Toon posts:

ssh wilt niet connecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ehb net Openssh op mijn linux bak geinstaleerd (pentium 83 36mb ram). Als ik met putty wil inloggen van mijn windows98 bak krijg ik netjes key en staat er inlog scherm maar hij accepteerd geen enkele user :?.
Wat kan dit zijn ik heb redhat 6.2
Ik heb eerst openssl-0.9.6 gecompiled en geinstaleerd toen openssh-2.2.0p1
Compilen en instaleren ging perfect toen sshd opgestart maar het werkt niet erg vreemd
oja putty 0.51

wie kent dit probleem en weet hoe ik dit kan oplossen ?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
ja, ik heb het probleem gister ook gezien.. heel vreemd.

Het schijnt (maar ik weer dus niet precies, gebruik zelf geen OpenSSH) dat je tijdens ./configure een vorm van encryptie op moet geven anders is de communicatie tussen client en server helemaal fout.

Verwijderd

Topicstarter
ik zat ook aan zoiets te denken maar weet iemand hier meer over?

Verwijderd

klinkt als een probleem met PAM.

Ik gok dat je geen entry in /etc/pam.conf of in de dir /etc/pam.d (afhankelijk van de PAM-versie die je hebt) hebt staan, terwijl PAM wel op je linuxbak geinstalleerd staat gok ik zo. Als ik me niet vergis controleert dat script van openssh of PAM geinstalleerd is, zo ja dan is PAM authoratief. Wat ik daarmee bedoel is het volgende. Een gebruiker wordt pas toegelaten als hij aan alle eisen voldoet die er bij PAM opgegeven zijn voor het betreffende programma. Je raad al wel wat er gebeurt als het programma niet vernoemd is? Precies je wordt niet toegelaten (In principe zou PAM dan op een default terug moeten vallen, maar die is vaak zo strict dat een gebruiker er toch niet in komt). Ik heb dit al vaker gezien.
Er zal bij de source in een directory examples o.i.d vast wel een standaard bestandje staan voor PAM.

Verwijderd

Topicstarter
nelske
Thanx man dat was het probleem nu werkt het weer. :)