Toon posts:

Modem met modem verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een internet abbonement van Ziggo hierbij krijg je een modem die je moet gebruiken. Alleen heb ik nog een modem routercombinatie gekocht namelijk de netgear DGN2000. Hierin kun je een telefoon kabel steken en 4 ethernet kabel. Nu kan ik niet de telefoon kabel eringstoppen omdat er al een modem voorzit. Ik kan wel de ethernet out port van de Ziggo modem in de ethernet inport van de Netgear stoppen maar dan werkt hij alleen als switch en heb je geen draadloos internet. Is er geen manier om dit op te lossen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon doen wat je zegt: ethernet out van Ziggo in je Netgear stoppen en die als router/wifi gebruiken. Wel je netgear zo instellen dat ie z'n IP adres niet vanaf zijn interne modem probeert te krijgen, maar vanaf de LAN poort (waar dus de Ziggo kabel ingaat)

[ Voor 43% gewijzigd door Microkid op 01-09-2009 21:43 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:35:
Gewoon doen wat je zegt: ethernet out van Ziggo in je Netgear stoppen en die als router/wifi gebruiken. Wel je netgear zo instellen dat ie z'n IP adres niet vanaf zijn interne modem probeert te krijgen, maar vanaf de LAN poort (waar dus de Ziggo kabel ingaat)
Ja maar dat is het probleem dus als ik de router van Netgear probeer te configureren dan zegt hij er dat er geen kabel is aangesloten omdat hij dus niet in de internet port van de router zit maar de ethernet port.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 20:03
Dat geeft niets.

De grap is dat je de router in dezefde ip-range zet als je modem, en de DHCP server in de router uitschakelt.

Dus bijvoorbeeld modem 192.168.2.1 met DHCP van 192.168.2.2. tot 192.168.2.100 dan router op 192.168.2.101 en daarvan de DHCP uit.

Dat de router dan zegt dat er geen line sync is (dat klopt immers ook!) is geen probleem.

Succes!!

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...