Anoniem: 298643 schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:15:
Bedankt voor de informatie DJ Smiley,
Alle informatie wat je me nu hebt verteld is nuttig, alleen krijg ik het nog steeds niet voor elkaar.
Sorry voor het weglaten van wat er eigenlijk al wel werkt.

Maar heel eerlijk werkt er nog niets qua uitgaande en inkomende lijnen. Wel zijn alle interne nummers al uitgestippeld en kunnen gebeld worden, zowel individueel als via hunt groups.
Ik heb hier een mixed panel waarin mijn ISDN lijn gaat. Daarnaast heb ik nog een ISDN T2 panel er in zitten, maar ben er ondertussen vrij zeker van dat ik die niet moet hebben. En ten slotte heb ik nog 2 ISDN poorten in de CPU panel zitten.
Daarnaast zou ik mijn installation numbers ook nog verkeerd ingevoerd kunnen hebben, maar ik ga er vanuit dat mijn installation number, mijn hoofd ISDN nummer is? Dus even als voorbeeld: +31 (0) 123 123456 dan is 00 mijn international prefix. Mijn international code is 31. Mijn national prefix is 0. Mijn national code is 123. Mijn installation number is 123456. Correct?
Gebruik je trouwens die hunt group 550 nog ergens specifiek voor? Want ik geloof dat mijn hoofd huntgroup toch 500 is? Circular dan. Ook vraag ik me nog af waarom je met in het voorbeeld een netnummer noemt, terwijl je daar niets mee doet in je trunk group? Gewoon for completeness sake?
Is er ook nog een mogelijkheid om te checken of ik de juiste poort qua ISDN voor mijn trunk heb gekozen? Ik heb maar 3 verschillende poorten staan, waarvan twee T0 en één T2 (mijn ISDN board lijkt mij dus). Daarom heb ik gekozen voor de T0 poorten.
Alvast vriendelijk bedankt voor je informatie DJ Smiley!
Een mixed board is idd voor je ISDN2 lijnen. Bij een 4-8-4 board heb je 4 ISDN2 lijnen (8 spraakkanalen), 8 digitale poorten, en 4 analoge poorten (voor bv een fax). Wel is het zo bij mixed boards dat je licentie bepaald hoeveel van de ISDN2 (T0) kanalen er daadwerkelijk geactiveerd zijn.
De ISDN T2 kaart (PRA-T2?) is een ISDN30 board. Mocht je daar niets mee doen... dan houd ik me aanbevolen
Alle leesvoer over de mogelijke kaarten en aanverwante troep staan in de handleidingen van de betreffende softwarereleases beschreven.
Je installation nummers moeten idd wel goed staan, anders zal ie geen inkomende oproepen snappen (immers, hij kan 'm niet matchen. Meestal gooit ie m dan in een attendant call maar dat ligt natuurlijk aan je setup).
550 vs 500 was idd een typo, ik bedoelde eignelijk dezelfde huntgroup (inmiddels aangepast)
Bij je installatienrs kun je hetvolgende neerzetten (ervanuitgaand dat je in je dailing plan je volledige lokale nr wilt gebruiken)
Installation nr <leeg>
International prefix: 00
International code: 31
Intercity prefix: 0
Intercity code: 118 (bijvoorbeeld, als 0118 je netnummer is)
Recall prefix: 0
rest leeglaten.
Daarna kun je bij je dailingplan je msn nummers invullen.
Als je daar een huntgroep maakt, bv 234567 end 234567 base 500 dan zal bij een oproep op 0118 234567 alle toestellen in de huntgroep 500 overgaan.
Zo kun je ook individuele toestellen toekennen.
Maar zoals al eerder gezegd (geen idee of je dat ook gedaan hebt): backup je licentie eerst, en als je de voorgeschiedenis van de centrale niet weet, factory-reset (cold reset) en dan van 0 af gaan instellen.
Dan zit je niet in andermans ellende te wroeten, debuggen is dan een ramp als er allerlij rare settings instaan.
Paar (nuttige) tips:
Piepje van wisselgesprek uitzetten tijdens een conference call:
Noteworthy adress 'conferbip' op 0 zetten (system misc, memory read, other labels)
Externe (inkomende) oproepen kunnen doorverbinden naar andere externe nummers (dus bv een klant die belt en doorverbonden moet worden naar je eigen 06): system misc - feature design, part 2, transfer ext/ext aanzetten
Anoniem: 298643 schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:15:
Gebruik je trouwens die hunt group 550 nog ergens specifiek voor? Want ik geloof dat mijn hoofd huntgroup toch 500 is? Circular dan. Ook vraag ik me nog af waarom je met in het voorbeeld een netnummer noemt, terwijl je daar niets mee doet in je trunk group? Gewoon for completeness sake?
Of circular handig is weet ik niet. Dan gaat er telkens maar 1 toestel in de huntgroep over. Ik heb de voorkeur voor parallel (dat is t meest gebruikt), dan gaan alle toestellen in groep tegelijk over. Met circular en (nog een) kun je kiezen voor 'rinkelen op het eerst beschikbare toestel' of 'rinkelen op een toestel, volgende call op het volgende toestel'
[
Voor 9% gewijzigd door
DJSmiley op 28-12-2009 22:43
]