Eenmalig evenement - e-ticketing uitbesteden of zelf doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
De situatie is als volgt.

Mijn ouders (horeca-ondernemers) gaan samen met twee andere partijen een evenement organiseren.
Het wordt een country-evenement :X met optredens, line-dancers etc etc.

Nu is het zo dat zij uit ervaring weten dat mensen die dit leuk vinden vaak bereid zijn ver te reizen voor zo'n evenement. Daarom is het idee ontstaan om mensen via een website kaarten te laten aanschaffen. Deze mogelijkheid willen ze bieden naast de standaard kaartverkoop bij een aantal verkooppunten in de buurt.

Ik heb op internet rondgekeken en ik zag dat de gevestigde namen: paylogic, ticketmaster zo rond de 2-3 euro transactiekosten rekenen per bestelling. Dit is te hoog, aangezien ze de toegangskaarten voor € 6,- willen verkopen.

Mijn vraag: Is zo'n e-ticket systeem gemakkelijk te integreren op een website? (met standaard scripts) en hoe zit het dan met fraude-gevoeligheid? \\ Ik heb wel eens een i-deal module geïntegreerd en dat was niet heel ingewikkeld. Maar hoe krijg ik unieke tickets?

Of zijn er andere goedkopere oplossingen om dit te realiseren?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 11:17

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik denk dat je er tussen in moet gaan zitten...er zullen vast wel wat open source projecten zijn die dit doen...zelf het wiel opnieuw uitvinden voor 1 evenement lijkt me een beetje te veel van het goede...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
Afhankelijk van het aantal bezoekers / online bestellingen wat je verwacht, zou je dit ook gewoon via een uitgebreider contactformulier op kunnen lossen. Je mailt de mensen het rekeningnummer terug waarnaar ze het geld kunnen overmaken en stuurt ze na ontvangst betaling de tickets. Voor iDeal en andere betalingsmogelijkheden kun je wellicht terecht bij Mollie of andere bedrijven.

De unieke tickets lijkt me het probleem niet. Je genereert (bijvoorbeeld) random nummerreeksen en controleert of je deze niet al hebt uitgegeven. Of je print de naam en het iDeal betalingskenmerk op het ticket. Dan kun je altijd controleren of het een valide ticket is.

Een andere mogelijkheid is om ze de bevestigingsmail uit te laten printen (met hun adresgegevens/betalingsgegevens daarin) en om dat aan de deur te controleren.