Ik heb een heel klein probleem met een php pulldown menu. Het menu werkt op zich goed alleen ik krijg het niet voor elkaar om de laatst opgeslagen waarde als eerste weer te geven in het menu
Voorbeeld
Stel ik heb A, B en C in mijn database (ofwel mijn pulldown menu) Dan krijg ik bijvoorbeeld als output in het menu
Selecteer nieuwe eigenaar
A
B
C
Huidige eigenaar
C
Als ik bijvoorbeeld C had geselecteerd komt er C te staan
Het pulldown menu geeft netjes mijn geselecteerde waarde weer helemaal onderin het menu. Maar wat ik wil is dat het Menu begint bij C en dan A en B weergeeft. Ik heb het al geprobeerd met een IF maar om de een of andere reden werkt dat niet....iemand een idee?
Dit is de opgeslagen waarde uit mijn database. Deze wordt ook netjes onderin mijn menu weergegeven
Voorbeeld
Stel ik heb A, B en C in mijn database (ofwel mijn pulldown menu) Dan krijg ik bijvoorbeeld als output in het menu
Selecteer nieuwe eigenaar
A
B
C
Huidige eigenaar
C
Als ik bijvoorbeeld C had geselecteerd komt er C te staan
Het pulldown menu geeft netjes mijn geselecteerde waarde weer helemaal onderin het menu. Maar wat ik wil is dat het Menu begint bij C en dan A en B weergeeft. Ik heb het al geprobeerd met een IF maar om de een of andere reden werkt dat niet....iemand een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $sql = "SELECT Idb,NaamBedrijf FROM Bedrijven Order By NaamBedrijf"; $rs = mysql_query($sql); echo "<optgroup label=\"Selecteer nieuwe eigenaar\">"; while($row=mysql_fetch_array($rs)){ echo "<option name=selected value=\"".$row['NaamBedrijf']."\">".$row['NaamBedrijf']."\n "; } echo "<optgroup label=\"Huidige eigenaar\"> "; echo "</optgroup>"; echo "<option name=selected value=\"".$news['NaamBedrijf']."\">".$news['NaamBedrijf']."\n "; |
Dit is de opgeslagen waarde uit mijn database. Deze wordt ook netjes onderin mijn menu weergegeven
code:
1
| echo "<option name=selected value=\"".$news['NaamBedrijf']."\">".$news['NaamBedrijf']."\n "; |