Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

op welke manier Film verspreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik ben van plan om een zelfgemaakte instructiefilm aan te bieden via het internet.
Hierbij wil ik uiteraard de kans zo klein mogelijk houden dat deze gedupliceerd wordt (verkomen kun je eigenlijk niet).

Wel is het belangrijk dat mogelijk is om deze film op een normale DVD speler af te spelen.

Welke mogelijkheden heb ik om deze film te gaan verspreiden, en wat kan ik doen om deze zo goed mogelijk te beveiligen te duplicatie ?

Alvast bedankt.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Fysieke aflevering + Kopieerbeveiliging op DVD

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:02

we_are_borg

You will Comply

De film nooit uitbrengen dan voorkom je het 100%. Bijna niets is 100% te beveiligen en aangezien je op een normale dvd speler wilt afspelen kan je het vergeten zover dat ik weet zijn alle dvd beveiligingen omzeilt of gehackt. Een film zo op internet zetten en beveiligen is ook moeilijk aangezien er programma's zijn die doen als of het een browser is en de film opnemen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Silver7 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:28:
Fysieke aflevering + Kopieerbeveiliging op DVD
Is er een makkelijke manier om een "Redelijke" beveiliging op DVD aan te brengen?
Hiermee doelende op een beveiliging waar het gros van de bevolking geen kopie meer kan maken.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:11

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:30:
[...]

Is er een makkelijke manier om een "Redelijke" beveiliging op DVD aan te brengen?
Hiermee doelende op een beveiliging waar het gros van de bevolking geen kopie meer kan maken.
Je komt dan uit bij de normale encryptiemethoden ( hoewel ik me afvraag of je die uberhaubt kan coderen :? ). Voor deze coderingen zijn al ontzettend veel tooltjes geschreven, juist voor het gros van de bevolking.

Afhankelijk van de oplage zou je kunnen proberen een watermerk in te bouwen, zodat je iig. weet waar het lek zit :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:30:
Als dat zo makkelijk is, dan zouden muziekindustrie etc dat wel doen. Maak je je geen zorgen om niets? In je businessmodel moet je gewoon rekening houden met kopieren; andersom moet je er ook rekening mee houden dat mensen je film links laten liggen als je die beveiligd, want het verlaagt het gebruiksgemak.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:10
Dan moet je verschillende dingen doen, maar met een CSS kopieerbeveiliging (niet te verwarren met Cascading Style Sheets) zullen er al een stuk minder mensen zijn die dit zomaar kunnen kopiëren. Echter: Iemand die het wel kan, kan ook een versie zonder CSS maken en dan helpt het nog niet veel.
Bij CSS wordt middels een bepaalde code/ systematiek de inhoud van de dvd door elkaar geshuffeld. Branden is dan lastig.

CSS = Content Scramble System,

Bij plaatsing/ afspelen op het internet, heb je ook nog de zogeheten "screencopiers" die de beelden van je scherm kunnen opnemen, samen met het geluid wat je computer produceert. Je selecteert een stukje van je scherm wat die op moet nemen, klikt op record en op play in het op te nemen stukje en voilla, even later heb je de instructievideo.

Moraal van het verhaal: Kopiëren houd je nooit helemaal tegen, je kan het wel wat lastiger maken, maar als 1 iemand het kan omzeilen kan je er donder op zeggen dat er ook een onbeveiligde versie in omloop gaat komen.

• Kettrick
  • Laatst online: 21:11

Kettrick

Rantmeister!

jbdeiman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:37:
Dan moet je verschillende dingen doen, maar met een CSS kopieerbeveiliging (niet te verwarren met Cascading Style Sheets) zullen er al een stuk minder mensen zijn die dit zomaar kunnen kopiëren.
Is het bij CSS niet zo dat de key ergens aan het begin van de DVD wordt gebrand, en dat dit met normale branders en/of DVD's niet wil :?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eigenlijk kun je helemaal niets doen. voor degene die het willen halen zo de beveiliging van de dvd af.

Iperf

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35
DVDs zijn niet fatsoenlijk te beveiligen in de zin van dat kopieren onmogelijk is.

Voor instructievideo's lijkt het personaliseren van de video het meest effectief, bijvoorbeeld door elke paar minuten de licentienemer in beeld te tonen. Dit ontmoedigt het (commercieel) kopieren van de content.

Een watermerk toevoegen kan ook, maar dat helpt eigenlijk alleen maar de bron van publieke kopieen (Internet) te achterhalen waar je eigenlijk niet bar veel aan hebt. (Civolution biedt producten hiervoor aan de contentindustrie aan, niet voor mbk gebruik.)

Bovenstaande vereist trouwens wel dat elke kopie uniek is dus gebrand dient te worden ipv geperst.

Persoonlijk zou ik insteken op een product dat mensen graag van je afnemen en kopieren ontmoedigen. Als je een video elk jaar update, hem aanbiedt met extra ondersteunende materialen en (online) diensten of hem aan de man brengt via betrouwbare wederverkopers dan hoef je je voor de overblijvende kopieen geen zorgen te maken. Uiteindelijk blijft ook nog het punt van een goede prijsstelling over.

* Rukapul heeft al teveel brakke kopieen van het een en ander langs zien komen. Men neemt met alles genoegen als het genoeg bespaard.

[ Voor 35% gewijzigd door Rukapul op 02-09-2009 14:55 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien is het makkelijker om je businessmodel dermate om te gooien dat je je flim zelfs onder de creative commons kan publiceren zonder geld (of slaap) te verliezen. Scheelt je in iedergeval een hoop zorgen. Als je film interessant genoeg is wordt deze toch wel gekopieerd.

En verder wat Rakapul zegt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het meeste is me duidelijk.

Om de informatie op te sommen:

- Fysiek de DVD afleveren, of opsturen.
- Beveiliging kan, ik denk dat er een CSS'je op komt.
- Verder een Watermerk, ik personaliseer de DVD, met een logo van het bedrijf wat hem koopt oid.
- Aanvullende diensten heb ik al, deze zal ik dan duidelijk moeten aanbieding, misschien in combinatie met de video.
- Verschillende talen uitbrengen is misschien ook een optie.

Ik hoop nu het meeste te hebben, vergeet ik iets?

Alvast bedankt.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:39:
- Verder een Watermerk, ik personaliseer de DVD, met een logo van het bedrijf wat hem koopt oid.
Deze 2 punten zijn in de praktijk niet verenigbaar. Personaliseren impliceert namelijk branden op DVD-R/+R, maar op die formaten kun je geen CSS toevoegen. (Er zijn wel oplossingen ontwikkeld voor CSS op DVD-R, maar volgens mij zijn die nooit op de markt gebracht.)

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 13:59
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:39:
Ok, het meeste is me duidelijk.

Om de informatie op te sommen:

- Fysiek de DVD afleveren, of opsturen.
- Aanvullende diensten heb ik al, deze zal ik dan duidelijk moeten aanbieding, misschien in combinatie met de video.
- Verschillende talen uitbrengen is misschien ook een optie.

Ik hoop nu het meeste te hebben, vergeet ik iets?

Alvast bedankt.
Je kan overwegen om het logo van het bedrijf continue in beeld te hebben (soort van wat de TV zenders ook hebben met hun logo). En een clausule te maken waarin staat dat als de dvd ooit uitlekt je hun sued voor 10 biljoen euro (oid) :P.

Het nadeel van een logo continue in beeld hebben is dat je voor elk bedrijf de film opnieuw moet renderen (ik weet niet hoe groot je klandizie is of hoe lang de film duurt, maar dit kan een redelijke klus zijn elke keer).
Als je het logo alleen in het begin van de film in beeld heb (zoals Brein het doet met de kopieerbeveiliging) maak je het ook weer gemakkelijk om het eruit te slopen (wat ook veel gebeurd met die brein mededelingen ;)).

Mess with the best, die like the rest

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan valt CSS mijn inziens af,
Dan gaan we met een logo aan de slag.

Is er ergens informatie voor de clausules om je rechten af te schermen?

• leuk_he
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:50:
Is er ergens informatie voor de clausules om je rechten af te schermen?
Gewoon copyright is genoeg. Wellicht in het dvd menu opnemen dat de instructie film gemaakt is en eigendom van xxxx en alleen bedoeld is voor yyy.

Echter als je film kopie een hogere waarde heeft dan kun je wellicht een contract afsluiten met je afnemer waarin dudelijke boeteclausues staan als de dvd op internet opduikt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1