Hi,
Ik wil hier op het bedrijf een nieuw back-up systeem inrichten en zat te denken aan het volgende:
2 NAS Servers a 6TB
1 TAPE Robot
De NAS Servers dienen als remote storage voor ESX Servers.
De bedoeling hiervan is dat NAS Server 2 constant sync't met NAS Server 1, dat de data van beide
servers dus altijd gelijk is. Vervolgens kan de tape robot een back-up maken van NAS Server 2.
De gedachte hierachter is dat de NAS Servers elk op een andere locatie komen te staan i.v.m.
Disaster Recovery en dat we een volledig fall back systeem hebben als alles plat gaat.
Nou mijn vraag:
Is er een hardwarematige methode om te zorgen voor deze constante sync tussen de 2 servers
of een hele goede software oplossing om dit te realiseren?
Mocht dit toch in het verkeerde topic staan, mijn excuses hier dan voor.
Ik wil hier op het bedrijf een nieuw back-up systeem inrichten en zat te denken aan het volgende:
2 NAS Servers a 6TB
1 TAPE Robot
De NAS Servers dienen als remote storage voor ESX Servers.
De bedoeling hiervan is dat NAS Server 2 constant sync't met NAS Server 1, dat de data van beide
servers dus altijd gelijk is. Vervolgens kan de tape robot een back-up maken van NAS Server 2.
De gedachte hierachter is dat de NAS Servers elk op een andere locatie komen te staan i.v.m.
Disaster Recovery en dat we een volledig fall back systeem hebben als alles plat gaat.
Nou mijn vraag:
Is er een hardwarematige methode om te zorgen voor deze constante sync tussen de 2 servers
of een hele goede software oplossing om dit te realiseren?
Mocht dit toch in het verkeerde topic staan, mijn excuses hier dan voor.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.