Toon posts:

geen bereik HI, opzeggen duurt 20 dagen!!!! iemand tips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Heb na mijn verhuizing geen bereik meer met mijn Hi abonnement.
Nou heb ik eerst een andere simkaart gekregen van Hi, maar nog steeds hetzelfde.
Nu kan ik mijn abonnement opzeggen, voordat mijn contract afgelopen is (kostenloos), maar die doorlooptijd is 20 dagen!!! De klachtenservice heeft het te druk.....

Weet iemand een snellere manier om dit op te tuigen? Wordt doodziek van het niet kunnen bellen met andere....

Kan bv een telecomwinkel waar ik een nieuwe abbo wil afsluiten hierin helpen? Wil wel mijn nummer behouden namelijk...

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:48:
Hallo daar,

Heb na mijn verhuizing geen bereik meer met mijn Hi abonnement.
Nou heb ik eerst een andere simkaart gekregen van Hi, maar nog steeds hetzelfde.
Nu kan ik mijn abonnement opzeggen, voordat mijn contract afgelopen is (kostenloos), maar die doorlooptijd is 20 dagen!!! De klachtenservice heeft het te druk.....

Weet iemand een snellere manier om dit op te tuigen? Wordt doodziek van het niet kunnen bellen met andere....

Kan bv een telecomwinkel waar ik een nieuwe abbo wil afsluiten hierin helpen? Wil wel mijn nummer behouden namelijk...

Ik hoor het graag.
Als Hi al niet zorgt met het KPN netwerk dat jij een goed bereik kan krijgen weet ik eigenlijk niet of andere providers het wel lukt :( Weet niet in wat voor gat jij woont? Maar heb je ook al andere telefoons geprobeerd? Misschien dat de GSM ontvanger in je telefoon niet al te sterk is en dat je daardoor een slecht bereik hebt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:59
Sowieso mag je je contract beëindigen als zij niet aan de voorwaarden kunnen voldoen. Als zij dekking garanderen in jouw regio mag je dat ook verwachten. Probeer inderdaad eens een andere telefoon. Anders kun je (als je die hebt) je rechtsbijstandverzekering bellen om te vragen wat je moet doen (kwa opzeggen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 00:38
Ik vind 20 dagen erg coulant ... Formeel hebben ze een maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
PinokkioTV schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:26:
Ik vind 20 dagen erg coulant ... Formeel hebben ze een maand :)
Volgens mij doelt de topicstarter op 20 dagen doorlooptijd van de behandeling van zijn klacht (en inderdaad een beëindiging met coulance) ipv één maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
jelle. schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:58:
[...]

Volgens mij doelt de topicstarter op 20 dagen doorlooptijd van de behandeling van zijn klacht (en inderdaad een beëindiging met coulance) ipv één maand opzegtermijn.
Ook voor klachten hebben ze een maand. ;-)
En die maand is zelfs voor een inhoudelijke reactie op de klacht of het aangeven indien die klacht niet binnen 30 dagen beantwoord kan worden wanneer dit dan wel zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat inderdaad 20 dagen duren voordat ze mijn brief gelezen hebben.

Hi is idd zeer coulant, en toch weer niet.
Als je de klantenservice belt, kijken ze naar de dekking. Die bleek met mijn SIM kaart (UMTS SIM) niet goed genoeg te zijn, dus sturen ze een nieuwe SIM (10 dagen wachten)
Vervolgens hetzelfde probleem, bel je weer en ja hoor, nee meneer ook deze SIM heeft niet voldoende dekking....
Tja dat hadden ze ook kunnen zien, toen ik de eerste keer belde.
Je kan alles via de telefoon regelen, behalve opzeggen.... Toch erg jammer, zeker in dit geval.
Mijn contract loopt nog tot 2 feb, dus ben al lang blij dat ik er nu veel eerder vanaf kan, sta alleen te kijken van die 20 dagen....

Blijkbaar heeft T-mobile wel goede dekking. Vodafone (heeft mijn vriendin) is redelijk.... Denk dat ik dan maar voor Vodafone ga kiezen... Heb het niet zo op T-mobile.....

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Dat een andere SIM kaart betere dekking zou hebben is natuurlijk volstreke onzin 8)7 Tenzij je geen UMTS/3G meer gaat gebruiken, dan is je dekking sowieso beter.

En verder snap ik je probleem niet zo goed. Je krijgt de kans om tig maanden voor einddatum van het contract er onder uit te komen, en dan ga je nog zitten zeuren over die 20 dagen?

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:11
Ik mag wel zeggen dat ik vind dat Hi een en ander behoorlijk vlot regelt hoor, nummer overzetten heeft bij mij 2 weken geduurt (was nog ong 2 weken voordat de andere afliep).. Daarna m'n oude simkaart in de nieuwe telefoon gedaan en pats.. simkaart kapot. Hi gecontact (via mail) en 2 dagen later had ik een nieuwe simkaart thuis, even bellen voor activeren en voilla hij wordt nu goed gebruikt.

En hoezo heeft T-mobile beter bereik dan Hi? Volgens mij kan dat nooit veel schelen, sterker nog ik heb met Hi (iig met telefonie) beter bereik dan ik met T-mobile had. Lijkt me nogal raar dat het internet bereik dan wel beter is bij T-Mobile. Het is overigens ook maar wat je belangrijk vindt, ik vind 't bijvoorbeeld belangrijk dat ik bereikbaar ben. Internet is leuk en handig, maar geen must.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:46
Wat gebeurt er als je je toestel handmatig op GSM-bereik zet en niet op UMTS/3G? Wellicht wordt het bereik dan iets beter.

Als je nu naar een telecomwinkel gaat en een nieuw contract aanvraagt dan gaat nummerbehoud denk ik niet lukken. Als je T-Mobile neemt dan mislukt de aanvraag van nummerbehoud (want je hebt volgens KPN nog een contract) en zit je vast aan je tijdelijke nummer.

Als je Vodafone neemt, dan mislukt de aanvraag van nummerbehoud ook en heb je geen contract. Sommige winkels geven je nieuwe toestel al mee zonder een goedkeuring te krijgen van Vodafone over het nummerbehoud (en dus met het risico dat ze geen contract hebben), maar dat doen ze over het algemeen alleen als ze zeker weten dat nummerbehoud wel kan door dit te verifiëren bij de huidige provider (KPN dus).

Ik zou dus eerst even afwachten wat KPN gaat doen. Als ze je contract eerder gaan beëindigen, kun je altijd nog naar een telecomwinkel waar ze dan in het KPN-systeem kunnen zien dat je contract eindigt binnen bijvoorbeeld een maand. Zorg dan wel weer dat je huidige contract nog minimaal 10 werkdagen loopt anders kan de nieuwe provider te weinig tijd hebben voor nummerbehoud.

Verwijderd

Heb je de SIM al in een ander toestel geprobeerd? Veel mensen maken de fout dit niet te doen.
Pagina: 1