Belkin N Wireless Modem / Router aan Ziggo AIO (kan dat ?)

Pagina: 1
Acties:

• Paultje72
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb via IBOOD een Belkin N Wireless Modem / Router (type F5D8633-4 ) gekocht om aan te sluiten aan mijn ziggo all in one pakket. Dit als vervanging van mijn oude Medion 54 Mbbs routertje.

Echter heeft deze modem 4x LAN ingang, maar geen LAN uitgang die naar het Ziggo kastje moet gaan. Dat is een telefoonstekker (RJ45 heet dat vlgs mij).

Kan ik de Modem / Router zo gebruiken / aansluiten dat ik enkel de Routerfunctie ervan gebruik, en dan draadloos op N snelheid ben?

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Ehmm Ziggo heeft toch alleen COAX?

Heb je niet een ADSL modem gekocht?
Wat je zou kunnen doen (afhankelijk van het huidige modem), is de router als een switch gebruiken.

Edit: wat bedoel je met de router functie? Waarschijnlijk bedoelde je als switch incl wirreles..

Huidige modem -> Router Poortje 1
PC -> Router Poortje 2
PC2 -> Router Poortje 3

etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Maxxi op 02-09-2009 08:44 ]

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-02 17:52
Hoewel de site van Belkin er niet echt duidelijk over is, lijkt het om een DSL-modem/router te gaan. Ongetwijfeld kan je die zo configureren dat je alleen de router-functie gebruikt en niet de DSL-modem functie. Met een beetje geluk kan dat ook zo dat een van de LAN-poorten een WAN-poort wordt en de DHCP van je router niet door die van de modem heenschreeuwt...
Ik zou zeggen, klik jezelf eens door de webinterface heen en bestudeer de handleiding eens even...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• Paultje72
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb er helaas niet zo heel veel verstand van, van dat netwerk gebeuren.

Het gaat inderdaad om een DSL-modem/router, waarbij ik de modem functie niet wil gebruiken, enkel het router gebeuren. Dit omdat Ziggo enkel een Coax aansluiting heeft, geen RJ11.

In de online handleiding staat wel wat om de modem in te stellen als draadloos "access point modus".
In deze modus is het gebruik van de functie "NAT IP-sharing" en de DHCP-server niet mogelijk. In de accesspoint -modus moet de router worden geconfigureerd met een IP-adres dat zich in hetzelfde subnet bevindt als het overige netwerk waarmee u een bridge (brug) tot stand wilt brengen.

[url]http://cache-www.belkin.com/support/dl/p75555ea_f5d8633-4_man.pdf[/url]
Pagina 55 van de Nederlandstalige handleiding

Is dat de oplossing ??