Toon posts:

lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Een aantal laptops binnen een draadloze netwerkverbinding hebben normale verbinding.. Helaas krijg ik bij een van de laptops alleen een lokale verbinding..

Weet iemand hoe je dit op vista makkelijk kunt aanpassen? Zodat ik gewoon naar buiten kan internetten?

Alvast bedankt voor de moeite!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-03 16:34
Heeft de laptop genoeg bereik? Soms wilt hij wel eens niet connecten met het internet door een te zwak signaal.

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:58:
Heeft de laptop genoeg bereik? Soms wilt hij wel eens niet connecten met het internet door een te zwak signaal.
Deze heeft de bereikstatus goed, dus neem aan dat dit voldoende is.. Kan het iets met de DNS te maken hebben ?

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
controleer eens in je netwerkinstellingen zowel de DNS servers als de default gateway ( de gateway zal waarschijnlijk wel goed staan gezien je lokaal netwerk hebt)

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 21:00
DHCP reeks vol op je router/DHCP server?

Check het ip-adres even op de laptop die alleen lokaal verbinding krijgt. Is dit 169.254.x.x moet je het in DHCP zoeken.

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
nee krijg een 192.168.

• rorydeleur
  • Laatst online: 02-02 15:12
Teweinig info, vertel even hoe het netwerk is opgebouwd, nu is het enkel gissen..

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Heb je dan toevallig een belkin router? Reset hem even. Had ik ook last van.

Gestoord word je toch...

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-03 21:36
Trucker Her schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:34:
[...]

Heb je dan toevallig een belkin router? Reset hem even. Had ik ook last van.
resetten wil met elke router wel is helpen :z

Maar goed, je geeft idd te weinig info over je netwerk. Welke router gebruik je met welke beveiliging, wat heb je al geprobeerd, welke wireless kaartjes worden gebruikt in de laptops, doen ze het op draad wel?

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Zoals ik al zei ik denk dat TS een belkin gebruikt, dan is het ip van je router 192.168.2.1 en van alle pc's/laptops in je netwerk 192.168.2.*

Maar we wachten af :p

Gestoord word je toch...

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Trucker Her schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:43:
Zoals ik al zei ik denk dat TS een belkin gebruikt, dan is het ip van je router 192.168.2.1 en van alle pc's/laptops in je netwerk 192.168.2.*
Net zoals sitecom, linksys en noem de soho-fabrikanten maar op. Rare conclusie imho

[ Voor 5% gewijzigd door Tha_T op 02-09-2009 16:22 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op, je komt hier lang genoeg om te weten dat dit niet een fatsoenlijk topic is met genoeg informatie. Hier ben je al meerdere malen op gewezen (ook per mail).

Mocht je denken dat je nog steeds een probleem hebt, stel ik voor dat je een nieuw topic start met voldoende infomatie over je probleem, je netwerkomgeving en waar je tegen aan loopt als je het zelf probeert op te lossen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.