Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Online.nl kan beloofde snelheid niet waarmaken

Pagina: 1
Acties:

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 19:13
In maart van dit jaar ben ik verhuisd naar een leuk nieuwbouwpand in het centrum van Amersfoort. Omdat Ziggo verschrikkelijk traag was met het aansluiten van de kabel voor TV en Internet heb ik besloten Digitenne te nemen en ADSL internet.

Na lang zoeken bleek dat Online zo'n beetje de enige aanbieder was die op een nog niet geregistreerde aansluiting (weet niet precies hoe dat zat) een verbinding kon opleveren.

Ik heb ze in de eerste instantie gebeld. De medewerkster vertelde mij dat ik gewoon kon bestellen.
Nu ben ik een 'grootverbruiker' met internet. Ik had glasvezel in mijn oude woning en download, game en stream zeer veel. Snelheid is daarom voor mij belangrijk.
Dezelfde medewerkster vertelde mij dat ik 20mbit kon halen aangezien ik binnen 600 ofzo meter van de centrale zat. Ook de postcodecheck op hun site vertelde (en vertelt nog steeds!) mij dat ik 16-20mbit de te behalen snelheid was.

http://www.speedtest.nl/A...811lz&cmdZoek=Zoek+%3E%3E

Na de aanvraag te hebben ingevuld weer verschillende malen gebeld. En ook toen weer de toezegging gehad dat 20mbit haalbaar was, of in ieder geval rond de 16.

Een week later had ik een brief in de bus, de bevestiging. Hierin stond dat ik een abbonement had besteld van 8mbit. Ik heb direct Online gebeld, maar de medewerkster verzekerde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken, 8mbit was toch wel het minimum maar gezien de afstand zou dat veel sneller zijn.

Toezegging op toezegging dus, 20mbit.

Eenmaal alles aangesloten bleek dat ik maximaal 8mbit kan halen. Daarna weer meermaals contact met ze gehad (nu ook per mail) en ze vertelden me doodleuk dat er allerlei technische beperkingen waren en mijn snelheid daardoor gekapt werd op 8mbit.

- Ik woon binnen, zeg, 70m van de centrale
- Ik woon in een nieuwbouw pand, alle kabels zijn nieuw
- Ik heb hun nieuwste modem

Ik ben ten einde raad, de helpdesk vertelde mij dat ik het contract pas op mag zeggen als ik ze een mailtje kan laten zien waarin staat dat mij een bepaalde snelheid is beloofd. Telt keer op keer op keer telefonisch bevestigen dan niet?

Ik voel mij behoorlijk genaaid, ik wil zonder 'hard feelings' gewoon mijn contract daar opzeggen, desnoods nog een maand of 2 betalen. Maar niet nog 3/4 jaar aan ze vastzitten á €25 per maand.

Wat kan/mag ik nu verwachten? Wat zijn mijn rechten?

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:35
Is het niet zo dat het een tot 20mbit lijntje is?

[ Voor 3% gewijzigd door Jarno op 01-09-2009 18:45 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Kan je de gesprekken niet even opvragen?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:20
Jarno schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:44:
Is het niet zo dat het een tot 20mbit lijntje is?
Weer een ding zie ik terug komen over de Speedtest dat die incorrecte waarden uitspuwt, dat is al de zoveelste klacht die ik er over lees. Maar Online leverde alleen tot 20mbit dacht ik zo, dan is het toch gek dat jij een brief van 8mbit binnen krijgt, of ben ik de enige die dat gek vindt?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:38
Wij hebben hetzelfde probleem hier !
Bij ons zeiden ze heel vriendelijk dat wanneer we er een probleem van gingen maken, dat we dan fijn naar een andere provider konden .

Goed, we hebben de vrouw uitgelachen en zitten nu bij ziggo ( ook nog online, maar dat is voor zakelijk ).
De centrale staat bij ons ook zowat voor het huis, en komen net aan 7 Mbit.
Maar je hebt geen poot om op te staan, want inderdaad, het is een Tot 20 mbit lijn, en nergens staat dat ze dat moeten halen.

Integendeel : er staat zelfs dat ze minimaal 4 Mbit moeten leveren, alles hoger dan dat is prima ( wat belachelijk is natuurlijk )

gewoon nee.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:28
Wat kan/mag ik nu verwachten?
8 mbit :P. ADSL is altijd riskant, ze garanderen niks op papier. Als ze willen verkopen natuurlijk wel mondeling.

Wat zijn mijn rechten?
Opzeggen en toch Ziggo pakken en profiteren van 50 mbit. Je kan toch niet langer dan 1 maand aan een provider vastzitten? Of werken hen nog met jaarcontracten?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
MrFl0ppY schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:49:

Wat zijn mijn rechten?
Opzeggen en toch Ziggo pakken en profiteren van 50 mbit. Je kan toch niet langer dan 1 maand aan een provider vastzitten? Of werken hen nog met jaarcontracten?
Meestal ga je eerst een jaarcontract aan en dáárna mag je elke maand opzeggen.

The devil is in the details.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Grappig

IK had letterlijk precies hetzelfde probleem :)

Nieuw huis, ongebruikte telefoon aansluiting op nog geen 300meter van de centrale , en toen online aangevraagd ivm ervaringen op vorig adres.
En idd, je doet de postcode check. hun geven 16MBIT aan.
Je vult de aanvraag in, en ergens in dat proces switchen ze van ADSL V2 (tot 20mbit) naar adsl V1 (max 8mbit). maar dit geven ze maar zeer onduidelijk aan........
Let op dit zijn dus ook echt 2 verschillende technieken (Wikipedia: Asymmetric digital subscriber line)
En heeft dus niks met minimum of maximum te maken.

Gelukkig zag ik het wel op tijd, en een belletje naar de helpdesk leerde mij dat ik gewoon geen ADSL v2 kon aanvragen "om technische redenen was de centrale hiervoor niet geschikt"
Nooit achtergekomen waarom niet.

Maar heb nu alsnog een 20 mbit tele2 lijn (+- 16nbit in praktijk) op dezelfde centrale. voor minder dan online vroeg notabene :)

Een week later had ik een brief in de bus, de bevestiging. Hierin stond dat ik een abbonement had besteld van 8mbit. Ik heb direct Online gebeld, maar de medewerkster verzekerde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken, 8mbit was toch wel het minimum maar gezien de afstand zou dat veel sneller zijn.

Dit is dus gewoon foute inlichting. een adsl v1 lijn gaat niet sneller al stond je bovenop de centrale :)
Op grond hiervan zou je kunnen proberen het contract te laten ontbinden, maar feitelijk heb je gewoon een 8mbit abbo afgesloten en voor getekend |:(

[ Voor 23% gewijzigd door heuveltje op 01-09-2009 19:10 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Ik heb ooit ergens gelezen dat als in de centrale de 20Mbit lijnen allemaal bezet zijn en nog wel 8Mbit lijnen vrij heeft dat je die dan krijgt.
Weet niet of dit klopt, just van hear say...

Ik heb zelf ook Online en zit pakweg 700 meter van de kast af en haal rond de 1750 KB/s.

@ MrFloppy
Online heeft het eerste jaar nog een jaarcontract en is daarna per maand opzegbaar.

Verwijderd

Je zal wel op een ADSL1 wijkcentrale zitten. Niet zo zeuren en overstappen naar een andere aanbieder.
Tip: nooit geloven wat een onderbetaalde, incapabele en ongeïnteresseerde helpdesker/verkoper zegt.

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 22:40
heuveltje schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:00:
Grappig

IK had letterlijk precies hetzelfde probleem :)

Nieuw huis, ongebruikte telefoon aansluiting op nog geen 300meter van de centrale , en toen online aangevraagd ivm ervaringen op vorig adres.
En idd, je doet de postcode check. hun geven 16MBIT aan.
Je vult de aanvraag in, en ergens in dat proces switchen ze van ADSL V2 (tot 20mbit) naar adsl V1 (max 8mbit). maar dit geven ze maar zeer onduidelijk aan........
Let op dit zijn dus ook echt 2 verschillende technieken (Wikipedia: Asymmetric digital subscriber line)
En heeft dus niks met minimum of maximum te maken.

Gelukkig zag ik het wel op tijd, en een belletje naar de helpdesk leerde mij dat ik gewoon geen ADSL v2 kon aanvragen "om technische redenen was de centrale hiervoor niet geschikt"
Nooit achtergekomen waarom niet.

Maar heb nu alsnog een 20 mbit tele2 lijn (+- 16nbit in praktijk) op dezelfde centrale. voor minder dan online vroeg notabene :)

Dit is dus gewoon foute inlichting. een adsl v1 lijn gaat niet sneller al stond je bovenop de centrale :)
Op grond hiervan zou je kunnen proberen het contract te laten ontbinden, maar feitelijk heb je gewoon een 8mbit abbo afgesloten en voor getekend |:(
Dit is echt onzin, ze gebruiken adsl 2 ipv adsl2+ dat is iets heel anders. Adsl 1 gaat maar tot 4 mbit.
Probleem waar jij mee zit is inderdaad een centrale die vermoedelijk 8 mbit uitspuugd of wel 20mbit maar dat je toch verder van de centrale zit dan je dacht. Online is best duidelijk tussen de 8 en 20mbit. Je haalt 8, tuurlijk wil je liever meer maar ik denk niet dat je eronderuit kan.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
Mgear schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:20:
[...]

Dit is echt onzin, ze gebruiken adsl 2 ipv adsl2+ dat is iets heel anders. Adsl 1 gaat maar tot 4 mbit.
Probleem waar jij mee zit is inderdaad een centrale die vermoedelijk 8 mbit uitspuugd of wel 20mbit maar dat je toch verder van de centrale zit dan je dacht. Online is best duidelijk tussen de 8 en 20mbit. Je haalt 8, tuurlijk wil je liever meer maar ik denk niet dat je eronderuit kan.
Voor zover ik weet haalt ADSL(1) 8Mbit, ADSL2 12Mbit en ADSL2+ 20Mbit, hoewel ik voor die laatste ook wel eens 24Mbit heb gehoord..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mgear schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:20:
[...]

Online is best duidelijk tussen de 8 en 20mbit. Je haalt 8, tuurlijk wil je liever meer maar ik denk niet dat je eronderuit kan.
Ook goed adsl2 ipv adsl2+. whats in a name......
het zijn 2 verschillende technieken 1 gaat tot 8mbit 1 tot tot 20Mbit.
(zie ook geposte wiki link)

Blijkbaar hebben ze de website van online aangepast. want als ik het nu probeer aan te vragen dan krijg ik

Internet is beschikbaar op uw adres!
Let op: Uw adres valt buiten ons dekkingsgebied, waardoor uw verbinding wordt geleverd via het netwerk van KPN. Hierdoor is uw maximale downloadsnelheid 8 Mbit/s

Voorheen werd je gewoon verteld dat je 20mbit kon krijgen, en werd je ergens halverwege geflippeld naar 8mbit. Dit was absoluut niet duidelijk aangegeven, viel me toen alleen op aan het eindbedrag dat opeens anders werd.

Probleem waar jij mee zit is inderdaad een centrale die vermoedelijk 8 mbit uitspuugd of wel 20mbit maar dat je toch verder van de centrale zit dan je dacht.

Sja ik kan de centrale zien vanuit me achterraam. go figure :)

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 01-09-2009 19:39 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• musje83
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:12:
[...]

Je zal wel op een ADSL1 wijkcentrale zitten. Niet zo zeuren en overstappen naar een andere aanbieder.
Tip: nooit geloven wat een onderbetaalde, incapabele en ongeïnteresseerde helpdesker/verkoper zegt.
Niet zo zeuren? Ik moet nog minimaal 9*25 = €225,- aan ze betalen tot het eind van het contract.
Maar je mag het vanavond of morgen aan me overmaken hoor, ik PM je wel even mijn rekeningnummer |:(

Maar goed, verder bedankt voor de reacties tot zover. Ik ga ze toch even wijzen op het feit dat ze mij compleet onjuist hebben voorgelicht ('geen zorgen meneer, 16-20mbit!') en dat ze nu wél die waarschuwing op hun website geven (dank je wel Heuveltje).

[ Voor 19% gewijzigd door musje83 op 01-09-2009 20:06 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Inderdaad apart. Zit hier in 'n KPN-only gebied met een ADSL1 centrale, maar 8Mb max wordt ook zo weergegeven in de postcode check van Online (hoewel ik nu maar 6Mb zou hebben :) ). Neem aan dat in een stad als Amersfoort normaal gesproken wel ADSL2+ beschikbaar is, dus lijkt erop dat zoals sommigen zeggen alle Online kaarten vol zaten, of ze hebben je een verkeerd profiel gegeven. Kun je eens inloggen inj je modem en kijken hoe je verbonden bent, met ITU G.992.1 of 992.5?

• musje83
Nielson schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:24:
Inderdaad apart. Zit hier in 'n KPN-only gebied met een ADSL1 centrale, maar 8Mb max wordt ook zo weergegeven in de postcode check van Online (hoewel ik nu maar 6Mb zou hebben :) ). Neem aan dat in een stad als Amersfoort normaal gesproken wel ADSL2+ beschikbaar is, dus lijkt erop dat zoals sommigen zeggen alle Online kaarten vol zaten, of ze hebben je een verkeerd profiel gegeven. Kun je eens inloggen inj je modem en kijken hoe je verbonden bent, met ITU G.992.1 of 992.5?
Hoe doe ik dat? Ik heb gister geprobeerd in mijn modem te komen via 192.168.0.1 en 192.168.1.1 maar ik kom er niet op. Ik heb achter mijn modem nog een Sitecom routertje hangen, maar daar zit ik niet zelf op, kan het daar aan liggen?

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 10:28
Gewoon rechtstreeks op je Livebox inpluggen (zitten twee ethernet aansluitingen op), via DHCP een ip-adres verkrijgen, je gateway ip checken (ipconfig) en dan inloggen op de webinterface. Normaal gesproken bij een Livebox is dat inderdaad 192.168.1.1 .

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
192.168.1.254 voor de Speedtouch :)

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:08
Mijn verhaal, ben dus sinds vandaag ook een Online klant. Van ziggo overgestapt van 3mb tegenover 15mb ( de snelheid die zou gehaald worden op mijn adres!!)) maar dat blijkt na vandaag echter niet zo te zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/554673003.png

oke iig de dubbel dat ik kreeg bij Ziggo, maar ben nog steeds niet tevreden. Ik woon op circa 1672 meter afstand van de centrale ( Centrale: Ht-C Locatie: 's-Hertogenbosch-Centrum ). Waaraan kan het liggen? Ik zie dat meer mensen niet de gewenste snelheden niet kunnen behalen, dus moet ik gewoon online bellen? Vind het anders wel zeer misleidend ( sowieso adverteren met 20mb/s terwijl op mijn adres 14-15mb/s te halen valt ) en daar nog de helft van...

Maarja ik heb dus absoluut geen kennis over adsl of wat dan ook. De enige informatie die ik kan vinden is dit
Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar +
Voice over DSL is beschikbaar
ADSL2+ is beschikbaar +
SDSL is beschikbaar +
SDSL bundeling is beschikbaar
Alles is beschikbaar, ook als ik op de + druk :)

Niet tevreden klant

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Je upstream zou zowiezo 1mbit moeten zijn, los van je afstand tot de centrale. Dit duidt op een mogelijk aansluitprobleem of probleem met de lijn. Loop alles eens goed na thuis, zet je modem bij je ISRA punt en haal rotte stukken of vertakkingen die er zouden kunnen zijn weg. Bel daarna eens met de helpdesk als je probleem nog niet verholpen is.
Pagina: 1