De vervaging tussen netbooks en notebooks...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Beste,

Ten eerste wist ik niet waar dit 't beste kon, CSL of PW, toch maar voor de PW gekozen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe netbook.. Of netbook, 'kleine notebook' is ook goed..
Dus ik duik de PW in, ga naar de sectie 'laptops' en selecteer daarna op schermgrootte..

Staan er 4 'netbookjes' in met schermgroottes van van 10,1" tot 11,6" dus ik denk: 'Huh wtf dat klopt niet'
Maar zijn het wel 'netbookjes' of zijn het 'kleine notebooks'.. Wat definieert een netbook en wat een notebook?

Ik verder rondkijken zie ik dat er een sectie 'netbooks' is.. Wist ik niet, nog nooit gezien en 'waarom dat'?

Bij de sectie 'netbooks' staat ook de zogenaamde Sony Vaio 'laptops' met hun Core 2 Duo CPU'tjes..
Dat zijn toch 'laptops'? Al met al vind ik het een onnodige wirwar van 2 aparte secties die imho niet nodig is..

Kwestie was al licht aangeboord:
CLB schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:27:
Achja waarom niet 1 sectie maken... Je kan toch snel sorteren op beeldschermdiagonaal of CPU's..
Maar dat is 'n andere kwestie die hier niet besproken hoeft te worden :)
GENETX schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:32:
Lijkt me ook :) . Grenzen tussen die 2 vervagen iig wel meer.
Devvers zijn bezig met pw 3.0 die volgens mij een stuk beter gaat worden.
Waarom zijn er ooit twee secties gestart vraag ik me af..
Een netbook is hedentendage niet meer vast te stellen aan de hand van de hardware.
De grenzen die MS heeft opgelegd vervagen ook steeds en steeds meer en de 'netbook' verdwijnt.

Wat mij betreft is 1 sectie genaamd 'notebooks' meer dan voldoende?
Kijkt men naar een zogenaamde 'netbook' of 'kleine notebook' selecteert men toch kleine diagonalen / CPU'tjes?

Netbooks en notebooks staan door elkaar heen, in verkeerde secties.. en is 1 grote wirwar...

Wat jullie?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Issue 1: is het nuttig een scheiding te maken tussen netbooks en notebooks in de PW?
Ik vind niet meer, om alle redenen die hier boven al genoemd zijn. Ooit was de scheiding wel nuttig, dat wel. Nu lopen de grenzen zo in elkaar over dat het verwarring veroorzaakt.

Issue 2: hoe kan een netbook gedefinieerd worden?
Ik vind alle notebooks met Atom CPUs netbooks. Of ze dan een 7" scherm of 12" scherm hebben vind ik niet belangrijk.

Er zijn ook mensen die zeggen dat netbooks maximaal een scherm van 10.2" kan hebben, ben ik het niet mee eens.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 01-09-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik vind 'n Atom CPU niet echt netbook related eerlijk gezegd..
Tevens vind ik het dan een erg grote stap om een aparte 'netbook' sectie aan te houden in de PriceWatch.

Een HTC Hero is een 'telefoon', maar een Nokia 6300 ook... daar zijn ook geen verschillende 'secties' voor..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Op zich zie ik geen bezwaar tegen een merge. Ik snap dat een tijdje geleden die scheiding is gemaakt. Maar de scheidslijn is nu zo dun dat hij wel weg mag van mij. Ten slotte kan je genoeg filteren om een goed overzicht te krijgen. Wel krijg je dan dat mensen misschien denken dat er geen netbooks in de pricewatch staan, maar daar hebben pw-mensen vast wel goede idee-en over.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tsjaa zullen er veel mensen zijn die weten dat er een aparte 'netbook' sectie is..
Als ik 'n HTC Hero wil checken in de PriceWatch zoek ik ook op 'PDA' , die zie ik niet, dan maar 'telefoon'.

Denk niet echt dat het een issue is als 'netbooks' geen sectie meer zou zijn, en 99% automatisch 'notebooked'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je dan een scheiding maakt, lijkt me portable (<2 kg) en desktopreplacement (>2 kg) een betere. Verder is die scheiding ook niet echt zinvol, of je moet zeggen <10" = netbook en >10" = laptop.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tsjaa wat is 'portable'.. Gaat dat alleen om de kilo's of ook om de maat van de laptop zelf..

Ikzelf zeg nog steeds, geen scheiding, gewoon 'laptops' en alles erin plempen, iedereen blij wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CLB schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:39:
Ikzelf zeg nog steeds, geen scheiding, gewoon 'laptops' en alles erin plempen, iedereen blij wat mij betreft.
Wat mij betreft dus ook.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij is iedereen het er mee eens, de scheiding is niet meer nuttig en kan weg. Wat nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wachten tot de kantoormensjes morgen weer op hun plek zijn, ongetwijfeld dit topic lezen en er in reageren?

offtopic:
Ik zou vier mensen trouwens niet direct iedereen willen noemen :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Er zal wel een antwoord uitrollen in de trend van 'Wordt gefixed in PW 3.0' maar we wachten 't af :)

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 09:33
Hehe ben blij dat er vast een mooie conclusie uit dit topic is komen rollen. Helaas zijn er heel veel mensen om rekening mee te houden en is de contentcoördinator op vakantie.

Pricewtach nummero drie is in dit geval niet echt een issue, de categorisering staat los van de weergave daarvan, en juist dat laatste gaat op de schop. Als de mannen van content niks doen zullen er dus twee categorieën blijven.

Zoals in dit topic al gesuggereerd wordt is de categorie ooit uit pure logica ontstaan. In het begin van de netbooks (toen nog umpc of subnotebook) was het kraakhelder dat het niet over een gewone laptop ging, enkel het besturingssysteem en het trackpad deden denken aan de laptop. Iets later, ongeveer bij het uitkomen van de 10" netbook, zijn we gaan vertrouwen op het stempel van de fabrikant. De fabrikanten plaatsen laptops namelijk altijd heel bewust in een bepaald segment. Dat niet elke fabrikant dat met dezelfde maatstaven doet als alle andere fabrikanten is evident.

We zijn laatst al in discussie geweest over of we zelf een grens moeten trekken, maar zijn er op uitgekomen dat we voorlopig nog even op het oordeel van de fabrikanten vertrouwen. We zien namelijk heel duidelijk dat het gros van de bezoekers heel blij is met de huidige indeling. Dat komt vooral omdat de term netbook zo bekend is en dat er veel op gezocht wordt.

Na Pricewatch 3 hebben we hopelijk wel meer ademruimte om uitgebreid te gaan zitten over meerdere aspecten van de categorie-indeling, dus dit vraagstuk gaat zeker weer de kop op steken. Ik acht het ook verre van ondenkbaar dat beide categorieën worden samengevoegd... maar nu nog niet :).

http://twitter.com/randalpeelen

• Philflow

Philflow

Ok netbook of notebook?
Samsung N510 11.6"?
Sony Vaio P?
Acer 1810T?
Jimp schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:45:
We zien namelijk heel duidelijk dat het gros van de bezoekers heel blij is met de huidige indeling.
Hoe zie je dat precies?

• Randal Peelen
Philflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:59:
Ok netbook of notebook?
Samsung N510 11.6"?
Sony Vaio P?
Acer 1810T?
Netbook,
netbook,
laptop.

En dat is wat de fabrikanten er op hun eigen site van maken :)
Hoe zie je dat precies?
In de statistieken... je kunt zien hoe bezoekers over de site navigeren.

• Philflow

Philflow

Jimp schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:16:
[...]
Sony zal de P geen netbook noemen :)
[...]
En daar leid jij aan af dat de tweedeling populair is? En je weet zeker dat dat geen interpretatie is?

Ik bedoel, ik navigeer er ook langs maar dat betekent niet dat ik de scheiding nuttig vind.

Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die een netbook kopen van 400 euro en er later van balen als ze er achter komen dat ze voor iets meer geld een Acer 1810T hadden kunnen kopen. Maarja door de tweedeling hadden ze dat niet gezien.

Of mensen die op zoek zijn naar de goedkoopste 12", maar nog nooit hadden gehoord van de Samung NC20 of Lenovo S12.

Voorstel: om het objectief vast te stellen, een poll.

Edit 3: en kijk nu, een selectie van 10-12" Laptops: http://tweakers.net/price...7=&i1216=&a1216=&x=18&y=7
Er verschijnen gewoon 2 netbooks. De Pricewatch begrijpt het zelf ook niet meer ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 10:57 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Een poll is nu ook niet echt betrouwbaar. En mensen weten dat een filter niet zalig makend is. Als je niet weet dat er ook krachtigere kleine laptops zijn, dan vraag ik me ook af of je dat ook wel echt nodig hebt. Over het algemeen zijn bezoekers van deze site intelligent genoeg om zulke dingen te weten en ook een filtertje over de categorie laptops te gooien.

Aan de andere kant is deze tweedeling ook wel weer prettig bedenk ik mij nu. Want onlangs zocht ik een goedkope 12-13" laptop En geen netbook ivm de rekenkracht. Ik bedenk mij nu dat ik toen door de netbooks de laptops niet meer had kunnen vinden en dat daarom de tweedeling ook wel weer logisch is. Al had ik toen natuurlijk ook een filtertje over de atom processoren kunnen gooien, maar goed. Op zich snap ik de logica wel en de redenen van jimp ook wel. Hopelijk kan er een mooie oplossing in de toekomst worden gevonden waarbij je misschien in 2 categorien tegelijk kan zoeken?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• CLB
  • Niet online
Lijkt me nogal scheef.. Vandeweek wilde ik dus kijken naar 'kleine laptopjes' 'netbooks' whatever..
Ik ga naar de sectie 'notebooks' en filter op schermgrootte, zie ik 2 'kleine laptopjes' ik denk dat kan niet..
Daarna pas op de 'netbook' sectie gedrukt, dus dan komt er natuurlijk uitrollen dat er weer 1 user 'netbooks' checked. Persoonlijk ben ik echt benieuwd naar hoe dit wordt gemeten, want zijn denk echt niet bijster veel mensen die de gelijk de eerste keer in de PW de 'netbook' sectie aanklikken op zoek naar een nieuwe netbook.
Netbook,
netbook,
laptop.

Heeft dat er niet mee te maken, dat Acer bijvoorbeeld 'tof' wil overkomen...
Ik zou de Acer 1810T nou niet bepaald het stempel 'laptop' willen meegeven, ook al heeft die 'n SU3500 CPU.
En de Samsung N510 is dan wel een netbook, omdat deze een Atom CPU herbergt... Klinkt mij nogal scheef in de oren dan, aangezien een 'netbook' allang niet meer te definieren is door middel van de hardware. De regels die MS in 't begin aan een netbook toeschreef zijn in de afgelopen tijd dusdanig vervaagt, dat dat niet relevant meer is. Dan zou ik 't eerder op de grootte van de laptops spelen, maar dat lijkt me helemaal een crime..

EDIT: De Samsung N510 is een mini-notebook volgens Tweakers. :+
nieuws: Samsung brengt ultraportables en nieuwe netbooks op de markt
De N510 is wat onderdelen betreft een stuk interessanter: dit is een mini-notebook met een 11,6"-scherm dat 1366x768 pixels weer kan geven. Samsung heeft bij dit model de Atom N280, met een kloksnelheid van 1,66GHz, gecombineerd met de Nvidia MCP79-D9-chipset en de GeForce 9400M-videochip.

En waarom er dan wel Sony Vaio TZ's in de PW staan onder de 'netbook'sectie ontgaat me? Of is dat weer 'n fout?
Is 't ook niet, zie m'n TS :)
Als ik deze quote van Philflow, samen met die van Hooglander1 gebruik:
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die een netbook kopen van 400 euro en er later van balen als ze er achter komen dat ze voor iets meer geld een Acer 1810T hadden kunnen kopen. Maarja door de tweedeling hadden ze dat niet gezien. Of mensen die op zoek zijn naar de goedkoopste 12", maar nog nooit hadden gehoord van de Samung NC20 of Lenovo S12.
Hooglander1 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:43:
Al had ik toen natuurlijk ook een filtertje over de atom processoren kunnen gooien, maar goed.
Je weet altijd wel wat voor resolutie / schermgrootte / video-uitverbinden je wilt hebben..
Je gaat mij niet wijsmaken dat je graag een laptoplijst van 900 stuks ziet waar je doorheen gaat scrollen.. :?

Dus is toch clear wat Philflow aandraagt dunkt me?

Dus alle laptops / netbooks / kleine laptops / ultraportables / shizzles in 1 lijst, hardware filteren KLAAR :)

Ik geloof nooit dat er straks een topic wordt gestart in de PW, getiteld 'Waar is de netbooksectie gebleven' :N

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 03-09-2009 16:23 ]

• Philflow

Philflow

Ik weet dat een poll niet zaligmakend is maar misschien kunnen we er toch alvast een opzetten. Hier een voorzetje (zeker niet perfect):
De tweedeling in de pricewatch tussen netbooks en notebooks
-is nuttig en moet blijven bestaan
-is onduidelijk en mag weg.

Geen idee hoe een poll op te zetten, misschien wil iemand anders dat doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 13:38 ]

• CLB
  • Niet online
Als jij dat handig vind:

Poll: De tweedeling in de pricewatch tussen netbooks en notebooks
• 1. Is nuttig en moet blijven bestaan
• 2. Huh tweedeling, wist niet eens dat die bestond
• 3. Is onduidelijk en mag wat mij betreft weg
• 4. Is zeer onduidelijk en had wat mij betreft nooit gemaakt hoeven te worden
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=342099&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Zou je niet zeggen:
Netbook
- is een lichte mini-laptop met maximaal schermdiameter van 11 inch
Deze speciale laptops draaien op zuinigere Atoms, VIA's en Conroe's. Is sinds vorig jaar op markt gekomen, begonnen met EEE. (eigenlijk is oudere Toshiba Libretto 70-110CT op zich al een netbook als je zo zegt, die is een Pentium computer, en nog wel meer Libretto's - maar allemaal dure hoogstandjes)

Ultraportable
- is een laptop met schermdiameter van 12 tot 14 inch
Vroeger bestaan er al tijdje laptops van extra kleine diameter. Toen was er geen Atom cpu gemaakt, maar wel lichtere Pentium-M processor. Meer mogelijkheden en toch klein.

Laptop/Notebook
- is een laptop met schermdiameter van 15 inch en groter. Standaard benaming, en 15 inch is bekende scherm.

Maar er zal steeds vervaging blijven tussen ultraportable en netbook bij veel mensen.
Hopelijk zal schermdiameter duidelijk aangeven waar de grenzen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Schermdiameter zegt niks meer tegenwoordig imho.
Sony Vaio 11,1" laptopjes bevatte C2 Duo cpu's en mijn 14" laptop is 'n monster en zeker geen ultraportable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Goed topic met goede argumenten. Zoals Jimp al aangaf, is dit onderwerp ons zeker ook niet vreemd. De categorie netbooks is enkele maanden oud, maar bestond al wel een tijd onder de naam 'Subnotebooks/UMPC's'. De tweedeling is dus niets nieuws.

Zoals in dit topic door niemand betwist wordt, is de grens tussen netbook en notebook steeds verder aan het vervagen. Een tijd terug hebben we besloten per nieuw model te beslissen in welke categorie het thuishoort aan de hand van een aantal factoren;
  • Processor (moet Atom zijn)
  • Prestaties en het daaruitvloeiend meegeleverde besturingssysteem (dus standaard Vista is zeer waarschijnlijk geen netbook)
  • Schermdiagonaal (erg moeilijk, maar 13 inch of groter is waarschijnlijk geen netbook meer)
  • En natuurlijk de opgave van de fabrikant
Deze factoren zijn sterk afhankelijk van ontwikkelingen. Inmiddels is duidelijk geworden dat er iets aan gebeuren moet, óf duidelijke richtlijnen óf een verandering in de categorisering.

"Waarom doe je dat dan niet in plaats van informatie verstrekken die al lang duidelijk was?" ;)

Twee redenen:
Ten eerste komt PW3 er op korte termijn aan. De betere filtermogelijkheden bieden mogelijkheden om het notebook-/netbookprobleem aan te pakken.

Ten tweede krijg ik het idee dat de gebruikers in dit topic vooral navigerende PW-gebruikers zijn. Voor de googlende gebruikers is de categorie netbooks nu nog van belang. Dit verandert overigens ook met de komst van PW3.

Dit gaat dus zeer zeker opgepakt worden, alleen vragen we enig geduld (hoewel dat ook al nodig was voordat deze reactie kwam :) ).

En ow ja, die Sony Vaio? Die staat simpelweg fout.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kraan schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:02:
Dit gaat dus zeer zeker opgepakt worden, alleen vragen we enig geduld
(hoewel dat ook al nodig was voordat deze reactie kwam :) ).
Dat is toch helemaal top.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bij nader inzien vind ik de categorie netbook toch wel handig. En dan bedoel ik alles met een Atom (en Via Nano). In de praktijk is dat tot 12".

Notebooks zijn de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Uhm 1 simpele filter aanzetten en je ziet ze of je ziet ze niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

CLB schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:57:
Uhm 1 simpele filter aanzetten en je ziet ze of je ziet ze niet..?
Ik vind de tweedeling wel handig nu ik er beter over na heb gedacht en vaak weer de PW heb gebruikt.

Als ik een netbook zoek, zoek ik namelijk geen notebook. En andersom ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En dat is precies de reden dat er even gewacht wordt tot de intro van PW3.0, aangezien die de mogelijkheden biedt om een dergelijke duidelijke scheiding te maken, maar tegelijk de boel ook op één grote hoop kan vegen voor degenen die die scheiding niet nuttig vinden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Een categorie gaat het niet blijven, maar we krijgen wel wat andere leuke tools in handen om je het zoeken een stuk makkelijker te maken. Meer dan dat wil ik er nog even niet over kwijt, maar het wordt iig mooi ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Klinkt goed =) We wachten het af!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Geschiedenis toont aan dat eerste netbooks op 7 inch beginnen. Met als bedoeling lekker goedkoop en heel compact ding om alleen maar effe op internet te kunnen komen, en natuurlijk ook emailen. Dat is waar "net" in naam voor staat. Je bent dan meer bereikbaar met netbook. Ook de bedoeling om lang op accu te werken staat voorop.

Doordat eisen van gebruikers toenemen, gaat men al naar 8,9 en 10 inch met betere 1024x600 in plaats van 800x480. De tweede generatie netbooks zijn al wat sneller en groter, maar nog steeds simpel gehouden ondanks vele luxe dingen zoals wifi, bluetooth en webcam.

Maar weer zeuren er paar mensen, ook door succes van netbook verkoop, komen er grotere versies van 12 inch. Ze zijn al wat sterker geworden, andere processor en zelfs grafisch chip erin. Is het nou wel een netbook of een notebook? De verschillen zijn hier kleiner geworden. Het overlapt de bestaande notebooks van 12 inch scherm. Door de kracht van de 12 inch netbook kun je al wat spelletjes mee doen. De naam van netbook is zowat vervaagd. De prijzen zijn al hoger geworden en zelfs duurder dan cheap 15 inch notebook.

In dit deel overlappen de beide namen zeker. Daar zou de filter rekening mee moeten houden. En misschien spreken we later al niet meer over netbooks omdat het nieuwe naam is. We zijn het vergeten en praten het gewoon als UMPC die al meer bekend is. Netbook sterft uit door teveel eisen van de gebruikers dat hun computer zowat alles moet doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jimp schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:47:
Een categorie gaat het niet blijven
Uhm ben ik nou gek of zie ik nog steeds netbooks en laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

crisp

Devver

Pixelated

CLB schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:07:
[...]

Uhm ben ik nou gek of zie ik nog steeds netbooks en laptops...
De technische uitrol van PW3.0 wil natuurlijk nog niet zeggen dat daarmee ook alles op content-niveau meteen is aangepast ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ahjaa, maar omdat het zo expliciet gezegd werd dacht ik dat jullie dat wel zouden doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Yep, maar dat wil niet zeggen dat we geen andere dingen meer doen :-)

De Electronics-categorieën gaan nu als eerste op de schop. De Netbooks<->Laptops-merge staat op de todo-lijst.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:14

MsG

Forumzwerver

Ik zie dit topic nu pas en zie opeens dat de netbooks-sectie gemerged is -O- . Staat er ook op de planning om de vraag & aanbod sectie ook van de nodige filtersystemen te voorzien? Het wordt namelijk steeds lastiger zoeken in de V&A, aangezien je helemaal geen producteigenschappen kan meegeven, terwijl genoeg producten tegenwoordig echt gekoppeld zijn aan een product uit de pricewatch

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik vind het ook bijzonder dat als ik nu op netbook zoek in de categorie laptops dat er maar twee netbooks verschijnen. Is de rest echt uit de database geflikkerd of moet ik mijn zoektermen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je zoekt blijkbaar verkeerd, als je in de categorie laptops op voorselectie netbooks klikt krijg je dit: http://tweakers.net/price...9Dm0WRuAzCnqxTntgylxNRadw

Precies wat jij hebben wil waarschijnlijk.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-07 08:51

Malarky

Wils voor wat ieder

synoniem schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:02:
Ik vind het ook bijzonder dat als ik nu op netbook zoek in de categorie laptops dat er maar twee netbooks verschijnen. Is de rest echt uit de database geflikkerd of moet ik mijn zoektermen aanpassen?
In de zoekfunctie kunnen alleen termen gebruikt worden die ook daadwerkelijk in de naam van een product te vinden zijn. Wil je toch filteren op netbooks, dan zal je in de voorselectie op het woordje "Netbooks" moeten klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Het is inderdaad voor vraag & aanbod niet heel handig dat netbooks en laptops samengevoegd zijn. Helaas zijn alle categorieën 1 op 1 gelijk tussen de gewone Pricewatch en vraag & aanbod, op enkele uitzonderingen na. We hebben netbooks en laptops samengevoegd op verzoek van een grote groep gebruikers, het werd met de tijd moeilijker om van bepaalde modellen vast te stellen of het nu een netbook of laptop zou betreffen. Ook het gebruik van de apparaten gaat elkaar meer en meer overlappen; de netbooks van vandaag de dag zijn al lang niet meer beperkt tot 10", een lage resolutie en een erg trage cpu.

Een netbook aanbieden in vraag & aanbod is er zeker niet makkelijker op geworden met de merge van beide categorieen, zoveel is duidelijk. Helaas is het niet mogelijk speciaal voor vraag & aanbod een categorie te maken waar netbooks een thuis kunnen krijgen. Dat zou alleen mogelijk zijn ten koste van de mogelijkheid om een advertentie te koppelen aan een product in de Pricewatch, en dat is wat mij betreft geen acceptabele oplossing.

We zijn wel van plan vraag & aanbod volgend jaar flink op de schop te gaan nemen en wat mij betreft is een iets meer dynamische categorisering daar best een leuk onderwerp om mee te nemen in de overwegingen. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen denken aan een systeem met tags of iets dergelijks om de samenhang van iets meer verborgen productgroepen duidelijk te maken.

Pagina: 1