xbox360 wmv afspelen vanaf Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 20:41
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week een nieuwe pc gekocht en daar windows 7 op geinstalleerd. Nu heb ik altijd via het netwerke wmvtjes gekeken die op de harde schijf van mn oude pc stonden, dat ging altijd prima met windows media connect 1.0 onder windows xp.

Windows 7 heeft wmp12 en daarin kun je ook inschakelen dat je media wil sharen. Ik heb dit gedaan en de xbox360 beneden in de woonkamer ziet ook keurig alle wmv bestanden op de xbox360, ik krijg de films zelfs te zien met een screenshot icoontje (zal het eerste beeldje van de film zijn).. als ik echter probeer de film af spelen krijg ik alleen een zwart beeld en geen geluid, ik kan zelfs gewoon verder spoelen in de film en ook hoofdstukken verder springen, maar het beeld blijft zwart en uit de speakers komt geen geluid.

Als ik echter het wmvtje op de windows 7 machine gewoon afspeel met windows media player 12 werkt het gewoon perfect.

Update : hmm een xvidje afspelen over het netwerk lijkt wel prima te werken.

Wie kan me helpen?

Bedankt vast voor jullie tijd!

[ Voor 3% gewijzigd door JustTrying op 02-09-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:14

PromoX

Flying solo

Omdat het een probleem betreft een tikje van HSA naar Spielerij - Problemen & Vragen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 20:41
Inmiddels maar windows media connect op een Virtual Machine met XP geinstalleerd en deze nu in gebruik om media te sharen naar mn xbox360, beetje omslachtig wellicht, maar ik kan weer gewoon alles kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 01:33
Ik kon dit verhelpen door te 'downgraden' van WMP12 naar 11 (die me toch beter ligt), met het bestand waarnaar hier wordt gelinkt. Kan misschien ook van pas komen voor diegenen met andere WMP12 issues, zoals het weigerachtige gedrag van de libraries mbt sommige bestanden en mappen. Begrijp helemaal niet hoe MS de ondersteuning hiervoor min of meer heeft laten vallen en hoe de WMP12 UI door de keuring is gekomen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:55

HE1

ik heb hetzelfde probleem met w7 en wmp12....echter de meeste wmv hd's streamen goed en ongeveer 20% van de films geeft een zwart scherm op de xbox.

streamen van dezelfde film vanaf xp en vista met wmp11 gaat wel goed.

ook het streamen van w7 naar xbox met media center extender van deze films gaat ook goed.