Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opel Vectra of VW Golf Variant icm. slooppremie

Pagina: 1
Acties:

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Omdat mijn huidige auto een raar geluid maakt, vermoedelijk uitlaat los, slooppremie interessant is en ik bij de volgende APK eigenlijk niet weer iets aan de Audi 80 uit '94, met behoorlijke kras over de rechter portieren, wil doen ben ik aan het oriënteren.

Budget is inclusief slooppremie 4000 Euro. De Audi is 1000 Euro slooppremie waard.

De volgende twee spreken mij aan:

#Volkswagen Golf 1.6 16V 77kW Variant Comf.lineOpel Vectra
MerkVolkswagenOpel
ModelGolfVectra
Type1.6 16V 77kW Variant Comf.line
InrichtingStationwagon (5 drs)Stationwagon (5 drs)
Bouwjaar200302-2001
KleurGeelZilvergrijs Metallic
BrandstofBenzineBenzine
VersnellingsbakHandgeschakeld, 5 versnellingenHandgeschakeld
Km. stand175.913 km165.987 km
Cilinderinhoud1.598 cc1.796 cc
Prijs€ 3.750€ 3.925

Pics!
Afbeeldingslocatie: http://nijdam.nu/images/forums/gele-golf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nijdam.nu/images/forums/vectra.jpeg

Beide schijnen goed onderhouden te zijn (golf bij de dealer) voorkeur gaat uit naar de Golf omdat dat merk mij meer vertrouwen geeft (ongefundeerd dat wel) Beide zijn stations dit ivm met de benodigde ruimte en de kids en zo.

Ik ben geen auto kenner, dus wie kan mij wat tips geven als ik zaterdag ga kijken.

PS: 't is niet de bedoeling om een Opel vs. VW vs. ieder ander merk flame topic te starten.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Tja, qua verkopen als je deze zat bent denk ik dat je met die golf wel een probleem gaat krijgen door die kleur :P

De vectra is ook een stuk groter/ruimer hoewel je met een golf station ook prima uit de voeten kunt natuurlijk. Wegenbelasting voor de vectra zal denk ik hoger zijn omdat ie wat zwaarder is.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Ondanks dat de Golf een m.i. verschrikkelijke kleur heeft zou ik voor de Golf gaan. De Golf IV is een prettige en degelijke auto, is nieuwer dan de Vectra en is goedkoper dan de Vectra.

Op internet zijn vele tips te vinden waarmee iedere leek een indruk kan krijgen van de (technische) staat van de auto, zoals:
- Blijft de auto netjes rechtdoor rijden wanneer je op een rechte weg het stuur los laat, ook wanneer je remt?
- Zit er mayonaise achtig spul in de koelvloeistofdop? Zo ja, dan is er waarschijnlijk ergens olielekkage.
- Sluiten de panelen netjes op elkaar aan? Zo nee, dan is er waarschijnlijk schade geweest.
- Slaat de auto af wanneer je in de 5de versnelling de koppeling op laat komen? Zo nee, dan is de koppeling aan slijtage onderhevig.
- Zakt de motor netjes in toeren wanneer je het gas los laat.
- Et cetera.

Let ook even op of de auto al warm is gereden vlak voordat je een proefrit gaat maken. Dat is vaak een slecht teken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
argro schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:22:
Ondanks dat de Golf een m.i. verschrikkelijke kleur heeft zou ik voor de Golf gaan. De Golf IV is een prettige en degelijke auto, is nieuwer dan de Vectra en is goedkoper dan de Vectra.
Ik zou zelf voor de Vectra kiezen. Een Vectra is toch een segment hoger (VW Passat). De Golf is de Astra van Opel.

Xbox360 gamerprofile

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weinig geld voor zo'n Golf (zelfs als ik die 1000 euro voor de slooppremie er bovenop zou tellen). Hoe heb je deze gevonden?
argro schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:22:
De kleur doet me denken aan een oude Rijkswaterstaat-auto ofzo. Die hadden die kleur ook en deze is voor zover ik weet niet standaard leverbaar.

[ Voor 134% gewijzigd door Gunner op 02-09-2009 13:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• argro
@Gunner, dat zou heel goed kunnen:
Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/8505/dscn17049hz.jpg
Het zou de prijs ook kunnen verklaren. Vind de Golf namelijk relatief goedkoop.
gnimmeL_kraD schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:23:
[...]

Ik zou zelf voor de Vectra kiezen. Een Vectra is toch een segment hoger (VW Passat). De Golf is de Astra van Opel.
De Astra en de Golf zitten misschien in hetzelfde segment, maar de kwaliteit van beide auto's vind ik wel degelijk anders. Een Golf vind ik kwalitatief beter dan een Astra en ook beter dan een Vectra, ondanks verschil in segment.

[ Voor 71% gewijzigd door argro op 02-09-2009 13:38 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:41
De kleur, koplampen en velgen van de Golf zijn lelijk.

De Vectra heeft net iets meer, mooiere kleur, mooiere 'snuit', mooiere buitenspiegels, een iets pittigere motor en mooiere velgen. En ik denk dat je in de Vectra comfortabeler zit, zoals gnimmeL_kraD al zegt, je zit wel een segment hoger. :)

Overigens op de foto's afgaand lijkt de Golf aangeboden te worden door een particulier en de Vectra door een dealer/autohandelaar. Bij het laatste heb je nog kans op enige garantie.

Ik zou zeggen, ga beide auto's bekijken en ga lekker test rijden. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Snowwie op 02-09-2009 14:28 ]

Mijn YouTube Channel

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Snowwie schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:26:
De kleur, koplampen en velgen van de Golf zijn lelijk.
Dat scheelt. Want het zijn gewoon standaard wieldoppen.

En wat is er nu lelijk aan die koplampen? wat moet er 'mooi aan zijn dan?
Bij het laatste heb je nog kans op enige garantie.
Hoeft ook niet persé want BOVAG-garantie heb je niet voor onder de 4500 euro. (bron)

[ Voor 48% gewijzigd door Gunner op 02-09-2009 14:33 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:58

Player1S

Probably out in the dark

Met het risico dat ik nu iets doms zeg: De slooppremie geld toch alleen wanneer je een nieuwe auto koopt en toch geen 2e hands?

Verder zou ik de vectra kiezen.
Voor het model is een 1.6 denk ik net iets aan de krappe kant als je een beetje lekker wilt doorrijden. Tenminste, je houdt zo wel minder over. Met een 1.8 net iets meer.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:24
Overigens op de foto's afgaand lijkt de Golf aangeboden te worden door een particulier en de Vectra door een dealer/autohandelaar. Bij het laatste heb je nog kans op enige garantie.
Je bedoelt die foto waarbij je ziet dat de Golf het bedrijfsterrein van een autodealer af rijdt?
Hij staat gewoon bij een dealer. Kijk even op marktplaats bij alle golfjes met bouwjaar 2003 en vraagprijs 3750, dan heb je 'm zo gevonden :)
L1nt schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:37:
Met het risico dat ik nu iets doms zeg: De slooppremie geld toch alleen wanneer je een nieuwe auto koopt en toch geen 2e hands?
Nee, je moet een 'nieuwere' kopen. Bouwjaar vanaf 2001.
En indien diesel, ook met roetfilter, IIRC.

[ Voor 44% gewijzigd door dreamscape op 02-09-2009 14:53 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Snowwie
Gunner schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:31:
Dat scheelt. Want het zijn gewoon standaard wieldoppen.
Dat kon ik niet goed zien, nog lelijker dus. :)
En wat is er nu lelijk aan die koplampen? wat moet er 'mooi aan zijn dan?
De vorm ervan, zo rond, zo vrouwelijk, zo Renault Twingo achtig. Het is maar mijn mening, wellicht dat TS er anders over denkt. :)
Hoeft ook niet persé want BOVAG-garantie heb je niet voor onder de 4500 euro. (bron)
Sommige garages geven je ondanks dit nog wel eens een paar maanden garantie. Daarom zei ik ook "enige" garantie.

Mijn YouTube Channel

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Snowwie schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:53:
Lekker belangrijk.
De vorm ervan, zo rond, zo vrouwelijk, zo Renault Twingo achtig. Het is maar mijn mening, wellicht dat TS er anders over denkt. :)
Die koplamen zijn helemaal niet rond. Heb je ooit wel eens een Golf IV nader bekeken? Verder is het niet relevant of jij de wieldoppen of de koplampen nu mooi of lelijk vind.

[ Voor 55% gewijzigd door Gunner op 02-09-2009 15:03 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

[...]

Wat maakt de vorm van de koplampen uit? Als ze het doen lijkt mij dat toch het allerbelangrijkste??

Alsof je eisen kan stellen als je een beperkt budget hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 02-09-2009 15:03 ]

Elect a clown, expect a circus.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:24
Overigens op de foto's afgaand lijkt de Golf aangeboden te worden door een particulier [...]
Dat is niet te hopen want particulier aanschaffen betekent GEEN slooppremie.

• Pin0
  • Niet online
Beide zijn bij een garagebedrijf te koop. Bij de één van de advertenties stond er expliciet bij dat ze meedoen aan de slooppremie regeling.
Ook belangrijk is de beenruimte ik ben namelijk 200cm lang. Maar daarvoor zal ik toch moeten passen ben in bang.
Qua cilinderinhoud ben ik niet een hele snelle rijder, 't gaat ook om de zuinigheid. We rijden heel weinig en als we rijden zijn het korte stukken. De Audi 80 zuipt 1 op 8 :S
qua VW of Opel heb ik en in mijn omgeving meer ervaring met VW en die zijn positief. Opel weet ik niet echt.

De gele golf hebben ze later de foto van veranderd. Eerder stond hij erop met van die oranje zwaailichten. Mocht ik voor de golf gaan dan vraag ik die erbij... wel is het dus duidelijk een bedrijfsauto geweest en dan zou er natuurlijk behoorlijk in geragt kunnen zijn.

• Snowwie
Gunner schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:56:
Verder is het niet relevant of jij de wieldoppen of de koplampen nu mooi of lelijk vind.
Weet je wat, ik hou m'n kop wel. Een mening zeggen mag hier al helemaal niet meer.

een dergelijke reactie voegt niets toe aan de discussie

[ Voor 10% gewijzigd door Fisico op 03-09-2009 21:55 ]

Mijn YouTube Channel

• dreamscape
Snowwie schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:23:
[...]

Weet je wat, ik hou m'n kop wel. Een mening zeggen mag hier al helemaal niet meer.
Rustig, rustig... je mag het spul best lelijk vinden, alleen is dat voor de TS gewoon niet relevant. Ik zou ook kunnen zeggen "neem die vectra, want dat geel is lelijk". Maar dat doet voor TS niet ter zake.

[ Voor 4% gewijzigd door Fisico op 03-09-2009 21:55 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pin0 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:57:
De gele golf hebben ze later de foto van veranderd. Eerder stond hij erop met van die oranje zwaailichten. Mocht ik voor de golf gaan dan vraag ik die erbij... wel is het dus duidelijk een bedrijfsauto geweest en dan zou er natuurlijk behoorlijk in geragt kunnen zijn.
Dan was het dus bijna op zeker een Rijkswaterstaat-auto. Wel een hele lage prijs hoor. Op Autotrack kan je geen enkele vinden voor die prijs in vergelijkbare staat (kilometerstand, prijs, bouwjaar etc).

Je kan er geluk mee hebben maar ook pech natuurlijk. Maar goed, dat heb je altijd.

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:32
Wij hebben jaren in een vectra gereden, wel het oudere model (bouwjaar 1994), welke dit jaar is vervangen door een andere opel. De vectra had ongeveer 275.000 km's op de teller staan, waarbij de laatste paar (3/4) jaar langzaam problemen begonnen te ontstaan. Voor de rest altijd een lekkere vlotte wagen geweest (2,0 liter benzine).

huidige opstelling

• Pin0
  • Niet online
Wat voor problemen moet ik dan aan denken? Is dat roest oid. of meer in de trant van een nieuwe verdeelkap oid :) mag duidelijk zijn dat ik er verstand van heb...

Been ruimte achter is trouwens ook belangrijk, ook als de stoel helemaal naar achter is geschoven vanwege mijn lange poten. Dit ivm de kids achterin. Dan lijkt de vectra toch groter? Maar uit ervaring weet ik dat dat niets zegt over beenruimte... (mijn vader had ooit een verlengde oude mercedes lijkauto _/-\o_ , maar daar paste ik echt niet achter het stuur)

Verwijderd

Roestende Vectra B's kom je relatief weinig tegen. Zeker in de laatste model jaren. Enige wat kan roesten (zover bekend) zijn de achterkleppen (bij de ruitenwisser en het merk logo). Roestende achterschermen komen ook weinig tegen.

Verder, tja, een Vectra is een segement hoger en dat merk je in alles. De auto is een stuk stiller (ja ik heb in een Vectra gezeten en gereden en in een Golf IV), een stuk rustiger en een stuk stiller. Qua ruimte, een Opel is altijd sterk in beenruimte.

Je kan wel harder door de bochten met de Golf, gewoonweg omdat de Vectra meer een cruiser is dan een bochtenridder.

Succes!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19

Metro2002

Memento mori

Ik vind de vectra wel een stuk mooier om te zien, alhoewel ik zelf niet snel een opel zou kopen maar dat is meer een gevoel.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 21:44
Ik weet niet hoor 175000 km voor een benzine en toch nog 4000 euro kosten... Voor een diesel kan ik het nog verstaan, maar een benzine zit met zo'n kilometerstand toch al aardig op het einde van zijn leven.(ik kocht mijn polo met 60K voor 5000 euro, wel een heel verschil dus)

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

175k voor een benzine is niks hoor ;)
Dan is hij net ingereden ;)

Edit: voor de Golf gaan ;) ....zijn goeie motoren, stuurt lekker...ga je geen spijt van krijgen :) .
Maar VW en Opel is ook water en vuur....(en ik ben VW man :) )

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 12:20 ]

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:32
Pin0 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:44:
Wat voor problemen moet ik dan aan denken? Is dat roest oid. of meer in de trant van een nieuwe verdeelkap oid :) mag duidelijk zijn dat ik er verstand van heb...

Been ruimte achter is trouwens ook belangrijk, ook als de stoel helemaal naar achter is geschoven vanwege mijn lange poten. Dit ivm de kids achterin. Dan lijkt de vectra toch groter? Maar uit ervaring weet ik dat dat niets zegt over beenruimte... (mijn vader had ooit een verlengde oude mercedes lijkauto _/-\o_ , maar daar paste ik echt niet achter het stuur)
Waren problemen in de trant van nieuwe ophanging achter, stuurkolom was kapot (oorzaak onbekend, zag er volgens de garage uit alsof ie uit een ongeluk kwam) en de koppeling was aan vervanging toe. Geen roest gehad op de achterklep na. In die laatste 3/4 jaar maakte we wel een stuk minder kilometers dan voorheen.

huidige opstelling

• Pin0
  • Niet online
Helaas zaterdag niet kunnen kijken, er kwam wat kluswerk thuis tussen. Ik neig ook naar de golf ook omdat deze auto goedkoper is in de wegenbelasting (is net geen 100 euro goedkoper op jaarbasis, maar toch)

En de kleur, tjsa ik denk dat het wel mooi opvalt op ons parkeerpleintje tussen alle grijze en donkerblauwe auto's.
Waarschijnlijk ga ik van de week 's avonds even langs die garage, dat schijnt te kunnen op afspraak.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
overigens hoeft die gele golf niet perse van RWS te zijn hoor, hier tegenover m'n werk zit Houweling en die rijden ook met van die gele VW's.

Verwijderd

Pin0 schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:44:
Helaas zaterdag niet kunnen kijken, er kwam wat kluswerk thuis tussen. Ik neig ook naar de golf ook omdat deze auto goedkoper is in de wegenbelasting (is net geen 100 euro goedkoper op jaarbasis, maar toch)

En de kleur, tjsa ik denk dat het wel mooi opvalt op ons parkeerpleintje tussen alle grijze en donkerblauwe auto's.
Waarschijnlijk ga ik van de week 's avonds even langs die garage, dat schijnt te kunnen op afspraak.
Tja, ik denk dat je gewoon de keuze moet maken;
Ruimte of kosten?

Kosten op jaarbasis zijn sowieso 100 euro goedkoper voor de golf, maar de Vectra is een stuk ruimer (echt een stuk).

Verwijderd

Maar dan heb je wel een opel ;)

• argro
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:21:
[...]

Kosten op jaarbasis zijn sowieso 100 euro goedkoper voor de golf, maar de Vectra is een stuk ruimer (echt een stuk).
Zo veel ruimer is de Vectra niet.

- de Vectra heeft evenveel bagageruimte (460l)
- de Vectra is met 4490mm lengte nog geen 10cm langer dan de Golf
- de Vectra is minder breed en minder hoog dan de Golf
- et cetera.

De Vectra zal misschien iets ruimer zijn dan de Golf, maar heel veel scheelt het niet.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

skelleniels schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:09:
Ik weet niet hoor 175000 km voor een benzine en toch nog 4000 euro kosten... Voor een diesel kan ik het nog verstaan, maar een benzine zit met zo'n kilometerstand toch al aardig op het einde van zijn leven.(ik kocht mijn polo met 60K voor 5000 euro, wel een heel verschil dus)
Lool :D

Wat jij zegt is een fabeltje van vroegah "200.000Km, is de motor versleten".

Kmstanden zeggen bij goed onderhoud dus echt helemaal niets (hooguit waneer de auto zn volgende beurt moet hebben). Mijn Astra (1.6 Benzine) bijvoorbeeld, 257.000Km op de teller en bij een compressietest kortgeleden bleek dat alle 4 de cilinders nog 100% gezond zijn. Compressie is pas echt een indicatie over in hoeverre je motorblok op is.

Als je je auto maar niet afragt, rijd ook een benzine rustig naar de 3 of 4ton..

Voor de TS: Ik heb in zowel Vectra B als de Golf IV gereden. Beide vond ik erg fijn rijden, nou ben ik korter dan jij bent (1.86m), maar heb vrij lange benen. Ik kan in beide auto's goed zitten.

Wat ik als Opel-rijder en garagist je wel wil zeggen: Onderdelen voor een Vectra zijn vaak niet echt goedkoop.. Een einddemper voor mijn astra bijvoorbeeld kost 40 euro... Tel er voor een vectra B maar 200 bij op :X

Ik denk dat je gewoon in beide auto's moet gaan rijden, van beide de bekende problemen opzoeken, en wat je dan het minst afschrikt of het beste klinkt, neem je :P

Op autoweek.nl zijn vaak bij de MyReviews veel ervaringen te vinden van eigenaren :)

[ Voor 32% gewijzigd door Destruction op 08-09-2009 13:24 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Pin0
  • Niet online
Gisteren wezen 'passen' in de golf en dat gaat prima. Verder zag het er allemaal keurig uit. Hij is inderdaad van RWS geweest en altijd keurig dealer onderhouden. (onderhoudsboekje was aanwezig). Verder zaten er maar heel weinig beschadigingen in de lak en die waren netjes bijgewerkt. Hij heeft ook net een nieuwe apk gehad en volgens de verkoper is de Airco bijgevuld? met nieuw gas? De motor zag er ook mooi uit, geen viezigheid bij de oliemeter en zo.

Jammer genoeg kon ik gisteren niet proefrijden omdat ik pas om 20 uur daar kon zijn en de auto achterin de garage stond en de heren om 20:30 moesten eten vanwege de ramadan. Vanavond kan ik om 19:00 uur wel een proefrit maken als ie dan nog niet verkocht is.

Verder zat er nog een carkit in (nokia) en een aansluiting voor een laptop, oid. Geen idee of dat nuttig is voor een tweaker.

Hier een afbeelding van dat ding:
Afbeeldingslocatie: http://nijdam.nu/images/forums/gele-golf-binnen.jpg
En nog een grotere foto van de golf:
Afbeeldingslocatie: http://nijdam.nu/images/forums/gele-golf2.jpg

Verwijderd

Ik doe verstandig, ik reageer niet op dit soort onnozele antwoorden

• Pin0
  • Niet online
net een proefrit gemaakt in de golf en het reed prima moet ik zeggen.

Wel deed die gast verschrikkelijk moeilijk over de slooppremie omdat hij dan zolang op zijn geld moet wachten. Ik toch doordrammen maar met die vlotte babbel van hem is het op een één of andere manier toch 3750-1000=3000 euro geworden??? 8)7

Morgen ga ik hem bellen dat ik het daar toch niet mee eens ben en dat anders de koop niet door gaat... toch raar hoe je tijdens zo'n gesprek toegeeft maar achteraf toch er achter komt dat het onredelijk is dat hij zomaar 250 euro extra van mijn slooppremie af haalt.

Ook kan ik deel twee van mijn huidige kenteken nergens vinden dus hij zal sowieso moeten wachten totdat de nieuwe bij de rdw is aangevraagd...

Wel frustrerend want de auto is best ok en ik zou er in principe voor gaan, maar deze vent verpest het op deze manier voor zichzelf...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Pin0 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:47:

Wel deed die gast verschrikkelijk moeilijk over de slooppremie omdat hij dan zolang op zijn geld moet wachten. Ik toch doordrammen maar met die vlotte babbel van hem is het op een één of andere manier toch 3750-1000=3000 euro geworden??? 8)7

Morgen ga ik hem bellen dat ik het daar toch niet mee eens ben en dat anders de koop niet door gaat... toch raar hoe je tijdens zo'n gesprek toegeeft maar achteraf toch er achter komt dat het onredelijk is dat hij zomaar 250 euro extra van mijn slooppremie af haalt.

Ook kan ik deel twee van mijn huidige kenteken nergens vinden dus hij zal sowieso moeten wachten totdat de nieuwe bij de rdw is aangevraagd...

Wel frustrerend want de auto is best ok en ik zou er in principe voor gaan, maar deze vent verpest het op deze manier voor zichzelf...
Klein geheimpje. de prijs op een garage prijskaartje is practisch altijd "incl. inruil".
Als jij dan zonder inruil aankomt kan er practisch altijd spontaan een paar 100E vanaf.
Altans dat zijn mij ervaring met de laatste 3 auto's die ik heb gekocht.

En aangezien een slooppremie niet echt als inruil telt, mag hij er zeker geen prijs bij gaan optellen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Die premie krijgt ie idd gewoon netjes van de overheid dus die moet je gewoon volledig krijgen. Daarbij zou ik ook wel wat proberen af te dingen. Dus niet in die vlotte balle trappen. Gewoon zeggen dat je er 2500 maximaal voor geeft na die sloopremie eraf. Ze willen dat ding heus wel verkopen want zoveel vraag zal er niet voor een gele golf zijn :+

• Flotter
  • Laatst online: 13:18

Flotter

Pelipper!

Let er wel op dat je oude auto nog minimaal drie maand apk moet hebben als je hem inlevert voor de slooppremie.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Pin0
  • Niet online
Apk van de huidige auto is nog tot feb 2010.
Heb hem net gebeld en uitgelegd dat ik de papieren kwijt ben... hij houd hem niet vast zonder aanbetaling. Dus misschien hebben ze hem nog volgende week en anders gaan we verder zoeken...

Heb het verder niet over de prijs gehad, dat doen we dan volgende week wel weer. Iets in de zin van:

"Ja maar 3750 - 1000 is toch 2750? hoe komt u dan op 3000?"

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toen ik las ramadan, dacht ik: oh oh, als hij daarmaar geen gezeur mij krijgt.

en tata .. wederom gezeur. Jammer zo iets. Het klinkt alsof jouw gekozen product best aardig is. Je 'goede' gevoel bij zo'n garage/verkoper/product krijgt wel een deuk.

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Pin0 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:12:
Apk van de huidige auto is nog tot feb 2010.
Heb hem net gebeld en uitgelegd dat ik de papieren kwijt ben... hij houd hem niet vast zonder aanbetaling. Dus misschien hebben ze hem nog volgende week en anders gaan we verder zoeken...
Nofi. Jij bent wel heel makkelijk bij van die gladde verkopertjes.

Ik zou gewoon zeggen: ik bied je 2500 na inruil van huidige auto voor slooppremie. Ik hoor het wel als je zaken wilt doen..

Zo doe ik het altijd (bij garages dan wel). Leg het iniatief cq. de druk niet bij jezelf maar bij hen.

• Pin0
  • Niet online
Ja ik ben een waardeloze onderhandelaar...

Maar ik keek net op hun site en op marktplaats waar de golf ook stond, maar hij is denk ik verkocht... want hij staat er niet meer op...

Volgende week maar eens naar de vectra kijken...

• flashin
Die vectra is vziw ook echt een hele degelijke auto. Minder mooi en allemaal minder nieuw, maar het werkt wel.

Wat vindt je eigenlijk van de volgende auto:
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=6174368

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Bedrijven die met een aanbetaling of handgeld werken gewoon lekker laten gaan, dat zijn over het algemeen van die louche zaken die de auto dusdaning oplappen dat ie het een maandje goed doet en daarna uit elkaar stort van elende. Enige vorm van garantie of service kan je vergeten.

• Pin0
  • Niet online
flashin schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:12:
Die vectra is vziw ook echt een hele degelijke auto. Minder mooi en allemaal minder nieuw, maar het werkt wel.

Wat vindt je eigenlijk van de volgende auto:
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=6174368
Ziet er op zich best netjes uit, hij is alleen uit 2000 en voor de slooppremie moet de nieuwe uit 2001 zijn...

Vandaag een aantal dealers langs geweest, en daar zaten ook van die louche gasten tussen... :| maar veelal was de mededeling: met dat budget een auto uit 2001? dan zal je goed moeten zoeken...

Even gepast in een renault laguna en een mitsubishi space-star, maar die laatste is echt een klasse minder bovendien was dit exemplaar echt gebruikt.. de laguna was aardig maar dat was een renault.... toch maar eens naar hoofddorp voor de vectra...

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Kun je niet beter die audi tekoop zetten voor 1000-1200euro? Goed, je krijgt wschl een hoop zeikerds en medelanders aan de deur, maar soit.. Dan heb je gewoon poen in je zak en ga je gewoon flink afdingen.. Verbreed je horizon ook nogal imo :) Staar je iig niet blind op slooppremie, kijk ook wat je auto nog kan opleveren met verkoop via MP/Speurders bijvoorbeeld.. Er zitten aan de slooppremie nml nogal wat haken en ogen, zo moet de auto bijv. minimaal 3mnd APK hebben.. Enige eis die ik zo uit mn hoofd weet :+

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 13-09-2009 00:01 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• flashin
Ok ok.. 323 station uit 2001 met airco en trekhaak (woohoo):
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=6366376

Je budget is lastig maar niet onmogelijk. Je hebt ook nog auto's als een seat cordoba vario, alleen schijnt het rijgedrag een beetje vaag te zijn (zware neus oid), maar neem eens een kijkje. Die past ook in je budget!

• Pin0
  • Niet online
Ik krijg echt geen 1000 euro voor de Audi 80 er zit namelijk een behoorlijke ingedeukte kras aan de rechterkant en de uitlaat rammelt (als het de versnellingsbak niet is) Ik mag blij zijn als ik er 250 voor krijg.

Slooppremie is best eenvoudig
- auto moet nog 3 maanden apk hebben(die van mij tot half feb 2010)
- hij moet een jaar in je bezit zijn
- je moet een nieuwere auto kopen (2001)

de garages gaan ook gewoon naar de slooppremie site en tikken daar het kenteken in. Weet men gelijk of de in te ruilen auto in aanmerking komt.

Maar inderdaad als ik een mooie tegenkom uit 1999-2000 dan ga ik er zeker over na denken.

@flashin
het is inderdaad niet onmogelijk als je goed zoekt... de mazda oogt wat aan de kleine kant? Rotterdam is echter wat uit de buurt, ik zoek het in Noord-Holland

[ Voor 11% gewijzigd door Pin0 op 14-09-2009 09:59 ]

• Pin0
  • Niet online
Ben gisteren wezen kijken bij de vectra. Wat een teleurstelling was die garage zeg!
Ik bel van te voren op: Is de Vectra nog aanwezig en kan ik die komen bezichtigen. Ja hoor dat kan! Mooi dan ben ik er over een uurtje.
10:45 Ik kom de Vectra bekijken. -> die staat in de opslag ik zal iemand met u meesturen
11:05 Hoe lang duurt het nog? -> de persoon is onderweg, het duurt echter nog 20 minuten, dan wacht ik nog even ik ben de kwaadste niet.
11:30 Komt er nog iemand? -> ja hij komt net de staat in rijden
11:45 gaan we met een oude Ford escort naar de opslag. Een terrein buiten badhoevedorp met een hek er omheen.
12:00 Die gast waarmee ik daar heen ging belt: Ron zou hier toch zijn? Ik heb geen sleutel van het hek. Is onderweg. komt zo
12:15 weer bellen: hij is er bijna
12:35 we hadden zelf die sleutel wel kunnen halen, is hij aan het lunchen of zo? -> weer bellen
12:40 eindelijk kunnen we het hek in, even zoeken naar de Vectra maar daar is ie dan (twee uur later)
12:50 ik wil even passen want ik ben niet de kleinste en wil weten hoe het zit. Heeft die gast de sleutel niet meegenomen kan ik er niet eens in kijken. Wat een prutsers... wel de auto aan de buitenkant bekeken en op de andere kant dan de foto waren best wel een aantal beschadigingen. Door het raampje gekeken de binnenkant zag er verder wel prima uit.
13:05 maar weer terug dan-> ja dan kan je daar wel even in een Vectra passen. Eerst even de Ford omruilen voor die fiat punto daar.
Fiat punto wil niet starten
13:10 Je gaat me nu terugbrengen met die Ford (ik was pissig) ->Ok
13:25 (tegen een andere verkoper) Ik ben diep teleurgesteld, ik ben 2,5 uur verder en heb die auto niet eens goed kunnen zien. Ik vind het een schande. -> Ok voor 3750 incl. apk en rijklaarmaken??? mag je hem hebben-> ok en hoe zit het met slooppremie? Dat kan maar we schieten het niet voor. ->Pardon?-> ja dan moeten we zo lang op ons geld wachten, dus je betaald de volle mep en als wij je sloopgeld hebben dan krijg je dat terug...
13:45 Ik moet hier over nadenken....
Mij zien ze daar nooit meer, wat een prutsers...

Weet iemand nog andere ruime auto's in Noord-Holland?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

IDD een heel fijn bedrijf |:(

IK zou zeggen autotrader.nl staan er duizenden op :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Pin0
  • Niet online
Goed in mijn zoektocht naar een nieuwe tweedehands kom ik de volgende auto tegen, Toyota Corolla:
Afbeeldingslocatie: http://nijdam.nu/images/forums/toyota.jpg

Prijs€ 3.750
Bouwjaar 2001 (juli)
Kilometerstand143.721 km
Brandstof Benzine
TransmissieHandgeschakeld
CarrosserieStationwagon, 5-deurs
KleurGeel
Cilinderinhoud1.598 cc

Bij de RDW staat alleen dat de kleur wit is? Kan ik daar problemen mee verwachten?

[ Voor 0% gewijzigd door Pin0 op 28-09-2009 15:46 . Reden: Weer geel ja :-) ]

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

OMG, ik snap dat niet. Ik (garagist) heb ook wel 'ns een (of meerdere) auto's tekoop. Als ik weet dat er iemand voor komt kijken, zorg ik ervoor dat de auto en koffie/thee klaar staan, dat ik (of mn assistent) tijd heb (heeft) om mee te gaan naar die auto, om te vertellen wat de mensen gaan kopen (en dat ook 100% eerlijk doe(t)). Proefrit? Sure, no problem. Handelsplaten erop en gaan!

Maarja, gek genoeg zijn er bedrijven totaal niet geintresseerd om mensen verder te helpen..

Ik heb niets voor je staan, als ik wat in/verkoop zijn het vaak de kleine auto's... Grootste wat ik atm heb staan is een Astra F 1.4 5drs, heb jij niks aan

Verwijderd

Ja zo gaat het ook bij de Opel Dealer waar ik werk. Gewoon rustig de tijd nemen, kopje koffie erbij en ondertussen haalt de monteur/hulpje (ik dus) de auto naar buiten en doet de handelsplaten erop. Kleine moeite lijkt me ?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als je op afspraak langs komt zou ik verwachten dat ie voor je klaar staat, netjes vooraan en ruimte rondom om goed te bekijken. Zo ging het bij al m'n auto's die ik kocht, dealerplaten er al op klaar voor de proefrit. Dat gedoe met kopje koffie rond de tafel zitten vooraf hoeft voor mij niet, dat komt wel als de auto bevalt en we het over de prijs gaan hebben.

Verwijderd

Ja oke, ik heb het meer over mensen die gewoon een auto dealer binnen lopen en iets leuks zien :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Gebeurt dat nog joh? Kan ik me niet voorstellen, je weet toch wat voor auto je wilt dus ga je rondzoeken voor zo'n model. Kan je er een aantal uitzoeken en gaan bekijken. Anders staat er misschien wel eentje met minder km's met een lagere prijs in het dorp verderop terwijl jij alleen bij de ene dealer rondkijkt.

Verwijderd

Ja hoor, zijn genoeg mensen die op internet een auto 'bekijken' en dan vervolgens in de auto stappen om naar de dealer te gaan :)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sick Nick schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:00:
Gebeurt dat nog joh? Kan ik me niet voorstellen, je weet toch wat voor auto je wilt dus ga je rondzoeken voor zo'n model.
Erm lang niet iedereen weet precies wat voor auto ie wil.
TS lijkt opzoek te zijn naar een Stationwagen, merk en type niet zo belangrijk.

ikzelf ben al een tijdje aan het kijken naar een hatchback, dus ik hou wat dealers binnen een straal van 20km in het oog, en als die iets leuks op de website hebben ga ik kijken.
Dus zaterdag ga ik naar een dealer vlakbij waar er een golf fiesta en ibiza staan,en ik kan je nu echt nog niet zeggen waar ik mee naar huis ga :)

TS trouwens al eens naar een 306 Break gekeken ? lange tijd zelf mee rondgereden. bevielen goed :)

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 29-09-2009 09:58 ]

• Pin0
  • Niet online
Gisteren de Corolla bekeken en proefgereden en gekocht! Hij is iets krapper dan de huidige auto maar ik pas er prima in. Verder reed hij keurig, geen rare geluiden en geen afwijkingen naar links of rechts en zo. Auto is dus van rijkswaterstaat geweest en dus altijd prima onderhouden.(verkooppraat maar het zal wel) Hij was wit maar dat is alleen zichtbaar als je de moterkap open doet.
Garage was echt super, auto stond klaar ik kon zo een proefrit maken en daarna alles snel geregeld onder het genot van een kopje koffie. Betalen hoeft pas als ik hem vrijdag kan halen.
Slooppremie ook geen enkel probleem er ging gewoon keurig 1000 euro van de prijs af.

Top dus...
Verkoper zei ook nog dat als hij zilvergrijs was geweest hij er 3000 euro meer voor zou vragen... ??? zal wel een kern van waarheid in zitten maar 3000 voor alleen een kleurverschil?

Hoe dan ook, ik ben blij dat ik nu eindelijk een nieuwe auto heb...
Bedankt iedereen voor de reacties

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Drieduizend is misschien wat veel, maar ik kan me voorstellen dat zo'n kleur niet echt courant is en dat dat invloed heeft op de prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 30-09-2009 09:30 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voordeel is wel dat als je naar bijv de open dagen van de luchtmacht gaat, dat je je auto binnen een minuut hebt terug gevonden, terwijl ik m'n donkerblauwe 3 serie pas na 20 minuten weer terug had gevonden :-)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gunner schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:30:
Drieduizend is misschien wat veel, maar ik kan me voorstellen dat zo'n kleur niet echt courant is en dat dat invloed heeft op de prijs.
Dat niet alleen maar ook uiteindelijk op de prijs die je er in de toekomst voor terugkrijgt. Niet elke dealer is happig om zo'n auto in te nemen.
Quantor schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:36:
Voordeel is wel dat als je naar bijv de open dagen van de luchtmacht gaat, dat je je auto binnen een minuut hebt terug gevonden, terwijl ik m'n donkerblauwe 3 serie pas na 20 minuten weer terug had gevonden :-)
Dat is idd een voordeel :)

[ Voor 31% gewijzigd door Slasher op 30-09-2009 10:40 ]

Elect a clown, expect a circus.

• dreamscape
Ik vind 'm wel wat hebben, in het geel. Bij die Golf vond ik het lelijk, maar hierbij kan het prima.

En je vindt 'm snel terug op de parkeerplaats inderdaad. Superhandig.

* dreamscape zit stiekem te overwegen om zijn 306 weg te doen en een 2001 grijs kenteken ex-kpn 306 stationwagon te kopen. Prima hoor, zo'n opvallende kleur ;)

• !null
  • Laatst online: 20-11 22:12
Gefeliciteerd met de Corolla, zijn degelijke wagens. Is het een VVti blok? even het olieverbruik in het begin bijhouden, want er is rond 2000 een productiefout geweest die ze vaak heel netjes hebben opgelost, maar sommige eigenaren hebben er niks aan gedaan. Dan heb je dus te maken met een relatief hoog olieverbruik. Nog steeds prima rijdbaar hoor, zul je verder niks van merken.
En ja, Toyota's rijden gewoon lekker :)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

!null schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:53:
Dan heb je dus te maken met een relatief hoog olieverbruik. Nog steeds prima rijdbaar hoor, zul je verder niks van merken.
Nou, de Avensis van mijn ouders had het beruchte blok en zoop een liter per 2000km. Da's zeker wel iets om in de gaten te houden en dus merk je er wel wat van. Waar het blijft weet niemand trouwens, je zou verwachten dat de olie langs het blok loopt bij zo'n verbruik maar het hele onderblok was kurkdroog en er kwam geen blauwe wolk uit de uitlaat. 8)7
En ja, Toyota's rijden gewoon lekker :)
Dat zeker. :) * AtleX rijdt een Yaris.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• !null
Dat is dus dat VVTi productiefout probleem. Dat is heel vaak onder garantie aangepakt, mensen kregen er gewoon een heel nieuw blok in van Toyota. Maar soms was het onwil van de betreffende dealer of van de betreffende klant (vond het misschien niet belangrijk genoeg) zijn nog aardig wat mensen er mee doorgereden. Op zich niet zo'n probleem, de boel draait gewoon prima, maar je krijgt zulke olieverbruikscijfers die je niet wil bij dergelijke kilometerstanden, zeker niet bij een Toyota :P

Overigens is 1 op 2000 denk ik niet genoeg om een (opvallend genoeg) blauw wolkje te veroorzaken. En verder is 1 op 2000 binnen de marges die fabrikanten stellen (alle automerken noemen een olieverbruik van meer dan 1 op 1000 pas abnormaal, heel handig :P ) dus daar verschuilen dealers zich ook achter. Terwijl Toyota importeurs wel gewoon willen vervangen.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het trad trouwens alleen op bij het 1.6 VVTi blok, de 1.0, 1.3, 1.8 en 2.0 blokken uit die periode hebben nergens last van. Ik heb een Yaris 1.3 uit '00 met volgens mij het 2SZ-FE blok (die heeft VVTi, de 2NZ-FE kreeg het pas later) en die van mij kan prima 15000 kilometer rijden zonder dat het oliepeil ook maar iets daalt.

• !null
De 1.8 had er ook last van. Ik weet niet welke motoren er precies last van had maar van de 1.8 weet ik het zeker. Dat waren 1 van de eerste VVTi blokken in de Celica's en MR2's, daar loopt men ook wel eens tegen dit soort problemen aan bij modellen uit '99 en 2000.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Pin0 schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:45:
Goed in mijn zoektocht naar een nieuwe tweedehands kom ik de volgende auto tegen, Toyota Corolla:
[afbeelding]

Prijs€ 3.750
Bouwjaar 2001 (juli)
Kilometerstand143.721 km
Brandstof Benzine
TransmissieHandgeschakeld
CarrosserieStationwagon, 5-deurs
KleurGeel
Cilinderinhoud1.598 cc

Bij de RDW staat alleen dat de kleur wit is? Kan ik daar problemen mee verwachten?
Als die foto klopt dan kun je verwachten dat hij overgespoten is. Er zal wel hetzelfde mee gebeurd zijn als met die Golf. Als dat goed gedaan is hoef je daar geen problemen mee te verwachten.

Waar haal je ze vandaan zeg die kleuren. Ik vind het ook wel wat hebben, maar het wordt wel weer lastig te verkopen tenzij je er lang mee door blijft rijden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 30-09-2009 11:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat had ik al wel gezien, maar ik neem aan dat hij ze niet rechtstreeks bij Rijkswaterstaat koopt ;) Vroeger had je ook wel eens van die knalgroene PTT wagens die je goedkoop kon kopen.

/▌

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien kopen handelaren die bij Dienst Domeinen?

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 30-09-2009 11:28 ]

• !null
Dan nog moet je ze maar kunnen vinden, ook al weet je waar de kleur vandaan komt.
Ik ben wel benieuwd wat voor kleur er in de motorruimte te vinden is, of onder de bekleding in de auto.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

!null schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:28:
Dan nog moet je ze maar kunnen vinden, ook al weet je waar de kleur vandaan komt.
Ik ben wel benieuwd wat voor kleur er in de motorruimte te vinden is, of onder de bekleding in de auto.
Wit?

/▌

• !null
Misschien :P
Welke kleur is niet zo belangrijk, maar meer of het een andere kleur is dan de buitenkant. Dit betekent dat hij goedkoper is gespoten. Is niet erg belangrijk, en zegt ook niks over de kwaliteit. Ben alleen benieuwd hoe zo'n bedrijf dat aanpakt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk niet dat ze de auto compleet gaan strippen en de originele kleur was wit. Als hij in de fabriek al in opdracht was gespoten had op het kentekenbewijs wel geel gestaan.

/▌

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:24
!null schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:01:
Misschien :P
Welke kleur is niet zo belangrijk, maar meer of het een andere kleur is dan de buitenkant. Dit betekent dat hij goedkoper is gespoten. Is niet erg belangrijk, en zegt ook niks over de kwaliteit. Ben alleen benieuwd hoe zo'n bedrijf dat aanpakt.
Heeft de TS al wat over geschreven:
Pin0 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:19:
Hij was wit maar dat is alleen zichtbaar als je de moterkap open doet.

• Pin0
  • Niet online
Klopt hij was inderdaad wit. Hopelijk heb ik dat moterolieprobleem niet. Het is wel een 1.6
Dat ik twee keer op zo'n auto uit kwam komt denk ik door mijn zoekparameters. In de buurt van Alkmaar niet meer dan 4000 euro, benzine, stationwagen en minimaal uit 2001 dan zijn er bij autotrader ed. niet echt veel resultaten. En misschien omdat de kleur de prijs naar beneden haalt-> speculatie.

Er zal niet veel mee worden gereden. Over het algemeen fiets ik naar mijn werk en staat de auto thuis voor de boodschappen. Als ik 8000 km per jaar rijd is het veel. (4 keer olie bijvullen)

• !null
Haha 4 keer olie bijvullen. Hou het oliepijl gewoon maar even goed in de gaten in het begin. Dat is trouwens iets wat je met iedere auto moet doen die je net gekocht hebt, maar veel mensen zijn makkelijk daarin.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Pin0 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:14:
Klopt hij was inderdaad wit. Hopelijk heb ik dat moterolieprobleem niet. Het is wel een 1.6
Dat ik twee keer op zo'n auto uit kwam komt denk ik door mijn zoekparameters. In de buurt van Alkmaar niet meer dan 4000 euro, benzine, stationwagen en minimaal uit 2001 dan zijn er bij autotrader ed. niet echt veel resultaten. En misschien omdat de kleur de prijs naar beneden haalt-> speculatie.

Er zal niet veel mee worden gereden. Over het algemeen fiets ik naar mijn werk en staat de auto thuis voor de boodschappen. Als ik 8000 km per jaar rijd is het veel. (4 keer olie bijvullen)
Ik vermoed dat jouw auto het probleem niet zal hebben, omdat Rijkswaterstaat natuurlijk meteen aanspraak maakt op omruil/fix-acties. Als ze dat niet doen zitten ze met torenhoge onderhoudskosten en daar hebben ze natuurlijk geen trek in. Daarnaast denk ik dat jij niet de '99 1.6 VVTi motor hebt maar de kleine revisie daarvan die begin '01 is gedaan, die is iets zuiniger (0,2-0.4 liter per 100km oid) en niet het enorme olieverbruik.

• !null
Je hebt geen torenhoge onderhoudskosten, het is hooguit vervelend. Ja je hebt wel aardig wat kosten als je het over 150.000km berekend (de liters motorolie) maar dat is niks op het laten rijden van een auto.

Ik heb ooit een hele slechte auto gehad, die liep 1 op 500 :s Het was gewoon vaak olie erbij gooien, bleef verder prima rijden hoor (motor liep nog mooi ook).

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

!null schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:37:
Je hebt geen torenhoge onderhoudskosten, het is hooguit vervelend.
Voor een organisatie als Rijkswaterstaat zijn het gewoon hoge kosten. Je hebt een auto die elke keer naar de wagenparkbeheerder of de onderhoudsdienst toe moet en in de tussentijd moet er voor de medewerker een andere auto zijn. De onderhoudsdienst is dus veel tijd kwijt aan één model auto en er moeten meer poolauto's in het wagenpark aanwezig zijn, dat maakt het duur.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Pin0 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:47:

Tip voor de sloopregeling.

Eerst gewoon uitonderhandelen en dat pas zeggen dat je een sloopauto hebt, dat kunnen ze namelijk niet echt weigeren (het zou theoretisch gezien ook niet uit mogen maken voor hun).

Afgelopen week heb ik zelf ook een auto gekocht en dat ging ongeveer zo bij de garage:

-kom binnen
-krijg een bakje koffie
-krijg de sleutels van de auto (staat nog in de showroom)
-verkoper zeg dat ik de auto van binnen en buiten goed kan bekijken en als ik vragen heb kon ik ze gewoon stellen (de verkoper stond ook niet bij de auto mee te kijken ofzo).
-ik vraag een proefrit
-de auto wordt netjes naar buiten gereden en een paar platen erop (en even tijdelijk mijn legitimatie inleveren)
-drie kwatier wezen rijden
-kom terug
-Er wordt niet gezegd over het feit dat ik vrij lang ben weggeweest
-nieuwe bak koffie
-onderhandelen
-gekocht :)

zo hoort het gewoon.

Persoonlijk heb ik er een hekel aan als een verkoper er continu op staat te kijken en een verkoopverhaal aan het lullen is. Het liefste wil je gewoon de auto rustig bekijken etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Avvd op 30-09-2009 21:40 ]

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Zelf ben ik er vaak wel bij, als iemand een auto staat te bekijken. Echter, ik zeg pas wat als mij wat gevraagd word. Soms ga ik mee met de proefrit (je weet immers nooit of iemand niet gewoon wegscheurt met je auto, en belangrijker, handelaarsplaten!), mensen die al klant bij me zijn en een proefrit maken geef ik meestal gewoon de platen en sleutels mee.. Die komen toch wel terug. Een lange proefrit is ook niet zo raar, je wil immers een goede indruk krijgen van de auto die je gaat kopen. Je moet dus wel even op de snelweg etc..

Verkoopverhalen. .Tsja, ikzelf sta er zoals gezegd vlakbij, om vragen te kunnen beantwoorden, om te vertellen wat ik weet van die auto. Zit er wat aan, ben ik daar ook eerlijk oer. Dan maar iets minder verdienen, zolang ik mn eigen geld terugverdien aan die auto zal het mij een zorg zijn :)

Maar, PinO, Feli's met je aanschaf :)

• !null
Goeie service is belangrijk, maar ik vind het nooit erg als een auto een beetje ingebouwd staat. Als ie er dan uitgehaald moet worden voor de proefrit weet je meteen een aantal dingen. Als ie niet start omdat de accu leeg/zwak is kun je moeilijke vragen gaan stellen, of ie lang stilstaat bijvoorbeeld. Zeggen ze 'nee', dan kun je beginnen over een nieuwe accu als je hem koopt >:)
En je weet ook (als je erbij in de buurt staat) of ie ook echt goed start. Dat een accu leeg is boeit niet zoveel, wel vaker gezien. Maar daarna een koude start met de startmotor geeft wel wat aan.
Soms worden er door de sjohnnies onder de handelaren (of dealers zelfs) gewoon auto's gestart en warmgereden, zodat ze prima starten en lopen bij de tijd dat jij netjes op de afgesproken tijd komt.
AtleX schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:46:
[...]

Voor een organisatie als Rijkswaterstaat zijn het gewoon hoge kosten. Je hebt een auto die elke keer naar de wagenparkbeheerder of de onderhoudsdienst toe moet en in de tussentijd moet er voor de medewerker een andere auto zijn. De onderhoudsdienst is dus veel tijd kwijt aan één model auto en er moeten meer poolauto's in het wagenpark aanwezig zijn, dat maakt het duur.
Ik mag hopen dat iemand in die onderste lagen van die bedrijven (garages alswel rijkswaterstaat) iets praktischer dan jij is ingesteld en de vaste bestuurder gewoon een 5 liter fles olie meegeeft. Bij de volgende beurt krijgt ie een nieuwe. Met jou oplossing ben je gewoon geld over de balk aan het smijten om iets wat iedere l*l zou moeten kunnen, en wat je ook leert als je je rijbewijs haalt (oliepijlen en waar de oliedop zit).

Pagina: 1