Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeijt
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik ben in het gelukkige bezit van twee HTC toestellen, de S740 (smartphone) ensinds 1 week de HTC Touch Pro2. Beide toestellen heb ik aan de ingebouwde carkit van Volvo gekoppeld. Nu gebeurd het vreemde dat het adresboek netjes overgezet wordt van mijn toestellen naar de carkit maar ik kan wel bellen via mijn S740 maar het bellen via mijn TP2 wil niet lukken. Het bellen op de telefoon wordt wel opgestart mar het geluid komt niet via de carkit. Ik heb hier twee vragen over
1. Hebben meer mensen dit euvel
2. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316728

Ik heb hetzelfde probleem in mijn Volvo XC70 (model 2009), ook met ingebouwde carkit. Inmiddels ben ik er achter dat als je de gegevensverbinding (gprs/umts) uitzet, hij wel normaal belt. De TP2 belt wel normaal (met gegevensverbinding aan) via mijn bluetooth headset, of via de carkit in m'n andere auto. Ik ben vandaag ook nog langs de Volvo garage geweest, maar zij kunnen niets vinden. Ik heb al de laatste software in de auto, dus er valt niets te updaten). Het vreemde is dat hij het vorige week wel gewoon gedaan heeft. Althans het bellen. Ik weet alleen niet 100% zeker of toen de gegevensverbinding ook elke keer aan stond. Normaal heb ik hem altijd gewoon aan staan om mijn zakelijke mail en agenda te synchroniseren via push-mail. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ie vorige week geen verbinding had. Ook heb ik vandaag een nieuwe ROM versie op m'n TP2 gezet...echter zonder resultaat :-( Hiervoor had ik een tytn2 die probleemloos werkte.

• jeijt
Bedankt voor de update. Ik had mij voorgenomen de firmware te upgraden maar kan daar nu mee wachten.

Wat betreft de dataverbinding zal ik morgen eens testen en laat ik het weten of dit voor mij ook zou helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeijt
Helaas het uitzetten van de dataverbinding (Camm Manager) geeft bij mij geen positief resultaa. Ik zal toch komende week eens het ROM updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farhope
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-03 14:32
Heb zelf ook dit probleem met mijn volvo v70 (model 2009) en gebruik ook de work around van data connectie uitzetten. Irritante van het verhaal is dat mijn mail om het uur synchroniseert en de telefoon dus automatisch op een gegeven moment weer de data connectie aanzet, waardoor ik dus telefoontjes mis. Heb al diverse malen HTC helpdesk benaderd en ook formulieren ingevuld, echter tot nu toe zonder resultaat. Ze hebben mij een formulier toegestuurd met daarop de volgende carkits die goed zijn bevonden:

Parrot LS3200
Parrot MK6100
BMW
Denso 03navi
Denso 05navi
JCI

Misschien mijn V70 inruilen voor een BWM ;)

Waarom het mis gaat:
HTC heeft er voor gekozen om in dit model een andere bluetooth stack in te bouwen ipv de "normale" gebruikelijke stack zoals bij vele andere telefoons. Het gevolg al mijn oude HTC toestellen + andere mobieltje doen het prima behalve de TP2. In dit geval zal er dus echt een driver update moeten komen vanuit HTC of wellicht van Volvo. Heb inmiddels alle laatste software geprobeerd (inclusief de laatste versies XDA cooked roms WM 6.5 echter niets lijkt nog te helpen.)

Voor een zaken telefoon van dit caliber vind ik het ongehoord dat (buiten het ontbreken van voice dail) ook nog eens een eenvoudige bluetooth verbinding met alle volvo modellen niet werkt.

Ben HTC aan het bestoken met klachten dus bij deze een oproep aan alle volvo rijders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeijt
Na het upgraden van de firmware werkt de dataverbinding truck bij mij ook maar helaas moet ik het eens zijn met het commentaar. DE TP2 heeft een aantal features die eigenlijk niet zouden moeten op een zakelijk georiënteerde smartphone :'(. Het inruilen van de Volvo voor een BMW is mag ik wel zeggen geen goede optie. God zij dank ben ik van mijn BMW met ingebouwde toeters en bellen en genots knop af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316728

Ik heb inmiddels een fix gevonden voor mijn HTC TP2 i.c.m. met mijn Volvo XC70 met ingebouwde carkit

Met dank aan de originele poster _/-\o_ : andy2111 op forum.xda-developers.com
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=5224150

Je moet voor deze fix een paar registryinstellingen aanpassen (geheel op eigen risico natuurlijk). Download een registry editor voor je mobile, bijv.:
http://handheld.softpedia...gistry-Editor-10636.shtml en volg onderstaande instructie:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Modify the HandsFree plug-in: HKLM\Software\WIDCOMM\Plugin\HandsFree
i. Change SupportedFeatures to 45 (default is 1135 mine was 1379)
ii. Add value HFBDA binary, set to same value as LastConnectedBda
iii. Add value HFDeviceType DWORD 2

2. Modify the WIDCOMM bluetooth general settings: HKLM\Software\WIDCOMM\BtConfig\General
i. Change bdaddr to (no value) delete the existing key value
ii. Change DisableReopenAudio to 0 (default is 1) I didn't have this registry key so I created it with DWORD value 0

3. Reboot device

This works for me. I made about 4 calls from the car and then I lost the connection to the phone but switching bluetooth off/on reconnected it again. So it's not perfect but it is far better than it was. Many thanks to the previous poster for the info.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zelf nog geen problemen ondervonden m.b.t. de 4 calls, maar bovenstaande fix is niet specifiek voor de Volvo, dus wellicht treedt dit bij mijn Volvo ook niet op. Ik ben in ieder geval blij dat ik na 4 maanden eindelijk weer een beetje fatsoenlijk kan bellen in mijn auto :)

Zal morgen mijn Volvo dealer ook eens op de hoogte brengen. Er schijnt overigens begin jan. een nieuwe software update van Volvo beschikbaar te komen waarin het waarschijnlijk ook gefixed is, maar wilde julie deze niet onthouden.
Pagina: 1