Agressieve marketing GSM.nl onder Vodafone abonnees

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:45
Vandaag ontving ik een SMS van Vodafone (125) met de tekst "Je wachtwoord voor deze Vodafone dienst is xxxxxx". Ik had geen idee om welke dienst dit zou moeten gaan, dus ik googelde even en kwam op dit forumbericht van het Kassa-forum uit. Die persoon had net zo'n sms ontvangen en beschrijft hoe hij kort daarna door GSM.nl werd benaderd met een verhaal over een nieuw abonnement nemen omdat zijn oude binnenkort zou verlopen etc. én dat hij maar even dat wachtwoord moest geven zodat ze zijn belgedrag konden inzien e.d.

Kort nadat ik bovenstaande las, werd ik zelf gebeld door GSM.nl met net zo'n verhaal. Bij mij werd er niet naar het ontvangen wachtwoord gevraagd, maar dat was omdat ik geen zin had in marketingpraatjes en het gesprek al snel afgebroken heb. Ook deed hij zich niet voor als Vodafonemedewerker voor zover ik het kon verstaan.

Het lijkt er dus sterk op dat GSM.nl op dubieuze wijze probeert Vodafone abonnees te laten overstappen naar een ander abonnement. Geen idee wat ze zouden uitvoeren wanneer iemand daadwerkelijk het wachtwoord voor zijn/haar persoonlijke pagina geeft de Vodafone aboverlengingssite, maar het komt toch bepaald niet fris over.

Iemand gelijksoortige ervaring met GSM.nl telemarketing?

[ Voor 3% gewijzigd door Atomsk op 24-09-2009 11:14 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Inderdaad.
Ontvangen van nummer 125.
Een keer ontvangen op 2/7 en een keer op 17/8.
Verbaasde me al wat het was, maar ben verder nooit gebeld, op 2x vodafone en een keer Hi na.
Mijn abo loopt spoedig af, wat een centenruikers weer, en dan nog niet eens een wereldaanbieding...

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 00:38
GSM.nl (elders Websales) staat de laatste tijd niet echt bekend om z'n betrouwbaarheid ...

Verwijderd

Gsm.nl voert de telefonische verkoop uit voor Vodafone.
Het is namelijk zo dat vodafone ons een lijst geeft van gebruikers waarvan het abonnement afloopt.
Wij bellen deze klanten met een voorstel om het abonnement te verlengen.
Vodafone helpt ons hierbij om de code door te smsen zodat wij voor de klanten kunnen nakijken hoe het belgedrag is, meer kunnen wij niet inzien met de gegevens.
Als wij het belgedrag niet kunnen nakijken en vaak weten de klanten het zelf ook niet, dan kunnen wij de klanten hierdoor een verkeerde aanbieding geven.
Als wij weten wat voor belgedrag de klant heeft kunnen wij het juiste aanbod doen voor de klant.

Dit is allemaal in overleg met vodafone gedaan, er is dus niks aan de hand met deze aanbiedingen.

Wendy
Gsm.nl
Webcare@gsm.nl

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nou wat een raar verhaal. Vodafoon huurt GSM.nl in en dan geven ze alleen een lijstje met nummers die bijna verlopen.

En dan stuur je mensen maar een SMSje met het wachtwoord en dan hopen dat ze maar uitzoeken wat hun belgedrag is? Misschien is het netter om een normaal mailtje of brief te sturen? Wat een rare praktijken, ik weet al dat de meeste mensen (hier) er nooit aan mee zullen werken.

Verwijderd

Wij kunnen aan de hand van de sms die de klanten hebben ontvangen zelf het belgedrag van de klant controleren.
Die hoeven de klanten niet zelf te doen.
Wij bellen de klanten ook, met een voorstel en dan kunnen we voor de klant uitzoeken hoe we het goedkoopst een verlenging van het abonnement kunnen aanvragen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

SeatRider

Hips don't lie

Is het niet zo dat Vodafone gegevens van abonnees helemaal niet mag doorgeven/doorverkopen? Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat het om het laatste gaat; dealtje tussen GSM en Vodefone, marketingcampagne, veel provisie, etc etc etc.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Johras
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2020
Met dat wachtwoord kunnen ze volgens mij ook de verlenging gewoon uitvoeren. Slechte zaak om mensen om wachtwoorden te gaan vragen.

Voor hetzelfde geld heb je Japie aan de lijn die het duurste abbo voor je besteld..

• Atomsk
Het wachtwoord is niet voor je "my vodafone" pagina, maar voor een speciale website van vodafone waar je een evt. persoonlijke aanbieding voor verlengen abonnement kunt nagaan: https://campagnes.vodafone.nl/mijnaanbod/index.aspx

Desondanks vind ik het een vreemde manier van werken. GSM.nl kan ook tijdens het gesprek vragen of ze zo'n SMS code voor je mogen aanvragen. Dat of ze verwijzen je gewoon naar die website waar je zelf de verlengingsopties kunt bekijken.

_██_
(ಠ_ృ)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Laat maar, helpt niets...

[ Voor 99% gewijzigd door Tukk op 24-09-2009 11:36 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de verwarring die hier is ontstaan maar ik moet even het e.e.a. corrigeren omdat ik niet goed op de hoogte was van het werkelijke verhaal.
Wij krijgen geen lijst van Vodafone maar bellen zelf naar klanten waarvan wij weten dat het abonnement binnenkort verlengbaar is.
Helaas hebben wij geen inzage in het belgedrag van klanten.
Wanneer dit wel wenselijk is, adviseren wij de klanten om hun eigen belgedrag na te gaan via My Vodafone.nl. Wanneer het wachtwoord van de MyVodafone pagina niet bekend is, kan dit via de website worden opgevraagd en wordt dit door Vodafone verzonden vanaf het nummer 125. Omdat wij, net als Vodafone, klanten bellen als hun abonnement verlengt kan worden, zou dit elkaar kunnen kruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:06:
Sorry voor de verwarring die hier is ontstaan maar ik moet even het e.e.a. corrigeren omdat ik niet goed op de hoogte was van het werkelijke verhaal.
Wij krijgen geen lijst van Vodafone maar bellen zelf naar klanten waarvan wij weten dat het abonnement binnenkort verlengbaar is.
Helaas hebben wij geen inzage in het belgedrag van klanten.
Wanneer dit wel wenselijk is, adviseren wij de klanten om hun eigen belgedrag na te gaan via My Vodafone.nl. Wanneer het wachtwoord van de MyVodafone pagina niet bekend is, kan dit via de website worden opgevraagd en wordt dit door Vodafone verzonden vanaf het nummer 125. Omdat wij, net als Vodafone, klanten bellen als hun abonnement verlengt kan worden, zou dit elkaar kunnen kruisen.
Dus zijn jullie gewoon een derde partij die op duistere wijze op de hoogte is wanneer het abonnement van iemand verloopt en daar een slaatje uit proberen te slaan.

Prima. Bedankt voor dat uitleg :w

[ Voor 0% gewijzigd door MuddyMagical op 25-09-2009 16:11 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:06:
Dit gebeurt, lijkt mij, niet "op duistere wijze", waarschijnlijk belt men gewoon de eigen klanten, waarvan men dus weet, welk abo ze bij welke provider hebben afgesloten en wanneer dit afloopt.. Zelf heb ik ook weleens meegemaakt, dat een (andere) webshop met mij contact opnam toen een via hun afgesloten abo op zijn einde liep. Wel belden ze niet, maar stuurden een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
MarlyS schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:55:
[...]

Dit gebeurt, lijkt mij, niet "op duistere wijze", waarschijnlijk belt men gewoon de eigen klanten, waarvan men dus weet, welk abo ze bij welke provider hebben afgesloten en wanneer dit afloopt.. Zelf heb ik ook weleens meegemaakt, dat een (andere) webshop met mij contact opnam toen een via hun afgesloten abo op zijn einde liep. Wel belden ze niet, maar stuurden een mailtje.
Als ik de TS lees heeft die nog niet eerder zaken gedaan met GSM.nl. Ik kan het mis hebben, maar als dat niet zo is dan vind ik het 'duister' :+

Edit: Ik zie de reactie van de TS 2 posts hieronder.
* MuddyMagical doet zaklamp aan. Weg duisternis!

[ Voor 8% gewijzigd door MuddyMagical op 28-09-2009 15:03 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Gsm.nl valt onder Elders Websales, samen met nog een stuk of drie gsm-shops, mogelijk heeft TS zijn abo dan via een van die andere shops afgesloten.
Mocht hij nooit met een van de bedrijven van Elders Websales te doen hebben gehad, vind ik het ook "duister" :).

• Atomsk
Nee, mijn abo was wel via GSM.nl. Dat was echter wel 2 jaar geleden en dan ben je dat grotendeels vergeten natuurlijk. Ik herinnerde het me pas weer toen ik ook een mail van hun in de spam map van m'n GMail account zag staan.

Hoe dan ook, ze kunnen toch zelf ook nagaan dat het voor verwarring en argwaan zorgt wanneer zij voor hun klanten toegangscodes per SMS gaan aanvragen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone geeft nooit geen code's door aan een 3e partij.
Dit is alleen door de klant zelf op te vragen bijvoorbeeld wanneer je je wachtwoord kwijt bent of wanneer je jezelf inschrijft via de site.
Deze smsjes komen bij vodafone zelf vandaan.
Het kan zijn dat vodafone deze smsjes verzend omdat het abonnement ten einde loopt en vodafone het abonnement graag wil verlengen.
Dit heeft niks met gsm.nl te maken, er is niks duisters aan.

Dit word al jaren zo gedaan, door gsm.nl omdat de abonnementen van hun klanten aflopen.
Het is juist goed dat ze dit doen, zodat je optijd kunt verlengen en niet met extra kosten komt te zitten.

Ik heb zelf ook een verlenging via gsm.nl afgesloten, deze smsjes komen niet door hun.
Pagina: 1