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ongetwijfeld dat dat kan, een maak contactje maken is mogelijk, en het uitlezen van rs232 kan ook.

rx-tx aan elkaar verbinden, als je dan data wegschrijft krijg je het ook weer terug. Ofwel, het contact is gemaakt.

Kwestie van software maken die dat uitleest, en je bent een heel eind. Maar die software kant is niet EL-gerelateerd, en de EL zijde is dus alleen het relais over de rx-tx contacten zetten. EVT zou je ook nog een toets van een toetsenbord ervoor kunnen gebruiken. die kan je makkelijk uitlezen of in een programma een functie geven.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Ipv met seriele of parallele poorten te werken (die je momenteel moeilijk kunt terugvinden en soms je PC kunnen opblazen als je niet goed oppast) kun je misschien beter investeren in een i/o bordje. Deze zijn te verkrijgen bij de gemiddelde elektronicaboer en kosten slechts enkele tientjes (afhankelijk wat je wilt). Je kunt ze digitaal als analoog verkrijgen met of zonder output, ethernet, usb, pci, ....

De in/outputs zijn dan direct afgeschermd via optocouplers van je PC circuits, je moet niet altijd op de timing of je signaal letten. Ze zijn meestal ook beschermd tegen kortsluiting, overbelasting en andere soorten van verkeerde input en je kunt nog met andere apparaten experimenteren.

[ Voor 33% gewijzigd door Guru Evi op 03-09-2009 20:02 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org