Toon posts:

OC'ed TB900 opeens instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb vandaag een nieuwe fan op mijn Alpha Heatsink gezet (Delta HP6800RPM). Die andere was een MP, maar die had geen RPM reading dus.
Mijn TB900 liep altijd gezellig op 1000, en nu loopt windows constant vast na 5 seconden. 950 MHz trekt nu zelfs niet meer, ook niet op hogere voltages:'(. In de windows veilige modus kan ie wel hoger komen.

Het ligt niet aan te weinig voeding denk ik(250 Watt), omdat ik al geprobeerd heb te booten met 4 drives uitgeschakeld (2 HD5400, 1 CD-Writer en een DVD-ROM). Waar kan het dan wel aan liggen?

Cheers,
Cheese.

Specs:
Abit KT7-RAID
AMD Thunderbird 900 (Alpha/Delta HP)
192MB RAM
Hercules Geforce2 MX
SB Live
2x HD5400
1x HD7200
1x HP8100 CD-Writer
1x Pioneer DVD-116

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
ik had dit eerst ook, zelfs op 900 (standaard) lieptie niet meer stabiel.

toen heb ik de stekker eruit getrokken, de BIOS gereset met jumper, en toen was de bios weer gereset.

en toen was ie weer stabiel.
hoe dat kwam weet ik niet, maar het is voor jou natuurlijk de moeite waard het te proberen.

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 19:40 schreef Cheese het volgende:
Hoi. Ik heb vandaag een nieuwe fan op mijn Alpha Heatsink gezet (Delta HP6800RPM). Die andere was een MP, maar die had geen RPM reading dus.
Mijn TB900 liep altijd gezellig op 1000, en nu loopt windows constant vast na 5 seconden. 950 MHz trekt nu zelfs niet meer, ook niet op hogere voltages:'(. In de windows veilige modus kan ie wel hoger komen.

Het ligt niet aan te weinig voeding denk ik(250 Watt), omdat ik al geprobeerd heb te booten met 4 drives uitgeschakeld (2 HD5400, 1 CD-Writer en een DVD-ROM). Waar kan het dan wel aan liggen?

Cheers,
Cheese.

Specs:
Abit KT7-RAID
AMD Thunderbird 900 (Alpha/Delta HP)
192MB RAM
Hercules Geforce2 MX
SB Live
2x HD5400
1x HD7200
1x HP8100 CD-Writer
1x Pioneer DVD-116
Het kan idd nauwelijks liggen aan het hogere wattage dat die HP trekt. Zit je koeler er misschien niet goed op??

Verwijderd

Bios, i don't think so. hij verandert een fan!!!!. Wat heeft je bios daar in vredesnaam mee te maken ( crashen van bios doordat het opeens moet laten zien hoe hard het fan'etje draait :? )

denk eerder dat het toch aan je voeding ligt ( 250 is echt wel het randje hoor voor een oc-ed tb900. Maar is natuurlijk maar 1 watt ( waarschijnlijk nog minder ) verschill tussen de fans.

Dus wat ik echt denk dat het is, is dat je mobo dat vermogen niet trekt ( mobo kunnen echt niet veel hebben op dat gebied )
dus ik zou zeggen sluit je fan direct aan op je voeding, en kijk eens hoe dat gaat. ( p.s. waar heb je die rpm-meter voor nodig, of het nu 6750 of 6850 is wat boeit het )

succes

Verwijderd

euh..... ik gebruik een 235 watt voeding voor mijn TB900@1000.. en verder hangt er een hoop stroom vretende hardware aan dus..... neem ik aan dat 250watt wel voldoende is.

Het kan zijn dat je moederbord het amperage van je HP fan niet kan geven... sluit 'm eens direct aan op de voeding!

Mzzls ShaDoW

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor de reacties, maar helaas kan ik vertellen dat de fan alleen maar op rechtstreeks op de voeding aangesloten kan worden, daar ligt het dus niet aan. De fan is trouwens een HP met een 12V aansluiting voor voeding en 1 draadje (normaal 3) voor de RPM meting die op het mobo gaat.
BTW, ik heb RPM meting ECHT NODIG, want mijn de laatste bios update heeft een RPM reading van hoger dan 0 nodig, anders sluit de KT7-RAID de pc na 10 seconden automatisch af.

Wat betreft de power: ik heb de PC opgestart met alles uit behalve de boot-schijf. Ik ga ervan uit dat de HP niet meer voeding trekt dan 4 IDE drives bij elkaar...

En ik heb de nieuwste biosupdate (WW)geflashed, en hij trekt gewoon niet hoger dan 900 nu. Ik snap er echt geen ruk van. Help?

Verwijderd

als je je oude fan weer terug zet, doet ie het dan wel weer? Heb je een ander bios/mobo ofzo? Je zegt dat je die rpm-waarde echt nodig hebt, maar dat ie eerst met je andere fan het wel prima deed (zonder rpm-gedoe)(?!?)

Verwijderd

ehh, breng je pc weer in de staat zoals ie was....ouwe bios terug en oude fan.....
(?)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
je hebt een nieuwe fan op je heatsink gezet: mischien kans dat tie nu niet meer goed op de processor zit? beetje scheef en het gaat al fout.. ik zou em er ff afhalen en opnieuw opzetten.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Core beschadigd ofzo?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1