Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47
http://conversations.nokia.com/2009/09/02/nokia-x6-launched/
STUTTGART, Germany – Music just got a whole lot more interesting, with the introduction of the Nokia X6. 3.2-inch touchscreen? Check. 32GB of storage? Check. 35 hours of music playback? You guessed it, that’ll be a check. Did we mention the blow-your-mind design? We’ve only just clapped eyes on the sleek and sexy X6 and already we can’t keep our peepers off it. At a touch under 14mm thin, it’s slim frame packs plenty of power and will leave music lovers in no doubt as to how they’ll be listening to music on the move when the device goes on sale this side of Xmas. What’s more, the Nokia X6 is a Comes with Music device which means you’ll be able to tune into as much all-you-can-hear music as you like without having to spend a penny extra.

Nokia-X6-2The 3.2-inch widescreen display is optimised for photos and videos, proving the Nokia X6 is more than just a musical masterpiece. Pack 20 friends onto your homescreen, along with communities such as Facebook and it’s also a fully connected social butterfly.

Did we mention the 35 hours of music playback? Well what about 16 days standby time, a 5-megapixel camera and Carl Zeiss optics, dual LED flash, TV-out, video editing, online sharing, Nokia Music store, full web browser and Flash Lite support. Still want more? Okay then, A-GPS, Ovi Maps and Playlist DJ. If you fancy a bit of gaming, then Spore is included, along with DJ Mix Tour and Asphalt4. Phew.

The addition of this device to Comes with Music takes music on the move into a totally new dimension. And we’re pretty excited about it.

The Nokia X6 is expected to ship in the fouth quarter of 2009 for an estimated retail price of EUR459 before taxes and subsidies.
Afbeeldingslocatie: http://conversations.nokia.com/wp-content/uploads/Nokia-X6-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://conversations.nokia.com/wp-content/uploads/Nokia-X6-1.jpg

http://www.portablegear.n...3_en_Nokia_X6_getoond.htm

Er komt ook een broertje, de X3 dus
Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/nieuws/groot/nokia-x3-productfoto-groot.jpg

Meer info van Mobile Cowboys

nieuws: Nokia kondigt N97 Mini en muzieksmartphone X6 aan

Klinkt heel interresant vind ik! Iemand enig idee of het een cap of res. touchscreen is?

[ Voor 103% gewijzigd door 418O2 op 02-09-2009 12:01 ]

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:07
Via Twitter verneem ik dat het capacative zou zijn. Van de Samsung i8910 HD (ook symbian) weet ik dat dit heeeeel prettig werkt. http://twit.ac/Yp87.html

[ Voor 12% gewijzigd door coenox op 03-09-2009 00:16 ]

• 418O2
dat zou echt heel fijn zijn, na de xperia hoef ik geen res. scherm meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:07
Mijn vrouw heeft de Samsung met cap. scherm. Werkt prettig, maar ik moet zeggen dat ik het res. scherm mijn eigen 5800 XM toch niet slecht vindt werken. En ik heb het idee dat het minder snel kapot gaat. Het cap. scherm is glas en durf dat toch niet zo in mijn broekzak te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Is de X6 nu de telefoon die eerder als 5900 (geruchten) werd genoemd?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52
Basic parameters:

• WCDMA 850/1900/2100+QB GSM (LTA, NA). WCDMA 900/1900/2100 +QB GSM
• SW Platform: Symbian OS, S60 5th edition 5.0
• Size: 111 x 51 x 13.8
• Display: 3.2” 16:9 nHD, 231 ppi
• Memory Internal/External: 32 GB/-
• Talk time: up to 8h (GSM) /5 h (3G)
• Stand-by time: up to 406h (GSM) /400 h (3G)
• Music playback time: up to 35h
• Video playback time: up to 4 hours (30 fps)
• Processor 433.9MHz

Imaging:

• Camera: 5Mpix with Carl Zeiss optics and dual LED flash
• Other imaging features: video, video center, online-share, tv-out support, video editing
Music
• Nokia Music Store : yes
• Music format: MP3, SpMidi, AAC, AAC+, eAAC+, WMA, MTP support
Video Consumption
• Video recording
• Video playback

Other Media Consumption:

• Ring Tones: 3D stereo ringing tones, Up to 64 Polyphonic Midi, MP3 tones, video ringing tones
• Video Ring Tones: yes
• Browser: Full Web browser (OSS) v 7.0
• Macromedia Flash Lite 3.0

Messaging:

• (SMS, Email and Audio Messaging)
• MMS

Other services, features or applications:

• Image and video editor, Video center, Online Share, Download (where Ovi Store is not supported), Email Settings wizard, Switch, Playlist DJ, Nokia Maps 3.0, Embedded premium game Spore, Online Search,

Email clients:

• OVI services: Nokia Music Store, Ovi Store, Nokia Messaging, Nokia Maps, Ovi Share, Ovi Contacts, Ovi Files, Ovi Suite 1.1 for PC
• Downloadable Symbian (sis), Java applications, and widgets
• 3 games included! Spore by EA, Asphalt4 and DJ Mix Tour by Gameloft
Bearers & transport
• WCDMA
• GPRS/EDGE, MSC31
• HSDPA
• DTM
• AMR

Connectivity:

• Bluetooth 2.0
• USB USB 2.0 High Speed
• A-GPS
• WLAN (China WAPI)

Content & Context Management:

• OMA DRM
• Java MIDP
• Email push

[ Voor 70% gewijzigd door rvrbtcpt op 10-09-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52
Vandaag zou deze gepresenteerd worden.
Iemand nog iets vernomen?

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nieuws: Nokia brengt smartphone met capacitief touchscreen uit

Hij is er (deels)
Nokia brengt deze week een nieuwe Symbian-muzieksmartphone op de markt. De X6, die eerst in Finland en het Verenigd Koninkrijk wordt uitgebracht, is het eerste toestel van de Finse fabrikant met een capacitief touchscreen.

De X6 werd in september door Nokia gepresenteerd en zal deze week voor het eerst in de winkel verschijnen, zo heeft Nokia bekendgemaakt. De X6, die draait op Symbian S60v5, is gericht op muziekliefhebbers. Het toestel heeft 32GB intern geheugen en een 5-megapixelcamera.

De X6 heeft een capacitief touchscreen met een schermdiagonaal van 3,2". Tot dusver gebruikte Nokia voor zijn smartphones, zoals de N900 en N97, uitsluitend resistieve schermen. De gevoeligere capacitieve schermen worden wel al toegepast in toestellen van de concurrentie, zoals de HTC Hero, de iPhone en de T-Mobile G1. Ook Symbian-smartphones als de i8910 HD van Samsung en de Sony Ericsson Satio zijn met dit schermtype uitgerust.

De X6 is een van de eerste toestellen uit Nokia's nieuwe X-serie van muziektelefoons. Het toestel wordt daarom verkocht met Comes With Music, de dienst waarbij klanten onbeperkt muziek met drm mogen downloaden. Het tarief daarvoor zit verwerkt in de prijs van het toestel, die met 450 pond - bijna 500 euro - aan de pittige kant is. De X6 is daarmee ongeveer even duur als toptoestellen als de N97 en N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodolfo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-02 14:45
En er gebeurd steeds meer, de eerste vergelijkingen en reviews verschijnen. Deze is wel verhelderend:

http://www.ibtimes.co.uk/...versus-iphone-3gs-one.htm

Maar iemand enig idee hoe/wanneer je in NL hieraan kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Hij is eindelijk uit in NL. Heb hem eergisteren ontvangen. Ik had een N82 en nu een X6 dus. Is wel even wennen met zo'n touchscreen. Eerste ervaringen zijn positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als iemand trouwens co-topicstarter wil worden (dus dat je de OP kan aanpassen), DM dan even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een N82, en had een N900 in bestelling. Vorige week heb ik die order veranderd naar een X6, mede door het zien van een foto vergelijkstest N900 / X6 (de uitkomst laat zich raden) en het verschil in touchscreen technologie (resistive / capactive).

De N82 is mijn beste toestel tot dusverre, maar ik kijk er naar uit om met de X6 te gaan stoeien :) 'k Heb wel meteen ff alvast een full body Ishield besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik heb vanmiddag even met de X6 gespeeld in de winkel, maar de respons van het touchscreen viel me wel tegen.. Ik heb nu de 5800 en dat scherm reageert een heel stuk fijner.. Jammer, ik had verwacht dat het capacitieve scherm beter zou zijn.. :)

Dingetjes die me verder opvielen:

Positief:
- Bij het draaien van de telefoon naar landscape verandert het toetsenbord automatisch naar QWERTY, een feature die ik ook graag op mijn 5800 had gehad.
- Bij het scrollen door een lijst kan je de lijst verder verschuiven, zelfs wanneer je al helemaal boven of onderaan bent, als je het scherm loslaat 'stuitert' de boel weer terug op zijn plek..
- Design is mooi strak en slank (vergeleken bij mijn 5800).

Negatief:
- Respons van het scherm was niet wat ik er van verwacht had.
- Batterijklepje sloot niet netjes, langs de bovenste rand was de kier in één hoek groter dan de rest.

[ Voor 56% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 06-02-2010 22:12 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:37
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:03:
- Bij het draaien van de telefoon naar landscape verandert het toetsenbord automatisch naar QWERTY, een feature die ik ook graag op mijn 5800 had gehad.
- Bij het scrollen door een lijst kan je de lijst verder verschuiven, zelfs wanneer je al helemaal boven of onderaan bent, als je het scherm loslaat 'stuitert' de boel weer terug op zijn plek..
Dit kan de 5800 ook sinds de laatste update (V40).

Mijn abbo loopt binnenkort af en ik zit erg te twijfelen om de X6 aan te schaffen. Ik vind het design erg mooi, maar ik zie verder weinig meerwaarde tov de 5800 die ik nu heb. Denk dat ik nog even wacht op de 16GB versie van de X6, die is namelijk een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

®Otto schreef op zondag 07 februari 2010 @ 09:14:
[...]

Dit kan de 5800 ook sinds de laatste update (V40).
Dit is inderdaad een software ding. Mijn N97 mini (ik zat te denken aan de X6, maar ben uiteindelijk voor dit toestel gedaan; X6 duurde met te lang) doet het standaard ook.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Dat het een software ding is wist ik wel, maar omdat ik sinds augustus vorig jaar geen updates meer heb kunnen doen ging ik er vanuit dat de V31 die ik nu op m'n 5800 heb nog steeds de meest actuele is.. Net even weer 'check for updates' gedaan maar hij zegt nog steeds dat er geen updates beschikbaar zijn..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:28:
Dat het een software ding is wist ik wel, maar omdat ik sinds augustus vorig jaar geen updates meer heb kunnen doen ging ik er vanuit dat de V31 die ik nu op m'n 5800 heb nog steeds de meest actuele is.. Net even weer 'check for updates' gedaan maar hij zegt nog steeds dat er geen updates beschikbaar zijn..
In dat geval is het handig om zo nu en dan het Nokia 5800 Tube - Deel 2 topic te volgen :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Dat topic heb ik inderdaad al een hele poos niet meer bekeken..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Een uitgebreide en duidelijke review over de X6 is hier te lezen.

Denk dat ik zelf voor de zwarte 16GB versie ga met een éénjarig abbo. Deze versie zou volgens Afgebeld.nl in de 9e week leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Zijn er niet meer mensen die dit toestel op dit moment hebben?

Ik mag in april weer verlengen, maar twijfel tussen de X6 en de HTC Legend.

Van de X6 lees ik eigenlijk maar heel weinig reviews. Geen top toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 13:41
Heb nu ook een 5800.
Fijne telefoon, maar een groot nadeel ervan is ook wel het design ja.
Van buiten is ie behoorlijk plastic, dikkig en wat krakerig.

Met de X6 is dat een heel stuk verbeterd.
Helaas zit ik voorlopig nog wel ff aan m'n abo vast. Verlengingsmoment laat nog ff op zich wachten...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcied
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:23
ik heb ook veel interesse in dit apparaat, niemand die er enige ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Afgelopen woensdag heb ik de zwarte X6 16GB besteld en gisteren had ik 'm al in huis. Ik moest er 104 euro voor betalen bij verlenging van mijn Vodafone abbo (1 jaar, bel/sms/web 200). Ik heb bewust gekozen voor de 16GB versie, omdat ik de 32GB en 1 jaar gratis muziek downloaden van de gewone X6 niet interessant vond voor die meerprijs. Bovendien vind ik de zwarte uitvoering een stuk mooier.

Mijn eerste indruk was erg goed te noemen, de telefoon oogt erg mooi en voelt solide aan en is heel iets zwaarder dan mijn oude 5800. Het touchscreen was wel heel even wennen, het is een stuk gevoeliger, maar het voelde al snel erg vertrouwd aan en zou nu niet anders meer willen. Verder lijkt alles qua software erg veel op de 5800, maar dat wist ik van tevoren. Het lijkt wel of de X6 iets sneller is dan de 5800, hoewel hij dezelfde processor en werkgeheugen heeft. De camera is wel beter, ook binnen maakt hij mooiere foto's. Sygic navigatie werkt prima op de X6, hij had binnen een paar seconden een fix en dat binnenshuis. Internet op de X6 werkt goed en de browser sluit zichzelf niet meer zomaar af wat bij de 5800 geregeld voorkwam (vooral sinds de laatste update). Het geluid via de meegeleverde (witte) hoofdtelefoon is goed en ook makkelijk te bedienen via de afstandsbediening.

Heb wel een paar minpuntjes. Het achterklepje voelt erg goedkoop aan en waar ik me nogal aan stoor is dat het klepje heel iets uitsteekt aan de onderkant van het toestel wat je dus goed voelt. Ik denk dat ik daar wel iets aan ga doen. Verder laad de X6 nog steeds niet op via USB en ook de bestandsoverdracht via USB is nog steeds erg traag.

Al met al ben ik wel erg tevreden met dit toestel, vooral het design vind ik erg mooi en het touchscreen vind ik een hele vooruitgang. Maar afgezien daarvan lijkt hij dus erg veel op de 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
mcied schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:17:
ik heb ook veel interesse in dit apparaat, niemand die er enige ervaring mee heeft?
Waar denk je dat dit topic over gaat? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
En daarom vraagt hij ook of iemand ervaring met het toestel heeft... Aangezien de gebruikersreviews hier karig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
®Otto schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:41:
Afgelopen woensdag heb ik de zwarte X6 16GB besteld en gisteren had ik 'm al in huis. Ik moest er 104 euro voor betalen bij verlenging van mijn Vodafone abbo (1 jaar, bel/sms/web 200). Ik heb bewust gekozen voor de 16GB versie, omdat ik de 32GB en 1 jaar gratis muziek downloaden van de gewone X6 niet interessant vond voor die meerprijs. Bovendien vind ik de zwarte uitvoering een stuk mooier.
Apart dat jij de zwarte X6 bij Voda kon bestellen want ze leveren deze nog helemaal niet, althans ik heb vandaag nog contact met ze gehad omdat de X6 niet bij de toestellen staat die ik kan kiezen bij verlengen.
Hoe heb jij de X6 besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
regmaster schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:07:
[...]

Apart dat jij de zwarte X6 bij Voda kon bestellen want ze leveren deze nog helemaal niet, althans ik heb vandaag nog contact met ze gehad omdat de X6 niet bij de toestellen staat die ik kan kiezen bij verlengen.
Hoe heb jij de X6 besteld dan?
Ik heb volgens mij ook niet gezegd dat ik 'm via Vodafone heb :P Ik heb 'm bij Smartphoneshop besteld en daar mijn Vodafone abbo verlengd. Volgens mij zijn zij ook één van de eersten die 'm op voorraad hebben. Wel klasse trouwens dat ik 'm de volgende dag al in huis had en ook zonder verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
Paar vraagjes:

- Moet je bij de x6 ook zoals bij de 5800 om sommige programma's te openen dubbel tikken? en zo ja kan je dat ook wijzigen zodat 1 keer tikken genoeg is? ( je moest bijvoorbeeld 2 keer tikken om inbox van mijn smsjes te openen)

- Youtube speelde niet goed af op de nokia 5800, terwijl ik het zelfs verbonden had via de wifi met internet in huis. Dus videos zouden moeiteloos afgespeeld moeten worden, maar ze haperden helaas. Mijn vraag is dus of de X6 youtube filmpjes lekker vloeiend afspeelt.

Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft.

Emre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
De X6 en de 5800 hebben hetzelfde OS, dus ook bij de X6 moet je soms 2 keer tikken en dit is ook niet te veranderen. You tube werkt hier prima op de X6, maar dat deed het ook al bij mijn oude 5800. Misschien kun je een een You Tube client proberen, bv. deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
®Otto schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:51:
De X6 en de 5800 hebben hetzelfde OS, dus ook bij de X6 moet je soms 2 keer tikken en dit is ook niet te veranderen. You tube werkt hier prima op de X6, maar dat deed het ook al bij mijn oude 5800. Misschien kun je een een You Tube client proberen, bv. deze.
Kan je deze client ook gebruiken op de X6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06-2021
ik heb `m zelf sinds gisteravond in huis, en ben er nog een beetje mee aan het spelen.
toestel bevalt redelijk, is nog niet echt vastgelopen, en ik vond de foto`s in een erg donkere kamer toch nog behoorlijk netjes.
Die flits doet echt wel wat ie hoort te doen, daar is niets mis mee :)
internet (wlan) heb ik nog niet geprobeerd, daar ga ik me binnenkort op richten.

als er mensen zijn die vragen hebben (mits ik er niet complete pakketten voor hoef te installeren om deze te beantwoorden), ga je gang :)

edit;
youtube.com gaat prima op wlan (glasvezel), video zoeken ook, maar bij het "verbinden" om de video af te spelen is ie nu al een minuut bezig... :O
edit: 2 minuten daarna geeft ie simpelweg aan "kan niet verbinden"...
binnenkort even een youtube playertje testen :)

[ Voor 21% gewijzigd door babybel123 op 10-03-2010 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
babybel123 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 07:39:
ik heb `m zelf sinds gisteravond in huis, en ben er nog een beetje mee aan het spelen.
toestel bevalt redelijk, is nog niet echt vastgelopen, en ik vond de foto`s in een erg donkere kamer toch nog behoorlijk netjes.
Die flits doet echt wel wat ie hoort te doen, daar is niets mis mee :)
internet (wlan) heb ik nog niet geprobeerd, daar ga ik me binnenkort op richten.

als er mensen zijn die vragen hebben (mits ik er niet complete pakketten voor hoef te installeren om deze te beantwoorden), ga je gang :)

edit;
youtube.com gaat prima op wlan (glasvezel), video zoeken ook, maar bij het "verbinden" om de video af te spelen is ie nu al een minuut bezig... :O
edit: 2 minuten daarna geeft ie simpelweg aan "kan niet verbinden"...
binnenkort even een youtube playertje testen :)
Oke dan nog een vraag aan jou:P Voelen de drie onderste knopjes stevig? (opnemen, menu en ophangen) Lijkt het je dat ze los kunnen komen in de toekomst?

En ik hoop dat je nog iets kan zeggen over youtube nadat je een playertje hebt geinstalleerd.

Ik heb ook gehoord dat de zijkanten van de toestel zilver/antraciet zijn, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
Het toestel welke ik heb is volledig zwart, het invoeren van de simkaart is ronduit belachelijk onhandig, dit wilde ik toch even vermelden.

De onderste knopjes voelen redelijk, alleen is mijn vermoeden dat het middelste knopje zwakker in elkaar zit dan de linker en rechter.
Voor zover deze kapot zal gaan durf ik niet te zeggen, maar die kans is denk ik wel aanwezig.

Verder redelijk toestel, alleen bij openen van bijvoorbeeld de mainpage van fok.nl is het redelijk traag, duurt erg lang, en nieuwsberichten zijn niet "relaxed" te lezen.

Youtube player volgt nog, zit een beetje in tijdsnood.

Hopelijk heb ik je vragen een beetje beantwoord :)

nog een toevoeging;
speakers zitten allebei links. links onder en links boven.
sensor van scherm-rotatie lijkt alleen te werken als je het toestel op zijn zijkant houdt, met de speakertjes naar beneden.
ik ga nog even testen of dit ook echt zo is, want, als dit zo blijkt te zijn, zitten de speakertjes dus beneden, wat het geluid niet echt ten goede komt...

(sorry voor de rommeligheid van dit bericht, is even in 1 minuut getypt, vandaar).

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
babybel123 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:58:
Het toestel welke ik heb is volledig zwart, het invoeren van de simkaart is ronduit belachelijk onhandig, dit wilde ik toch even vermelden.

De onderste knopjes voelen redelijk, alleen is mijn vermoeden dat het middelste knopje zwakker in elkaar zit dan de linker en rechter.
Voor zover deze kapot zal gaan durf ik niet te zeggen, maar die kans is denk ik wel aanwezig.

Verder redelijk toestel, alleen bij openen van bijvoorbeeld de mainpage van fok.nl is het redelijk traag, duurt erg lang, en nieuwsberichten zijn niet "relaxed" te lezen.

Youtube player volgt nog, zit een beetje in tijdsnood.

Hopelijk heb ik je vragen een beetje beantwoord :)

nog een toevoeging;
speakers zitten allebei links. links onder en links boven.
sensor van scherm-rotatie lijkt alleen te werken als je het toestel op zijn zijkant houdt, met de speakertjes naar beneden.
ik ga nog even testen of dit ook echt zo is, want, als dit zo blijkt te zijn, zitten de speakertjes dus beneden, wat het geluid niet echt ten goede komt...

(sorry voor de rommeligheid van dit bericht, is even in 1 minuut getypt, vandaar).

Niels
Bedankt voor je snelle antwoord :)

Ik had vandaag studentmobiel gemaild, en die zeiden dat de zijkanten zilver/antraciet zijn van de versie die volledig zwart is (dus die jij hebt). Kan jij dit bevestigen?

Echt jammer dat de 16 gb versie alleen in het zwart verkrijgbaar is, ik heb op internet gelezen dat er ook een wit/gele variant zal komen, maar ik weet dus niet wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
Ter verduidelijking, degene welke ik heb betreft de 16gb...
Daarvan kan ik in ieder geval vermelden dat deze 100% volledig zwart is, de zijkanten hebben geen andere kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
babybel123 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:23:
Ter verduidelijking, degene welke ik heb betreft de 16gb...
Daarvan kan ik in ieder geval vermelden dat deze 100% volledig zwart is, de zijkanten hebben geen andere kleur...
Oke, bedankt voor je antwoord

Zit er trouwens een headset bij zoals de 32 gb versie? of alleen oordopjes?

en ik had ook gelezen dat sommige delen van het toestel metaal zijn, is dit waar?

[ Voor 20% gewijzigd door JaxTeller op 10-03-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
Ik zie geen onderdelen op het toestel van metaal, behalve de speakertjes.

Er zitten oordopjes bij, die echt IN je oor gaan zegmaar. niet de standaard goedkope dopjes.
Ik heb het headsetje nog niet uitgepakt, ga ik zsm even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
babybel123 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:03:
Ik zie geen onderdelen op het toestel van metaal, behalve de speakertjes.

Er zitten oordopjes bij, die echt IN je oor gaan zegmaar. niet de standaard goedkope dopjes.
Ik heb het headsetje nog niet uitgepakt, ga ik zsm even doen :)
Kan je trouwens lekker snel typen als je de qwerty toetsenbord inschakelt. Of tik je al gauw een verkeerde letter in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
Ik heb vandaag besloten dat deze telefoon een enkeltje KPN-winkel gaat krijgen.

Dit, vanwege onder andere het volgende:

1: De toetsenblokkering werkt met een soort schuif-knopje. Deze is zeer gammel, ik vertrouw het totaal niet.
2: Als antwoord op de vraag hierboven; Je typt continu verkeerde letters in, het vereist heel erg veel oefening. Daarbij moet je de telefoon (voor volledig qwerty-toetsenbord) een kwartslag draaien, wat soms niet goed gaat omdat de sensor erg gevoelig is.
3: Nokia Maps, wanneer ik te ver uitzoom klapt de applicatie eruit. Eerst vond de GPS-ontvanger letterlijk binnen 5 seconden mijn exacte locatie, maar nu eigenlijk helemaal niet meer. Er zijn geen instellingen veranderd. De Nokia Maps software geeft aan de meest simpele routes niet te herkennen (van grote weg #1 naar normale weg #2).
4: Het browsen door fotos loopt behoorlijk traag. Eerst worden alle foto`s gecached, wat op 30 foto`s al ca 5-10 seconden duurt. Wanneer je ze opent en ze zijn nog niet gecached, duurt het nog eens 3-5 seconden per foto voordat deze geladen wordt.
5: Het touch-screen is soms heel erg gevoelig, maar soms ook totaal niet. Wanneer er een inkomende oproep verschijnt, en je drukt op Opnemen, gebeurt er niets. Je wacht ca 2 seconden, en drukt dan nogmaals op opnemen. Wat gebeurt er;
Ineens neemt de telefoon op, maar, omdat, na het opnemen, het knopje "gesprek beeindigen" daar precies onder zit, onthoudt de telefoon dat ik 2x de opneem-button heb ingedrukt. Dit resulteert niet in opnemen, maar in opnemen en vervolgens meteen het gesprek beeindigen. Zeer vervelend.
6: Internetten naar bijvoorbeeld www.nu.nl trekt ie wel, maar de resolutie wordt dermate hoog dat de website niet te lezen is. Je kan dubbelklikken om in te zoomen, maar dan worden de letters weer veel te groot en leest het totaal niet lekker. Meer zoom-opties zijn er niet.
7: De camera kan totaal NIET ingesteld worden. Je kan de kwaliteit instellen, en that`s it. Fototjes kan je bewerken, maar daarvoor moet je eerst inzoomen. 3x raden; het inzoomen duurt echt LANG...
8: De multimedia-sneltoets rechts bovenin werkt aardig, echter, wanneer je dan op het web-icoontje klikt (al doe je dat 5x), reageert ie niet. Heel af en toe heb je geluk, en reageert ie na 5x drukken.
9: De telefoon is TE hoekig en heeft TE scherpe punten. De manier waarop ie in je hand ligt is dan ook ronduit irritant.
10: Youtube video`s laden gewoon NIET. niet slecht, maar gewoon totaal NIET. (Getest via wlan in de standaard browser).
Er zit een leuke koppeling, direct naar youtube.com, vanuit de telefoon zelf.
Maar goed, daar heb je zo weinig aan als het gewoon niet wil werken...
11: Ook al gemerkt bij de N95, en ook weer bij deze, dat het massageheugen EXREEM traag is. De snelheden varieren tussen de 300 en 700kb per seconde. Zet jij even 16gb met mp3`s vol met die overdrachtssnelheid? Ik heb er het geduld niet voor...
12: fok.nl hoef je al niet eens te proberen, de browser loopt gewoon vast. Zit er 1 flash animatie op de website die je bezoekt, dan kan je het ook schudden. Het duurt niet alleen lang, maar uiteindelijk werkt het ook gewoon totaal niet... Frames worden verkeerd geladen, waaronder bij mijn eigen joomla-based website.

De grootste lags in deze telefoon hebben waarschijnlijk te maken met brakke firmware of iets dergelijks.
In ieder geval bevalt de telefoon mij dusdanig slecht dat ie per direct een enkeltje KPN-winkel krijgt.

(Ik behoud me het recht voor om bovenstaande lijst nog net even een stuk langer te maken).

Voordeel aan de telefoon is dat de "ik-wil-op-internet-mag-dat" meldingen simpel ingesteld kunnen worden.
In Nokia Maps krijg je ook te zien op het navigatiescherm hoeveel kb hij binnengehaald heeft.
Het is simpel in te stellen dat de Maps-software geen verbinding met internet mag maken.
Ook de web-browser zelf is simpel in te stellen, zodat deze NOOIT op internet terecht komt als je dat niet wil.

(Ik zit nu te twijfelen of ik wellicht een totale review, met ook de positieve kanten zal gaan maken, echter heb ik geen flauw idee hoe ik dit kan doen).

Niels

[ Voor 20% gewijzigd door babybel123 op 12-03-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
Ik heb inmiddels een review gemaakt (in een uurtje tijd).
Voor de luiaards; hij is hier te lezen;
productreview: Nokia X6 16GB Zwart review door babybel123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Na ruim een week de zwarte X6 in bezit te hebben, ben ik nog steeds tevreden met deze mooie telefoon. Ik deel de kritiek hierboven dan ook niet, hoewel ik wel sommige punten herken, zoals het langzaam browsen van foto's en de trage bestandsoverdracht via USB. Het touchscreen is idd erg gevoelig, maar dat zie ik juist als een pluspunt, je hoeft het scherm maar heel iets aan te raken. Het schuifje aan de zijkant van het toestel voelt idd wat gammel aan, maar deze is dezeflde als bij de 5800 en die heeft bij mij ruim een jaar goed gefunctioneerd. Nokia maps gebruik ik niet, Sygic werkt prima hier op de X6. Via OVI heb ik een Youtube client gedownload (dezelfde die ik hierboven heb genoemd) en die werkt voor mij prima op de X6. Wat ik nog vergeten was te vermelden, is dat het trillen aanzienlijk verbetert is tov de 5800. Bij de 5800 had ik geregeld dat ik 'm niet voelde en met de X6 dus wel.

Heb trouwens nog een mooie theme gevonden, staat erg mooi op de zwarte X6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
®Otto schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:50:
Na ruim een week de zwarte X6 in bezit te hebben, ben ik nog steeds tevreden met deze mooie telefoon. Ik deel de kritiek hierboven dan ook niet, hoewel ik wel sommige punten herken, zoals het langzaam browsen van foto's en de trage bestandsoverdracht via USB. Het touchscreen is idd erg gevoelig, maar dat zie ik juist als een pluspunt, je hoeft het scherm maar heel iets aan te raken. Het schuifje aan de zijkant van het toestel voelt idd wat gammel aan, maar deze is dezeflde als bij de 5800 en die heeft bij mij ruim een jaar goed gefunctioneerd. Nokia maps gebruik ik niet, Sygic werkt prima hier op de X6. Via OVI heb ik een Youtube client gedownload (dezelfde die ik hierboven heb genoemd) en die werkt voor mij prima op de X6. Wat ik nog vergeten was te vermelden, is dat het trillen aanzienlijk verbetert is tov de 5800. Bij de 5800 had ik geregeld dat ik 'm niet voelde en met de X6 dus wel.

Heb trouwens nog een mooie theme gevonden, staat erg mooi op de zwarte X6.

[ Voor 3% gewijzigd door JaxTeller op 16-03-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
Nou goed;
Als deze user zegt dat het met een programmatje prima werkt, dan hoeft hij toch niet dat ook nog eens te filmen? (niet negatief bedoeld, maar ik snap `m niet helemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
mcied schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:17:
Ik heb een redelijk uitgebreide review gemaakt, en Otto heeft hier ook al behoorlijk veel gereageerd.
Op google is ook de wereld aan informatie te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
babybel123 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:02:
Nou goed;
Als deze user zegt dat het met een programmatje prima werkt, dan hoeft hij toch niet dat ook nog eens te filmen? (niet negatief bedoeld, maar ik snap `m niet helemaal).
ja klopt:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem: hoe toets je binnen ovi (gratis versie) een plaats in? nergens kun je het virtuele toetsenbord openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:06:
probleem: hoe toets je binnen ovi (gratis versie) een plaats in? nergens kun je het virtuele toetsenbord openen.
Ik kan hier met de laatste versie van Ovi maps (v3.03) gewoon in het menu naar 'plaatsen zoeken' en daar op de lege regel tikken, daarna krijg je het toetsenbord en kun je iets intoetsen.

Het valt mij trouwens op dat ik bijne een dag langer met de accu doe tov mijn oude 5800. Dat is vreemd, want er zit dezelfde accu in en de X6 heeft ook dezelfde hardware. Ik doe nu bijna drie dagen met een volle accu, hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Voor de geinteresseerden onder ons, hierbij de review van nieuwemobiel.nl:

Review nieuwemobiel

[ Voor 10% gewijzigd door cv8x op 25-03-2010 15:33 ]

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Heeft er trouwens iemand last van stof onder het scherm? Die van mij heeft dat dus wel.

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
stormblade32 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:57:
Heeft er trouwens iemand last van stof onder het scherm? Die van mij heeft dat dus wel.
Yep, op mijn X6 inmiddels ook stof onder het scherm, rechtsboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
stormblade32 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:57
[/quote]

Ik heb de X6 nu twee weken in bezit en ook rechtsboven komen bij mij steeds meer stofdeeltjes onder het scherm terecht , nu ik lees dat meer er last van hebben is het waarschijnlijk een ontwerp of grotere productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Betreft het stofprobleem; terug gaan naar een Nokia Service Point, er is een Service Bulletin over dit probleem hoe men dit kan fixen.

Identification of fault or service case
Dust was found between the touch panel and LCD. In some cases the display gasket has been broken due to wrong tape removal method and causing the dust intrusion.

Er is sinds vandaag ook een softwareupdate beschikbaar: 20.0.005.
Releasenotes zijn hier te vinden: http://www.a2phone.com/nokia-x6-rm-559-europe-20-0-005-v4-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
Bedankt Robert voor je antwoord, ik zal met mijn x6 naar een Nokia Service Point gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Ik was er vorige week vrijdag en ze beweerden toen dat er geen info was mbt het stofprobleem bij de x6 en ze het wel konden opsturen maar dat ik het dan 3-5 weken kwijt zou zijn.

In ieder geval bedankt en ik ga maar eens bellen of ze hun antwoord gaan aanpassen.

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
ik haal de mijne morgen ook op, bizar dat er maar zo weinig animo is 8)7

heb nu een n95 8gb, en die heb ik geruild voor mijn 5800 die ik ervoor had.
nu maar hopen dat de 5800 mij beter bevalt, was daar namelijk echt niet tevreden van, crappy bouwkwaliteit, vastlopers in de sw die mijn mailbox en andere data eruit kieperden... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
Ik heb 2 dagen geleden de laatste beta versie van Java Runtime 2.1. geinstalleerd, deze zal ook op de nieuwe Symbian^3 gebaseerde Nokia modellen gebruikt worden.

Aangezien dit de laatste beta versie is voordat hij officieel word is hij al erg stabiel , ik heb ernog geen problemen mee gehad.

Mijn X6 (V.20.0.005) is erwel merkbaar sneller door geworden, dus een tip voor andere gebruikers.

http://betalabs.nokia.com/apps/java-runtime-for-Symbian

Gewoon programma naar je pc downloaden en daarna via Pc suite installeren, wel eerst registreren/aanmelden met Nokia account .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ok, heb die ook geinstalleerd. Leuk ding verder, maar ik krijg ovi contacts niet open. Nog iemand daar problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Hebben jullie dat ook na de update van 20.0.005, dat de X6 32GB niet meer wil connecten met ovi player? En verder wel gewoon kan syncen met contactpersonen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de screensaver op de X6 kan aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Ik heb nog geen screensaver gevonden 8)7

Bij mijn oude 5800 kreeg ik een sterretje bij de persoon in de contactenbalk, als ik een smsje gekregen had ofzo. nu is dat echter niet het geval. ik vond dat nochtans wel handig. is dat bij iedereen zo of enkel bij mij :P
ik slaag er trouwens echt niet in deftig te tikken in qwerty modus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Nog wel een aantal vragen m.b.t. deze telefoon!?

- Hoe werkt MSN via wifi en internet van je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
nokia chat beta werkt maar bagger, met nimbuzz werkt alles perfect via gprs/3g/wifi

het valt mij op dat er tegenwoordig wel wat leuke content verschijnt in OVI store, dikke +
dat sterretje uit mijn vorig bericht verschijnt wel met RSS updates trouwens, net achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Helemaal Perfect!:) Dan is vrijdag het toestel voor mij!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaall.

ik heb sinds 2 dagen mijn x6,
de opvolger van mijn n81 en e75 en 6230i
hij werkt super. alleen weet iemand hoe je de standby tijd kan verlengen?
heb lichtinstelling al op 60 sec staan.

laterr ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb net een Nokia X6 gekregen van KPN..nou heb ik de accu erin geduwd en wil ik het achterklepje weer dichtdoen..maar hoe? Het valt er steeds af? :X

Edit: nvm, na een half uur prutsen heb ik het er wel opgekregen..

Welke mail client zou ik eens installeren? Dat standaard ding wat erop zit (nokia messaging ofzo), is een trial versie en ik krijg mijn gmail account er niet lekker mee aan de gang (aangezien ik niet wil dat mensen bij het versturen het gmail account zien, maar mijn forward adres en ik niet kan vinden hoe ik mijn gmail labels ook kan lezen).

Dus ik ben op zoek naar een andere mail client, liefst eentje waarmee ik ook html mail kan lezen en schrijven. En dus een gratis applicatie :) Iemand tips?

[ Voor 71% gewijzigd door Glacier op 07-07-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
* Glacier doet het topic eens even subtiel trappen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Kick..niemand een goeie symbian s60 v5 mail client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Mijn wifi is zoek..in mijn handleiding lees ik dat ik menu, settings, connectivity, wireless lan moet hebben, maar ik kan die hele wireless lan niet vinden, ook niet naar een factory reset en ook niet na een full reset. Ik heb firmware 20.x, de recenste dus..
Soms zie ik in een applicatie dat ik de verbinding kan kiezen, als ik dan kies voor het zoeken naar een wifi verbinding, dan gebeurt er gewoon niets..terwijl hij er minstens 4 zou moeten vinden en zeker degene waarmee ik op volle signaalsterkte met mijn laptop op zit :)
Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om gebruik te kunnen maken van wifi? Ik heb ook al handmatig een wifi punt toegevoegd via destinations, maar dat werkt ook niet..

Edit: En als ik het mac adres van de wlan opvraag krijg ik 'WLAN MAC address' te zien en daaronder een lege regel...zou het wlan onderdeel kapot of niet aanwezig zijn in mijn telefoon? :X

[ Voor 11% gewijzigd door Glacier op 13-07-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag iemand net replyen over de X6 en teruggaan naar een servicepunt. Ik heb m net op deze *spam* site gekocht, maar kan ik dan evengoed gewoon naar een servicepunt? alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 27-09-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Met een nokia kan je altijd naar een nokia care punt. Heb ik ook gedaan..zonder succes. Toestel 4 weken kwijt geweest en daarna was het probleem nog niet opgelost.
Daarna gebruik gemaakt van de KPN reparatieservice. Na 2,5 week toestel weer teruggekregen..hadden ze de firmware geupdate :')
Maw: wlan deed het nog steeds niet. Vanmiddag fysiek naar een KPN winkel toegeweest, die hem weer gaan opsturen, met de opmerking erbij dat er al pogingen zijn gedaan om hem te repareren en dat het nog steeds niet werkt.
Komt er op neer dat ik mijn X6 een paar dagen heb gebruikt en daarna niet meer...jammer..

• PinokkioTV
Het lijkt er op dat er een update zit aan te komen; voor de 8gb versie is FW 3.0 beschikbaar.

• Glacier
  • Niet online
Ok, dat zou mooi zijn. Helaas is de laatste firmware die nu beschikbaar is nog steeds niet beschikbaar voor mijn X6 16GB..tenminste dat was vorige week :P
Even kijken of er al iets is veranderd ;)

Edit: 21.0.004 is nog steeds de nieuwste zo zegt de nokia app..terwijl 21.2.005 al sinds september uit is ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Glacier op 25-11-2010 16:03 ]

• PinokkioTV
Glacier schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:12:
Ok, dat zou mooi zijn. Helaas is de laatste firmware die nu beschikbaar is nog steeds niet beschikbaar voor mijn X6 16GB..tenminste dat was vorige week :P
Even kijken of er al iets is veranderd ;)

Edit: 21.0.004 is nog steeds de nieuwste zo zegt de nokia app..terwijl 21.2.005 al sinds september uit is ;(
Versie 21.2.005 is een versie voor de Amerikaanse versie van de X6 (RM-551). Ezelsbruggetje: het cijfer tussen de punten geeft aan voor welke markt de firmware bestemd is. De komende versie voor de RM-559 is volgens Navifirm 30.0.003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
En de update 30.0.003 is al enige dagen beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij mij geeft hij aan dat er geen verdere updates beschikbaar zijn. Ik heb de X6-16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Dat ligt waarschijnlijk aan je productcode. In het 5800 topic kan je tips vinden om dit op te lossen.

059C5J2: Nokia X6 RM-559 Country Variant Netherlands NL v3 NB Bl/blck Free Navi 16GB - MR
is waarschijnlijk wel geschikt voor jouw toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
En gelukt, bedankt!

Nu hoop ik dat hij niet zo vaak meer vast loopt. :) (geheugen vol, sluit enkele toepassingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 20:20
ok heb deze bestanden ook gedownload ,......... en nu ??? hoe krijg ik ze op mijn X6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Inmiddels is versie 31.0.004 beschikbaar voor bepaalde productcodes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik kwam toevallig ook ergens achter: smsjes die ik via het buitenland verstuur (ik woon en werk in het grensgebied) kostten me steeds datagebruik in het buitenland. En dan worden het opeens wel erg dure smsjes. Buiten de bundel smsen is al duur, laat staan als daar data voor verrekend worden.

Wat blijkt nou: als je naar instellingen -> connectiviteit -> netwerk gaat, zie je daar de optie "Netwerkmodus." Standaard staat dit op dual mode. Je kunt er ook voor kiezen om dit op "gsm" of "umts" te zetten. In GSM modus wordt het niet gezien als dataverbruik. Voor zover ik weet gaat het niet ten koste van functionaliteit.

Het is wellicht niet specifiek een X6 issue, maar misschien zijn er meer mensen met onverklaarbaar dataverbruik in het buitenland: dit kan dus de reden zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Persoonlijk zou ik dat zoeken bij menu - berichten - SMS - instellingen - voorkeursverbinding (= GSM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou deze topic is ook dood :P
ik heb laatst nog de update v30 gedaan (ja het is pas een paar dagen beschikbaar op de nokia software updater)
en wou bulshit dat ze dit een update durven te noemen volgens mij hebben ze de keyboard kleiner gemaakt en verder niks bijzonders .

heeft iemand btw ervaring met custom rom zoals die van c6 met de 4x4 scherm

ben wel benieuwd ernaar. Heb gehoord dat met de custom rom meer ram vrijkomt, hoop snel iemand met meer ervaring te horen.
jammer dat nokia niet zelf voor de x6 4x4 scherm met widgets beschikbaar maakt ik bedoel de c6 heeft dezelfde specs. of moet ik over de samsung star beginnnen die zelfs widgets ondersteunt dus laten ze neit zeggen dat het veel proccesor kracht kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Er is ook iets veranderd aan de WiFi. Ik had voorheen zodra ik thuis verbinding had gemaakt met mijn wlan, continu een verbinding met mijn wlan. Nu wordt er een verbinding gemaakt met het netwerk als ik in bereik ben, en als de verbinding niet meer nodig is wordt de verbinding ook weer verbroken.Dat verbreken van de wlan verbinding gebeurde voorheen bij mij niet, wat nogal gevolgen had voor de accu.

Verder een update voor Nokia Maps. Tegenwoordig kun je met Nokia Maps ook aan je sociale contacten melden waar je bent of zo. Whooptiedoo :/ Nou ja, dat hoef je natuurlijk niet te gebruiken. Maar ik had het wel fijn gevonden als alle kaarten op mijn telefoon bleven staan. Welnee, die werden natuurlijk allemaal verwijderd. (ik vond de installatie al lang duren) Vervolgens kun je alleen één voor één de kaarten weer downloaden. En dat zijn er véél.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de wifi kan je makkelijk oplossen.
er is een app handy wi dat herkent eerdere connecties met routers dus dan hoef je niet iedere keer de wachtwoord in te vullen.
ook gaat het volgens mij automatisch voor je verbinden.
btw van welke landen had je allemaal kaarten dan.
want de kaarten vullen echt snel je memory als je meer dan 2 landen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Sinds enkele dagen heb ik de mogelijkheid om te updaten naar V31. Al een paar keer geprobeerd en geeft aan dat de update gelukt is maar tijdens het verbinden met Ovi wordt telkens weer aangegeven dat er een update beschikbaar is. Ook geeft mijn telefoon aan nog steeds op V30 te draaien.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik had heel Europa en de USA erop staan. Aangezien de USA in één keer installeren niet lukt, mag je alle staten apart downloaden. Ach ja.

De wifi werkt nu met de firmware dus wel naar behoren; geen apps meer nodig. :)

[edit]Ik had dus 6 GB aan kaarten erop staan.

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-03-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja je kan ook nokia software updater gebruiken om voor de zekerheid te checkn.

Mooi dat die wifi eing gelukt is maar handy laat je gwn inloggen als er wifi is dus bv mac donald :p.
En vs alle staten hoeveel geheugen kost dat we' niet :O.

Btw heeft iemand nog ervaring met de custon firmwares, die met de c6 als homescreen. Ik heb gehoord dat het meer ramvrijmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:10:
heeft iemand btw ervaring met custom rom zoals die van c6 met de 4x4 scherm

ben wel benieuwd ernaar. Heb gehoord dat met de custom rom meer ram vrijkomt, hoop snel iemand met meer ervaring te horen.
* Glacier zich aansluit bij w302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 13:36
Inmiddels heeft Nokia v40.0.002 uitgebracht met o.a.
  • Vernieuwde browser
  • Emoticons
  • Swipe to unlock
  • Performance winst etc.
In iedergeval een waardevolle update!

Screenshot browser:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fwj8j.jpg

Web Enrichment

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Nokia v40.0.002 is cool, betere browser, dat swipe is erg handig en messaging met echte emoticons is geweldig!
Nog niet via Nokia Suite te krijgen maar wel via OTA update.

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nu is de update ook via de Nokia Suite verkrijgbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vorige week donderdag had ik mijn X6 opgeladen. Op vrijdag had ik de GPS ontvanger even gebruikt om een adres te vinden. 's Avonds gaf de telefoon aan dat de accu bijna leeg was. Op zich was dit wel erg snel, maar ik weet het aan de GPS-ontvanger en eventueel een software bugje waardoor er veel energie werd opgeslurpt.
Zaterdagmorgen weer opgeladen; zondagavond was het ding weer bijna leeg. Enfin, opnieuw opgestart en opnieuw volgeladen. Maandagmiddag kreeg ik weer de melding batterij leeg, en daarna ging het scherm uit: geen reactie meer, zelfs niet als ik de telefoon aan de lader hang.

Nu hoop ik dat het maar de accu is, en niet het laadcircuit. Ik heb via ebay een accu besteld. Het zouden originele nokia accu's moeten zijn. Nu maar even afwachten of er nog leven in de telefoon zit.

Heel vreemd: bij matig gebruik ging de accu eerst ruim een week mee. En plotseling nog geen 24 uur meer, en zelfs dat maar 2 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
toevallig whatsapp? dat vreet accutime.

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, aangezien ik over de grens werk heb ik mijn dataverbinding bijna altijd uit staan. Whatsapp heeft voor mij dan ook weinig nut. Binnen NL kijk ik hoogstens eens een keertje naar de buienradar, maar dat was het dan ook wel.

Vrijdag heb ik een nieuwe accu binnengekregen, en deze doet het tot nu toe nog steeds. Ik ga er dus vanuit dat de accu een plotselinge dood is gestorven, en dat het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gisteren zat ik een beetje te tweaken aan mijn telefoon, andere ringtone, ander geluidje voor als er een sms binnenkomt, dat soort dingen.

Nu leek het mij wel handig om bij bepaalde nummers een andere ringtone in te stellen, zodat ik weet of ik wel (of niet >:) ) moet antwoorden. Alleen, ik heb ook regelmatig mijn telefoon alleen op de trilstand staan, bijvoorbeeld 's nachts of op mijn werk.
Nu had ik eens bij een contact een andere ringtone ingesteld. Echter, ik ging slapen (dus telefoon op de trilstand), en toevallig belde die persoon. Toen werd dus het ingestelde profiel overruled, en hoorde ik tóch de ringtone.

Dus, is het mogelijk om verschillende ringtones voor contacten te gebruiken, waarbij de profielen nog steeds toonaangevend zijn of de ringtone überhaupt te horen is?

[Edit]Ik heb zelf al het antwoord gevonden: Blijkbaar is het niet genoeg om in een profiel de beltoon op "uit" te schakelen. Je moet vervolgens ook nog eens het beltoontype op "stil" zetten. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-02-2012 18:51 ]

Pagina: 1