Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/70642327.jpg

Divinity 2: Ego Draconis is a ground breaking, story-based action role playing game that combines a truly stunning, free roaming world just waiting to be explored, with exhilarating aerial and ground based combat.

Get up close and personal in human form – exploring dungeons, grabbing loot and putting the hurt on the many evil denizens of Rivellon – or take to the skies by shape-shifting into a mighty Dragon to explore the mountain peaks and deliver fiery death from above!

You will build your character from the ground up, and continue customizing as you gain experience. We want you to be able to define a unique Dragon Knight and create your own legend in the world of Divinity II.

The shape-shifting element is an important part of the game because it allows a whole new viewpoint on the world, as well as an exciting new form of combat. We hope that you will also appreciate the shock factor of a Dragon Slayer actually becoming a Dragon Knight!

Website
http://www.divinity2.com/

Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=CrZAgUUCmuQ

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Divinity_II_-_Ego_Dragonis_Xbox360_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/031.jpg

Eigen gemaakte screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Divinity22009-08-3116-02-22-24.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Divinity22009-08-3118-12-26-70.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Divinity22009-08-3122-57-58-69.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Divinity22009-08-3121-51-41-25.jpg

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Dat ziet er niet verkeerd uit :o Is er al wat meer info bekend? De officiële site geeft 'late summer' als release date op. Niet erg veelzeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
De Duitse versie is al uit maar op de Engelse is het nog wachten ....

Ik ben zelf nu bezig met de Duitse versie.
En wacht dus ook op de engelse versie ..
maar zal niet lang meer duren denk ik :)

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 01-09-2009 18:37 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 14:07

GekkeR

key = key

Duitse versie een tijdje terug uitgespeeld.
HEEL gaaf spel.

Punt waar het spel in uitblinkt is humor, ik heb al tijden niet meer gelachen om een spel.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:38
Heb zelf de Duitse versie gespeeld ( wel de taal verandert in het Engels ) en moet zeggen dat ik me erg geamuseerd heb met dit spel ( heb het zelfs 2 keer uitgespeeld :p ). Het verhaal was meeslepend en grafisch ziet het er ook erg goed uit.

Met de taal veranderen in het Engels wordt alleen de tekst verandert, de taal die de karakters spreken blijft Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Even over die TEXT veranderen naar het engels als ik dat doet.
Dan kan ik geen NPC aan spreken en loop het spel gelijk te flippen ..

Wat doe ik fout ?
GekkeR schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:37:
Duitse versie een tijdje terug uitgespeeld.
HEEL gaaf spel.

Punt waar het spel in uitblinkt is humor, ik heb al tijden niet meer gelachen om een spel.
heb je deel een ook gespeeld dan ?

Divine Divinity + update ...

ook daar was de Humor erg veel aanwezig hoor :)

[ Voor 55% gewijzigd door ravw op 01-09-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 14:27

-SaveMe-

-klik-

Ik kijk enorm uit naar dit spel, samen met Risen. Ik hoop op een snelle engelse release...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:55
-SaveMe- schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:26:
Ik kijk enorm uit naar dit spel, samen met Risen. Ik hoop op een snelle engelse release...
30 september volgens PCGameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hurtebise schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:27:
[...]

30 september volgens PCGameplay
Fingers crossed. Overigens zie ik nog geen enkele online shop (nl of buitenlands) die dit spel met een datum in de lijst heeft staan, dus ik vraag me af of die 30 september gaat kloppen. Risen komt 2 oktober uit als het goed is...

EDIT:
ik zie dat hij nu bij gcshop inderdaad in de lijst staat met die datum. Hmmm, heb alleen wel slechte ervaringen met de levertijden van de gcshop... :X

[ Voor 17% gewijzigd door -SaveMe- op 01-09-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
cd-wow.nl had hem: http://www.cdwow.nl/games/PC/DIVINITY-2/dp/pc/9161219
play.com idd. geen spoor.
Spel krijgt 78% in pcgameplay. Score zal wat hoger uitvallen als Larian Studios met de nodige patches komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 07:38
Op de officiele forum stond een week geleden nog dat er nog steeds geen publisher voor de Engelse versie was. 30 September lijkt me te hoopvol.
Larian heeft trouwens bekend dat de Duitse versie te snel op de markt kwam en dat het niet echt de "final" was. Misschien zijn ze daarom wat voorzichtig met een nieuwe publisher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik kijk echt enorm uit naar dit spel... de komende maanden zijn trouwens best duur qua games voor mij lol
Anno 1404 => volgende week (komt eindelijk me bestelling van de CE binnen)
Divinity 2: Ego Draconis => 30 september
Risen => oktober
Dragon Age Origins => 3 november
en later nog Arcania: A Gothic Tale en Diablo 3 en COD: Modern Warfare 2. Drukke tijden drukke tijden haha

Ik ben wel blij dat de duitse release al een tijdje uit is van Divinity2, hebben ze nog tijd om het verder te balancen en bugs eruit te halen (en mss de load op het systeem te tweaken).

'k heb een maand geleden ofzo in een duitse gamewinkel de collectorsedition van Divinity2 gezien, daar zat zo'n statue (poppetje) bij enzo, zag er wel cool uit. Weet iemand of deze CE ook uitkomt in onze contreien voor de engelse versie? Hoeveel zou deze eventueel kosten en wat zit er allemaal in behalve dat poppetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
mister_S schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:52:
Op de officiele forum stond een week geleden nog dat er nog steeds geen publisher voor de Engelse versie was. 30 September lijkt me te hoopvol.
Larian heeft trouwens bekend dat de Duitse versie te snel op de markt kwam en dat het niet echt de "final" was. Misschien zijn ze daarom wat voorzichtig met een nieuwe publisher.
PCGP vermeldt als uitgever Atoll Soft.
Op de reclameadvertentie staat dtp-entertainment AG, maar dat lijkt me de publisher in Duitsland.

[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 02-09-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 07:38
Larian heeft nog steeds niet officieel een publisher voor de Engelse versie bevestigd. Het kan zijn dat PCGameplay inside info heeft natuurlijk, meestal is het een betrouwbaar blad. Het vreemde is dat er al een publisher voor de Franse, Italiaanse, Spaanse en Russische versie is aangekondigd.
Misschien verlopen de onderhandelingen niet zo soepel?

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Zolang die maar wel gereleased wordt. Anders ga ik de -aaaargh- duitse versie wel spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
heb even een paar vraagje voor de mensen die wel duits kunne lezen :) haha

1) ik heb wapens die niet herkenbaar zijn.
Waar kan ik dat laten doen zo dat ze wel herkenbaar zijn...

2)hoe kan ik per quest zien waar ik heen moet want nu wordt alleen de hoofd quest aangegeven geloof ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:36
ravw schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:00:
heb even een paar vraagje voor de mensen die wel duits kunne lezen :) haha

2)hoe kan ik per quest zien waar ik heen moet want nu wordt alleen de hoofd quest aangegeven geloof ik ..
2 Is juist de bedoeling. Side quests mag je zelf uitzoeken. Ze zijn trouwnes wel belangerijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

maartend schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:11:
[...]

2 Is juist de bedoeling. Side quests mag je zelf uitzoeken. Ze zijn trouwnes wel belangerijk
Eindelijk weer eens een RPG waar je NIET bij het handje wordt genomen! Cheer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:36
-SaveMe- schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:55:
[...]

Eindelijk weer eens een RPG waar je NIET bij het handje wordt genomen! Cheer :)
klopt. Gaat echt van
je vindt iets, weet niet wat er mee te doen, vindt later een boek waarin een beschrijving staat ergens van en er wordt verwezen naar je eerste item. Dus als je niet leest, loop je het mis. meer van dat spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 08:30
Heb er ook al wat mee gespeeld. Maar vind het een leuk spel.

Je moet inderdaad veel zelf uitzoeken. Dacht dat me tegen ging zou gaan staan,maar het is eigenlijk best goed. Geeft meer voldoening als je weer iets opgelost heb.

Met veel quests duurt het gewoon even voordat je de oplossing heb. De meeste kan je niet gelijk oplossen omdat je gewoon nog niet in het gebied ben geweest omdat je nog niet sterk genoeg bent. Ik vind de quests ook grappig om te doen en ze bestaan niet alleen maar uit vermoord 10 kippen etc..

Mindread geeft een leuke draai aan het spel. En soms heb je het zelfs nodig voor het oplossen van een quest.

De muziek zit ook goed in elkaar, overheerst niet, en draagt bij aan de sfeer van het spel.
Ik betrap me erop dat de melodieën nog regelmatig in mijn hoofdt zitten ;)

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 22:57
Vreemd dat terwijl het wel al uit is (in Duitsland dan althans) er zo weinig over het spel te vinden is. Op gametrailers staan alleen de trailers van het spel. Er zijn nog weinig (p)reviews beschikbaar. Ze zouden toch wat betere marketing moeten doen. Voor dit topic had ik er nog helemaal niks van gehoord of gezien. Mogelijk minder geld te spenderen voor reclame?
Wel jammer, want van wat ik er van gezien heb lijkt me dit een erg gaaf spel! Ik heb zelfs een poging gedaan om aan het spel te komen, maar stom als ik was heb ik de russische versie bemachtigd!!! Kan je wel te taal naar engels zetten, maar dan blijven alle menus in het russisch!!! Niet dat mijn Duits zo perfect is, maar toch heel wat beter dan mijn russisch ;)
Misschien ga ik opnieuw proberen de Duitse versie te bemachtigen en anders wacht ik wel tot de engelse er is (en dan koop ik hem gewoon uiteraard!)

Alleen bij de russische versie had ik wel wat last van grafische glitches. Er was heel de tijd een zwarte lijn in een cirkel om mijn mannetje zichtbaar (waar Anisotropisch gefilterd wordt??) en het water was gewoon ondoorzichtig en er zaten wat zwarte textures in. Mogelijk is dit met de 1.01 patch opgelost, maar die werkte niet op mijn russische versie.

Al met al denk ik dat het het wel waard is de Duitse versie te proberen als ik hier zo lees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
warrg schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:27:
Ik kijk echt enorm uit naar dit spel... de komende maanden zijn trouwens best duur qua games voor mij lol
Anno 1404 => volgende week (komt eindelijk me bestelling van de CE binnen)
Divinity 2: Ego Draconis => 30 september
Risen => oktober
Dragon Age Origins => 3 november
en later nog Arcania: A Gothic Tale en Diablo 3 en COD: Modern Warfare 2. Drukke tijden drukke tijden haha
LOl dan vergeet je nog een hoop RPG die dit jaar nog uit komen :)

Torchlight (oude makers van Diablo als ik het begrepen had)
deathspank
Borderlands

maar ach je kan ook niet alles kopen he :)

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 07-09-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39

garathane

l'enfer, c'est les Autres

nou...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
ravw schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:11:
[...]

LOl dan vergeet je nog een hoop RPG die dit jaar nog uit komen :)

Torchlight (oude makers van Diablo als ik het begrepen had)
deathspank
Borderlands

maar ach je kan ook niet alles kopen he :)
Nou ik weet zeer goed dat er nog een heleboel RPGs meer uitkomen. In mijn 'lijstje' stonden trouwens anno en COD:MW2 in, wat niet echt rpgs zijn hé ;). Ik noemde enkel de games die ik zeker zou kopen (bij release, wie weet wat'k later allemaal uit budgetbakken vis lol).

Anyway, van de 3 games die jij net opsomt, laten Torchlight (inderdaad van 2 diablo's lead designers + het team van Mythos) en borderlands mij nou net niet aanspreken lol.
Deathspank had'k nog niet van gehoord, heb dus maar ff wat rondgespeurd over wat het zoal is, "Monkey Island meets Diablo" (nog geen releasedate). meh, dunno, er is iig nog niet veel over bekend.

En zoals je al zegt, je kan inderdaad toch niet _alles_ kopen, laat staan spelen HAH ik ga zoveel tijd tekort komen met al die rpgs waar je dagen achtereen in kan verdwalen.

Van de week heb ik trouwens de CE van Divinity2 gePre-Ordered in de mediamarkt in antwerpen. 55euro ofzo zou het worden :) wooh!!

Anoniem: 91397

Heb de Duitse versie van een vriend gekregen en dankzij de mannen op TPB een nieuwe language pack & registry edit gedaan waardoor de ondertiteling nu in het engels is. :')

Maar 1 uurtje gespeeld tot nu toe, maar wat een leuke en orginele titel! :) Tot nu toe een leuk verhaal. Ik mis iets van diepgang, misschien omdat ik dol ben op games met enorm veel text zoals in Planescape Torment. Maar dan nog: NICEEEEEE!

Zeker een aanrader.

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 14:44

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Dan heb je nog steeds de gesproken dialogen in het Duits. En voor ik een game met Duits gesproken dialogen ga spelen zullen de Duitsers een WO3 moeten winnen. Als ik ergens in hekel aan heb is het wel die Duitse koppigheid in het na-sycen van media materiaal. Denk maar aan bijvoorbeeld The A-team van vroeger: "Mit der Gesichtsman! (faceman) der Koronel Smith und der BA barakus!" Ik wacht wel op de engelse versie :)

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Yep, maar eigenlijk vind ik dit persoonlijk weer heel komisch. Doet me meteen denken aan Hans Teeuwen. :')

Shodan schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:24:
Vreemd dat terwijl het wel al uit is (in Duitsland dan althans) er zo weinig over het spel te vinden is. Op gametrailers staan alleen de trailers van het spel. Er zijn nog weinig (p)reviews beschikbaar. Ze zouden toch wat betere marketing moeten doen. Voor dit topic had ik er nog helemaal niks van gehoord of gezien. Mogelijk minder geld te spenderen voor reclame?
Wel jammer, want van wat ik er van gezien heb lijkt me dit een erg gaaf spel! Ik heb zelfs een poging gedaan om aan het spel te komen, maar stom als ik was heb ik de russische versie bemachtigd!!! Kan je wel te taal naar engels zetten, maar dan blijven alle menus in het russisch!!! Niet dat mijn Duits zo perfect is, maar toch heel wat beter dan mijn russisch ;)
Misschien ga ik opnieuw proberen de Duitse versie te bemachtigen en anders wacht ik wel tot de engelse er is (en dan koop ik hem gewoon uiteraard!)

Alleen bij de russische versie had ik wel wat last van grafische glitches. Er was heel de tijd een zwarte lijn in een cirkel om mijn mannetje zichtbaar (waar Anisotropisch gefilterd wordt??) en het water was gewoon ondoorzichtig en er zaten wat zwarte textures in. Mogelijk is dit met de 1.01 patch opgelost, maar die werkte niet op mijn russische versie.

Al met al denk ik dat het het wel waard is de Duitse versie te proberen als ik hier zo lees!
Misschien ben ik daar weer te eerlijk in op dit forum, daar er op "openbare" gamefora altijd een enorme haat is naar rips. Maar zodra ik een versie koop en dit blijkt een andere taal te zijn, dan download ik gewoon de juiste versie.

Ontopic:
Wil nu ook Dragon Knight worden :') hoop dat volgende game die optie bied. Lekker in de rol van slechterik kruipen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 91397 op 24-09-2009 11:29 ]

Anoniem: 316512

Wat een mooie screenshots _O_

Diegene die het al uitgespeeld hebben: hoe lang deed je er ongeveer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
In Wallonië beschikbaar, in Frankrijk ook. Duitsland al een tijdje uit. BE/NL zip info. Larian Studios is firma in Vlaanderen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Laatste wat ik er van gehoord heb, is dat ze aan de verschillende taalversies aan het werken waren. Nog een klein beetje geduld; ik denk dat het niet lang meer gaat duren.

Ze werken trouwens ook aan een heruitgave van Divine Divinity 1.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:31:
Wat een mooie screenshots _O_

Diegene die het al uitgespeeld hebben: hoe lang deed je er ongeveer over?
Ben nu een paar dagen aan het spelen en heb het gevoel alsof ik nog niet eens 5% gedaan heb. Ik doe dan wel alle side quests die eigenlijk met mainverhaal verweven lijken (je komt oplossingen van sidequests tegen als je mainquest volgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uitgespeeld O+ Wat een toffe game, einde is alleen fucked up :P Maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-07 16:25
TaXaN schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:18:

Ze werken trouwens ook aan een heruitgave van Divine Divinity 1.
Bron ? als dit klopt = heaven, DD1 is meesterlijk :P

Dus mensen die het spel hier hebben hebben de duitse/franse versie ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

not2secure4u schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:28:
[...]

Bron ? als dit klopt = heaven, DD1 is meesterlijk :P

Dus mensen die het spel hier hebben hebben de duitse/franse versie ?
Duitse, maar met behulp van tpb engels ondertiteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Sorry tbp betekent ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:49

CHeff

Allemaal gekkigheid

tpb

Iets met piraten en Tim Kuik is er fan van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
loooool hoe stom van me. :P

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Nog steeds geen datum voor EU/UK-release geprikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik heb het spel nu een uurtje of twee gespeeld en mijn eerste indruk is niet bijzonder positief. Ik heb voor de mage class gekozen en het lijkt wat mana usage lineage 2 wel. Ik moet constant wachten totdat de mana weer geregened is voordat ik verder kan. Hebben andere mensen daar ook problemen mee of zie ik iets compleet over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

ebborazor schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:34:
Ik heb het spel nu een uurtje of twee gespeeld en mijn eerste indruk is niet bijzonder positief. Ik heb voor de mage class gekozen en het lijkt wat mana usage lineage 2 wel. Ik moet constant wachten totdat de mana weer geregened is voordat ik verder kan. Hebben andere mensen daar ook problemen mee of zie ik iets compleet over het hoofd?
Is dat meestal niet normaal in RPG's ? Mages zijn in het begin nu eenmaal wat fragieler en moeten mana regenereren. Het lijkt me dat je later daarvoor items / skills / etc. voor hebt om dat allemaal wat makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:44:
[...]

Is dat meestal niet normaal in RPG's ? Mages zijn in het begin nu eenmaal wat fragieler en moeten mana regenereren. Het lijkt me dat je later daarvoor items / skills / etc. voor hebt om dat allemaal wat makkelijker te maken.
yup die items en skills komen zeker. Divinity komt een beetje langzaam op gang, maar zodra je

spoiler:
kan vliegen
word het spel 1000x leuker en heb al zolang gewacht om als
spoiler:
Draak te kunnen vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik heb de game gedownload om eens te kijken wat het is alvorens ik het koop en ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb. Ik ben namelijk ook niet zo te spreken over deze game, misschien omdat het in het Duits is (met engelse subs), wat ik echt te slecht vindt overkomen, alsof ik na een Duitse nagesyncte A-Team aflevering kijk :/ Wachten op de Engelse versie dus! Maar dat is nog niet alles.

Ook de graphics vallen me ietswat tegen. Heb net Risen gespeeld en dat is gewoon stukken beter. Beide games speel ik op 1900x1080 met alles op High en AA op zijn hoogst. Toch heeft Divinity 2 last van de Line-of-sight overgang. De lijn waarop textures die verder van de char af zijn verdwijnen of minder mooi worden. Deze lijn zie je gewoon veel te goed en als je rent zie je die lijn voor je uit en aan de zijkanten op bergen met je mee gaan, echt lelijk! Ook ben ik van mening dat 8x antialiasing toch echt wel beter zou moeten zijn dan wat je ziet met deze optie aan.

Als laatste vindt ik de game erg happerig. Ik heb de graphic-setting flinkt naar beneden geschroeft (1200x1080 alles op medium) en nog steeds komt het mij niet vloeiend over.

Dit heeft me doen besluiten nog maar even te wachten met kopen. Misschien als er een engelse versie is en een patch om die lelijke line-of-sight bug (om het zo maar te noemen) eruit te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door FloydRaalte op 20-10-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Iemand op ander forum die in beta van game zat, heeft mailtje gestuurd naar Larian. Daar gaven ze volgend antwoord:
Helaas heeft Larian niets te beslissen betreffende release datums, daar kunnen we weinig aan doen.

De uitgever (dtp) heeft bevestigd dat Divinity II beschikbaar zal zijn in de Benelux tussen 30 oktober en 6 november.

Vriendelijke groet,

Lynn Vanbesien

Office Manager

Larian Studios

[ Voor 11% gewijzigd door Hurtebise op 20-10-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
Bijna gelijk met Dragon Age? Lijkt me echt geen slim plan, een maand eerder of volgend jaar in een rustige periode konden/kunnen ze waarschijnlijk veel meer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
FloydRaalte schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:18:
Dit heeft me doen besluiten nog maar even te wachten met kopen. Misschien als er een engelse versie is en een patch om die lelijke line-of-sight bug (om het zo maar te noemen) eruit te halen.
Larian heeft ondertussen toegegeven dat het spel te vroeg is uitgekomen. Maar daar komt weer de druk van de uitgever kijken. In de PcGameplay stond dat ze aan een patch bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h199
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 21:39
Pc versie is uit in Belgie mogelijks ook de X360.

Gekocht in gamemania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Heb je de ENG versie ? Ik zag gedurende enkele weken enkel FR versies staan...

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h199
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 21:39
not2secure4u schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:45:
Heb je de ENG versie ? Ik zag gedurende enkele weken enkel FR versies staan...
Ja en de X360 is ook uit.(http://gamemania.be/Defau...gmgame=000000000000022857)

net dragon geworden. Het was super close had nog 4 HP toen ik die boss de laatste slag toebracht.

Handige guide site : http://guides.gamepressure.com/divinityiiegodraconis/

[ Voor 8% gewijzigd door h199 op 04-11-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Heb hem net binnen, nu aan het installen :p

( ook nog de vernieuwde DD gekocht op GoG, voor een 4 euro. Leuke nieuwe patch ! )

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik ben vanavond begonnen aan de 360 versie. Ben tot nu toe prima te spreken over het spel. Veel te doen en je wordt tenminste niet aan het handje meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 14:49
Ik heb de Engelse versie van dit spel en het speelt leuk weg. Alleen is er geen patch voor de Engelse versie!!!!! En de Duitse patch weigert te installeren. Ik zit dus nu met een of twee gebugde quests en natuurlijk de Endless Conversation bug. Patch 1.02 fixt deze issues en fixt ook de Texture issue die de "verweg" en "dichtbij" graphics als een zwarte lijn laat zien. Maar hij is alleen in het Duits! En niemand weet wanneer de Engelse patch uitkomt! De patch zelf is bijna 700 MB aardig groot dus.

Heel erg vervelend!

Verder is het een leuk spel, ben eerst begonnen als mage, maar vond ik niet lekker werken. Toen ben ik een Ranger gestart en dat werkt echt heerlijk :). Lekker ranged knallen en komen ze te dichtbij pak je je zwaard of je springt een paar keer en knalt ze dan af.

Overigens is hier nog een complete walkthrough van de game:

Wel een hele dikke spoiler alert, maar wel handig als je vast zit met een quest.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb hem gisteren uitgespeeld op de 360. Ik vond het een erg vermakelijke game, vooral de tweede helft als je in de Fjords bent! Weinig last gehad van bugs ook overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28972

kk weet niet of dit het goei topic is maar ik zit een beetje vast kan iemand mij vertellen waar ik die lost soul van lord lovis kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
Anoniem: 28972 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:29:
kk weet niet of dit het goei topic is maar ik zit een beetje vast kan iemand mij vertellen waar ik die lost soul van lord lovis kan vinden?
Ja, in maxos temple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Nog een tip. Divine Divinity op Good Old Games.com voor 5.99$. Een klassieker. De action rpg die je moet gespeeld hebben.
Beyond Divinity is een stuk minder goed. Die raad ik niet aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Hurtebise op 02-12-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Demo van Divinity 2 is uit:

http://www.gamershell.com/download_54306.shtml (1.77Gb)

The demo gives you a glance at the first hours of the game. After the tutorial, you can start exciting adventures in the "Broken Valley".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Er is trouwens een nieuwe patch uit, 1.03.

http://www.patches-scrolls.de/divinity2.php

In tegenstelling to de 1.02 patch is deze WEL in het engels of US verkrijgbaar. Deze patch zou die nare line-of-sight streep uit de game moeten halen alsmede een paar questbugs, dialoog errors en NPC's zonder textures.

New features:
- Added a crosshair option for better targeting/item interaction
- Physics improvement. Easier to walk forward when running into objects.
- Melee attacks now hit multiple targets in a cone
- Greatly improved both sword and bow targeting
- Turned down homing of enemy projectiles on lower difficulties
- Added waypoint shrines to map
- Shorter animations for certain skills

Notes:
- Patch 1.03 contains Patch 1.01 and Patch 1.02
- To make all changes shall work properly you should start a new game

De patch werkt alleen niet...

[ Voor 41% gewijzigd door FloydRaalte op 05-02-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand die dit spel nog speelt? Ik heb het sinds pas gekocht en hoewel het soms wat afwerking mist of wat schoonheidsfoutjes heeft speelt het toch wel lekker weg.

De patch ook meteen geïnstalleerd, zonder problemen. Er zit ook een auto-download bij wat de patch voor jouw versie download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik heb mijn minachting voor de afwerking van de graphics maar eens aan de kant gezet en ben het gaan spelen. En ik sluit me geheel bij je aan, het speelt lekker weg. Ik heb wel een paar keer een dip gehad omdat het niet duidelijk is waar je naar toe moet, welk gedeelte van de map je eerst moet doen. Dat resulteerde in een irritant gezoek naar vijanden die ik WEL aankon. Soms is het wel irritant wanneer je een groep skeletons tegen komt die je eigenlijk niet aan kunt. Saven, 1 dude lokken, snel killen, saven, volgende lokken, killen, saven, volgende lokken killen etc etc etc. :/

De patch werkt bij mij niet, ik krijg een rare error dat ik niet de juiste patch heb gedownload. Geen idee.

Ik vindt de game wel moeilijk worden zodra je in de Fjorden komt en je kunt veranderen in een draak. Ik ben level 21, hetzelfde als de vijanden maar ik kan die Imps gewoon niet aan aangezien ze altijd in grote groepen staan en je bombarderen met vuurballen etc. Ik hou de walkthrough erbij zodat ik geen quests vergeet, dus ik mis ook geen experiencepoints. Ik speel overigens op Medium difficulty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwish
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik zit op hetzelfde punt en kom hetzelfde probleem tegen. Ben nu echt op zoek naar mobs die ik wél kan killen om een beetje xp te verzamelen. Al moet ik zeggen dat ik tot nu toe niet echt actief bezig ben met goede gear verzamelen/kopen dus dat kan misschien ook nog wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu bezig met het laatste stukje op Sentinel Island. Deels ook met een walkthrough om zoveel mogelijk te spelen, achteraf dan ff nog de gemiste quests doen voordat ik naar een volgende area ga.

We zullen zien hoe het in de Fjorden gaat. Was er al even langsgelopen maar dat ging niet goed als lvl 15 zijnde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Pas uit en kijk op, hieronder mogelijk wat spoilers.

Als je op sentinel island bent moet je nog wel ff die boot-in-de-boom quest afmaken, dat kan pas als je een draak bent. Pas wel op voor de giftige mist. Pak ook bij al je personeel de "dragon skill books" allemaal extra puntjes voor je draakje! :) En er is een kleine zoek de sleutelsecret. Bij elk van de 4 personen staat wel een kist met daarin de sleutel tot de volgende. Uiteindelijk kun je de kist in de throneroom openen. Helaas was bij mij de prijs mager.

In de Fjords ben ik al wat verder gekomen. Het begin is gewoon lastig. Het best kun je die waterfall even met rust laten tot je rond level 22-23 bent. Je komt er op het eind wat lastig volk tegen namelijk. Ik heb eerst het bunker tegen de rotswant gedaan en de eerste rode shields verwijdert. Daarna werdt het moeilijk, ik was level 19 en ik moest lvl 21 imps killen die overal op het pad staan. Toch geprobeerd en in samenwerking met "1000 strikes skill" veel potions en healspells is het me aardig gelukt om het hele pad tot aan de Zeppelinharbour vrij te maken. En dan is het eigenlijk een makkie aangezien je dan wel rond lvl 23/24 bent. Er zijn ook een aantal dungeons die goed te doen zijn. Heb je de more-XP-skill op 5 staan zoals ik gaat het level wel hard. Ik gebruik overigens best veel de walkthrough, ik heb een hekel aan uren zoeken dus dan kijk ik ff op de map waar ik wezen moet.

http://guides.gamepressure.com/divinityiiegodraconis/

Tnx voor de tips, zal het Sentinel Island dan goed uitkammen :)
Die guide is inderdaad ook echt erg handig, gebruik hem zelf ook om soms wat dingen uit te zoeken.

Hetgeen wat ik eigenlijk nog maar weinig gebruik heb zijn skils... heb wel lockpick als eerste op 5 gegooid, maar van al die battle/mage/ranger skills vraag ik me nou af welke echte handig zijn. Want een poison arrow is wel leuk, maar op lvl 5 doet ie alsnog maar erg weinig dmg.

• Hurtebise
Tips voor deze titel online te koop voor een goede prijs?

Ik had hem van CD-WOW; http://www.cdwow.nl/games...raconis-pc/dp/pc/10938493

Voor die 25€ kan je m niet laten liggen.

• Hurtebise
Zijn ze ondertussen al wat meer te betrouwen? Valt hun snelheid van verzending weer een beetje mee?

Ik had er geen problemen mee, zie ook Anoniem: 154012 in "Het Games Import topic"

Ben nu ook eindelijk draakje geworden en mag de Fjorden in. Ziet er uit dat er nog genoeg te doen is :)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 154012 op 11-02-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik krijg nu wel last van bepaalde quests die ik niet meer kan uitvoeren. Bijvoorbeeld die band of bandits in broken valley heb ik ik nog open staan terwijl ik dat hele kamp heb uitgemoord. ik weet nog dat ik ergens in broken valley een toren binnenging met 2 gasten die lvl 27 waren. Die heb ik overgeslagenen ik zou niet weten of ik die quest nog kan afmaken aangezien brokenvalley nu onder de gif-mist zit.

Ook zijn er quests over het personeel waar ik niet voor gekozen heb (die zijn dus dood). Die staan natuurlijk niet open maar in de walkthrough staan ze wel.

Ben nu ongeveer halverwege de Fjords op lvl 27. Ik heb moeite met 2 flying-gobs bij een waterfall, ik mag hun schatkist niet openen en ze vallen me aan. Ik kan niet snel genoeg in een draak veranderen, ik ben dan al dood. ff kijke hoe ik me daar uit red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FloydRaalte schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:30:
Ik krijg nu wel last van bepaalde quests die ik niet meer kan uitvoeren. Bijvoorbeeld die band of bandits in broken valley heb ik ik nog open staan terwijl ik dat hele kamp heb uitgemoord. ik weet nog dat ik ergens in broken valley een toren binnenging met 2 gasten die lvl 27 waren. Die heb ik overgeslagenen ik zou niet weten of ik die quest nog kan afmaken aangezien brokenvalley nu onder de gif-mist zit.

Daar kan je nog naartoe om de quest daar te doen, zelf heb ik dat nog niet gedaan.

Ook zijn er quests over het personeel waar ik niet voor gekozen heb (die zijn dus dood). Die staan natuurlijk niet open maar in de walkthrough staan ze wel.

Ben nu ongeveer halverwege de Fjords op lvl 27. Ik heb moeite met 2 flying-gobs bij een waterfall, ik mag hun schatkist niet openen en ze vallen me aan. Ik kan niet snel genoeg in een draak veranderen, ik ben dan al dood. ff kijke hoe ik me daar uit red.

Teleporten naar je Battle Tower en dan als draak terugkomen :)
Ben zelf nog steeds in de Fjords bezig, is flink wat te doen / uit te zoeken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303182

Net uitgespeeld :D leuk einde ^^ de game speelt heerlijk weg... op het eind als je eenmaal 2 of 3 levels voorloopt op de quests, speciaal de main quests word het wel heel erg makkelijk en ook saai gezien als je 5 levels voorloopt de damage van je tegenstander op 0 blijft, en als je dan al een aantal keer dezelfde tegenstanders hebt gehad...
Iemand enig idee of er ook een dlc uitkomt? of anders divinity 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Heb hem ook net uitgespeeld maar kon het einde niet echt bevredigend noemen. In ieder geval MOETEN ze nu wel met een dlc of nr 3 komen. Omdat het verhaal zo raar stopt had ik het gevoel dat er nog veel meer zou moeten komen. Ik miste wat levels. De game is veel te kort in dat opzicht. Aleroth had bijvoorbeeld veel uitgebreider mogen wezen. En is Aleroth nou dat grote kasteel ten midde van de Fjods? (waar je niet kunt vliegen i.v.m. rode schilden) Voor de rest blijft het een aardige game en speelt het inderdaad lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwish
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11-2023
Nee, volgens mij is dat een of andere Hall of Champions als ik het goed onthouden heb.
Je komt namelijk als je bij die zeppelin/boat dock naar binnen gaat op een bepaald moment een gate tegen met een trap naar boven. Hier krijg je geen toegang (ik in ieder geval niet) omdat je geen champion bent.

Deze trap loopt voor zover ik kan bedenken naar dat "kasteel".

[ Voor 9% gewijzigd door Dwish op 17-02-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik had hetzelfde, kon er ook niet in aangezien ik geen champion was. ppfft! ik maak gehakt van die champions, qua stats enzo ben je op een gegeven moment een uber-champion als je het mij vraagt. Ik zit me daar heel de Fjods af te zoeken naar een manier om die rode no-fly schilden weg te krijgen zodat ik van boven dat kasteel in kan, maar HO maar! Kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd... dat probleem had ik ook. Iemand enig idee of er een mogelijkheid is om wel in die hall of champions te komen? Te kort wil ik het niet meteen noemen, ik heb er toch aardig wat uurtjes inzitten. Zo'n einde is wel aardig, komt niet vaak voor, maar ten eerste het is niet bevredigend dus ze moeten deel 3 of een dlc uitbrengen, en ten tweede het zou ook wel aardig zijn dat je na het einde verder zou kunnen spelen, dat je bijvoorbeeld voor eeuwig vastzit in Hall of Echoes, maar dat het gewoon een oneindige dungeon is met loot enz...

• FloydRaalte

FloydRaalte

Hehe dat gevoel had ik dus ook. Kwam op het einde in de Hall of Echoes enorm leuke (unique) items tegen en die heb ik nog niets eens nader kunnen inspecteren aangezien het op het laatsts alleen maar boss-fights zijn. Dus heb mijn stash nu vol met vette goodies waar ik eigenlijk al een hele tijd op zit te wachten en dan kun je ze niet eens gebruiken! Wat?! Ik heb ze niet eens gezien! Was dan wel leuk geweest dat je door kon gaan inderdaad. Of zoals Diablo II online veder spelen of gewoon overnieuw beginnen met de stats en weapons die je hebt maar dan op een moeilijkere difficulty.

Ik heb hem eindelijk ook uitgespeeld, apart einde moet ik zeggen. Is weer eens heel wat anders dan wat je normaal in de meeste games ziet. Zet ook meteen de deur wagenwijd open voor een vervolg-deel.

Wel vond ik het laatste stuk nogal saai worden, vanaf ongeveer het moment dat je de flying fortresses ingaat om de eigenaars daarvan eens aan te pakken. Verder wel een erg leuk spel en ik denk dat ik de broken valley toch wel het leukste vond, ook het mind-reading was daar veel leuker aangepakt. Later kreeg je alleen nog maar te zien van "you gained new insights".

Ook nog voor het ingaan van de Hall of Echoes was het allemaal niet zo moeilijk meer, maar toen je daar ineens in de arena stond werd het wel weer wat lastiger. Vooral het eindgevecht was ik de 1e keer echt meteen in 1 seconde dood. Daarna met wat springen en exploding arrows dumpen ging het wel weer.

Uiteindelijk was ik lvl 33 als char, vraag me af hoever jullie waren? Ik denk namelijk niet dat ik nog veel hoger heb kunnen komen.

• Hurtebise
Tot waar loopt de demo juist? Had hem afgehaald maar niet kunnen finishen wegens HW crash en nieuwe pc.

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet welk level ik was op het eind. Ik had nog zeker 15 punten in stats te verdelen en minstens 4 skillpoints. Ook weet ik zeker dat ik tijdens de bossfight level up ben gegaan. Dus ik gok dat ik rond de level 32 zit.

Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat de demo alleen het eerste gedeelte van Borken Valley behuizde. Tot je voor het eerst Zalzabalzaweetikveel, die tovernaar, tegenkomt en drakenpowers krijgt.

Zandalor ;) maar ik was op het eind lvl 34... en de eerste keer bij de boss fight was ik ook meteen dood... daarna ben ik rond gaan springen en heb fireball, magic blast en summon demon gebruikt totdat alle paladins dood waren, toen heb ik de overige 2 te pakken genomen. Ik had trwns na de tijd een savegame opgepakt en hem nog een keer uitgespeeld, maar daarvoor had ik nog alle beschikbare quests gedaan, toen was ik lvl 35 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Onlangs deze titel opnieuw ter hand genomen. Ben groot Divine Divinity fan, en ook deze titel is toch weer zo'n plezier om te spelen. Elk hoekje en kantje verkennen. Ik ontdek ook veel meer dingen (mines, herbs) op pc dan toen ik hem op xbox speelde.
Ik vind de soundtrack tot nu toe niet het niveau halen van DivDiv. Voor de rest is alles tip top. Beetje lineair misschien door de gesloten map, maar dat kan nog veranderen. Combat werkt prima. Het toevoegen van potions aan mijn quick slots in UI, is me nog niet gelukt.

Is er ook een manier om snel van weaponset te switchen? Dus eerst ranged attack en vervolgens melee als ze dichterbij zijn.

Ben nu warrior en ik ga voor dualwield. Hopelijk beklaag ik me deze keuze later niet. Ik stak ook al enkele skillpoints in lockpicking omdat ik een hekel heb aan kistjes die ik niet open krijg.

Toch wel moeilijk kiezen welke quest reward te nemen: xp, gold, potions, gear. Heb de indruk dat het met de reward xp qua levellen toch net iets te hard gaat. Inmiddels lvl 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7055

het snel switchen en quickslots is wel in de handleiding te vinden en werd volgens mij zelfs in de begin missies uitgelegd. quickslots was shift + 1 of shift+ f1 als je een item in je inventory had geselecteerd. (en anders control of alt)
Ik heb in het begin ook een warrior gemaakt, maar vond mij zelf wel erg snel dood gaan. Later had ik een ranger gemaakt die even wat beter alles aankon, aangezien ze meestal toch al niet je raakten.

• Hurtebise
Ben ik ondertussen ook wel achter dat warrior echt wel snel in de pan wordt gehackt. Had in de eerste map Broken Valley omzeggens geen problemen, maar in de tweede map, leg ik nu meermaals het loodje. Zeker bij een groepje vijanden. Als je dan vanop afstand, al dan niet met range of magic wordt bestookt, gaat je healthbar helemaal lekken.
Pagina: 1