Na jaren trouwe dienst ben ik van plan om m'n 2 17" CRT monitoren te vervangen door 2 LCD's. Ik ben begonnen aan mijn zoektocht met de Welke monitor moet ik open? guide door te nemen en mijn (redelijk beperkte) eisen opgesteld.
Algemeen:
Alvast bedankt
Algemeen:
- Prijs: €600 voor 2 schermen. Het hoeven niet 2 dezelfde te zijn, maar ze moeten wel op elkaar gelijken
- Aspect Ratio 3:4, 16:10, 16:9, ... niet echt zo belangrijk. Maar vermits 16:9 de standaard is, gaat mijn voorkeur hier naar
- Formaat 20"-24"
- Resolutie Ik werk nu op 1280x1024, minder dan dit lijkt me een stap achteruit, dus deze resolutie is het minimum
- Pixel Pitch Mijn AOC 7 Klr heeft een van .21 en m'n AOC 7 Glr heeft .26. De eerste is duidelijk scherper, maar in welke mate zijn deze te vergelijken met TFT's?
- Kijkhoek Ik zit meestal recht voor m'n schermen. 90° zowel horizontaal als verticaal lijkt me voldoende
- Kleurweergave De schemen worden all-round ingezet: Programmeren, inet, gaming, video, photoshop, ... Liefst zo correct mogelijk
- Response time De schemen worden all-round ingezet: Programmeren, inet, gaming, video, photoshop, ... 8 ms lijkt me snel genoeg, misschien 5?
- Input lag Wat is het resultaat van hoge input lags? Lijkt me lager = beter
- Coating Aan de andere kant van de kamer staan 2 vensters die reflecteren in m'n huidige CRT's. Ik heb hier echter niet veel last van, tenzij de zon echt fel schijnt, maar dan sluit ik de ramen wel af
- Aansluitingen M'n grafische kaart heeft 2 DVI-I aansluitingen. Het lijkt me overkill om een digitaal signaal om te zetten naar analoog om dan weer op een digitaal scherm weer te geven. DVI-I of DVI-D aansluitingen zijn dus vereist. HDMI is een bonus.
Ik zou ook mijn WII op één van de twee schermen willen aansluiten. Één scherm moet dus S-Video, Composite, Component of Scart hebben. Een alternatief zou zijn dat ik een TV-kaart in m'n PC plaats, maar dan moet de prijs daarvan afgetrokken van de €600
- Garantievoorwaarden (incl pixelgarantie)
- Mogelijkheid om voor aankoop te bekijken. Deze is altijd leuk
Alvast bedankt
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia