Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07
hallo,

Ik heb net een paar weken een iPhone 3GS en ik kom van een oude iPhone 2G.. Volgens de specificaties moet ik er dus flink op uitgaan qua batterijvermogen..

Wat me opviel is dat mijn nieuwe iphone het de eerste paar weken amper een dag volhoud.. Ik dacht dat het misschien lag aan het feit dat ik er veel mee aan het spelen was en omdat 3G aanzienlijk veel meer van je batterij eist dan GPRS..

Nu heb ik 3G uitgezet, omdat ik bijna overal beschikking heb over WiFi en de brightness op 1/5 van de totale bar gezet. De iphone houdt het echter nogsteeds amper een dag vol..., best apart.., aangezien mijn oude 2G het prima volhield..

Toen ging ik eens kijken bij usage en zag ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://bartj.getmyip.com/photo.jpg

Het lijkt erop dat de iphone niet in standby mode gaat, maar altijd 'aanblijft'.. Dit terwijl ik de autolock op 1minute heb staan en ik de iphone 70% van de tijd 'locked' in mijn zak heb zitten... Bij mijn oude 2G was de standby - en gebruik tijd altijd heel verschillend, dit klopte ook meestal wel...

Iemand hier misschien een verklaring/oplossing voor..?

Alvast bedankt,

bartosiej

• bartosiej
iemand een idee?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Al een complete reset gedaan, zonder apps?

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45
Je foto doet het niet.

• bartosiej
Nog geen complete reset gedaan, doe ik ook het liefste niet, ik had eigenlijk gehoopt dat er een app was die dit veroorzaakt, maar dat zal dan wel niet..

Foto werkt weer

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bartosiej schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:22:
Nog geen complete reset gedaan, doe ik ook het liefste niet, ik had eigenlijk gehoopt dat er een app was die dit veroorzaakt, maar dat zal dan wel niet..

Foto werkt weer
Zo te zien heb je een jailbreak (dat silent icoontje valt nogal uit de toon - cmiiw) - zolang je zelfs dat niet vertelt over je configuratie kunnen mensen hier wel in het wilde weg gaan raden maar als jij een of ander stukje brakke code in de background hebt draaien is dat verloren tijd natuurlijk.

Zoef

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:12
Bij mij trekt de locatiebepaling ook altijd veel batterij leeg, dus misschien heb je dat (GPS) nog aanstaan oid?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
bartosiej schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:22:

Foto werkt weer
Ehm... en om erachter te komen of het een app is moet je dus die reset doen.. kun je dan 1 voor 1 die apps terugzetten. Maar het kan ook dat er een systeeminstelling corrupt is, daarom wederom die reset. De enige manier om erachter te komen wat het probleem is is door dingen uit te sluiten, dat kun je alleen door vanaf 0 te beginnen.

Wat dacht je, dat je zonder enige informatie te geven ons maar wonder-oplossingen kon laten roepen :?

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 03-09-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
Probleem is opgelost, clean update gedaan naar 3.0.1.. Jailbreak gedaan, zelfde tools&apps geïnstalleerd en geen last meer, batterij gaat nu 3x zo lang mee :)

ben er echter niet achter gekomen waar het nou aan lag..
Pagina: 1